دانلود مقاله استفاده از انرژی تجدید پذیر و تجارت بین المللی
ترجمه شده

دانلود مقاله استفاده از انرژی تجدید پذیر و تجارت بین المللی

عنوان فارسی مقاله: استفاده از انرژی تجدید پذیر و تجارت بین المللی
عنوان انگلیسی مقاله: Renewable-energy consumption and international trade
مجله/کنفرانس: گزارش های انرژی - Energy Reports
رشته های تحصیلی مرتبط: مهندسی انرژی - مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: انرژی های تجدیدپذیر - مدیریت بازرگانی - بازرگانی بین الملل
کلمات کلیدی فارسی: مصرف سوخت فسیلی - مدل جاذبه - تجارت بین المللی - استفاده از انرژی تجدیدپذیر
کلمات کلیدی انگلیسی: Fossil fuel use - Gravity model - International trade - Renewable energy use
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
نمایه: Scopus - Master Journal List - JCR - DOAJ
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.egyr.2022.08.209
لینک سایت مرجع: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352484722016535
نویسندگان: Nneamaka Ilechukwu - Sajal Lahiri
دانشگاه: بخش علوم اجتماعی و رفتاری، کالج اسنو، افرایم، ایالات متحده
صفحات مقاله انگلیسی: 6
صفحات مقاله فارسی: 17
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ایمپکت فاکتور: 5.127 در سال 2021
شاخص H_index: 49 در سال 2022
شاخص SJR: 0.894 در سال 2021
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 2352-4847
شاخص Quartile (چارک): Q1 در سال 2021
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: تایپ شده است
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 13511
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: دارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: به صورت انگلیسی درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ترجمه و درج شده است
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     این مقاله، پیامدها و بازتابهای حاصل از وابستگی تجارت بین‌ المللی یک کشور به استفاده از انرژی تجدیدپذیر را در کل مصرف انرژی مورد بررسی قرار می دهد. ما با استفاده از داده ‌های 152 کشور طی سالهای 1990 تا 2014، به برآورد معادله جاذبه معاملات دوطرفه می پردازیم تا بتوانیم نقش استفاده از انرژی تجدید پذیر در تجارت بین ‌المللی را ارزیابی کنیم. در عین حال، مشاهده کردیم که 1% افزایش در استفاده از انرژی تجدیدپذیر  نسبت به کل انرژی، به طور میانگین منجر به 1.026٪ کاهش در صادرات و 0.39٪ افزایش در واردات می شود که این امر حاکی از این است که استفاده از انرژی تجدید پذیر موجب کاهش رقابت در تجارت می شود. این نتیجه تا حدودی به دلیل پیامدهای هزینه ناشی از استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر است. با این وجود، ما نیز ناهمگونیهایی را در این رابطه مشاهده کردیم. در حالیکه افزایش استفاده از انرژی تجدیدپذیر در کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) با افزایش صادرات همراه است، اما در کشورهای غیر OECD موجب کاهش صادرات می شود.  

1. مقدمه

     ما در این مقاله، به بررسی پیامدها و بازتابهای حاصل از افزایش استفاده از انرژی تجدیدپذیر در کل مصرف انرژی در تجارت بین المللی می پردازیم. این یک واقعیت محرز است که منابع انرژی غیر تجدید پذیر مانند  نفت، گاز طبیعی، و سوختهای مایع و فسیلی با توجه به نقشی که در آلودگی هوا دارند، برای محیط زیست زیان آور هستند. انرژی تجدید پذیر به انرژی بدست آمده از منابعی اشاره دارد که تمام نمی شوند و یا اینکه می توانند در طی زندگی فرد دوباره جایگزین شوند. 

     در مقایسه با سیستمهای انرژی سوخت فسیلی، سیستمهای انرژی تجدید پذیر گازهای گلخانه ای کمتری تولید می کنند، که این ویژگی آنها را برای محیط زیست مطلوب تر می کند. انتشار گازهای گلخانه ای، عامل اصلی تغییر آب و هوا در جهان محسوب می شوند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا انرژیهای تجدیدپذیر را به پنج گروه زمین گرمایی، زیست توده، انرژی برقابی، بادی و خورشیدی طبقه بندی کرده است. این منابع انرژی به طور طبیعی احیا و جایگزین می شوند. با این وجود، همه انرژیهای تجدیدپذیر انرژی پاک نیستند. برخی از منابع انرژی تجدید پذیر بشدت محیط زیست را آلوده می کنند. برای مثال هیزم که یک زیست توده تجدیدپذیر است، هنگامی که برای اهداف پخت و پز و موارد دیگر  می سوزد گازهای گلخانه ای را منتشر می کند. این امر همچنین می تواند منجر به از بین رفتن جنگلها شده و مشکلات زیست محیطی دیگری را بوجود آورد. 

5. نتیجه گیری

     ما در این مقاله به بررسی پیامدها و بازتابهای استفاده از منابع انرژی سازگار با محیط زیست برای معاملات دوطرفه بین کشورها پرداخته ایم. و کار اصلی خود، یعنی بررسی تاثیر استفاده از انرژی سازگارتر با محیط زیست بر تجارت بین المللی دوطرفه را با استفاده از نوآوریهای اخیر در مدل جاذبه تجارت بین المللی انجام داده ایم. و برای این منظور از  مجموعه داده‌ های 152 کشور طی سالهای 1990 تا 2014 استفاده کردیم. نتیجه قابل اطمینان ما این است که وابستگی بیشتر به منابع تجدیدپذیر به طور متوسط موجب افزایش واردات و کاهش صادرات می شود. با این وجود، کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) توانستند با موفقیت از رابطه جایگزینی بین عملکرد صادرات و استفاده از انرژی تجدید پذیر احتراز کنند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     This paper investigates the implications for international trade of a country’s dependence on renewable energy consumption in total energy use. We use data for 152 countries over the period 1990–2014. We estimate a gravity equation of bilateral trade to assess the role of renewable energy consumption on international trade. We find, inter alia, that a 1% increase in the use of renewable energy as a proportion of total energy leads to, on an average, a 1.026% decrease in exports, and a 0.39% increase in imports, suggesting that renewable energy use makes trade less competitive. This outcome is due in part to cost implications of using renewable energy sources. However, we also find some heterogeneity in this respect. Whereas Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) countries export more with increased use of renewable energy, for non-OECD countries renewable energy use reduces exports.

1. Introduction

     In this paper, we examine thRenewable energy refeor international trade of increasing the share of renewable energy consumption in total energy use. It is a well-known fact that non-renewable energy sources like natural gas, petroleum and other liquids, and fossil fuels are bad for the environment, given their contributions to atmospheric pollution.

     Renewable energy refers to energy produced from sources that do not deplete or sources that can be replenished in a person’s lifetime. Compared with fossil fuel energy systems, renewable energy systems generate lower greenhouse emissions, making them better for the environment. Greenhouse emissions are the main contributor to global climate change. The United States Energy Information Administration categorizes renewable energy into five classes: biomass, geothermal, hydropower, wind, and solar. These energy sources are naturally replenishing. However, not all renewable energy is clean energy; some renewable sources of energy do release significant pollution into the environment. Fuel wood which is renewable biomass, for example, releases greenhouse emissions when burnt for cooking and other purposes. It can also lead to deforestation, which creates other environmental issues.

5. Conclusion

     This paper examined the implications of using more environmentally friendly energy sources for bilateral trade between nations. We carry out the main exercise, namely the effect of using more environmentally friendly energy on bilateral international trade, by taking advantage of recent innovations in the gravity model of international trade. We have used a dataset covering 152 countries from 1990–2014. Our robust finding is that more dependence on renewable resources, on average, would reduce exports and increase imports. However, the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) countries managed to avoid the trade-off between export performance and renewable energy use.

تصویری از فایل ترجمه

          

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

متغیرهای مقاله

Renergyit

Fenergyit

Xijt

Fta_hmrijt

GDPPC (in US$)

C02te

GDP

GDPPC

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. مروری بر مقالات

3. داده ها و استراتژی تجربی

3.1. داده ها و متغیرها

3.2. استراتژی تجربی

4. نتایج تجربی

4.1. تجارت و مصرف انرژی

4.2. بررسیهای استواری

5. نتیجه گیری

منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

1. Introduction

2. Literature review

3. Data and empirical strategy

3.1. Data and variables

3.2. Empirical strategy

4. Empirical results

4.1. Trade and energy use

4.2. Robustness checks

5. Conclusion

Declaration of Competing Interest

Data availability

References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 15 اسلاید و 5 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد.

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 5 صفحه (1300 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 42 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۶۹,۸۰۰ تومان
خرید محصول