چکیده
مقاله حاضر به تبیین دغدغه های جدی مربوط به کمبود پژوهش حسابداری انتقادی در دوره معاصر می پردازد که می توان آن را دوران نژادگرایی افراطی تلقی نمود (علیم و ریس، ۲۰۱۱). با توجه به نحوه تلقی از مفهوم نژاد در ادبیات حسابداری انتقادی، ما به شناسایی مشخصات تحقیقات حسابداری موجود درباره نژاد و بحث درباره مشکلات و چالش های پژوهش در این حوزه پرداختیم. به علاوه، ما چارچوبی را برای تحقیقات آتی درباره نژاد و حسابداری در راستای تاثیرگذاری و ساختارشکنی بیشتر اقدامات خود در نظام ها و شیوه های چالش برانگیز نابرابری مبتنی بر نژاد معاصر مطرح نمودیم.
در این کشور افسانه ای وجود دارد که برخی از مردم آن را گرامی می دارند چرا که به آن ها احساس خوبی بخشیده و فاقد بار سنگین اخلاقی و معنوی است. این افسانه بر این باور است که ما نژاد(پرستی) را کنار گذاشته ایم و مدت های مدیدی است که از سلطه ما می گذرد، درس های خود را آموخته و به سرزمین موعود دست یافته ایم و سکونتگاه های مجلل خود را در آن بنا نهادیم (لئونارد پیتس جونیور، ۲۰۱۵).
1. مقدمه
ما این مقاله را در بطن دنیایی می نویسیم که از حمله به کلیسای امانوئل امی واقع در چارلستون کارولینای جنوبی که به مرگ نه تن و مجروح شدن یک تن منجر شد در بهت و حیرت فرو رفته و همه برآوردها آن را یک حمله نژادپرستانه دانسته اند. دنیا نیز بر توصیف یک مفسر مبنی بر بدترین جرم روی داده با انگیزه تنفر نژادی در حافظه اخیر صحه گذاشته است (جی، ۲۰۱۵)، برای بسیاری از افراد جامعه آفریقایی آمریکایی، کشتار در چارلزتون اندکی غافلگیر کننده بود. در عوض، این مساله نتیجه بیرحمانه کارزاری طولانی و پایدار از خشونت های نژادی است که بر جامعه آن ها تحمیل شده است. این حادثه خشونت بار هر چند که توسط یک سفیدپوست طرفدار برتری نژادی انزواطلب صورت پذیرفت اما پس از یک رشته برخوردهای مرگبار پلیسی بین ماموران سفیدپوست و سیاه پوستان غیرمسلح رخ داد که از فوریه ۲۰۱۲ با قتل تروون مارتین در میامی آغاز گشت و به نظر می رسد که با شدت و سبعیت فزاینده ای در حال رخ دادن است. در مقاله ای که در میامی هرالد درست چند روز پس از حمله چارلزتون منتشر شد، لئونارد پیتس جونیور، احساسات بسیاری از افراد جامعه آفریقایی آمریکایی را به خوبی بیان نمود:
5. نتیجه گیری
عجیب است که با بی اعتبار ساختن نژادپرستی علمی قرن ۱۹ در قرن 20، تا قرن 21 نژاد حتی قدرتمندتر و برجسته تر شده است. ما در مقاله حاضر استدلال نمودیم که با توجه به کمیابی نسبی و تاکید بیش از حد تاریخی آنچه که وجود دارد، تحقیقات حسابداری انتقادی همچنان در پی بررسی چیستی نژاد هستند، همان گونه که گلدبرگ می گوید، هنوز هم آمرانه و رام نشدنی است حتی پس از حیات خود (گلدبرگ، ۲۰۱۵؛ ص ۷؛ امبریک، 2015 را نیز ملاحظه نمایید).
Abstract
The paper expresses deep concern for the paucity of critical accounting scholarship in the contemporary period that can only be deemed hyper-racial (Alim and Reyes, 2011). By reflecting on how the concept of race has been mobilized in the critical accounting literature, we identify the contours of extant accounting research on race and we discuss the pitfalls and the challenges of pursuing scholarship in this area. In addition, we develop a framework for future research on race and accounting aimed at rendering our efforts more impactful and more subversive in challenging contemporary systems and practices of inequality based on race.
There is a myth in this country, a fable some people cherish because it makes them feel good and demands no moral or intellectual heavy lifting. That myth holds that we are done with race and have been for a very long time, that we overcame, learned our lesson, reached the Promised Land and built luxury condos there (Leonard Pitts Jr., 2015).
1. Introduction
We write this essay in the midst of a world shocked and stunned by the assault on the Emanuel AME Church in Charleston, South Carolina, which left nine people dead and one wounded in what, by all accounts, was a racially motivated attack. As much of the world witnessed what one commentator described as, “the worst crime motivated by racial hatred in recent memory” (Gee, 2015), for many in the African American community, the massacre at Charleston came as little surprise. Instead, it was seen as the inexorable conclusion to a lengthy and sustained campaign of racial violence levied upon their community. The violent incident—though it was conducted by a “lone-wolf” white supremacist—came in the aftermath of a string of deadly police encounters between white officers and unarmed black people which, starting with the February 2012 killing of Trevon Martin in Miami, appeared to be occurring with increasing frequency and ferocity. In an article published in the Miami Herald just days after the Charleston attack, Leonard Pitts Jr articulated well the sentiments of many in the African American community:
5. Conclusion
It is mystifying that with the discrediting of 19th century scientific racism in the 20th century, by the 21st century race his become even more potent and ever more salient. We have argued in this essay that given its relative paucity and the overly historical emphasis of what exists, critical accounting research has yet to interrogate why race is, as Goldberg put it, ‘still proving so commanding and intractable even in it’s after life’ (Goldberg, 2015; p. 7) ; also see Embrick, 2015).
چکیده
1. مقدمه
2. عدم پذیرش نژاد به عنوان یک مقوله هستی شناسی
3. ۲۵ سال تحقیقات حسابداری انتقادی درباره نژاد
3.1. حساب های تحت تبعیض نژادی و نمایندگی
3.2. شیوه های نژادگرایی و نمایندگی حسابداران و موسسات آن ها
3.3. مسالهپردازی تحلیلی نژاد در تحقیقات حسابداری
4. به سوی تعامل سازنده تر حسابداری انتقادی با نژاد
4.1. ماهیتگرایی استراتژیک و گذر از هستی شناسی نژاد
4.2. نئولیبرالیزم و نژاد معاصر
5. نتیجه گیری
منابع
ABSTRACT
1. Introduction
2. Repudiating race as an ontological category
3. 25 Years of Critical Research on Accounting nad Race
3.1. Racialized accounts and agency
3.2. Racialized practices and the agency of accountants and their institutions
3.3. Analytical problematiziation of race in accounting research
4. Towards a more productive critical accounting engagement with race
4.1. Strategic essentialism and transcending the ontology of race
4.2. Neoliberalism and contemporary race
5. Conclusion
References