دانلود مقاله رفتار درمانی شناختی: راهبردی برای مواجه با اضطراب ناشی از بیماری های همه گیر
ترجمه شده

دانلود مقاله رفتار درمانی شناختی: راهبردی برای مواجه با اضطراب ناشی از بیماری های همه گیر

عنوان فارسی مقاله: رفتار درمانی شناختی: راهبردی برای مواجه با اضطراب ناشی از بیماری های همه گیر
عنوان انگلیسی مقاله: Cognitive Behavioural Therapy: A Strategy to Address PandemicInduced Anxiety
مجله/کنفرانس: مجله پرستار متخصص - The Journal for Nurse Practitioners
رشته های تحصیلی مرتبط: روانشناسی
گرایش های تحصیلی مرتبط: روانشناسی بالینی
کلمات کلیدی فارسی: اضطراب - درمان رفتاریِ شناختی - COVID-19 - سلامت روان - پرستار متخصص
کلمات کلیدی انگلیسی: anxiety - cognitive behavioral therapy - COVID-19 - mental health - nurse practitioner
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.nurpra.2021.10.013
نویسندگان: Margarita Surmai - Elsie Duff
صفحات مقاله انگلیسی: 4
صفحات مقاله فارسی: 11
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ایمپکت فاکتور: 0.455 در سال 2021
شاخص H_index: 22 در سال 2022
شاخص SJR: 0.197 در سال 2021
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 1555-4155
شاخص Quartile (چارک): Q3 در سال 2021
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: ندارد
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 13015
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: ندارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: به صورت عدد درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     مشکلات مربوط به سلامت روان در خلالِ همه گیری بیماری COVID-19 به سبب انزوای اجتماعی، محرومیت افراد از برخی نیازهای اولیه، عدم ثبات مالی، و ترس از ویروس، افزایش یافته است. اختلالات روانی و بیماری های مزمن نسبت به گذشته تشدید شده و نمونه های جدیدی از اضطراب و افسردگی در حال افزایش است. رفتار درمانی شناختی(CBT)، تکنیکی بسیار انعطاف پذیر است که برای مدیریت مجموعه ای از بیماری های روانی، بکارگرفته می-شود. رفتار درمانی شناختی احتمالاً در شرایط انزوای اجتماعی و ارائۀ از راه  دور مراقبت های بهداشتی، از مزایای ویژه-ای برخوردار است. این گزارش، به نقش حیاتیِ پرستاران متخصص در جهت دهیِ موثر CBT به منظور بهبود سلامت روان می پردازد.

پیش زمینه

     مصرف مواد مخدر و اختلالات روانی به طور پیوسته در کانادا و ایالات متحده در حال شیوع است. این اختلالات  فشار اقتصادی سالانه برابر 51 میلیارد دلار در کانادا و 225.1 میلیارد دلار در ایالات متحده، را در پی دارد1,2. بخش قابل-توجهی از مردم کانادا(56%) و مردم آمریکا(41.5%)، به سبب همه گیریِ COVID-19 اضطراب و استرس فزاینده ای را تجربه کردند3,4. به علاوه، اختلالات روانی و مصرف مواد مخدر، از عوامل مرگ و میر زودرس بوده و سبب می شود عمر افراد طور میانگین، 10 تا 20 سال کاهش پیدا کند1. در زمان هایی مانند وقوع بیماری همه گیرِ جهانی، که افراد دچار سطوح بالایی از استرس هستند، انتظار می رود که نرخ اختلالات روانی به سرعت افزایش پیدا کند.

     بیماریِ همه گیر COVID-19 و قرنطینه های اجباری و فیزیکی متعاقب آن، همۀ جنبه های زندگیِ مردم در سرتاسر جهان را تحت تاثیر قرار داد. این بیماری همه گیر، سبب افزایش قابل توجه ترس و اضطراب ناشی از ابتلا به این بیماری، تهیه کردن لوازم پزشکی موردنیاز، دریافت به موقعِ امدادهای پزشکی، و دسترسی به نیازهای اولیه و مواد غذایی، شد. فرصت ها و موقعیت های اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و تفریحی به طور ناگهانی توسط دولت ها متوقف شد که این امر منجر به تشدید تهدید هایی که مردم تصور می کردند برای ایمنی و امنیت شان وجود دارد، شد5-11. الزام به انجام کار از خانه، روال عادی انجام کار را مختل کرده و آسیب مضاعفی به سلامت روان افراد وارد می کند. از طرفی، انجام امور کاری از خانه، سبب جداییِ میان مسئولیت های کاری و وظایف مربوط به خانه شد. پیامدهای بیماریِ همه گیر، برای جامعه فاجعه بار بوده و افزایش مرگ و میر، انزوای اجتماعی و از دست دادن امنیت مالی و بیکاری را در پی داشت5-11. به سبب تاثیرات جهانیِ منفیِ این بیماری همه گیر بر سلامت روان، هدف از این گزارش پرداختن به رفتار درمانیِ شناختی(CBT) به منظور بهبود سلامت روان و همچنین نقش پرستاران متخصص در فراهم آوردن این درمان ها می باشد.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     Mental health morbidity has increased amid the COVID-19 pandemic due to social isolation, impairment of basic needs, financial instability, and fears of the virus. New cases of anxiety and depression have been on the rise, while preexisting mental and chronic illnesses have been exacerbated. Cognitive behavioral therapy (CBT) is a highly flexible technique used to manage an array of mental illnesses. CBT may be of particular benefit under conditions of social isolation and virtual health care delivery. This report addresses the critical role of nurse practitioners in navigating effective CBT for mental wellness.

Background

     The prevalence of mental illness and substance use is steadily rising in Canada and the United States. These illnesses are associated with an estimated economic burden of $51 billion annually in Canada and $225.1 billion in the US.1,2 A significant portion of the Canadian (56%) and American (41.5%) population has experienced increased stress and anxiety as a result of the COVID-19 pandemic.3,4 In addition, mental illness and substance use are risk factors for early mortality, accounting for an average of 10 to 20 years of life lost.1 During times of extreme stress, such as a global pandemic, rates of mental illness would be expected to rise rapidly.

     The current COVID-19 global pandemic and subsequent forced quarantines and physical lockdowns have dominated every aspect of people’s lives worldwide. The pandemic measures have dramatically increased anxiety and fear related to contracting the virus, acquiring required medical supplies, receiving timely medical assistance, and accessing basic necessities and food items. Social, economic, educational, and recreational opportunities were abruptly ceased by governments during the pandemic, which further exacerbated perceived threats to safety and security.5-11 Compulsory mandates to conduct work from home disrupted work routines and schedules and placed additional strain on individuals’ mental health. Work from home orders also led to dissociation between home and work responsibilities. The consequences of the pandemic are catastrophic for society and have been associated with increased mortality and morbidity, social isolation, and loss of financial security and employment.5-11 Due to the negative global impacts of the pandemic on mental health, the purpose of this report is to address cognitive behavioral therapy (CBT) for mental wellness and the role of the nurse practitioner (NP) in providing this therapy.

تصویری از فایل ترجمه

          

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

پیش زمینه

ویژگی های بالینیِ اضطراب ناشی از قرنطینه

رفتار درمانی شناختی (CBT) به منظور کاهش علائم و ایجاد تاب آوری

کاربرد عملیِ رفتار درمانیِ شناختی

نقش پرستاران متخصص (NP)

نتیجه گیری

منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

Background

Clinical Features of Lockdown Anxiety

CBT to Decrease Symptoms and Build Resilience

Practical Application of CBT

Role of the NP

Conclusion

References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 16 اسلاید و 5 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد.

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 5 صفحه (1400 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 22 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۶۱,۸۰۰ تومان
خرید محصول