دانلود مقاله هم مکانی با فعالیت های ارزش بازاریابی به صورت ارتقای تولید در دوران شیوع کووید-19
ترجمه شده

دانلود مقاله هم مکانی با فعالیت های ارزش بازاریابی به صورت ارتقای تولید در دوران شیوع کووید-19

عنوان فارسی مقاله: هم مکانی با فعالیت های ارزش بازاریابی به صورت ارتقای تولید در دوران شیوع کووید-19
عنوان انگلیسی مقاله: Co-location with marketing value activities as manufacturing upgrading in a COVID-19 outbreak era
مجله/کنفرانس: مجله تحقیقات کسب و کار - Journal of Business Research
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: بازاریابی - مدیریت بازرگانی - مدیریت کسب و کار - بازاریابی بین الملل - بازرگانی بین الملل - تحقیق در عملیات - سیاست های تحقیق و توسعه
کلمات کلیدی فارسی: هم مکانی - بحران کووید-19 - نوآوری بازاریابی - پیوندهای محلی برای دانش – مقاومت
کلمات کلیدی انگلیسی: Co-location - COVID-19 crisis - Marketing innovation - Local linkages for knowledge - Resilience
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.04.060
نویسندگان: Yu-Yuan Shih - Chih-An Lin
دانشگاه: مرکز آموزش عمومی، دانشگاه عادی تایوان، تایوان
صفحات مقاله انگلیسی: 10
صفحات مقاله فارسی: 31
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ایمپکت فاکتور: 11.063 در سال 2021
شاخص H_index: 217 در سال 2022
شاخص SJR: 2.316 در سال 2021
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 0148-2963
شاخص Quartile (چارک): Q1 در سال 2021
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: تایپ شده است
مقاله بیس: بله
مدل مفهومی: دارد
کد محصول: 13237
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: دارد
فرضیه: دارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: ترجمه و درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     هم مکانی مبحث مرتبطی در ادبیات کسب و کار بین المللی است، با این حال ادبیات موجود بر هم مکانی فعالیت های تحقیق و توسعه (R&D) و تولید تمرکز می کند و فعالیتهای ارزش بازاریابی را نادیده می گیرد. نوآوری بازاریابی یک روش موثر و چابک برای واکنش نسبت به بحران هایی مانند همه گیری کووید-19 است، و هدف تعداد زیادی از تولیدکنندگان در زنجیره های ارزش جهانی ارتقای عملکرد با پیروی از خط سیر OEM-ODM-OBM است. بنابراین، این تحقیق هم مکانی فعالیتهای بازاریابی را بعنوان یک استراتژی یادگیری انعطاف پذیر و سازمانی برای ارتقاهای تولید پیشنهاد می دهد، و سوابق هم مکانی بازاریابی را در تصمیمات سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) بررسی می کند. چارچوب پیشنهادی تحقیق با استفاده از داده های نظرسنجی 343 شرکت تولید کننده تایوانی در چین بررسی می شود که از پایگاه داده گردآوری شده توسط ادارات وزارت اقتصاد تایوان در سال 2020 بدست آمدند. این نتایج نشان می دهند که وسعت تجربه بین المللی، ارتباط با R&D، بازاریابی بعنوان یک منبع دانش اولیه در کشور میزبان، ارتقای تقاضاهای محلی، و توسعه محصولات جدید برای تامین جهانی همگی ارتباط مثبتی با هم مکانی عملکردهای بازاریابی و تولید دارند. علاوه بر این، می توان دریافت که پیوستگی منفی بین FDIهایی وجود دارد که توسط کووید-19 و هم مکانی بازاریابی تحت تاثیر قرار گرفته است. این یافته ها بینش های نظری، عملی و استراتژیک ارزشمندی را درباره این موضوع ارائه می دهند که چگونه شرکت ها باید با توجه به هم مکانی بازاریابی در مورد بحرانی دیگر، زنجیره های ارزش جهانی را مدیریت کنند.

1. مقدمه

     در دو دهه گذشته، هم مکانی یک موضوع مرتبط در ادبیات کسب و کار بین المللی بوده است (کاستلانی و لاووراتوری، 2020). این موضوع با پدیده برون سپاری مرزی یا برون سپاری خارج از سازمان آغاز شد که در آن شرکت ها زنجیره های ارزش خود را بازبینی می کنند و فعالیت هایی با ارزش کمتر را با پشتیبانی از شکل گیری زنجیره های ارزش جهانی در خارج از مرزهای سازمان اصلی توزیع می کنند (آمبوس، براندل، پِری، اسکالرا، و وان آسچه، 2021؛ گائوری، استرنج، و کوک، 2021). زمانی که شرکت ها می خواهند منابع محلی خاص را تعیین کنند یا نتیجه گیری کنند یا از وضعیت های خاص ملی در یک زنجیره ارزش کلی (GVC) بهره مند شوند، مکان به سوال بعدی تبدیل می شود. هم مکانی درباره این موضوع بحث می کند که چه نوع از فعالیت های ارزش با هم همراه می شوند تا ارزش محل یک شرکت تابعه را موردبحث قرار دهند. شرکت هایی که از طریق اقدام یاد می گیرند و از طریق ارتقاهای عملکردی با موفقیت تغییر می کنند، یک مسیر رایج را دنبال می کنند. آنها خودشان را در امتداد زنجیره های ارزش خود از تولید اصلی تجهیزات (OEM) به تولید اصلی طراحی (ODM) و به تولید خود برند (OBM) بازسازی می کنند (اِنگ و اسپیکت –جونز، 2009). تولیدکنندگان OEM ارزش هر واحد از محصولات را از طریق ارتقاهای عملکردی تقویت می کنند تا درباره نوآوری های بازاریابی و طراحی در GVCها رقابت کنند، بجای اینکه در جنگ قیمت مشارکت کنند. ارتقاهای عملکردی برای ترکیبی از فعالیت ها در داخل و بین ارتباطات در یک GVC مانور می دهند و می توانند به صورت موثری یک سازمان تولید را به یک شرکت طراحی یا برندسازی تبدیل کنند (چین و راولی، 2018؛ گرفی، هامفری، و استارگئون، 2005). با این حال، یک هشدار وجود دارد که ارتقا از OEM به OBM در GVC درمان قطعی نیست (گرفی، 2009). ابتدا، تبدیل به یک OBM نیاز به سرمایه گذاری های قابل توجهی در تحقیق و توسعه (R&D) و برندسازی دارد، و ریسک شکست زیاد است. دوم، این حرکت ممکن است که دشمنی را در میان رهبران جدید GVC ایجاد کند (چین، لیو و یانگ، 2016). بنابراین، تحقیق حاضر با توجه به عدم قطعیت های زیاد و ریسک به خطر انداختن مشتریان فعلی فرض می کند که هم مکانی بازاریابی یک استراتژی امن تر برای OEMها به منظور انجام ارتقاهای عملکردی است، ضمن اینکه انعطاف پذیری و رقابت را در فرصت های تحولات آینده ایجاد می کند. 

5.3. محدودیت ها و تحقیقات آینده

     این مشاهدات با توجه به محدودیت اندازه نمونه، تنها مبتنی بر موارد FDI تولیدکنندگان تایوانی در سرزمین اصلی چین هستند؛ هر دو طرف عوامل مهمی در GVCهای اخیر هستند. از آنجا که تایوان و چین بعنوان پیروان GVCها هستند، این تحقیقات با توجه به عوامل تعیین کننده، نیروهای تعدیل کننده، و عملکرد سرمایه گذاری های هم مکان (بازاریابی) در کشورهای پیشرفته خوشایند هستند. علاوه بر این، تایوان و چین، یک فرهنگ چینی مشابه را به اشتراک می گذارند؛ بنابراین، تحقیقات در فرهنگ های مختلف یا کشورهای میزبان گوناگون برای مقایسه بیشتر تشویق می شوند. این تحقیق، یک رویکرد کمی مقطعی را اتخاذ کرد. تحقیقات آینده می توانند با اتخاذ یک رویکرد کمی طولی و بررسی موضوعات جایگزین جبران کنند، مانند اینکه چگونه سایر سهامداران (بعنوان مثال، دولت ها و کارکنان) بر تصمیمات هم مکانی (بازاریابی) تاثیر می گذارند، یا چگونه سطوح/عملکردهای مختلف کارکنان در سراسر این فرایند از این ایده پشتیبانی می کنند. اگر جدول داده ها در دسترس باشند، تحقیقات آینده نیز می توانند در چگونگی دوره های مختلف همراه با سه مدل در حال تحول که بر تصمیمات هم مکانی بازاریابی mne تاثیر می گذارند، کاوش کنند و حتی با ایجاد مقایسه قبل، در طول و پس از بحران کووید-19، این تحقیق را گسترش دهند. این نظرسنجی درباره هدف اصلی FDI پرسیده شده است که NPD یکی از گزینه های فهرست شده است. تحقیقات آینده می توانند عملکرد واقعی والد را بازیابی کنند و آن را با نتایج تحقیقات فعلی مقایسه کنند یا عملکرد والدی دارند که بعنوان یکی از شاخص های عملکرد برای سرمایه گذاری های هم مکان بازاریابی بکار گرفته می شود. محدودیت دیگر این است که داده های رسمی تنها شامل سرمایه گذاری هایی هستند که در سال موردنظر اتفاق افتاد. اگر تحقیقات آینده بدون محدودیت بودجه باشند، می توانند تمام شرکت ها را در یک ناحیه/شرکت خاص بررسی کنند تا طرح های سرمایه گذاری را بکار گیرند که در طول کووید-19 در دست اقدام بودند یا ممنوع شدند. علاوه بر کووید-19، تحقیقات آینده می توانند این موضوع را بررسی کنند که چگونه رویدادهای مختلف (مانند جنگ تجاری بین ملت ها و تغییرات ژئوپولیتیکی) بر سرمایه گذاری های هم مکان تاثیر می گذارند، یا چگونه زمان بندی های مختلف (مانند فراز و نشیب های تعداد ابتلا به کووید-19) بر تصمیمات هم مکانی/FDI تاثیر می گذارند. از 12 آوریل 2020 و تقریبا در طول دوره نظرسنجی ما، تایوان به مدت بیش از 200 روز هیچ مورد محلی برای ویروس کرونا نداشت (BBC، 2020؛ بلومبرگ، 2020). بنابراین، تحقیقات مقایسه ای از کشورهای مختلف برای یادگیری درباره اثرات زمان بندی و نوسانات تشویق می شوند.

     نویسندگان بعنوان نکته پایانی مایل هستند تا تحقیقات بیشتری را درباره هم مکانی طلب کنند. این یک زمینه رو به رشد است، و همکاری و رقابت که هر دو ویژگی هم مکانی هستند، باعث رشد جامعه شده اند. 

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     Co-location has been a relevant topic in the international business literature, yet the extant literature focuses on the co-location of research and development (R&D) and production activities and overlooks marketing value activities. Marketing innovation is an agile and effective way to respond to crises such as the COVID-19 pandemic, and many manufacturers in global value chains aim to upgrade functionally following the trajectory of the OEM-ODM-OBM. Thus, this study proposes the co-location of marketing activities as a flexible and organizational learning strategy for manufacturing upgrades, and explores the antecedents of marketing co-location in foreign direct investment (FDI) decisions. The proposed research framework was examined using survey data from 343 Taiwanese manufacturing firms in China, which were drawn from a database compiled by Taiwan’s Ministry of Economic Affairs in 2020. The results show that the breadth of international experience, linkage to R&D, marketing as a primary knowledge source in the host country, upgrading for local demands, and new product development for global supply are all positively associated with the co-location of marketing and production functions. Additionally, it was found that there was a negative association between FDIs that had been impacted by COVID-19 and marketing co-location. The findings provide valuable theoretical, practical, and strategic insights into how firms should manage their global value chains with respect to marketing co-location in case of another crisis.

1. Introduction

     Co-location has been a relevant topic in the international business literature over the past two decades (Castellani & Lavoratori, 2020). It began with the global offshoring or outsourcing phenomenon, in which companies dissect their value chains and distribute less valued activities outside their original organization boundaries, endorsing the formation of global value chains (Ambos, Brandl, Perri, Scalera, & Van Assche, 2021; Ghauri, Strange, & Cooke, 2021). Location becomes an ensuing question when companies want to determine and derive specific local resources or benefits from specific nation-states within a global value chain (GVC). Co-location discusses what kinds of value activities are combined to uplift a subsidiary venue’s value. Firms that learn through action and transform via functional upgrades successfully follow a common trajectory. They renovate themselves along their value chains, from original equipment manufacturing (OEM) to original design manufacturing (ODM) to own-brand manufacturing (OBM) (Eng & Spickett-Jones, 2009). OEM manufacturers augment the per-unit value of products through functional upgrades to compete on design and marketing innovations in GVCs, instead of engaging in a price war. Functional upgrades maneuver the mix of activities within and between links in a GVC and can effectively transform a production organization into a design or branding corporation (Chin & Rowley, 2018; Gereffi, Humphrey, & Sturgeon, 2005). However, there is also a warning that upgrading from OEM to OBM in GVC is not a panacea (Gereffi, 2009). First, the transformation to an OBM requires significant investments in research and development (R&D) and branding, and the risk of failure is high. Second, the move may generate hostility among current GVC leaders (Chin, Liu, & Yang, 2016). Therefore, the current study presumes that given the high uncertainties and risk of jeopardizing the present clientele, marketing co-location is a safer strategy for OEMs to perform functional upgrades while inducing flexibility and competitiveness in opportunities of future transformation.

5.3. Limitations and future research

     Given the sample size constraint, the observations are only based on FDI cases of Taiwanese manufacturers in mainland China; both sides are important players in the current GVCs. As Taiwan and China are seen as followers of GVCs, studies regarding the determining factors, moderating forces, and performance of (marketing) co-location investments in advanced countries are welcome. In addition, Taiwan and China share a similar Chinese culture; therefore, studies across different cultures or diverse host countries are encouraged for further comparison. This study adopted a cross-sectional quantitative approach. Future research can compensate by adopting a longitudinal qualitative approach and exploring alternative themes, such as how other stakeholders (e.g., governments and employees) influence (marketing) co-location decisions, or how different employees’ functions/levels support this idea throughout the process. If panel data are available, future research can also delve into how different periods along the three evolving models impact MNEs’ marketing co-location decisions and even extend the research by making comparisons before, during, and after the COVID-19 crisis. The survey inquired about the major purpose of FDI, with NPD being one of the listed options. Future research can retrieve actual patent performance and compare it to the current study results or have patent performance serve as one of the performance indicators for marketing co-location investments. Another constraint is that the official data constitute only the investments that occurred in the year in question. Future research, if without budget restraints, can survey all companies in a certain country/area to capture investment plans that were pending or abandoned during COVID-19. In addition to COVID-19, future research can examine how different events (such as a trade war between nations and geopolitical changes) affect co-location investments, or how different timings (such as the ups and downs of COVID-19 infection numbers) influence co-location/FDI decisions. Since April 12, 2020, and nearly throughout our survey period, Taiwan did not have any local coronavirus cases (BBC, 2022; Bloomberg 2020) for more than 200 days. Therefore, comparative studies from different countries are encouraged to learn about the effects of timing and fluctuations.

     As a final remark, the authors would like to invite more research on co-location. It is a burgeoning field, and collaboration and competition, both features of co-location, have led to the growth of society.

تصویری از فایل ترجمه

          

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

فرضیات مقاله

H1-1. A firm’s international experience breadth is positively correlated to its chance of co-locating marketing and production in an FDI host country.

H1-2. A firm’s international experience depth is positively correlated to its chance of co-locating marketing and production in an FDI host country.

H2.1. When the local R&D linkage is the chief source of R&D knowledge, there is a higher chance of co-locating marketing and production in the host country.

H2.2. When the local marketing linkage is the chief source of marketing knowledge, there is a higher chance of co-locating marketing and production in the FDI host country.

H3.1. When a manufacturer seeks to upgrade local demand, there is a higher chance of co-locating marketing and production in the FDI host country.

H3.2. When a manufacturer seeks to upgrade through NPD for global supply, there is a higher chance of co-location of marketing and production in the FDI host country.

H4. If the COVID-19 pandemic affects a firm’s foreign direct investment concerning GVC deployment, the chance of co-location of marketing and production in the FDI host country decreases.

H1-1. گستره تجربه یک شرکت بین المللی ارتباط مثبتی با احتمال آن از بازاریابی هم مکانی و تولید در یک کشور میزبان FDI دارد.

H1-2. عمق تجربه بین المللی یک شرکت ارتباط مثبتی با احتمال آن از بازاریابی هم مکانی و تولید در یک کشور میزبان FDI دارد.

H2.1. زمانی که پیوند محلی R&D منبع اصلی دانش R&D باشد، شانس بیشتری برای هم مکانی بازاریابی و تولید در کشور میزبان وجود دارد.

H2.2. زمانی که پیوند بازاریابی محلی منبع اصلی دانش بازاریابی است، احتمال هم مکانی بیشتر بازاریابی و تولید در کشور میزبان FDI وجود دارد. 

H3.1. زمانی که یک تولید کننده در جستجوی ارتقای تقاضای محلی باشد، احتمال بیشتری برای در کنار هم قرار گرفتن بازاریابی و تولید در کشور میزبان FDI وجود دارد.

H3.2. زمانی که یک تولید کننده در جستجوی ارتقا از طریق NPD برای عرضه جهانی است، احتمال بیشتری برای هم مکانی بازاریابی و تولید در کشور میزبان FDI وجود دارد.

H4. اگر همه گیری کووید-19 بر سرمایه گذاری مستقیم خارجی یک شرکت در مورد استقرار GVC تاثیر بگذارد، احتمال هم مکانی بازاریابی و تولید در کشور میزبان FDI کاهش می یابد. 

متغیرهای مقاله

Co-location decision

Breadth of internationalization

Depth of internationalization

R&D linkage

Marketing linkage

Upgrading for local demands

Upgrading for NPD for global supply

Firm size

R&D intensity

Intra-industry FDI

COVID-19 pandemic

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. ادبیات و ایجاد فرضیه

2.1. GVC و انباشت دانش

2.2. عوامل داخلی: تجربه بین المللی و هم مکانی

2.3. عوامل خارجی: وابستگی به ارتباطات محلی برای دانش و هم مکانی

2.4. اهداف: نوآوری بازاریابی برای NPD بازار محلی/جهانی و هم مکانی

2.5. همه گیری کووید-19 و هم مکانی

3. روش شناسی

3.1. مجموعه داده ها و نمونه

3.2. متغیرها و معیارها

3.3. مشخصه مدل رگرسیون

4. نتایج تجربی

5. بحث و نتیجه گیری

5.1. مشارکت های نظری

5.2. پیامدهای مدیریتی

5.3. محدودیت ها و تحقیقات آینده

منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

1. Introduction

2. Literature and hypothesis development

2.1. GVC and knowledge accumulation

2.2. Internal factors: International experience and co-location

2.3. External factors: Dependence on local linkages for knowledge and co-location

2.4. Purposes: Marketing innovation for local market/global NPD and co-location

2.5. COVID-19 pandemic and co-location

3. Methodology

3.1. Data and sample collection

3.2. Variables and measures

3.3. Regression model specification

4. Empirical results

5. Discussion and conclusion

5.1. Theoretical contributions

5.2. Managerial implications

5.3. Limitations and future research

CRediT authorship contribution statement

Declaration of Competing Interest

References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 21 اسلاید و 5 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد. 

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 8 صفحه (2000 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 60 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۷۲,۸۰۰ تومان
خرید محصول