دانلود مقاله یک تحقیق فرا تحلیلی مربوط به تاثیر مداخله های افزایش کنجکاوی
ترجمه شده

دانلود مقاله یک تحقیق فرا تحلیلی مربوط به تاثیر مداخله های افزایش کنجکاوی

عنوان فارسی مقاله: یک تحقیق فرا تحلیلی مربوط به تاثیر مداخله های افزایش کنجکاوی
عنوان انگلیسی مقاله: A meta‑analytic investigation of the impact of curiosity‑enhancing interventions
مجله/کنفرانس: روانشناسی کنونی - Current Psychology
رشته های تحصیلی مرتبط: روانشناسی
گرایش های تحصیلی مرتبط: روانشناسی شناخت - روان سنجی
کلمات کلیدی فارسی: مزایا - کنجکاوی - تاثیرات - مداخله - فرا تحلیلی - آزمایش
کلمات کلیدی انگلیسی: Benefts - Curiosity - Efects - Intervention - Meta-analysis - Trial
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1007/s12144-022-03107-w
لینک سایت مرجع: https://link.springer.com/article/10.1007/s12144-022-03107-w
نویسندگان: Nicola S. Schutte - John M. Malouf
دانشگاه: روانشناسی، دانشگاه نیوانگلند، آرمیدیل، استرالیا
صفحات مقاله انگلیسی: 11
صفحات مقاله فارسی: 22
ناشر: اسپرینگر - Springer
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ایمپکت فاکتور: 2.024 در سال 2021
شاخص H_index: 46 در سال 2022
شاخص SJR: 0.513 در سال 2021
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 1046-1310
شاخص Quartile (چارک): Q2 در سال 2021
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: ندارد
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 13508
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: ندارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: به صورت انگلیسی درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     کنجکاوی، چند نتیجه مفید مثل رضایت بیشتر از زندگی، مشارکت کاری بیشتر و عملکرد آکادمیکی بهتر را  دارد. رابطه بین کنجکاوی و نتایج سودمند آن از مهم بودن امتحان کردن این موضوع که آیا افزایش کنجکاوی و تحقیق کردن درباره رویکردهایی که در تسهیل سازی کنجکاوی امکان پذیر می باشند (یا خیر)، حمایت می کند. این تحقیق فرا تحلیلی، تأثیرات مداخله های افزایش کنجکاوی را تثبیت می کند. در طول 41 آزمایش کنترل شده تصادفی با 4496 شرکت کننده، مداخله ها به صورت قابل توجهی منجر به افزایش کنجکاوی شده اند. اندازه اثر با اهمیت این افزایش، Hedges' g برابر با   0.57 [0.44, 0.70] بوده است. این نتایج نشان می دهند که مداخله ها در سرتاسر اصل های مداخله ای گوناگون با گروه های سنی مختلفی از شرکت کنندگان، اندازه گیری های متنوع و در بازه های زمانی گوناگونی، تأثیر گذار بوده اند. مداخله هایی که هدف شان، افزایش کنجکاوی عمومی بوده ، نسبت به مداخله هایی که هدف شان، افزایش علم خاصی از کنجکاوی بوده است، میزان یا اندازه های اثر بیشتری را داشته اند. مداخله هایی که راز یا بازی کردن را در نظر می گیرند، به صورت خاص؛ میزان یا اندازه های اثر بالا و زیادی را داشته اند. زیرا سطح های بالاتری از کنجکاوی با نتایج مفید گوناگونی ارتباط داشته که این نتایج در طول مداخله های مطالعاتی برای افزایش کنجکاوی، مؤثر واقع شده اند و این قول را به ما داده اند که تلاش های آینده برای افزایش میزان کنجکاوی، منجر به اثرات سودمند بیشتری می شوند.  

     هدف این مطالعه فرا تحلیلی، تثبیت کردن اطلاعات مربوط به احتمال افزایش کنجکاوی از طریق مداخله ها می باشد. یک ویژگی مهم کنجکاوی، تمایل به دانستن است(Vogl et al., 2020). کنجکاوی دارای عناصر اثرگذار، تحریکی و بیانی است (Vogl et al., 2020) و به غیر از انگیزه، به شناخت نیز مربوط می شود. کنجکاوی با شناخت ارتباط خاصی دارد زیرا می تواند منجر به جستجوی اطلاعات و توسعه ظرفیت شناختی مثل پردازش کردن اطلاعات و حافظه شود (Vogl et al., 2020). کنجکاوی همچنین یک نیروی انگیزشی است که باعث دستیابی به اطلاعات می شود(Kobayashi et al., 2019؛ Vogl et al., 2020). کنجکاوی می تواند هم زمان یک حالت لحظه ای و یک ویژگی ماندگارتر باشد(Silvia & Kashdan,2009). 

نتیجه گیری

     این تحقیق فرا تحلیلی، اثرهای مداخلات را بر روی افزایش کنجکاوی ثابت کرده است. در بین 41 مطالعه که شامل 4496 شرکت کننده بوده است، مداخله ها به صورت چشم گیری منجر به افزایش کنجکاوی شده اند. مداخله هایی که معرفی راز و استفاده از بازی ها را برای افزایش میزان کنجکاوی مد نظر داشته اند، به صورت خاص مؤثر واقع شده اند. این نتیجه که می توانیم میزان کنجکاوی را به صورت منظم افزایش بدهیم، بسیار خوب و امیدوار کننده است زیرا سطح های بالاتری از کنجکاوی، نتیجه های سودمند گوناگونی را دارند. به دلیل اینکه افزایش کنجکاوی با راه های خاصی امکان پذیر است، معلم ها؛ والدین، بازاریاب ها و افراد دیگر می توانند از این راه ها، بهره بگیرند. امکان دارد افزایش کنجکاوی باعث ایجاد تغییرهایی در ویژگی های دیگر مثل خلاقیت شود. 

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     Curiosity is associated with a number of benefcial outcomes, such as greater life satisfaction, more work engagement and better academic performance. The connection between curiosity and benefcial outcomes supports the importance of examining whether it is possible to increase curiosity and to investigate what approaches may be efective in facilitating curiosity. This meta-analysis consolidated the efects of curiosity-enhancing interventions. Across 41 randomized controlled trials, with a total of 4,496 participants, interventions signifcantly increased curiosity. The weighted efect size was Hedges' g=0.57 [0.44, 0.70]. These results indicated that interventions were efective across a variety of intervention principles used, with participants in various age groups, across various measures, and over diferent time periods. Interventions aiming to increase general curiosity showed larger efect sizes than interventions aiming to increase realm-specifc curiosity. Interventions incorporating mystery or game playing had especially high efect sizes. Because higher levels of curiosity tend to be associated with various benefcial outcomes, the fnding that across studies interventions are efective in increasing curiosity holds promise for future eforts to increase curiosity to bring about additional benefts.

     The objective of the present meta-analysis was to consolidate information regarding the possibility of enhancing curiosity through interventions. A central feature of curiosity is the desire to know (Vogl et al., 2020). Curiosity has afective, arousal, and expressive elements (Vogl et al., 2020), and is linked to cognition as well as to motivation. Curiosity is connected to cognition in that curiosity prompts seeking of information and expansion of cognitive capacity, including information processing and memory (Vogl et al., 2020). Curiosity is also a motivational force (Kobayashi et al., 2019; Vogl et al., 2020), driving pursuit of information. Curiosity can be both a momentary state as well as a more lasting trait (Silvia & Kashdan, 2009).

Conclusion

     This meta-analysis consolidated the efects of curiosity enhancing interventions. Across 41 studies, which included 4,496 participants, interventions signifcantly increased curiosity. Interventions introducing mystery and using games to increase curiosity were especially efective. The fnding that curiosity can be systematically increased is promising because higher levels of curiosity tend to be associated with various benefcial outcomes. Because it is possible to increase curiosity with certain methods, teachers, parents, marketers, and others could employ such methods. Increases in curiosity may then also lead to changes in other characteristics, such as creativity.

تصویری از فایل ترجمه

          

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

نتایج مفید مربوط به کنجکاوی

مفهوم سازی های تئوری ماهیت کنجکاوی

مداخلات به منظور افزایش کنجکاوی در نظر گرفته شده اند.

هدف مطالعه در حال حاضر

روش انجام کار

نتایج

تحلیل های ناظر

بحث و نتیجه گیری

نتایج نظری

نتایج عملی

محدودیت ها

تحقیقات آینده

نتیجه گیری

تأمین بودجه پروژه

اعلانات

تضاد علایق

دسترسی آزاد

منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

Benefcial Outcomes Related to Curiosity

Theoretical Conceptualisations of the Nature of Curiosity

Interventions Intended to Increase Curiosity

Aim of the Present Study

Method

Results

The Efect Size of Curiosity Interventions Across Studies

Moderator Analyses

Discussion

Theoretical Implications

Practical Implications

Limitations

Future Research

Conclusion

Declarations

Informed consent

Conflict of interest

References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 17 اسلاید و 5 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد.

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 6 صفحه (1500 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 40 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۶۶,۸۰۰ تومان
خرید محصول