دانلود مقاله سیستم ردیابی ضدجعل مواد غذایی بر اساس بلاک چین و اینترنت اشیا
ترجمه شده

دانلود مقاله سیستم ردیابی ضدجعل مواد غذایی بر اساس بلاک چین و اینترنت اشیا

عنوان فارسی مقاله: سیستم ردیابی ضدجعل مواد غذایی بر اساس بلاک چین و اینترنت اشیاء
عنوان انگلیسی مقاله: A Food anti-counterfeiting traceability system based on Blockchain and Internet of Things
مجله/کنفرانس: علوم کامپیوتر پروسدیا - Procedia Computer Science
رشته های تحصیلی مرتبط: مهندسی کامپیوتر - مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های تحصیلی مرتبط: هوش مصنوعی - مهندسی الگوریتم ها و محاسبات - اینترنت و شبکه های گسترده
کلمات کلیدی فارسی: بلاک چین - اینترنت اشیاء - سیستم ردیابی غیرجعل
کلمات کلیدی انگلیسی: Blockchain - The Internet of things - anti-counterfeiting traceability system
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.procs.2022.01.077
نویسندگان: Yi Lu - Peng Li - He Xu
دانشگاه: دانشکده علوم کامپیوتر، دانشگاه پست و مخابرات نانجینگ، چین
صفحات مقاله انگلیسی: 8
صفحات مقاله فارسی: 12
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ایمپکت فاکتور: 2.267 در سال 2021
شاخص H_index: 92 در سال 2022
شاخص SJR: 0.569 در سال 2021
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 1877-0509
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: ندارد
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 12942
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: ندارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: به صورت عدد درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     در این مقاله، یک سیستم ردیابی ضدجعل مواد غذایی براساس بلاکچین و اینترنت اشیاء در پاسخ به مشکلات ذخیره سازی مبتنی بر مرکز داده ها، دستکاری و تغییر راحت داده ها، و مخزن داده ها در فناوری سنتی و قدیمی قابل ردیابی ضدجعل موادغذایی مطرح شده است. این سیستم از ذخیره سازی غیرمتمرکز و ویژگی های فناوری بلاکچین که قابلیت دستکاری ندارند به این جهت استفاده می کند تا داده های مواد غذایی با قابلیت ردیابی در فرآیند تولید موادغذایی، فروش و حمل و نقل آن را ذخیره کند تا از از طریق بی نظیری و منحصر به فرد بودن موادغذایی را تضمین نماید. در همین حین، از طریق فناوری اینترنت اشیاء اصالت و پایایی داده های منبع بلاکچین را متضمن می شود. نتایج آزمایش نشان می دهند که این سیستم امنیت بیشتر، تأخیر کمتر در معامله و هزینه ی پایین تر برقراری ارتباط را در اختیار دارند. 

1. مقدمه

      ایمنی غذایی یک مسئله ی جهانیست، و علاوه بر تدابیر حفاظتی قانونی، جامعه نیاز مبرمی به فناوری ها و ابزارهایی دارد که بتوانند ایمنی غذایی را حفظ کنند. در عین حال، فناوری سنتی ردیابی ضدجعل موادغذایی با مشکلاتی همچون ذخیره سازی براساس مرکز داده ها، دستکاری راحت داده ها و مخزن داده ها مواجه است. 

     در سال های اخیر، فناوری بلاکچین [1] که به خاطر بین کوین مرکز توجه قرار گرفته است [2]، خیلی سریع توسعه یافته است. سیستم های ردیابی مبتنی بر بلاکچین راه حلی را برای نواقص سیستم های ردیابی سنتی با توجه به ویژگی های غیرمتمرکز و ضددستکاری ارائه می کنند. فنگ تیان [3] یک سیستم ردیابی را برای زنجیره تأمین محصولات کشاورزی براساس بلاکچین و RFID پیشنهاد کرد. از طریق گردآوری، انتقال و به اشتراک گذاری داده های واقعی تولید محصولات کشاورزی، فراوری و پردازش، ذخیره سازی در انبار، توزیع و فروش، ردیابی اطلاعات کل زنجیره تأمین محصولات کشاورزی محقق شده و ایمنی غذایی عملا تضمین شد. چن جان هوآ [4] یک سیستم الکترونیکی ردیابی محصول را براساس بلاکچین و ORS (سیستم تفکیک و جداسازی OID) پیشنهاد کرد، و یک مدل مدیریت مشترک درون زنجیره ای و برون زنجیره ای را طراحی نمود. 

5-نتیجه گیری

     این مقاله یک سیستم ردیابی ضدجعل بر اساس بلاکچین و اینترنت اشیاء را با هدف مشکلات موجود در فناوری ردیابی قدیمی امنیت غذایی پیشنهاد می کند. این سیستم از طریق تجهیزات اینترنت اشیاء اطلاعات رطوبت، وزن، و محل جغرافیایی را جمع آوری می کند، و داده های قابل ردیابی غذایی در فرآیند تولید، انتقال و فروش را از طریق بلاکچین ذخیره می نماید. نتایج آزمایشی نشان می دهند که این سیستم از امنیت بالاتر، تأخیر کمتر در تراکنش، و هزینه ی ارتباطی پایین تر برخوردار است. کار بعدی این مقاله ارتقای الگوریتم PBFT، کاهش بیشتر تأخیر در تراکنش و هزینه های ارتباطی شبکه، و بهبود توان عملیاتی و عملکرد سیستم در جهت برآورده کردن نیازهای ردیابی امنیت غذایی تحت همزمانی و هم روندی بالا است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     In this paper, a food anti-counterfeiting traceability system based on blockchain and the Internet of Things is proposed in response to the problems of data centre-based storage, easy data tampering and data silos in traditional food anti-counterfeiting traceability technology. The system makes use of the decentralized storage and untamperable characteristics of blockchain technology to store traceability data of food in the process of food production, sale and transportation, so as to ensure the uniqueness of food. At the same time, through the Internet of things technology to ensure the authenticity and reliability of the source data of the blockchain. The experimental results show that the system has higher security, lower transaction delay and lower communication cost.

1. Introduction

     Food safety is a global issue, and in addition to legislative safeguards, society is in urgent need of technologies and tools that can safeguard food safety. At the same time, traditional food anti-counterfeit traceability technology faces problems such as data centre-based storage, easy data tampering and data silos.

     In recent years, blockchain technology[1], which has come into the public eye as a result of Bitcoin[2], has developed very rapidly. Blockchain-based traceability systems provide a solution to the shortcomings of traditional traceability systems due to their decentralised and tamper-proof characteristics. Feng Tian[3] proposed a traceability system for agricultural products supply chain based on blockchain and RFID. Through the collection, transmission and sharing of real data of agricultural products production, processing, warehousing, distribution and sales, the traceability of information of the whole agricultural products supply chain was realized and food safety was effectively guaranteed. Chen Junhua[4] proposed an electronic product traceability system based on block chain and ORS(OID Resolution System), and designed an on-chain and off-chain joint management model.

5. conclusion

     Aiming at the existing problems of traditional food security traceability technology, this paper proposes an anti-counterfeiting traceability system based on blockchain and Internet of Things. The system collects food temperature and humidity, weight and geographical location information through Internet of Things devices, and stores food traceability data in the process of production, transportation and sales through blockchain. Experimental results show that the system has higher security, lower transaction delay and lower communication cost. The future work of this paper is to improve the PBFT algorithm, further reduce the transaction delay and network communication costs, and improve the throughput and performance of the system to meet the needs of food security traceability under high concurrency.

تصویری از فایل ترجمه

          

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. اقدامات اولیه (پیش نیازها)

2-1 فناوری بلاکچین

2-2 فناوری های اینترنت اشیاء

3-طراحی سیستم

3-1 نقشه ی کلی طرح

3-2 معماری کلی

3-3 طراحی دقیق

1) اینترنت اشیاء

2) بلاکچین

3) فرانت اند و بک اند

4) اپلت (برنامک)

4-آزمایش

4-1 مراحل آزمایشی

4-2 آنالیز و تحلیل آزمایشی 

1) آنالیز و تحلیل تحمل خطا

2) تأخیر در معامله

3) هزینه ی برقراری ارتباط

5-نتیجه گیری

منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

1. Introduction

2. Preliminaries

2.1. Blockchain Technology

2.2. Internet of Things technologies

3. System design

3.1. Design scheme

3.2. Overall architecture

3.3. Detailed design

1) Internet of Things

2) Blockchain

3) Front and backend

4) Applet

4. Experiment

4.1. Experimental steps

4.2. Experimental Analysis

1) fault tolerance analysis

2) Trading delay

3) Cost of communication

5. conclusion

References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 13 اسلاید و 5 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد. 

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 4 صفحه (1000 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 20 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۶۲,۸۰۰ تومان
خرید محصول