دانلود مقاله تاثیر هیجانات پیرامونی بر کنترل بازداری در میان کودکان
ترجمه شده

دانلود مقاله تاثیر هیجانات پیرامونی بر کنترل بازداری در میان کودکان

عنوان فارسی مقاله: تاثیر هیجانات پیرامونی بر کنترل بازداری در میان کودکان
عنوان انگلیسی مقاله: The influence of peripheral emotions on inhibitory control among children
مجله/کنفرانس: Acta Psychologica
رشته های تحصیلی مرتبط: روانشناسی
گرایش های تحصیلی مرتبط: روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
کلمات کلیدی فارسی: کارکرد اجرایی - وظیفه کنترل بازداری - تنظیم شناختی-هیجانی - کودکان دبستانی
کلمات کلیدی انگلیسی: Executive function - Inhibitory control task - Cognitive emotional regulation - Primary school children
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2022.103507
نویسندگان: Sophia Czapka - John W. Schwieter - Julia Festman
دانشگاه: مرکز زبان‌شناسی عمومی لایب‌نیتس، برلین، آلمان
صفحات مقاله انگلیسی: 10
صفحات مقاله فارسی: 31
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ایمپکت فاکتور: 1.972 در سال 2021
شاخص H_index: 103 در سال 2022
شاخص SJR: 0.736 در سال 2021
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 0001-6918
شاخص Quartile (چارک): Q2 در سال 2021
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: تایپ شده است
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 12881
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: ندارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: ترجمه و درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     در این مطالعه، ما برهمکنش شناختی-هیجانی را از طریق سنجیدن اثرات رقابت اجرایی (پسوآ، 2013) بررسی کردیم، یعنی چگونه کنترل بازداری هنگام مواجهه با اطلاعات هیجانی تحت تأثیر قرار می گیرد. 63 کودک (8 تا 9 ساله) در یک وظیفه ی بازداری (وظیفه ی محوری) که با شکلک های شاد، غمگین و خنثی (بی حالت) همراه بود (و به-صورت پیرامونی نمایش داده شدند) شرکت کردند. اثرات مداخله در وظیفه ی اصلی در مورد سرعت و صحت مشاهده شد، اما در کل، این اثرات به وسیله ی شکلک های پیرامونی تعدیل نشدند، امری که دلالت بر آن دارد که پردازش وظیفه ی اصلی از ظرفیت محدود آن فراتر رفت چنان که مداخله ی مربوط به اطلاعات پیرامونی نامرتبط با وظیفه پدیدار نشد (پسوآ، 2013). تحلیل های بیش تر آشکار کرد که ابعاد اثرات مداخله به ترتیبِ شرایط همسازی بستگی داشت: هنگامی که شرایط ناهمساز پیش از شرایط همسازی قرار می گرفتند، مداخله ی بیش تری رخ داد. این اثر در شرایط غمگینی کوچک تر بود، به ویژه در آغاز آزمایش. این یافته ها دلالت بر آن دارد که ادراک پایین به بالای اطلاعات هیجانی نامرتبط با وظیفه زمانی بر فرایند بالای به پایینِ کنترل در میان کودکان در شرایط غمگینی که نیازهای پردازش به طور ویژه ای زیاد بود، تأثیر گذاشت. ما بحث خواهیم کرد که آیا برجستگی و قدرت محرک های هیجانی و نیز نیازهای وظیفه، ویژگی هایی قطعی هستند که قدرت این رابطه را تعدیل می کنند یا خیر.

1- مقدمه

     در مطالعه ی کنونی، ما تعامل میان پردازش پایین به بالای هیجانات و پردازش بالا به پایینِ کنترل بازداری در میان فرزندان 8 تا 9 ساله را بررسی می کنیم. برای این منظور، ما از یک وظیفه ی کنترل بازداری با اطلاعات هیجانی پیرامونی، یعنی نامرتبط، برای بررسی این موضوع استفاده کردیم که آیا این اطلاعات بر بازداری بالا به پایین تأثیر گذاشتند یا خیر، و اگر تأثیر گذاشتند، چگونه. کنترل بازداری به معنی ظرفیت سرکوب کردن آگاهانه و تعمدانه ی تمایلات کنشی غالبِ خودکار در راستای رفتار سازگارتر با موقعیت و مناسب تر با هدف است (کارلسیون، 2005؛ رکسلر، 2007؛ فریدمن و میاک، 2004؛ گاراوان و همکاران، 1999؛ هارنیشفیگر و بیورکلاند، 1994). این یک فرایند پرزحمت در حوزه ی عمومی است که بخشی از یک مجموعه ی بزرگ تر از کارکردهای اجرایی است، «که هنگام فراخوانی رفتارهای غیررویه ای مورد نیاز هستند» و «تصور می شود که انعطاف پذیری رفتاری و وابستگی به بافت را به رفتارهای پیچیده اعطا می کنند» (پسوآ، 2009، ص. 160).

وظایف سازگارپذیری محرک-پاسخِ گوناگونی برای ارزیابی کنترل بازداری هم در میان بزرگسالان و هم در میان کودکان طراحی شده اند (بنگرید به هوماک و ریچیو، 2004). برای نمونه، وظیفه ی روز-شب (گرستات و همکاران، 1994؛ برای یک مرور، بنگرید به مونتگومری و کوئیتزو، 2010) یک وظیفه ی مناسب کودک را نشان می دهد که به-طور گسترده ای برای سنجیدن کنترل بازداری در میان 3 تا 7 ساله ها استفاده می شود. در این وظیفه، دو کارت متفاوت که تصویر یک خورشید یا یک ماه با ستارگان را نشان می دهند ارائه می شود. برای خورشید، به کودکان آموخته می شود که در شرایط همساز و سازگار واژه ی «روز» را ابراز کنند، اما در شرایط ناهمساز و ناسازگار واژه ی «شب» را ابراز نمایند؛ و برعکس برای ماه و ستارگان. این تداعی های غیرعادی در شرایط ناهمساز مستلزم آن است که کنترل بازداری بر تداعی غالب و خودکار میان خورشید-روز یا ماه-شب چیره شود. عملکرد درباره ی وظیفه ی روز-شب به طور معنی دار با افزایش سن (5/3 تا 7 سال) بهبود یافت اما یک اثر سقف برای زمان های واکنش و صحت پس از آن بازه ی سنی تولید کرد (برای یک نسخه ی دیگر از وظیفه ی روز-شب، مقایسه شود با سیمپسون و ریگز، 2005 الف، 2005ب؛ رایت و همکاران، 2003).

11- نتیجه گیری

     در مطالعه ی کنونی، ما رابطه ی میان پردازش پایین به بالای هیجان های پیرامونی و پردازش بالا به پایین کنترل بازداری را بررسی کردیم. ما یک اثر عمومی از هیجان ها بر کنترل بازداری نیافتیم، احتمالاً به دلیل کاهش برجستگی محرک های هیجانی خودمان در مقایسه با مثلاً جاسینکا و همکاران (2012) و مدیریت کارامد و متمرکزیافته ی وظیفه ی محوری کودکان. با وجود این، ما دریافتیم که وضعیت غمگین ما منجر به یک اثر مداخله ای کوچک تر در آغاز مطالعه مرتبط با زمان های واکنش در بلوک ناهمساز می شد اگر به عنوان یک بلوک آغازین پدیدار می شد. سو و جهت رابطه ی میان هیجان و زمان های واکنش برعکس دیگر مطالعات در مورد بزرگسالان همچون جاسینسکا و همکاران (2012) است. چون زمان های واکنش سریع تر در شرایط متوسط و نه کم تر طاقت فرسا از نظر شناختی، پدیدار شدند (پاپازاچاریاس و همکاران، 2015)، ما نتیجه گیری می کنیم که نیازهای شناختی احتمالاً منجر به این اثر شدند: نیازهای بیش تر در آغاز این آزمایش و این حقیقت که ما کودکانی با توانایی های کنترل شناختی در حال رشد را آزمودیم، نتایج ما را تبیین می کنند. مطالعه ی ما همچنین یافته های مربوط به کرامر و همکاران (2015) را که اثر اطلاعات هیجان پیرامونی بر کنترل بازداری در کودکان را بررسی کردند، گسترش می بخشد و در این راستا برخی محدودیت های روش شناختی را برطرف می کند، یعنی از طریق استفاده از یک تحلیل زمان واکنش مبتنی بر کارآزمایی و تکرار کردن اثر غم بر کنترل بازداری برحسب کاهش نهفتگی های پاسخ. با وجود این، بی ربطی اطلاعات هیجانی که به صورت پیرامونی نشان داده شد خودکاری قوی (پسوآ، 2013) پردازش هیجانی را برای زمانی که نیازهای شناختی در وظیفه ی محوری به اندازه ی کافی بالا است، نشان می دهد. به ویژه، به دلیل علامت هشدار ذاتی برای محتاط بودن، اِبرازهای هیجانی منفی (دست کم در رُخسار)—نامرتبط با وظیفه و ارائه شده به صورت پیرامونی—به نظر می رسد که توجه کودکان را محدود می کند، امری که منجر به بهبود رفتار متناسب با هدف و سازگار با موقعیت می شود.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     In this study, we investigated the cognitive-emotional interplay by measuring the effects of executive competition (Pessoa, 2013), i.e., how inhibitory control is influenced when emotional information is encountered. Sixty-three children (8 to 9 years of age) participated in an inhibition task (central task) accompanied by happy, sad, or neutral emoticons (displayed in the periphery). Typical interference effects were found in the main task for speed and accuracy, but in general, these effects were not additionally modulated by the peripheral emoticons indicating that processing of the main task exhausted the limited capacity such that interference from the task-irrelevant, peripheral information did not show (Pessoa, 2013). Further analyses revealed that the magnitude of interference effects depended on the order of congruency conditions: when incongruent conditions preceded congruent ones, there was greater interference. This effect was smaller in sad conditions, and particularly so at the beginning of the experiment. These findings suggest that the bottom-up perception of task-irrelevant emotional information influenced the top-down process of inhibitory control among children in the sad condition when processing demands were particularly high. We discuss if the salience and valence of the emotional stimuli as well as task demands are the decisive characteristics that modulate the strength of this relation.

1. Introduction

     In the present study, we examine the interaction between bottom-up processing of emotions and top-down processing of inhibitory control among 8- to 9-year-old children. For this purpose, we used an inhibitory control task with peripheral, i.e., task-irrelevant, emotional information to investigate if and how this information influenced top-down inhibition. Inhibitory control is characterized as the capacity to purposely suppress dominant, automatic, or prepotent action tendencies for the benefit of more situation-adapted and goal-appropriate behavior (Carlson, 2005; Drechsler, 2007; Friedman & Miyake, 2004; Garavan et al., 1999; Harnishfeger & Bjorklund, 1994). It is a domain-general, effortful process that is part of a larger set of executive functions, “which are needed when non-routine behaviors are called for” and which are “thought to confer behavioral flexibility and context-dependency to complex behaviors” (Pessoa, 2009, p. 160).

     Various stimulus-response compatibility tasks have been designed (see Homack & Riccio, 2004) to assess inhibitory control in both adults and children. For example, the day-night task (Gerstadt et al., 1994; see Montgomery & Koeltzow, 2010 for review) represents a childappropriate task that is widely used for measuring inhibitory control among 3- to 7-year-olds. In the task, two different cards are presented depicting either a sun or a moon with stars. For the sun, children are instructed to say “day” in the congruent condition, but “night” in the incongruent condition; respectively vice versa for the moon with stars. The uncommon associations in the incongruent conditions require inhibitory control to overcome the dominant and more automatic association between sun—day or moon—night. Performance on the daynight task improved significantly with age (3.5 to 7 years) but yielded a ceiling effect for reaction times (RTs) and accuracy after that age range (cf. Simpson & Riggs, 2005a, 2005b; Wright et al., 2003 for another version of the day-night task).

11. Conclusion

     In the present study, we examined the relationship between bottomup processing of peripheral emotions and top-down processing of inhibitory control. We did not find a general impact of emotions on inhibitory control, likely due to the reduced salience of our emotional stimuli in comparison to, for example, Jasinska et al. (2012) and the children's efficient and focused handling of the central task. Still, we found that our sad condition led to a smaller interference effect at the beginning of the study related to smaller RTs in the incongruent block if it appeared as initial block. The direction of the relation between emotion and RTs is opposite to other studies with adults like Jasinska et al. (2012). As faster RTs appeared in intermediate but not low cognitively demanding conditions (Papazacharias et al., 2015), we conclude that the cognitive demands likely led to this effect: higher demands at the beginning of the experiment and the fact that we tested children with developing cognitive control abilities explain our results. Our study also extends the findings from Kramer et al. (2015), who examined the impact of peripheral emotion information on inhibitory control in children, by overcoming methodological limitations, i.e., by using a trial-based RT analysis and replicating an effect of sadness on inhibitory control in terms of a reduction of response latencies. The irrelevance of the emotional information displayed at the periphery nonetheless shows the strong automaticity (Pessoa, 2013) of emotional processing when cognitive demands in the central task are high enough. More specifically, due to the inherent warning sign for cautiousness, negative (at least facial) emotional expressions—task-irrelevant and presented in the periphery—seem to narrow children's attention, resulting in improved situation-adapted and goal-appropriate behavior.

تصویری از فایل ترجمه

          

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

2- پیوند میان کنترل شناختی و پردازش هیجان

3- هیجان منفی در برابر هیجان مثبت

4- هیجان کانونی در برابر هیجان پیرامونی

5- توالی همسازی

6- مطالعه ی کنونی

7- روش

7-1 شرکت کنندگان

7-2 وظیفه ی کنترل بازداری

7-3 رویه

7-4 پیش پردازش داده ها و تحلیل های آماری

8- نتایج

8-1 تحلیل های اصلی 

8-2 تحلیل های تعقیبی (پس آزمایش)

9- بحث

9-1 کنترل بازداری بالا به پایین

9-2 تأثیر توالی همسازی

9-3 تأثیر هیجان های نامرتبط با وظیفه بر کنترل بازداری

10- محدودیت ها و مطالعات آینده

11- نتیجه گیری

منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

1. Introduction

2. The link between cognitive control and emotion processing

3. Negative versus positive emotion

4. Focal versus peripheral emotion

5. Congruency sequence

6. Present study

7. Method

7.1. Participants

7.2. Inhibitory control task

7.3. Procedure

7.4. Data pre-processing and statistical analyses

8. Results

8.1. Main Analyses

8.2. Post-hoc analyses

9. Discussion

9.1. Top-down inhibitory control

9.2. The influence of congruency sequence

9.3. The influence of task-irrelevant emotions on inhibitory control

10. Limitations and future studies

11. Conclusion

References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 23 اسلاید و 6 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد. 

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 6 صفحه (1900 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 55 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۷۰,۸۰۰ تومان
خرید محصول