دانلود مقاله مدیریت زنجیره تامین و اقتصاد گردشی
ترجمه شده

دانلود مقاله مدیریت زنجیره تامین و اقتصاد گردشی

عنوان فارسی مقاله: مدیریت زنجیره تامین و اقتصاد گردشی: مروری بر مطالعات فعلی و روندهای تحقیقاتی آتی
عنوان انگلیسی مقاله: Supply Chain Management and the Circular Economy: A Review of Current Research and Future Trends
مجله/کنفرانس: کنفرانس بین المللی مشترک هنرهای دیجیتال، رسانه و فناوری با ECTI کنفرانس بخش شمالی در زمینه مهندسی برق، الکترونیک، کامپیوتر و مخابرات - Joint International Conference on Digital Arts, Media and Technology with ECTI Northern Section Conference on Electrical, Electronics, Computer and Telecommunications Engineering
رشته های تحصیلی مرتبط: مهندسی صنایع - اقتصاد
گرایش های تحصیلی مرتبط: لجستیک و زنجیره تامین - اقتصاد نظری - اقتصاد مالی - توسعه اقتصادی و برنامه ریزی - تولید صنعتی
کلمات کلیدی فارسی: مدیریت زنجیره تامین - مدیریت زنجیره تامین گردشی - اقتصاد گردشی - پایداری محیطی - توسعه پایدار
کلمات کلیدی انگلیسی: supply chain management - circular supply chain management - circular economy - environmental sustainability - sustainable development
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1109/ECTIDAMTNCON53731.2022.9720414
لینک سایت مرجع: https://ieeexplore.ieee.org/document/9720414
نویسندگان: Petchlada Sangpech - Pittawat Ueasangkomsate
دانشگاه: دانشکده مدیریت بازرگانی، دانشگاه Kasetsart، بانکوک، تایلند
صفحات مقاله انگلیسی: 5
صفحات مقاله فارسی: 13
ناشر: آی تریپل ای - IEEE
نوع ارائه مقاله: کنفرانس
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 2768-4628
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: ندارد
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 13523
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: ندارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: به صورت عدد درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     مدیریت زنجیرۀ تأمین و اقتصاد گردشی، نه تنها حوزه‌های مطالعاتی جذابی هستند بلکه در عین حال چالش برانگیز نیز به نظر می‌‌رسند. در مقالۀ پیش رو، علاوه بر رابطۀ میان مدیریت زنجیرۀ تأمین و اقتصاد گردشی، روند آتی این دو حوزه نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند. روش تحقیق مشتمل بر تحلیل محتوا در ادامۀ شناسایی مطالعات کنونی مرتبط، بر مبنای پایگاه دادۀ اسکوپوس بوده است. حجم زیادی از مطالعات مرتبط با مبحث فوق، بر مبنای دو رویکرد 3R و 5R برای تأمین مدیریت زنجیره، انجام شده‌اند. 

     روند آتی برای سه حوزۀ صنعتی شناسایی شده است که از این قرار است: حوزۀ تولید، منابع طبیعی و خدمات که همۀ این موارد در راستای اعمال این دو زمینۀ پژوهشی در فرایندها، به منظور کاهش استفاده از منابع، کاهش هدررفت و تأثیرات محیطی برای دست‌یابی به پایداری، می‌باشند. یافته‌های تحقیق هدایت‌گر این صنایع در مسیر برنامه‌ریزی و توسعۀ درون‌سازمانی این دو حوزه هستند که هدف از آن، مقابله با تحولات تجاری است. 

1. مقدمه

     امروزه شرکت ها و دولت‌ها در تلاش برای غلبه بر چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی هستند. در ضمن، همه‌گیری بیماری کووید-19 نیز این چالش‌ها را مضاعف ساخته است[1]. امروزه به شکلی روزافزون، در می‌یابیم که مدل اقتصادی‌ « استخراج –تولید –استفاده – انهدام » در دراز مدت پایدار نیست [2]. اقتصاد گردشی یا (CE) امکان‌پذیر ترین راه حل اثربخش در جهت دستیابی به پایداری آتی است  که از دیدگاه  « استخراج -تولید- استفاده – بازیابی » به این مقوله می‌پردازد[3]. مفهوم CE یا اقتصاد گردشی را می‌توان یک چهارچوب اقتصادی جایگزین دانست که در سال‌های اخیر به سرعت در حال پیشرفت بوده  و در حال حاضر در قالب یک مجموعه متشکل از دستورالعمل‌هایی به منظور تحقق پایداری در سطح محلی، ملی و جهانی نمود دارد[4]. مفهومی بر مبنای کاربرد مجدد محصول، ساخت مجدد آن و بازیافت. به شکلی که با استفادۀ کم‌تر از منابع و انرژی، از نظر اقتصادی به صرفه‌تر می‌باشد [5].

5. نتیجه گیری

     مطالعۀ حاضر با هدف بررسی تحقیقات کنونی و تحلیل روندهای آتی مدیریت زنجیرۀ تأمین و اقتصاد گردشی در صنعت با در نظر داشتن این دو مفهوم برای فراهم ساختن بخش‌های صنعتی متمایل به این دو حوزه بر مبنای دانشی که بتواند در آینده به خوبی ارائه و اعمال شود، بوده است. بر این مبنا نشان داده شد که اقتصاد گردشی و مدیریت زنجیرۀ تأمین از چهار دیدگاه متفاوت به یکدیگر مرتبطند. ان چهار دیدگاه عبارتند از  GSCM، SSCM، CLSCM و CSCM. بر این اساس، توصیه می شود که تولید، منابع طبیعی و خدمات صنایع از ترکیبی از این دو مفهوم یعنی SCM و CE در رابطه با اقدامات آتی بهره ببرند که در نهایت منجر به پایداری شود. بهتر است مطالعات آتی با تمرکز بر صنایع خاص و نه صرفا تولید، منابع طبیعی و خدمات به صورت پذیرند. به این صورت، شناسایی عملکردهای سودمند نیز ممکن خواهد بود.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract 

     Supply chain management and the circular economy are not only fascinating areas to study, but also challenging at the moment. The relation between supply chain management and the circular economy is examined in this paper, as well as the future trends of these two areas. The methodology involved content analysis after identifying current relevant research from the Scopus database. A substantial increase in studies on the association of these two areas relates to the implementation of a 3R or 5R approach to supply chain management. Future trends have been identified for three industry sectors: manufacturing, natural resources, and services, all of which are moving in the direction of applying both of these areas to processes in order to reduce resource use, waste, and environmental impact in order to achieve sustainability. The findings will guide these industries in planning and developing these two areas within the organization in order to deal with business changes.

I. INTRODUCTION

     Nowadays, firms, as well as governments, place a premium on overcoming economic, social, and environmental challenges. Moreover, the COVID-19 pandemic has exacerbated a growing number of those issues [1]. It is becoming increasingly evident that the economic model that "extract-produce-use-dump" would not be sustainable in the long-term [2]. The circular economy (CE) is the most likely effective solution for achieving sustainability in the future, which deals with resources in terms of "extract-produce-usereturn" [3]. The concept of CE as an alternative economic framework has acquired substantial momentum in recent years and is now viewed as a set of guidelines for achieving sustainability at the global, national, local levels [4]. CE concept is grounded on product reuse, remanufacturing, and recycling. It consumes fewer resources and energy, thus being more economical [5].

V. CONCLUSION

     This research purpose was to investigate current research and to analyze future trends in the industry with regard to SCM and CE to provide the industry sectors interested in these two areas with knowledge that could be developed and implemented appropriately in the future. It has been shown that CE is linked to SCM from four different perspectives: GSCM, SSCM, CLSCM, and CSCM. Hence, it is recommended that manufacturing, natural resources, and service industries should adopt the integration of SCM and CE in relation to future operations, thus achieving sustainability. Future research should focus on specific industries, rather than just manufacturing, natural resources, and services in general, thereby identifying what practices can be most beneficial.

تصویری از فایل ترجمه

          

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. پیشینۀ نظری

الف. مدیریت زنجیرۀ تأمین 

ب- اقتصاد گردشی

3. روش تحقیق

4. نتایج

الف. نگاه کلی

ب. ارتباط میان مدیریت زنجیرۀ تأمین واقتصاد گردشی

1) مدیریت زنجیرۀ تأمین سبز

2) مدیریت زنجیرۀ تأمین پایدار

3) مدیریت زنجیرۀ تأمین حلقۀ بسته

4) مدیریت زنجیرۀ تأمین گردشی

ج. روندهای مدیریت زنجیرۀ تأمین و اقتصاد گردشی در آیندۀ صنعت

5. نتیجه گیری

منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

I. INTRODUCTION

II. THEORETICAL BACKGROUND

A. Supply chain management

B. Circular economy

III. RESEARCH METHODOLOGY

IV. RESULTS

A. Overview

B. The relation between supply chain management and the circular economy

1) Green supply chain management

2) Sustainable supply chain management

3) Closed-loop supply chain management

4) Circular supply chain management

C. Future trends of supply chain management and circular economy in industry

V. CONCLUSION

REFERENCES

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 18 اسلاید و 5 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد. 

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 6 صفحه (1200 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 20 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۶۲,۸۰۰ تومان
خرید محصول