معماری به مثابه تجربه: امتزاج جهان و نفس
ترجمه شده

معماری به مثابه تجربه: امتزاج جهان و نفس

عنوان فارسی مقاله: معماری به مثابه تجربه: امتزاج جهان و نفس
عنوان انگلیسی مقاله: Architecture as Experience: The fusion of the world and the self
مجله/کنفرانس: تحقیقات معماری در فنلاند - Architectural Research in Finland
رشته های تحصیلی مرتبط: معماری، فلسفه
گرایش های تحصیلی مرتبط: معماری منظر
کلمات کلیدی فارسی: تجربه، حس وجودی، پدیده‌های رابطه ای
کلمات کلیدی انگلیسی: experience - existential sense - relational phenomena
صفحات مقاله انگلیسی: 9
صفحات مقاله فارسی: 12
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2018
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 10414
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

پدیده پیچیده معماری از دسته بندی های ناسازگار و متضاد متعدد افکار، نیات، عواطف، تعاملات و کنش‌ها تشکیل شده که در چارچوب نظریه واحد معماری خلاصه شده‌اند. گذشته از این، هنر و معماری، جای آثار مادی، در رویارویی و تجربه ذهنی‌شان شکل می‌گیرند. ما با آثار معماری و هنر روبرو شده و زندگی می‌کنیم، جای آنکه آنها را با فکر درک کنیم.

معماری معمولاً در درجه اول به عنوان نوع هنر بصری درک، تدریس، استفاده و ارزیابی می‌شود. اما، ما به واسطه تمام حس وجودی‌مان با بناها و محیط‌ها روبرو می‌شویم. ادراکات از تعامل با حافظه و تخیل تجربه‌ای را شکل می‌دهند که معنا و مدتی زودگذر دارد. هنر و معماری اساساً پدیده‌های رابطه‌ایند، چرا که، جای آنکه خود یا مولفین‌شان را تجلی کنند، هستی ما در دنیا را ابراز می‌کنند. علاقه به معماری، به عنوان یک تجربه، توجه‌مان را به تجربیات پراکنده و کمتردیده‌شده‌ای همچون جوها، محیط‌ها، احساسات، روحیات و همسازی‌ها معطوف می‌کند.

مقدمه

در ابعاد نظری، آموزشی و عملی معماری مدرن، معماری فضاهایی با زیبایی بصری و سازه‌های مادی تلقی می‌شود، و اصولاً خصوصیات تاریخی، کارکردی، فنی و ظاهری‌شان مطالعه شده‌اند. تحلیل‌ها روی معماری به عنوان اشیاء و فضاهای فیزیکی و خصوصیات هندسی و ترکیبی‌شان، و همچنین، بازنمایی این خواص در نقشه‌ها تمرکز داشته‌اند. از آنجا که معماری نظریه جامعی برای خود ندارد، دیدگاه و روش تحقیق بطور معمول از سایر رشته‌ها مطابق با علایق و سبک‌های متغیر وام گرفته شده است؛اغلب، کاربردپذیری چارچوب‌های نظری برگزیده در اصالت خاص معماری بسیار سوأل‌برانگیز بوده است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

The complex phenomenon of architecture consists of too many irreconcilable and conflicting categories of thought, intention, emotion, interaction and action to be condensed into the framework of a single theory of architecture. Besides, art and architecture are constituted in their mental encounter and experience instead of the material works themselves. Works of architecture and art are encountered and lived rather than understood intellectually.

Architecture is commonly understood, taught, practiced and evaluated primarily as a visual art form. However, we encounter buildings and environments through our entire sense of being. Perceptions interact with memory and imagination to constitute an experience with meaning and temporal duration. Art and architecture are essentially relational phenomena as they express our being in the world instead of themselves or their authors. The interest in architecture as experience also directs our attention to such diffuse and neglected experiences as atmospheres, ambiences, feelings, moods and attunements.

Introduction

Modern architectural theory, education and practice have regarded architecture as visually aestheticised spaces and material structures, and primarily studied their historical, functional, technical and formal characteristics. The analyses have focused on architecture as physical objects and spaces and their geometric and compositional qualities, as well as the representation of these properties in drawings. As architecture does not possess a comprehensive theory of its own, the point of view and method of research have usually been borrowed from other disciplines in accordance with changing interests and fashions; often the applicability of the chosen theoretical frameworks have been highly questionable in the specific reality of architecture.

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

معماری و معیارهای علمی

رویکرد شاعرانه و پدیده‌شناختی

معنای تجربه

زمان در تجربه معماری

برخورد با معماری

درک شهودی معماری

بصیرت و حس وجودی

ادراک، تجربه و تخیل

پدیده‌های رابطه‌ای

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

Introduction

Architecture and scientific criteria

The poetic and phenomenological approach

The meaning of experience

Time in architectural experience

Encountering architecture

Intuiting architecture

Vision and the existential sense

Perception, experience and imagination

Relational phenomena

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت pdf
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش، بدون آرم سایت ای ترجمه
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت pdf، بدون آرم سایت ای ترجمه
قیمت محصول: ۲۲,۵۰۰ تومان
خرید محصول