دانلود مقاله کارآفرینی مبتنی بر توکن تعویض ناپذیر
ترجمه شده

دانلود مقاله کارآفرینی مبتنی بر توکن تعویض ناپذیر

عنوان فارسی مقاله: کارآفرینی مبتنی بر توکن تعویض ناپذیر: یک چارچوب مفهومی
عنوان انگلیسی مقاله: Non-fungible token-enabled entrepreneurship: A conceptual framework
مجله/کنفرانس: مجله بینش سرمایه گذاری کسب و کار - Journal of Business Venturing Insights
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت - مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های تحصیلی مرتبط: کارآفرینی - مدیریت فناوری اطلاعات - اینترنت و شبکه های گسترده - کارآفرینی - مدیریت تکنولوژی - نوآوری تکنولوژی
کلمات کلیدی فارسی: توکن تعویض ناپذیر - NFT - کارآفرینی - مجازی - توانمندساز
کلمات کلیدی انگلیسی: Non-fungible token - NFT - Entrepreneurship - Virtual - Enabler
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
نمایه: scopus
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.jbvi.2022.e00323
نویسندگان: Yanto Chandra
دانشگاه: گروه علوم اجتماعی کاربردی، مرکز سیاست اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ هانگ هوم، کولون، هنگ کنگ SAR، چین
صفحات مقاله انگلیسی: 9
صفحات مقاله فارسی: 20
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ایمپکت فاکتور: 6.600 در سال 2021
شاخص H_index: 25 در سال 2022
شاخص SJR: 1.722 در سال 2021
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 2352-6734
شاخص Quartile (چارک): Q1 در سال 2021
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: ندارد
مقاله بیس: بله
مدل مفهومی: دارد
کد محصول: 13323
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: ندارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: ترجمه و درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ترجمه و درج شده است
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     طوفان توکن های تعویض ناپذیر (NFT) جهان را در نوردیده است. در ابتدا NFT به عنوان یک تجربه هنری / بازی آغاز شد و در ادامه به شکل جدیدی از کارآفرینی در دنیای مجازی با فرصت ها و توانمندی های عظیم درآمد. با این حال، تحقیقات درباره جنبه کارآفرینی NFT و نقش عاملیت آن در این فرآیند محدود می باشد. من مقاله حاضر به بررسی مفهوم کارآفرینی مبتنی بر NFT (یا NFTE) می پردازد. در مقاله جاضر، ابتدا ویژگی های اصلی NFT مشخص شده و سپس NFTE تعریف گشته و درباره فرضیات مربوطه بحث شده و در نهایت چارچوب مفهومی NFTE ارائه گشته و توانمندسازهای آن بررسی می گردند. مقاله حاضر با معرفی NFTE به عنوان حوزه جدید نظری و کاربردی کارآفرینی همراه با فرصت های تحقیقاتی گسترده جدید و امکان استفاده از NFT به عنوان شیوه جایگزین تولید دانش که محققان به پدیدآورندگان NFT تبدیل می شوند، پایان می یابد.

1. مقدمه

     وب 3.0  بر ما سیطره داشته و شامل بلاکچین، برنامه های غیرمتمرکز، رمزارزها و متاورس می شود. توکن های تعویض ناپذیر (یا NFT) جدیدترین تازه واردهای وب 3.0 بوده و اخیراً به تیتر اخبار تبدیل شدند. NFT یک غول جدید در اقتصاد جهانی با ارزش بیش از ۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ می باشد (ورسپریل، 2022). NFT بازنمایی دیجیتالی از دارایی است که در یک قرارداد هوشمند نوشته شده (یعنی رشته ای از کدهای ثبت شده در دفتر کل غیرمتمرکز در بلاکچین) و با استفاده از رمزارزهای دیجیتالی (مانند اتر، سولانا، و تزوس) قابل معامله می باشد. فناوری NFT مالکیت آثار منحصر به فردی (مانند تصویر، انیمیشن، عکس، آواتار، کلیپ ویدئویی، و آواز) را امکان پذیر می سازد که به وسیله بلاکچین تایید شده و در آن قابل ردیابی بوده و می توانند برای تحقق اهداف اقتصادی و غیراقتصادی (اجتماعی، فرهنگی و مذهبی) در بازارهای مجازی مبادله شوند. در این مقاله، من NFT را سیستمی برای مطالبه، بازنمایی، ذخیره و انتقال ارزش (یعنی در دنیای مجازی) با استفاده از کدهای هوشمند تعریف می کنم. ویژگی های NFT در جدول ۱ نشان داده شده است.

۳. نتیجه گیری

     NFT معرف نیرویی با پتانسیل تحول آفرینی در اقتصاد، فرهنگ و جامعه است. NFT مانند هر نوآوری فناورانه ای نوع جدیدی از کارآفرینی را میسر کرده که اینجا کارآفرینی مبتنی بر NFT (NFTE) خوانده می شود. اگر چه این شکل از کارآفرینی به سرعت توسعه یافته و از پتانسیل ایجاد تغییر برخوردار است اما ماهیت و مبانی مفهومی آن همچنان نامکشوف باقی مانده است. در این مقاله، من مشخصات NFT را مشخص نموده، NFTE را تعریف کرده، و چارچوبی را پیشنهاد نمودم که از طریق آن مبانی مفهومی و توانمندسازهای آن را می توان آشکار نمود. این مفهوم سازی با پیامدهای عملی برای کارآفرینان، به ویژه از نظر مکانیزم و توانمندی های NFT همراه است که می توان از آن ها برای ثبت و خلق ارزش استفاده نمود.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     Non-fungible tokens (NFTs) have taken the world by storm. Initially started as an art/game experiment, the NFT has given rise to a new form of entrepreneurship in the virtual world with massive opportunities and affordances. However, research into the entrepreneurial aspect of NFTs and the role of agency in the process is limited. In this article, I examine the concept of NFT-enabled Entrepreneurship (or NFTE). I first identify the main characteristics of NFTs, then define NFTE and discuss the related assumptions, and finally propose a conceptual framework for NFTE and investigate its enablers. I conclude by proposing NFTE as a novel domain of entrepreneurship theory and practice with extensive new research opportunities, and the plausibility of using NFT as an alternative mode of knowledge production in which scholars become “NFT creators.”

1. Introduction

     Web 3.0 1 is upon us and includes blockchain, decentralized apps, cryptocurrencies, and the metaverse. Non-fungible tokens (or NFTs) are the newest arrivals in Web 3.0 and have recently made the headlines. NFT is a new heavyweight in the global economy with a value of more than US$40 billion in 2021 (Versprille, 2022). An NFT is a digital representation of an asset that is written in a “smart contract” (i.e., a string of codes recorded in a decentralized ledger in the blockchain) and tradeable using digital cryptocurrencies (e.g., Ether, Solana, and Tezos). NFT technology enables the ownership of unique artefacts (e.g., an image, animation, photo, avatar, video clip, and song) that are authenticated by and traceable in the blockchain and can be exchanged to realize economic and non-economic (e.g., social, cultural, and religious) goals in virtual markets. In this article, I define NFTs as a system to claim, represent, store, and move value (i.e., within virtual worlds) using smart codes. The characteristics of NFTs are shown in Table 1.

3. Conclusion

     NFTs represent a force with the potential to disrupt economies, culture, and society. Like any technological innovation, NFTs have enabled a new type of entrepreneurship, referred to here as NFT-enabled entrepreneurship (NFTE). Although this form of entrepreneurship has developed rapidly and has the potential to be transformative, its nature and conceptual foundations remain underresearched. In this article, I identify the characteristics of NFT, define NFTE, and propose a framework through which its conceptual foundations and enablers can be revealed. This conceptualization also offers practical implications for entrepreneurs, particularly in terms of the mechanisms and affordances of NFT that they can deploy to capture and create value.

تصویری از فایل ترجمه

          

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. مفهوم سازی کارآفرینی مبتنی بر NFT

2.1. توانمندسازهای فناورانه NFTE: استانداردهای توکن و زیرساخت های وب 3.0

2.2. توانمندسازهای اجتماعی NFTE: تمرکززدایی، بازی و اشتراک گذاری

2.3. نمایندگی کارآفرینی در NFTE

2.4. کارآفرینی مبتنی بر NFT و مکانیزم ها

2.4.1. ایجاد

2.4.2. فشرده سازی

2.4.3. جایگزینی

2.4.4. توسعه

2.4.5. حذف

2.5. شکل دهی نقش های NFTE

۳. نتیجه گیری

فهرست منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

1. Introduction

2. Conceptualizing NFT-enabled entrepreneurship

2.1. Technological enablers of NFTE: token standards and web 3.0 infrastructure

2.2. Community enablers of NFTE: decentralization, gaming, and sharing

2.3. Entrepreneurial agency in NFTE

2.4. NFT-enabled entrepreneurship and mechanisms

2.4.1. Generation

2.4.2. Compression

2.4.3. Substitution

2.4.4. Expansion

2.4.5. Elimination

2.5. Shaping roles of NFTE

3. Conclusion

Author contributions

Conflict of interest declaration

Acknowledgements

References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 14 اسلاید و 3 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد. 

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 6 صفحه (1575 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 45 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۶۵,۸۰۰ تومان
خرید محصول