دانلود مقاله هدف در زندگی در میان دانشجویان نسل اول
ترجمه شده

دانلود مقاله هدف در زندگی در میان دانشجویان نسل اول

عنوان فارسی مقاله: هدف در زندگی در میان دانشجویان نسل اول: دوستان تفاوت را ایجاد می کنند
عنوان انگلیسی مقاله: Purpose in Life among First-Generation College Students: Friends Make a Difference
مجله/کنفرانس: جوانان - Youth
رشته های تحصیلی مرتبط: روانشناسی
گرایش های تحصیلی مرتبط: روانشناسی عمومی
کلمات کلیدی فارسی: هدف در زندگی - دانشجویان نسل اول - روابط با همسالان
کلمات کلیدی انگلیسی: purpose in life - first-generation college students - peer relationships
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.3390/youth2010002
نویسندگان: Terese Jean Lund - Belle Liang - Brenna Lincoln - Allison E. White - Angela M. DeSilva Mousseau
دانشگاه: گروه روانشناسی، دانشگاه وینگیت، ایالات متحده
صفحات مقاله انگلیسی: 11
صفحات مقاله فارسی: 19
ناشر: ام دی پی آی - MDPI
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
شناسه ISSN: 2673-995X
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: ندارد
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 12927
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: دارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: به صورت عدد درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     هدف در زندگی با چندین پیامد مثبت در میان نوجوانان و بزرگسالانِ در حال ظهور در پیوند است. روابط با همسالان ممکن است نقش مهمی در پرورش هدف، به ویژه در میان دانشجویان نسل اول، ایفا کند. مطالعه ی کنونی رابطه ی میان کیفیت روابط با همسالان و تعهد به هدف را در میان دانشجویانی از سه دانشگاه (N=195) بررسی کرد. تحلیل ها همچنین بررسی کردند که آیا وضعیت دانشجوی نسل اول این رابطه را تعدیل می کند یا خیر. نتایج دلالت بر آن داشتند که کیفیت روابط با همسالان به طور معنی داری تعهد به هدف را پیش بینی کرد. وضعیت نسل اول این رابطه را تعدیل کرد؛ روابط با کیفیت بالا با همسالان کمک کرد که خلأ در تعهد به هدف میان دانشجویان نسل اول و همتایانشان پر شود.

1- مقدمه

     بر اساس نرخ های استخدام بر پایه ی موفقیت تحصیلی، لزوم تضمین یک مدرک دانشگاهی بیش از گذشته است [1]. با وجود این، در حالی که درصد بزرگسالان آمریکایی که دارای یک مدرک کارشناسی بودند به طور یکنواختی در طول زمان افزایش یافته است، نسبت دانشجویان نسل اول کاهش یافته است. دانشجویان نسل اول با احتمال کمی در دوره-ی آموزش دانشگاهی ثبت نام خواهند کرد و با احتمال کم تری در مقایسه با همسالان نسل ادامه دهنده ی خود دوره ی دانشگاهی را به پایان خواهند رساند [2]. دانشجویان نسل اول همچنین در مقایسه با همتایان نسل ادامه دهنده ی خود با احتمال کم تری در موسسات خصوصی غیرانتفاعی ثبت نام خواهند کرد و با احتمال بیش تری در دانشگاه های خصوصی انتفاعی ثبت نام خواهند کرد [3]. جای شگفتی نیست که چون هزینه های شهریه همچنان رو به افزایش است، دانشجویان نسل اول همچنین با احتمال بیش تری در مقایسه با همسالان خود دچار بدهی خواهند شد، و 65 درصد از دانشجویان نسل اول در مقایسه با همسالان دانشجوی نسل دوم (56 درصد) دارای بیش از 25 هزار دلار بدهی هستند [3، 4].

     در پرتو این چالش های دشوار، انجام پژوهش هایی درباره ی عواملی که تداوم تحصیلات دانشگاهی دانشجویان را ترویج می کنند و نرخ های اطمینان به مدارک شان ضروری است. هدف، «یک قصد پایدار و تعمیم یافته برای تحقق چیزی که در یک مقطعی برای شخص معنی دار بود و دارای پیامد برای جهانِ فراتر از آن شخص است»، یکی از این عوامل رواجگر است [6]. این دارایی رشدی به شکل دادن و سازمان دهی کردن رفتار کمک می کند و به تبع با چندین پیامد سودمند در میان دانشجویان مرتبط است، مانند تعهد به مدرک بیش تر [7، 8]. دانشگاه همچنین یک بافت آرمانی برای واکاوی و دنبال کردن هدف از طریق تجربیات دگرگون کننده در درون و بیرون از کلاس درس، مانند یادگیری تجربی و روابط معنی دار، فراهم می کند [9]. مطالعه ی کنونی بر پایه ی پژوهش های در حال شکوفا درباره ی هدف پروری در میان دانشجویان استوار است و در این راستا نقش روابط با همسالان را بررسی می کند [9]. به ویژه، ما پیوندهای میان روابط باکیفیت با همسالان و هدف در میان دانشجویان و تأثیر تعدیل کننده ی وضعیت دانشجویان نسل اول با استفاده از داده های کمّی گردآوری شده از سه دانشگاه در ایالات متحده را بررسی می کنیم. این یافته ها می توانند به روشن کردن مزایای همسالان در میان دانشجویان کمک کنند، به ویژه برای آنانی که نخستین اعضای خانواده هستند که در دانشگاه حضور می یابند. افزون بر این، این مطالعه بررسی می کند که آیا ترویج هدف برای دانشجویان نسل اول از طریق روابط ترویج دهنده ی رشد با همسالان ممکن است راهبردی برای بهبود بهزیستی دانشجویان، پشتکار، و به تبع آن، چشم اندازهای آینده (مانند استخدام و درآمد) باشد یا خیر.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     Purpose in life is linked with numerous positive outcomes among adolescents and emerging adults. Peer relationships may play an important role in the cultivation of purpose, especially among first-generation college (FGC) students. The present study examined the association between the quality of peer relationships and commitment to purpose among students from three universities (N = 195). Analyses also examined whether FGC student status moderated this association. The results indicated that the quality of peer relationships significantly predicted commitment to purpose. FGC status moderated this association; high-quality relationships with peers helped close the gap in purpose commitment between FGC students and their counterparts.

1. Introduction

     According to employment rates based on educational attainment, the necessity to secure a postsecondary degree is greater than ever before [1]. Yet, while the percentage of American adults who hold a bachelor’s degree has steadily increased over time, the proportion of first-generation college (FGC) students has declined. FGC students are both less likely to enroll in postsecondary education and less likely to complete their degrees than their continuing-generation peers [2]. FGC students are also less likely to enroll in private, not-for-profit institutions and more likely to enroll in private, for-profit schools than their continuing generation counterparts [3]. Not surprisingly, as tuition costs continue to rise, FGC students are also more likely to incur student debt than their peers, and 65% of FGC students hold more than USD 25,000 f debt compared to their second-generation college student peers (56%) [3,4].

     In light of these formidable challenges, research is needed on factors that promote students’ pursuit of postsecondary education and rates of confidence in their degrees. Purpose, “a stable and generalized intention to accomplish something that is at once meaningful to the self and of consequence to the world beyond the self” [5] (p. 121), is one of these promotive factors [6]. This developmental asset helps shape and organize behavior and, in turn, is linked with numerous beneficial outcomes among college students, such as greater degree commitment [7,8]. College also provides an ideal context to explore and pursue purpose through transformative experiences in and out of the classroom, such as experiential learning and meaningful relationships [9]. The present study builds on burgeoning research regarding purpose development among college students by examining the role of peer relationships [9]. Specifically, we examine associations between high-quality peer relationships and purpose among college students and the moderating effect of FGC student status using quantitative data collected from three universities in the United States. The findings can help illuminate the benefits of peers among college students, especially for those who are first in their families to attend college. Furthermore, the study explores whether promoting purpose for FGC students through growth-fostering peer relationships may be one strategy for improving student well-being, persistence, and, in turn, future prospects (e.g., employment and earnings).

تصویری از فایل ترجمه

          

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

متغیرهای مقاله

School 1

School 2 

School 3 

First-Year Students 

Gender 

White 

FGC Status 

Commitment to Purpose 

Peer RHI  

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

1-1 مزایای هدف

1-2 ترویج هدف: بافت ها و روابط

1-3 دانشجویان نسل اول

1-4 مطالعه ی کنونی

2- مواد و روش ها

2-1 شرکت کنندگان و رویه

2-2 مقیاس ها

2-2-1 هدف

2-2-2 شاخص های سلامتی رابطه ای

2-2-3 جمعیت شناسی

2-3 برنامه ی تحلیلی

3- نتایج

4- بحث

نتیجه گیری، مسیرهای آینده، و محدودیت ها

منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

1. Introduction

1.1. Benefits of Purpose

1.2. Promotion of Purpose: Contexts and Relationships

1.3. First-Generation College Students

1.4. Present Study

2. Materials and Methods

2.1. Participants and Procedure

2.2. Measures

2.2.1. Purpose

2.2.2. Relational Health Indices

2.2.3. Demographics

2.2.4. Analytic Plan

3. Results

4. Discussion

Conclusions, Future Directions, & Limitations

References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 18 اسلاید و 5 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد. 

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 6 صفحه (1400 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 52 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۶۰,۸۰۰ تومان
خرید محصول