تاثیر محیط بر کار در منزل برای مترجمین

تاثیر محیط بر کار در منزل برای مترجمین

امروزه با توجه به پیشرفت ارتباطات و تکنولوژی، در بسیاری از مشاغل، سبک کار کردن به شیوه سنتی حضور در محل کار، تغییر کرده است. در چنین شرایطی اکثر نویسندگان، مترجمان و افراد شاغل در حوزه‌های دیگر به صورت غیر حضوری، می‌توانند بدون خارج شدن از منزل، در محیط خانه مشغول به کار شوند. حال سؤال اینجاست برای این که افراد فعال در کسب و کارهای فوق، بتوانند به خوبی از عهده کار خود برآیند؛ چه شرایط و امکاناتی را باید در منزل به وجود آورند.

در این مقاله سعی خواهیم کرد تمامی شرایط و امکانات محیطی را که یک شاغل خانگی یا مترجم در منزل نیاز دارد تا بتواند کار با کیفیتی ارائه دهد؛ بررسی کنیم. بنابراین اگر شما هم مایل به کسب اطلاعات در این موارد هستید حتماً تا پایان این مقاله را مطالعه بفرمایید.

 

نقش سکوت و قرار گرفتن در محیط آرام

 

بدون شک داشتن یک محیط آرام و ساکت، میزان تمرکز و دقت را در فرد مترجم‌ بالا می‌برد که این مورد، باعث بالا رفتن بازدهی و کیفیت کار می‌شود. در محیطی که آرامش وجود دارد، قوه ابتکار و نوآوری شکوفا شده و رشد می‌کند. در دنیای امروزی با وجود پیشرفت‌های دیجیتالی و تکنولوژی، داشتن یک محیط آرام و بی‌دغدغه تا حدودی سخت و مشکل شده است.

پس به نظر می‌رسد فراهم کردن یک محیط کاری آرام در منزل با وجود وسایل دیجیتالی و همچنین کودکان بازیگوش و فعال، کمی غیر ممکن به نظر برسد. در این شرايط، سعی کنید تا جایی که امکان دارد محل کار خود در منزل را به یک نقطه امن و بدون سر و صدا انتقال دهید. بهتر است در و پنجره‌های اتاق کارتان دوجداره و حاوی عایق صوتی باشند تا در صورت وجود سر و صدا در منزل، اتاق شما ساکت و آرام بماند.

 

تأثیر نگهداری گل و گیاه در محیط کار منزل

تأثیر روانی گیاهان بر آرامش انسان کاملاً معلوم و مشخص است. امروزه با ماشینی شدن زندگی‌ها و دور ماندن از طبیعت، نیاز به نگهداری گیاهان در منزل بیش از هر زمان دیگری بیشتر شده است. سازمان بهداشت جهانی رابطه بین‌ گل و گیاه با سلامت روانی افراد را بررسی کرده است و به این نتیجه رسیده که بین این دو‌، رابطه مستقیم و تنگاتنگی وجود دارد. پس اگر در اتاق کار منزلتان یک یا چند گیاه را نگهداری کنید از میزان استرس ناشی از کارتان کاسته می‌شود و بر کیفیت کار شما افزوده خواهد شد. در واقع با نگهداری گیاهان آپارتمانی در اتاق کار، اکسیژن کافی در محیط پخش شده و باعث می‌شود نفس کشیدن بهتر و راحت‌تر انجام شود.

 

 

تأثیر نظافت و پاکیزگی در محل کار منزل شما

مسئله نظافت از دو جهت روحی و جسمی بر شخص تأثیرگذار است. در واقع نظم و نظافت در محیط کار، چه در منزل و چه محیط بیرون از منزل، بسیار مهم و ارزشمند است. بنابراین همواره باید این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر اتاق کارتان شلخته و نامنظم باشد، دچار استرس و عدم تمرکز خواهید شد. عدم نظافت اتاق محل کارتان همچنین باعث پایین آمدن اعتماد بنفس و قدرت یادگیری مطالب جدید در شما خواهد شد. 

از طرفی اگر محل کار شما تمیز و مرتب نباشد، احتمال وجود حشرات موذی و گزنده نیز وجود خواهد داشت که این موضوع باعث اذیت و آزار شما خواهد شد. با ایجاد نظم و ترتیب در اتاق کار خود، سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید وسایل مورد نظر خود را پیدا کنید. جهت این کار بهتر است یک روز در هفته را به تمیزی و مرتب کردن اتاق کار خود اختصاص دهید تا بتوانید در بقیه روزهای هفته، با انرژی و آرامش بیشتری به کار خود بپردازید.

 

مزایای نظم و پاکیزگی در اتاق کار

هنگامی که در اتاق کار منزلتان نظم و الگوی خاصی داشته باشید باعث می‌شود که هیچ‌گاه وسایل کار خود را گم نکنید. پاکیزگی در محل اتاق کار همچنین باعث بیشتر شدن طول عمر وسایل و تجهیزات مورد نیاز در کار می‌شود. 

علاوه بر موارد بالا، با تغییر در رنگ و دکوراسیون اتاق کارتان می‌توانید آن را بیشتر شبیه به محل کار کنید. مناسب بودن رنگ پرده، سرامیک یا پارکت کف اتاق نیز در مساعد کردن محیط کار در منزل مؤثر است. نوع صندلی و میز کار مناسب و حرفه‌ای نیز یکی دیگر از عوامل مهم در بهبود شرایط اتاق کار است. به طور کلی با تمیز کردن و مرتب نگهداشتن محل زندگی و کار خود، از نوعی آرامش خیال درونی، اعتماد بنفس بالا و امنیت جسمی و روحی برخوردار خواهید شد. 

 

شرایط کاری مترجمین 

همواره و فارغ از هر مکانی، شرایط محیط کاری یک مترجم باید عاری از هرگونه فشار، استرس، بی‌نظمی، ناهماهنگی، سر و صدای زیاد و ناامنی باشد. زیرا در غیر این صورت سبب حواس پرتی و بی دقتی مترجم شده در نتیجه، کار ترجمه مورد نظر از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود. علاوه بر موارد فوق محیط کار مترجم از نظر درجه آب و هوایی نباید خیلی گرم یا سرد باشد. بنابراین اتاق کار منزل هم باید مجهز به سیستم خنک کننده و گرم کننده باشد. از لحاظ روشنایی نیز نور اتاق کار منزل باید در حدی باشد که چشم‌های مترجم اذیت نشود. زیرا یک مترجم در منزل نیز باید از شرایط محیطی و دمایی خوبی بهره‌مند باشد تا بتواند در کار خود موفق شود.

شما با یک برنامه‌ریزی دقیق و کامل می‌توانید تمامی شرایط مناسب اتاق کار خود را فراهم کرده و با خیال راحت و اعتماد به نفس به کار ترجمه در منزل مشغول شوید.

 

جمع‌بندی

در جامعه امروزی با گسترش سیستم‌های الکترونيکي و ارتباطی مانند اینترنت، لپ تاپ، گوشی، تبلت و… مشاغل از راه دور و آنلاین رواج زیادی پیدا کرده است. از این ‌رو هر شخص با هر مهارتی که دارد، از داخل منزل می‌تواند مشغول به کار شود. شغل مترجمی یکی از شغل‌هایی است که امکان انجام آن به صورت دورکاری وجود دارد. به این معنی که هر فرد در منزل خود می‌تواند یک اتاق کار داشته باشد و به کار تخصصی خود بپردازد. عواملی مانند سکوت، پاکیزگی، وجود گل و گیاه در اتاق کار، بر بالا رفتن کیفیت و کارایی مترجم نیز تأثیر مستقیم دارد. بنابراین می‌توان گفت جهت کار در منزل نیز تمام شرایط مناسب محیط کار، تا حد امکان باید برای شخص مهیا شود.

بدون دیدگاه