دانلود مقاله رابطه میان میزان استرس در بین دانشجویان و انگیزه آن ها برای تحصیل
ترجمه شده

دانلود مقاله رابطه میان میزان استرس در بین دانشجویان و انگیزه آن ها برای تحصیل

عنوان فارسی مقاله: رابطه میان میزان استرس در بین دانشجویان مقطع کارشناسی رشته پزشکی و انگیزه آن ها برای تحصیل در این رشته
عنوان انگلیسی مقاله: The Correlation between Stress Levels among Undergraduate Medical Students and Their Motivation for Studying Medicine
مجله/کنفرانس: تحقیقات بین المللی آموزش - Education Research International
رشته های تحصیلی مرتبط: روانشناسی
گرایش های تحصیلی مرتبط: روانشناسی بالینی - روانشناسی صنعتی و سازمانی
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1155/2022/1605435
لینک سایت مرجع: https://www.hindawi.com/journals/edri/2022/1605435/
نویسندگان: Amna A. Alotiby
دانشگاه: گروه هماتولوژی و ایمونولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه ام القری، مکه، عربستان سعودی
صفحات مقاله انگلیسی: 5
صفحات مقاله فارسی: 12
ناشر: هینداوی - Hindawi
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ایمپکت فاکتور: 1.769 در سال 2021
شاخص H_index: 11 در سال 2022
شاخص SJR: 0.362 در سال 2021
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 2090-4002
شاخص Quartile (چارک): Q3 در سال 2021
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: ندارد
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 13538
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: ندارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: به صورت عدد درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     هدف. این مطالعه در نظر دارد تا رابطه میان انگیزه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته پزشکی برای مطالعه این رشته، و سطح استرس آن ها را در کشور عربستان سعودی بررسی کند. این رابطه در گذشته به صورت جدی بررسی نشده است اما این تحقیق برای کمک به بهبود عملکرد دانشجویان در فضای تحصیلی، و همچنین محافظت از آن ها در برابر فرسودگی تحصیلی لازم و ضروری است. روش. پرسشنامه ای طراحی شد، و در پلتفرم های رسانه های اجتماعی رسمی دانشکده پزشکی دانشگاه  اُمُ القری مکه در عربستان سعودی به اشتراک گذاشته شد. 572 دانشجوی مقطع کارشناسی رشته پزشکی که در حال حاضر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، جامعه آماری این مطالعه را تشکیل دادند. جدول بندی متقاطع به منظور تعیین توزیع سطوح استرس دانشجویان بر اساس داده های شخصی و انگیزه آنها برای تحصیل در رشته پزشکی با استفاده از آزمون کای اسکوئر پیرسون برای ارزیابی اهمیت انجام شد. نتایچ. رابطه معناداری (P  = 0.049) میان انگیزه دانشجویان پزشکی مقطع کارشناسی و سطح استرس آن  ها مشاهده شد. دانشجویانی که به واسطه انگیزه درونی به پیش می  روند، نسبت به همکلاسی ها و همتایان خود دارای سطوح پایین‌تری از استرس بودند، این در حالی است که تحصیل صرفا به واسطه انگیزه بیرونی منجر به افزایش سطوح استرس می شد. علاوه بر این، دانشجویان دختر مسن تر و همچنین دانشجویانی که در حال گذراندن سال های آخر( سال های 4 و 5) تحصیل خود بودند، بیشتر در معرض استرس قرار داشتند. نتیجه گیری. سطوح استرس میان دانشجویان پزشکی مقطع کارشناسی با انگیزه آن ها برای تحصیل در این رشته در ارتباط است. نیاز است که انگیزه درونی دانشجویان تقویت شود، که این امر به دانشجویان کمک می کند تا دیدگاه مثبت تری به دستاوردهای خود داشته و از آنها در برابر فرسودگی تحصیلی محافظت می کند.

1. مقدمه

     سلامت روان یکی از اجزای کلیدی سلامت است. دانشجویان پزشکی به دلیل فشار تحصیلی با سطوح بالایی از استرس مواجه هستند، که این موضوع اغلب جنبه های دیگر زندگی آن ها را نیز تحت تاثیر قرار داده و سپس این مسئله، استرس آن ها در فضای تحصیلی را تشدید می کند[1, 2]. انگیزه تحصیلی به صورت مجموعه ای از عوامل روانشناختی تعریف می شود که میل و رغبت دانشجویان را برای یادگیری، و همچنین مواجه موثر آن ها با عوامل محیطی به منظور دستیابی به اهداف مد نظرشان را تحریک می کند[3]. 

6. نتیجه گیری

     حرفه پزشکی یک حرفه بسیار رقابتی و تحسین برانگیز است و نیاز است تا افرادی که در حال تحصیل این رشته هستند، به این حرفه ملحق شوند. این مطالعه یک رابطه واضح و مشخص بین سطوح استرس در میان دانشجویان پزشکی مقطع کارشناسی و انگیزه آن ها از تحصیل در این رشته، را نشان داد. دانشجویان پزشکی با استرس زیادی مواجه هستند که این استرس از نظر پاسخ های بالقوه به آن که شامل مکانیسم های مقابله با استرس نادرست، فرسودگی فردی و تحصیلی و کاهش تحمل و تاب آوری است، هم برای خودشان و هم برای جامعه مضر است. مشاهده شد که دانشجویان دختر 22 تا 25 ساله بیشتر در معرض استرس و فرسودگی تحصیلی هستند. بنابراین، نیاز است تا مسئولان حوزه آموزش در دانشگاه ها نسبت به عوامل استرس زا بالقوه آگاهی داشته و به دانشجویانی که در معرض این عوامل هستند در جهت برطرف کردن آن، به طور موثر کمک کنند. راهکارهای دیگری که دانشگاه ها می توانند در نظر داشته باشند شامل ارائه خدمات مشاوره رایگان به دانشجویان و قرار دادن دوره های مدیریت استرس و اضطراب برای دانشجویان به عنوان بخشی از واحدهای درسی آنها باشد. از طرفی، این مطالعه نیاز به تمرکز تلاش ها و اقدامات بر افزایش انگیزه درونی را نشان می دهد، این موضوع به دانشجویان کمک می کند تا به دستاوردهای خود نگاه مثبت تری داشته و از آن ها در برابر فرسودگی تحصیلی محافظت می کند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     Objective. This study aimed to investigate the relationship between undergraduate medical students’ motivations to study medicine and their stress levels in Saudi Arabia. This relationship has not previously been investigated in depth but is urgently required to help improve the academic performance of such students and protect them from academic burnout. Method. A questionnaire was created and shared on the official social media platforms of the Faculty of Medicine, Umm Alqura University, Makkah City, Saudi Arabia. A total of 572 students currently studying for a bachelor’s degree in medicine were recruited. Cross tabulation to determine the distribution of students’ stress levels in relation to their personal data and motivation to study medicine was conducted, using a Pearson chi-square test to assess significance. Results. A significant (P = 0.049) relationship between two types of motivation among undergraduate medical students and their levels of stress was found. Students driven by intrinsic motivation had lower levels of stress than their colleagues and counterparts, whereas extrinsic motivation resulted in increased levels of stress. Furthermore, older female students and those in the advanced stages of their studies (years 4 and 5) were more likely to be stressed. Conclusion. Stress levels among undergraduate medical students were found to correlate with their motivation to study medicine. Intrinsic motivation needs to be promoted, which would help students view their accomplishments more positively and help protect them from burnout.

1. Introduction

     Mental health is a key component of health. Medical students face high levels of stress due to the high demands of their academic studies, which often aect other aspects of their lives, and which then further compound their stress levels in terms of their academic studies [1, 2]. Academic motivation has been defined as comprising a set of psychological factors that drive students’ desire to learn and eectively deal with environmental factors to achieve their goals [3].

6. Conclusions 

     The medical profession is a highly competitive and admired profession that demands much from those studying to join it. is study found a clear association between the stress levels among undergraduate medical students and their motivation to study medicine. Medical students face considerable stress that is potentially harmful to both themselves and to society in terms of potential responses to that stress involving maladaptive stress coping mechanisms, personal and academic burnout, and decreased resilience. Females between the ages of 22–25 were found to be more prone to stress and academic burnout. &erefore, educational authorities in universities need to be aware of potential stressors and help students address them effectively. Other options that universities might usefully consider could include offering counselling services free of charge to students and to include stress-management courses for students as part of their overall curriculum. &is study also indicates that efforts might need to be focused on increasing intrinsic motivation to help students see their accomplishments more positively and help protect them from burnout.

تصویری از فایل ترجمه

          

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. مواد و روش ها

2.1 طراحی مطالعه و جامعه آماری

2.2 ساختار پرسشنامه

2.3 تجزیه و تحلیل داده ها

3. نتایج

4. بحث

5. محدودیت ها

6. نتیجه گیری

منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

1. Introduction

2. Materials and Methods

2.1. Study Design and Population.

2.2. Questionnaire Structure

2.3. Data Analysis

3. Results

4. Discussion

5. Limitations

6. Conclusions

References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 16 اسلاید و 6 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد. 

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 6 صفحه (1350 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 20 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۵۷,۸۰۰ تومان
خرید محصول