دانلود مقاله هدایت و رهبری نوآوری باز: نقش رهبری کارآفرینی استراتژیک در رهبری کارآفرینی
ترجمه شده

دانلود مقاله هدایت و رهبری نوآوری باز: نقش رهبری کارآفرینی استراتژیک در رهبری کارآفرینی

عنوان فارسی مقاله: هدایت و رهبری نوآوری باز: نقش رهبری کارآفرینی استراتژیک در رهبری کارآفرینی در هماهنگی ایجاد و جذب ارزش در جوامع متن باز یا اُپن سورس GitHub
عنوان انگلیسی مقاله: Leading open innovation: The role of strategic entrepreneurial leadership in orchestration of value creation and capture in GitHub open source communities
مجله/کنفرانس: فن آوری - Technovation
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت استراتژیک - نوآوری تکنولوژی - مدیریت تکنولوژی - مدیریت فناوری اطلاعات - مدیریت اجرایی - کارآفرینی - مدیریت کسب و کار
کلمات کلیدی فارسی: نوآوری باز - نظریه خودمختاری - ارزش آفرینی - کسب ارزش - رهبری کارآفرینی
کلمات کلیدی انگلیسی: Open innovation - Self-determination theory - Value creation - Value capture - Entrepreneurial leadership
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.technovation.2022.102546
لینک سایت مرجع: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0166497222000931
نویسندگان: Parisa Haim Faridian
دانشگاه: دانشگاه ایالتی سن دیگو، ایالات متحده
صفحات مقاله انگلیسی: 12
صفحات مقاله فارسی: 39
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2023
ایمپکت فاکتور: 11.463 در سال 2021
شاخص H_index: 140 در سال 2023
شاخص SJR: 2.069 در سال 2021
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 0166-4972
شاخص Quartile (چارک): Q1 در سال 2021
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: ندارد
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 13598
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: دارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: ترجمه و درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     این پژوهش نقش رهبری کارآفرینی در هماهنگی دامنه‌های منبع در راستای ارزش آفرینی مؤثر و جذب در نوآوری باز (OI) را مورد بررسی قرار می‌دهد. برای این کار، یک چارچوب سه لایه پیشنهاد می‌شود که نخست به بررسی نقش رهبران OI در بسترسازی محیطی که از محرک‌های انگیزشی گوناگون اعضاء شبکه در دامنۀ ورودی پشتیبانی می‌کند، خواهد پرداخت. دوم این‌که تأثیر ایجاد جنبه‌های مختلف توان، از طریق التزام  رهبران OI به جهت‌گیری یک جریان غالب از نوآوری در عرصۀ سازمانی را شرح می‌دهد. و سوم این‌که تأثیر سهم کارآفرینی رهبران OI را به عنوان یک اصل اساسی مطرح می‌سازد. البته سهم اصلی رهبران OI در کارآفرینی به صورت فعالیت‌های فرصت‌یابی و مزیت‌یابی می‌باشد که در راستای خلق سرمایه‌های دانش محور و استراتژی‌های پولی، و همچنین تقاضاهای غالب و دینامیک‌های رایج موجود در عرصۀ بازار می‌باشد. مدل پیشنهاد شده در این مقاله، از طریق ترسیم نمونه‌های حاصل از ارتباطات اُپن سورس یا متن باز تشریح می‌شود که بر روی گیت‌هاب استقرار یافته است. این پژوهش، بر روی نوآوری باز و رهبری کارآفرینی تمرکز دارد. ضمن این‌که با تأکید بر روی اهمیت کارآفرینی در بین مدیران OI، تحقیق بر روی نوآوری باز را فراتر از تمرکزی که جامعۀ مدیران و اعضای فنی بر روی این موضوع دارند، دنبال می‌کند. این پژوهش با نقد و بررسی ایجاد رهبری کارآفرینی از دیدگاه OI، نگرش‌های تازه‌ای در مورد پیچیدگی‌های موجود در روند پیشبرد و درآمدزایی از نوآوری در محیط‌هایی که از سطح همکاری بالاتری برخوردارند را ارائه می‌دهد. این محیط‌ها حاصل جهت‌گیری‌های غالب در اولویت‌گذاری سازمانی هستند که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

1. مقدمه

     عصر اطلاعات، بر چیرگی رویکردهای برجسته و ناب برای خلق و کسب ارزش از نوآوری گواهی داده است؛ که این نوآوری مرزبندی‌های سازمانی را نیز درنوردیده است. این رویکردها از طریق تکثیر فناوری‌های اطلاعاتی که به تسهیل همکاری‌های درون سازمانی در یک اقتصاد دانش محور کمک کرده، تقویت شده‌اند (وِست و بوگرز،2014؛ وِست، 2014؛ گاسمَن،2010). این تغییر رویکرد، منجر به افزایش همگانی شدن اشکال جدید شبکه‌های نوآوری و اکوسیستم‌هایی از قبیل اجتماعات اُپن سورس، پلتفرم‌های نوآوری گروه‌سپاری، و بازارهای مجازی برای ایده‌ها گردیده است (چِسبروگ،2004؛ وو،2012؛ بیرکینشاو،2008؛ ناتالیچیو، 2014). همه‌گیری جهانی هم این تغییر را تشدید کرد؛ چون در غیاب کنش و واکنش‌های چهره به چهره، رویکردهایی از جمله اُپن سورس، تبدیل به ابزارهای برتر اجتماعی، یادگیری، و هم-آفرینی شدند. به عنوان مثال، ایجاد پروژۀ اُپن سورس در گیت‌هاب، رایج‌ترین سرویس میزبانی پروژه و کدگذاری اجتماعی، در سال 2020، بالغ بر 40 درصد افزایش پیدا کرد (فورسگرِن،2020).

     در نتیجه، برای سازگاری بیشتر، فعالیت‌های رهبری نوآوری بر روی خلق اطلاعات و سرمایه‌های اجتماعی از طریق برهمکنش‌ها و همکاری با سایر دست‌اندکاران و سازمان‌های غیر وابسته تمرکز دارند (فونتِین،1998). رهبران فعال در این زمینه‌ها، با جهت بخشیدن به جریان نوآوری و هدایت آن به سمت سازمان‌دهی فرصت‌های جدید و بسیج منابع داخلی و خارجی به سمت بهره‌برداری از آنها، عملکرد اقتصادی را ارتقاء می‌بخشند (فلمینگ و واگوسپک،2007؛ وانگ،2015؛ بوکسنبام و لیندا،2011). از این رو، هدایت این ابتکارات تعاملی و گروهی، رقابت‌ها و چالش‌های منحصر به فردی را به همراه دارد که مهم‌ترین بدیهیات در نوآوری باز (OI) به شمار می‌روند. به عنوان مثال، رهبری عوامل مختلف، از جمله اعضاء موقت و افراد نوآور بیگانه و غیر وابسته به سازمان، با محرک‌های انگیزشی، چالش‌های منحصر به فردی را به همراه دارد (وون کروگ،2003؛ وون هیپِل،2001). علاوه بر این، مبادلۀ سیستماتیک داخلی و خارجی دانش در OI، مستلزم رهبران نوآوری است تا تمرکز اصلی خود را بر روی شتاب بخشیدن به روند توسعۀ نوآوری در روند پیگیری ایجاد ارزش معطوف کنند؛ و در ضمن آن، بازارهای خارجی که در تلاش برای کسب ارزش هستند نیز رشد کنند (چِسبروگ و کروتر،2006؛ چِسبروگ،2012؛ وِست،2006؛ لیچتِنتالر،2011). بالاخره، نارسایی ساختار رسمی OI و عملکرد بروکراتیک آن، مجوزی برای به کارگیری تکنیک‌های پیچیدۀ رهبری برای اطمینان از موفقیت فرآیندهای نوآوری به شمار می‌رود.   

4. نتیجه‌گیری

     فرضیه‌های مطرح شده در این کار پژوهشی، به روشن شدن پیچیدگی‌های موجود در زمینۀ رهبری OI و وضعیت نظارتی آن کمک کردند. مفاهیم نظری و عملی که در این پیچیدگی‌های برجسته وجود دارند، به طور ویژه یک همه‌گیری جهانی را دنبال می‌کنند که به دنبال رفع نیاز به نوآوری‌های تعاملی هستند. در این بخش ابتدا مراجع مربوط به بخش نظری این کار پژوهشی توضیح داده می‌شوند و سپس به پیچیدگی‌های عملیاتی آن پرداخته می‌شود. پس از آن، حوزه‌های بالقوه‌ای که برای پژوهش‌های آینده توصیه می‌شوند، معرفی خواهند شد و در عین حال از برخی از محدودیت‌هایی که این کار پژوهشی به آنها مبتلا بود را فاش خواهیم کرد.

     با توجه به پیچیدگی‌های تئوری این کار پژوهشی، نتایج به ما کمک کردند که چند شکاف و نارسایی موجود در متون مربوط به رهبری OI برطرف شود. نخست متون مربوط به رهبری عمدتاً پیرامون ظهور رهبران در مشارکت‌های اجتماعی و تکنیکی تمرکز دارند و در نتیجه گرایش به برجسته کردن اهمیت تأثیرگذاری رهبران در مدیریت منابع انسانی و اجتماعی در جهت خلق دارایی‌های فکری را در پیش می‌گیرد (اُ ماهونی و فرارو، 2007؛ فلمینگ و واگوسپک،2007). چارچوب پیشنهادی که در این مقاله وجود دارد، با برجسته کردن اهمیت تعاملات کارآفرینی رهبران تلاش می‌کند تا این شکاف را برطرف سازد. برای این منظور، دایرۀ پژوهش پیرامون رهبری به گستره‌ای فراتر از بررسی‌های امروزی در مورد نقش فنی و اجتماعی رهبران دست درازی کرد. همچنین پژوهش فوق، دیدگاه‌هایی درباره شکاف‌های پژوهشی در زمینۀ درک روابط و تفاوت‌های موجود در شاخص‌های ظهور و تأثیرگذاری رهبران OI پیشنهاد کرد. بدین معنی که در حالی که تعاملات اجتماعی و فنی از اهمیت بسیار زیادی در پدید آمدن مدیران برخوردارند، ولی تعاملات کارآفرینی دارای یک نقش محوری در تأثیرگذاری در مسیر دستیابی به اهداف نوآوری هستند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     This study investigates the role of entrepreneurial leadership in the orchestration of resource domains towards effective value creation and capture in open innovation (OI). To do so, it proposes a threefold framework that, first it explores the role of OI leaders in cultivating an environment that supports diverse motivational drivers of network members in the input domain. Second, it explains the impact of establishing facets of power by emergent OI leaders on setting the direction of a dominant flow of innovation in the institutional domain. Third, it postulates the impact of entrepreneurial contributions of OI leaders — opportunity-seeking and advantage-seeking activities — in aligning knowledge-asset creation and monetization strategies with the dominant demands and dynamics in the market domain. The proposed model is discussed by drawing on instances from open source communities hosted on GitHub. This study makes contributions to literature on open innovation and entrepreneurial leadership. By highlighting the importance of entrepreneurial contributions of OI leaders, it expands the research on open innovation beyond the traditional focus on leaders’ social and technical contributions. By examining the construct of entrepreneurial leadership from the OI perspective, this study offers insights into the complexities of developing and monetizing innovation in novel collaborative environments, which deviates from the organizational proprietary approach dominant in this literature.

1. Introduction

     The information age has witnessed the prevalence of novel approaches to creating and capturing value from innovation that reach beyond organizational boundaries. These approaches are fueled by the proliferation of Information Technologies that facilitate interorganizational collaborations in the knowledge economy (West and Bogers, 2014; West et al., 2014; Gassmann et al., 2010). This shift has led to the increasing popularity of new forms of innovation networks and ecosystems such as open source communities, crowdsourcing innovation platforms, and virtual marketplaces for ideas (Chesbrough, 2004; Yoo et al., 2012; Birkinshaw et al., 2008; Natalicchio et al., 2014). The global pandemic intensified this shift, because in absence of face-to-face interactions, approaches such as open source became a dominant learning, co-creation, and social tool. For instance, open source project creation on GitHub, the most popular social coding and project hosting service, increased by 40% in the year 2020 (Forsgren, 2020).

     To adapt, innovation leadership practices have evolved accordingly to focus on creating information and social capital through interactions and collaboration with other organizations and unaffiliated actors (Fountain, 1998). Leaders in such contexts improve economic performance by directing the flow of innovation toward recognizing new opportunities and mobilizing internal and external resources toward exploiting them (Fleming and Waguespack, 2007; Wang et al., 2015; Boxenbaum and Linda, 2011). However, leading these collaborative initiatives present unique challenges that are most evident in open innovation (OI). For instance, leading diverse actors, including transient members and unaffiliated innovators, with varying motivational incentives poses unique challenges (Von Krogh et al., 2003; Von Hippel, 2001a,b). Further, systematic internal and external exchange of knowledge in OI requires innovation leaders to adopt a dual focus on accelerating the development of innovation in pursuit of value creation, while growing outside markets in the quest for value capturing (Chesbrough and Crowther, 2006; Chesbrough, 2012; West et al., 2006; Lichtenthaler, 2011). Lastly, OI’s lack of formal structure and bureaucratic functions warrants employing complex leadership techniques to ensure the success of innovation processes.

4. Conclusion

     The discussions and theoretical postulations in this study elucidate the complexities of the emerging landscape of OI leadership and governance. The theoretical and practical implications of these novel complexities are immense, especially amid a global pandemic that fueled the need for collaborative innovations. In this section, first, the inferences related to the theoretical implications of this study are discussed, followed by the practical implications. Next, the potential areas for future research are noted, while acknowledging some of the limitations of this study.

     Regarding the theoretical implications, the results of this study help address several gaps and deficiencies in literature on OI leadership. First, the literature on OI leadership is primarily concerned with the emergence of leaders due to social and technical contributions, and subsequently tend to overlook the importance of leaders’ effectiveness in managing human and social resources towards knowledge-asset creation and appropriation (O’Mahony and Ferraro, 2007; Fleming and Waguespack, 2007). The proposed framework in this paper addresses this gap by highlighting the importance of entrepreneurial contributions of OI leaders. In doing so, it expands the research on OI leadership beyond the traditional focus on leaders’ social and technical contributions. In doing so, this study also offers insights that address the research gaps in understanding the linkages and differences in criteria for the emergence and effectiveness of leaders in OI. Meaning, while social and technical contributions are most conducive to the emergence of OI leaders, entrepreneurial contributions are central to their effectiveness in achieving innovation objectives.

تصویری از فایل ترجمه

          

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. پس زمینه پژوهشی و مرور متن

2 – 1 رهبری و نوآوری باز

2 – 2 محیط OI و رهبری کارآفرینی

2 – 3 OI و رویکردهای کارآفرینی

3. چارچوب یکپارچۀ رهبری در OI

3 – 1 رهبری برای ارزش آفرینی در OI

3 – 2 رهبری جذب ارزش در OI

4. نتیجه‌گیری

منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

1. Introduction

2. Background and literature review

2.1. Leadership and open innovation

2.2. OI environment and entrepreneurial leadership

2.3. OI and entrepreneurial approaches

3. Integrative framework of leadership in OI

3.1. Leading to create value in OI

3.2. Leading to capture value in OI

4. Conclusion

References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 19 اسلاید و 4 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد. 

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 8 صفحه (2000 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 77 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۸۸,۸۰۰ تومان
خرید محصول