چکیده مطلب
هدف از مطالعه حاضر بررسی این موضوع است که آیا تغییر در ویژگی های شخصیتی با الگوها و نگرش های استفاده از بازی های تخته ای مرتبط است یا خیر و اینکه آیا این همبستگی ها در کشورهایی که منعکس کننده جهت گیری های فرهنگی و ارزش های مختلف هستند، تفاوت دارد یا خیر. یک نظرسنجی مقطعی آنلاین بین 486 دانمارکی، آلمانی و آمریکایی توزیع شد و شخصیت شرکت کنندگان به کمک پرسشنامه NEO-FFI ارزیابی شد. آنها همچنین به سطوح علاقه، نگرش، و فراوانی بازی های تخته ای اشاره کردند. نتایج نشان دهنده ارتباط قابل توجهی بین ویژگی های شخصیتی و و نگرش ها و عادات مربوط به بازی های تخته ای می باشد. هرچند، این همبستگی به کمک فرهنگ تعدیل شد که در وهله ی اول واکنش های پیش بینی شده در میان شرکت کنندگان دانمارکی، و نه همتایان آمریکایی یا آلمانی آنها را نشان می داد. این یافته ها پیامدهای مهمی در صنعت بازی های تخته ای داشته است، یک بازار چند میلیارد دلاری جهانی. از این گذشته، یافته ها می تواند با توجه به ویژگی های شخصیتی و اولویت های مربوط به فرهنگ، در مورد نحوه بهتر شخصی کردن و طراحی بازی های تخته ای تاثیر بگذارد، که می بایست تاثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر داشته باشد و در نهایت فروش را افزایش دهد.
1. مقدمه
بازی نوعی فعالیت تفریحی است که با ویژگی های متعددی مانند بازی سازمان یافته دو طرفه و یا بیشتر و همچنین مجموعه قوانین توافق شده تعریف می شود. بازی های تخته ای با تخته، کارت، تاس و ژتون انجام می شود. بازی تخته ای طیف وسیعی از بازیکنان موثر را که در معرض حمله هستند محدود می کند. تخته مانند زمین بازی عمل می کند، چرا که فضا و اشیا مربوطه را ایجاد می کند. بازی های تخته ای به دو دسته تقسیم می شود: بازی های رقابتی که در آن بازیکنان استراتژی های مقابله با دیگر بازیکنان را ایجاد می کنند (جونز، 2000) ، و بازی های مشارکتی که موقعیت هایی را طراحی می کنند که در آن بازیکنان نه کاملا مخالف و نه کاملا بدن علاقه مند هستند (ناسار و همکاران، ۲۰۰۲).
4. 3. نتیجه گیری
مطالعه حاضر تاثیرات فرهنگی و شخصیتی بر الگوها و تنظیمات بازی های تخته ای را مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان داد که بررسی تنها ویژگی شخصیتی ارزش های پیش بینیکننده ای را در پی دارد، اما ترکیب هر دو ویژگی شخصیتی و جهت گیری فرهنگی اطلاعات دقیق تری در مورد تناوب استفاده افراد، میزان علاقه و نگرش نسبت به بازی های تخته ای دارد. این یافته ها ممکن است بر استراتژی های بازاریابی و گروه هدف شرکت های بازی تخته ای تاثیر بگذارد. بنابراین، نتایج فعلی مفاهیم مهمی برای صنعت بازی های تخته ای ایجاد کرد، یعنی یک بازار چند میلیارد دلاری در سرتاسر جهان، و می تواند نحوه شخصی سازی و طراحی بهتر بازی های تخته ای را با توجه به ویژگی های شخصیتی و ترجیحات خاص فرهنگ روشن کند. چنین شخصی سازی و طراحی می بایست تاثیر معنا داری بر تجربه کاربر داشته باشد و در نهایت فروش را افزایش دهد.
Abstract
This study investigated whether variations in personality traits are related to board game usage patterns and attitudes, and whether such associations are expressed differently across countries that reflect different cultural orientations and values. A cross-sectional online survey was distributed among 486 Danes, Germans, and Americans, whose personalities were assessed through the NEO-FFI questionnaire. Participants also indicated their liking levels, attitudes, and playing frequency of board games. Results showed significant associations between personality traits and board game-related attitudes and habits. However, these associations were moderated by culture and primarily predicted responses among Danish participants, but not their American or German counterparts. These findings have important implications for the board-game industry, a multi-billion-dollar market worldwide. Furthermore, findings can shed light on how to better personalize and design board games according to personality traits and culture-specific preferences, which should have a significant impact on the user experience and ultimately increase sales.
1. Introduction
Games are recreational activities that are characterized by several features, such as organized play of two sides or more and an agreed upon set of rules. Board games are games that are played with a board, cards, dice, and tokens. A board game limits the range of stimuli players are exposed to. The board serves as the field of play as it establishes the relevant space and objects. Board games fall into two categories: competitive games, in which players form strategies that oppose the other players (Jones, 2000), and cooperative games, which model situations in which players have neither completely opposing nor completely coinciding interests (Nasar et al., 2002).
4.3. Conclusion
This study investigated cultural and personality-related influences on board game playing patterns and preferences. The results revealed that addressing only the personality aspect had to some predictive value, but that the combination of both personality traits and cultural orientation yielded more accurate information regarding individuals’ usage frequency, liking levels, and attitudes towards board games. These findings may influence marketing and audience-targeting strategies for board game companies. Thus, the current results have important implications for the board-game industry, a multi-billion-dollar market worldwide, and can shed light on how to better personalize and design board games according to personality traits and culture-specific preferences. Such personalization and design should have a significant impact on the user experience and ultimately increase sales.
چکیده مطلب
1. مقدمه
1. 1. تفاوت های فرهنگی در رفتار مصرف کننده
1. 2. فرهنگ و الگوهای بازی
1. 3. ویژگی های شخصیتی و الگوهای بازی
1. 4. مطالعه حاضر
2. روش شناسی
2. 1. شرکت کنندگان
2. 2. مواد
2. 3. رویه
3. نتایج
3. 1. ویژگی های شخصیتی و تناوب بازی های تخته ای
3. 2. ویژگی های شخصیتی و میزان علاقه به بازی های تخته ای
3. 3. ویژگی ها و نگرش های شخصیتی نسبت به بازی های تخته ای
3. 4. فرهنگ، تاثیر صفات شخصیتی را بر تناوب بازی تعدیل می کند
3. 5. موضوع فرهنگ، تاثیر ویژگی های شخصیتی را در سطوح علاقه تعدیل می کند
3. 6. فرهنگ تاثیر ویژگی های شخصیتی را در نگرش نسبت به بازی های تخته ای تعدیل می کند
4. بحث
4. 1. ویژگی های شخصیتی و الگوهای بازی های تخته ای
4. 2. نقش فرهنگ و مفاهیم آن
4. 3. نتیجه گیری
تشکر و قدردانی
منابع
Abstract
1. Introduction
1.1. Cultural differences in consumer behavior
1.2. Culture and gaming patterns
1.3. Personality traits and gaming patterns
1.4. The present study
2. Methodology
2.1. Participants
2.2. Materials
2.3. Procedure
3. Results
3.1. Personality traits and frequency of playing board games
3.2. Personality traits and liking levels of board games
3.3. Personality traits and attitudes towards board games
3.4. Culture moderates the impact of personality traits on playing frequency
3.5. Culture moderates the impact of personality traits on liking levels
3.6. Culture moderates the impact of personality traits on attitudes towards board games
4. Discussion
4.1. Personality traits and board game patterns
4.2. The role of culture and its implications
4.3. Conclusion
Acknowledgement
References