دانلود مقاله جهت گیری پایه هرم و عملکرد صادراتی شرکت های کوچک و متوسط ویتنامی
ترجمه شده

دانلود مقاله جهت گیری پایه هرم و عملکرد صادراتی شرکت های کوچک و متوسط ویتنامی

عنوان فارسی مقاله: جهت گیری پایه هرم و عملکرد صادراتی شرکت های کوچک و متوسط ویتنامی
عنوان انگلیسی مقاله: The base-of- the-pyramid orientation and export performance of Vietnamese small and medium enterprises
مجله/کنفرانس: مجله تحقیقات کسب و کار - Journal of Business Research
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت عملکرد - مدیریت کسب و کار - مدیریت بازاریابی و صادرات - مدیریت بازرگانی - مدیریت تکنولوژی
کلمات کلیدی فارسی: جهت گیری پایه هرم - پایداری زیست محیطی - نوآوری اجتماعی - عملکرد صادراتی - شرکت های کوچک و متوسط
کلمات کلیدی انگلیسی: Base of the pyramid orientation - Environmental sustainability - Social innovation - Export performance - Small and medium enterprises - Emerging markets - Vietnam
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113314
لینک سایت مرجع: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014829632200769X
نویسندگان: Nguyen Phong Nguyen - Samuel Adomako - Mujtaba Ahsan
دانشگاه: دانشکده حسابداری، دانشگاه اقتصاد هوشی مین، ویتنام
صفحات مقاله انگلیسی: 10
صفحات مقاله فارسی: 34
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2023
ایمپکت فاکتور: 11.063 در سال 2021
شاخص H_index: 217 در سال 2023
شاخص SJR: 2.316 در سال 2021
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 0148-2963
شاخص Quartile (چارک): Q1 در سال 2021
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: ندارد
مقاله بیس: بله
مدل مفهومی: دارد
کد محصول: 13609
پرسشنامه: ندارد
متغیر: دارد
فرضیه: دارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: ترجمه و درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده 
     این مطالعه تأثیر جهت‌گیری پایه هرم (B OPO) بر عملکرد صادراتی (EP) را از طریق مکانیسم میانجی، اقدامات پایداری زیست‌محیطی (ESPها) را بررسی می‌کند. علاوه بر این، نقش تعدیل‌کننده نوآوری اجتماعی (SocInnno) را در رابطه ی بین BOPO و ESPها بررسی می‌کند. مدل پیشنهادی و فرضیه‌های آن با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری مبتنی بر کوواریانس (CB-SEM)  بر روی داده‌های ۱۶۳ شرکت بین‌المللی کوچک و متوسط ویتنامی، که از طریق یک نظرسنجی جمع‌آوری شده بودند، مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج این مطالعه به شرح زیر بود: (۱) BOPO به طور مثبت بر ESP ها تأثیر می گذارد. (۲) تأثیر BOPO بر روی ESP ها زمانی که SocInno زیاد است، تقویت می شود و (۳) ESP ها، نقش میانجی در رابطه ی بین BOPO و EP را ایفا می کنند. این یافته ها نشان می دهد که چگونه BOPO ، به موفقیت صادرات شرکت های کوچک و متوسط در بازارهای نوظهور، از طریق ESP ها کمک می کند. علاوه بر این، مطالعه ی حاضر، مکانیسمی را که به وسیله ی آن، BOPO بر EP تأثیر می گذارد، شفاف می کند و هم زمان، با معرفی SocInno به عنوان یک شرط مرزی، شناخت فعلی از BOPO را تقویت می کند. 


1. مقدمه
     بین المللی کردن شرکت های چند ملیتی بازار های نو ظهور (MNEs)، توجه بسیاری از محققان را در دو سال اخیر به خود جلب کرده است (اولاخ و همکاران، 2000; سیراوگنا و همکاران، 2016؛ گاور و همکاران، 2014؛ رامورتی و سینگ، 2009). تحقیقات(ادبیات) رو به رشد،فهم ارزشمندی ارائه می دهند، نسبت به عواملی که باعث شود، شرکت های چند ملیتی بازار های نو ظهور، وارد بازار های خارجی شوند و به موفقیت برسند (فیلاتوچف و همکاران، 2009؛ گور و همکاران، 204). جالب توجه است که محققان اشاره کردند که علی رغم چالش هایی که شرکت های چند ملیتی بازارهای نو ظهور، با آن ها مواجه شدند، نسبت به شرکت های چند ملیتی اقتصاد توسعه یافته در موقع ورود به بازار های نو ظهور دیگر جهان جنوب، امتیاز داشتند (کوروو-کازورا و ینچ، 2008). با اشاره به این، هرچند که شرکت های چند ملیتی بازار های نو ظهور (MNEs)، هنگام فعالیت در بازارهای نوظهور دیگر، مزیت نسبی داشته باشند، اما احتمالا، همه ی آن ها به همان اندازه موفق نشوند. به ویژه، شرکت های کوچک و متوسط در میان آن ها، با موانع خاصی نسبت به بین المللی شدن رو به رو می شوند (برتراند و همکاران، 2022؛ چاندرا و همکاران، 2020؛ پل و همکاران، 2017). این موانع ممکن است در بازارهای نوظهور خارجی تشدید شوند، چرا که مصرف کنندگان در این بازارها، نسبت به مصرف کنندگان در کشورهای پیشرفته، به طور قابل توجهی پول کمتری برای هزینه بر کالا ها و خدمات دارند (کاووسگیل و همکاران، 2012؛ کوروو-کازوا و رامامورتی، 2017). علاوه بر این، بازارهای نوظهور، عموما با فساد، بی سوادی، تورم، زیربناهای ضعیف و قانون گرایی افراطی (رعایت تشریفات اداری به حد افراط) توصیف شده اند (آدوماکو، احسن، و همکاران، 2021؛ احسن و همکاران، 2021؛ کیستراک و همکاران، 2011).

      بر اساس تحقیقات، در مورد جهت گیری بازار، ژو و همکاران (2019) یک توانایی متمایز شرکتی را شناسایی کردند؛ به عنوان مثال، جهت گیری پایه ی هرم (BOPO) آن ها، اجازه می دهد به شرکت ها، تا بتوانند فرصت ها را ایجاد و به دست بیاورند. آن ها استدلال می کنند که (BOPO)، شرکت ها را قادر می سازد تا بهتر نیاز های مصرف کنندگان را تامین کنند. به علاوه، کاهش ریسک و هزینه های مرتبط با بازارهای نوظهور، عملکرد شرکت را افزایش می دهد. در مجموع، این تحقیق نشان می دهد، شرکت هایی که در بازار های نوظهور فعالیت می کنند، احتمال موفقیت آن ها بیشتر است، در صورتی که نیاز های مصرف کنندگان در بازارهای نوظهور و چالش های مرتبط با این بازارها را درک کنند و اقدامات مناسبی برای رفع آن ها انجام دهند. 

 

6. محدودیت ها  و جهت گیری تحقیقات آتی 
     علی رغم مساعدت های ارزشمندی که مطالعه ی ما انجام می دهد، چندین محدودیت دارد که فرصت های جالبی را برای تحقیقات آتی ارائه می دهد. اولا، این مطالعه، سطح مقطعی بوده و طی دوره قرنطینه در ویتنام و سایر کشورها انجام شده است، و این ها نتیجه گیری(استنباط) در خصوص روابط علی بین BOPO، ESPs، نوآوری اجتماعی و EP کاهش داده است . بنابراین، یک مطالعه ی طولی بعدی برای تأیید چنین روابطی در دوران پس از همه گیری کویید 19 مورد نیاز است. ثانیاً، اگرچه شرکت های کوچک و متوسط ویتنامی به چندین بازار نوظهور صادرات دارند، محققان باید نسبت به تعمیم یافته های مطالعه ی ما برای شرکت های کوچک و متوسط از کشورهای دیگر محتاط باشند. تحقیقات اضافی باید در سایر کشورهای در حال توسعه و نوظهور انجام شود تا محققان بتوانند اثرات موارد خاص زمینه ای محیطی را (به عنوان مثال، فرهنگ، نهادها، سیاست، روابط خارجی، و سیاست تجاری) بر رابطه بین BOPO و EP بررسی کنند تا کم کم اطلاعات اضافی را جمع آوری کنند. سوم، به دست آوردن داده های عینی در مورد EP از شرکت های کوچک و متوسط در ویتنام به دلیل مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی دشوار می باشد، این مطالعه بر اطلاعات خود گزارشی که تنها از مدیران جمع شده است متکی شده است. در نتیجه، مطالعات آتی باید اطلاعات عینی را برای اندازه گیری EP تحصیل گردد. هرچند اندازه گیری ما برای EP بر اساس تحقیقات قبلی (بوسو، داستان، و همکاران، 2013) بوده است و مناسب برای مطالعه ی ما بوده است، محققان آینده می توانند اندازه گیری های دیگر EP را در نظر بگیرند تا بهتر بتوانند به موفقیت شرکت های صادرکننده پی ببرند (کارنیرو و همکاران، 2016; چن و همکاران، 2016). چهارم، ما همه ی بخش های شرکت های کوچک و متوسط که به طور خاص بازارهای نوظهور را هدف گیری می کنند را بررسی نمی کنیم. به ویژه، ما بررسی نمی کنیم که چند درصد از فروش از مصرف کنندگان BOP است و چند از مصرف کنندگان غیر BOP است. تحقیقات آتی می توانند اطلاعات مطالعه ی ما با بررسی این تفاوت های ظریف را گسترش دهند. در نهایت، مطالعه ما EP را تنها با استفاده از سه متغیر کنترل، بررسی کرد : ساختار مالکیت، اندازه شرکت و سن شرکت. در تحقیقات آتی می توانند متغیر های کنترل اضافی بگنجند (به عنوان مثال، در دسترس بودن منابع، شبکه های بین المللی، و شدت رقابت) که ممکن است بر EP تأثیر بگذارد.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     This study explores the impact of the baseofthepyramid orientation (BOPO) on export performance (EP) through the mediating mechanism of environmental sustainability practices (ESPs). In addition, it examines the moderating role of social innovation (SocInnno) on the relationship between BOPO and ESPs. The proposed model and its hypotheses were tested, using covariance-based structural equation modeling (CB-SEM) on the data from 163 internationalized Vietnamese small and medium enterprises collected through a survey. The following were the study’s conclusions: (1) BOPO positively affects ESPs; (2) the impact of BOPO on ESPs is amplified when SocInno is high; and (3) ESPs mediate the relationship between BOPO and EP. These findings reveal how BOPO contributes to the export success of small and medium enterprises in emerging markets through ESPs. Additionally, the present study elucidates the mechanism by which BOPO influences EP even as it adds to the current understanding of BOPO by introducing SocInno as a boundary condition.

 

1. Introduction

     The internationalization of emerging market multinational enterprises (MNEs) has attracted much scholarly attention over the past two decades (Aulakh et al., 2000; Ciravegna et al., 2016; Gaur et al., 2014; Ramamurti & Singh, 2009). The burgeoning literature provides valuable insights into the factors that enable emerging market MNEs to enter foreign markets and attain success (Filatotchev et al., 2009; Gaur et al., 2014). Interestingly, scholars have noted that despite the challenges experienced by emerging market MNEs, they have an advantage over MNEs from developed economies when entering other emerging markets in the Global South (Cuervo-Cazurra & Genc, 2008). That said, although emerging market MNEs could have a comparative advantage when operating in other emerging markets, not all of them are likely to be equally successful. In particular, small and medium enterprises among them face unique barriers in dealing with internationalization (Bertrand et al., 2022; Chandra et al., 2020; Paul et al., 2017). These barriers are may get exacerbated in emerging foreign markets, for consumers in these markets have significantly less money to spend on goods and services than consumers in developed countries (Cavusgil et al., 2012; Cuervo-Cazurra & Ramamurti, 2017). Further, these emerging markets are generally characterized by corruption, illiteracy, inflation, poor infrastructure, and red tapism (Adomako, Ahsan, et al., 2021; Ahsan et al., 2021; Kistruck et al., 2011).

     Building on the market orientation literature, Zhu et al. (2019) identify a distinct firm capability, i.e., their base of the pyramid orientation (BOPO) that allows firms to create and capture opportunities in emerging markets. They argue that BOPO enables firms to better serve the needs of consumers as well as mitigate the risks and costs associated with emerging markets, consequently enhancing firm performance. All in all, this literature suggests that firms operating in emerging markets are more likely to succeed when they understand the needs of the consumers in emerging markets and the challenges associated with these markets and take appropriate actions to address them. However, despite the theorized and observed importance of BOPO in improving firm success (Adomako et al., 2022; Zhu et al., 2019), we have a limited understanding of how BOPO affects firm outcomes. In particular, we have little knowledge of the potential mechanisms through which firms’ BOPO affects firm outcomes.

 

6. Limitations and future research directions

     Despite the valuable contributions our study makes, it has several limitations that present interesting opportunities for future research. First, this study was cross-sectional and was conducted during the lockdown period in Vietnam and other countries, and these reduced inferences concerning causal relationships between BOPO, ESPs, SocInno, and EP. Therefore, a subsequent longitudinal study is needed to confirm such relationships in the post-COVID-19 pandemic era. Second, although Vietnamese small and medium enterprises export to several emerging markets, researchers should be cautious about generalizing the findings of our study to small and medium enterprises from other countries. Additional studies should be conducted in other developing and emerging countries so that researchers can examine the effects of unique contextual elements (e.g., culture, institutions, politics, foreign relations, and trade policy) on the relationship between BOPO and EP to glean additional insights. Third, because acquiring objective data on EP from small and medium enterprises in Vietnam is difficult due to privacy concerns, this study relied on self-reported information collected only from managers. As a result, future studies should obtain objective data to measure EP. Although our measure for EP was based on prior literature (Boso, Story, et al., 2013) and appropriate for our study, future scholars could consider including other EP measures to better capture the success of exporting firms (Carneiro et al., 2016; Chen et al., 2016). Fourth, we do not examine which market segment the small and medium enterprises are specifically targeting in the emerging markets. In particular, we do not examine what percentage of sales are from BOP consumers and non-BOP consumers. Future research could extend the insights of our study by examining these nuances. Finally, our study examined EP using only three control variables: ownership structure, firm size and firm age. Future research could incorporate additional control variables (e.g., resource availability, international networks, and competitive intensity) that may affect EP.

تصویری از فایل ترجمه

    

    

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

فرضیات مقاله

H1: The base of the pyramid orientation is positively associated with environmental sustainability practices

H2: Social innovation moderates the relationship between the base of the pyramid orientation and environmental sustainability practices

H3. Environmental sustainability practices mediate the relationship between the base of the pyramid orientation and export performance

فرضیه 1: پایه ی جهت گیری هرم، ارتباط مثبتی با کارکردهای پایداری زیست محیطی دارد. 
فرضیه 2: نوآوری اجتماعی، بین تأثیر جهت‌گیری پایه ی هرم و کارکردهای پایداری زیست محیطی، میانجی گری می کند. 
فرضیه سوم: کارکردهای پایداری زیست محیطی رابطه ی بین جهت‌گیری پایه ی هرم و عملکرد صادراتی را میانجی گری می کند.

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده 

1. مقدمه

2. پیشینیه تحقیق و فرضیه ها 

2.1. توامندی های پویا و پایه هرم 

2.2 پایه هرم و کارکردهای پایداری زیست محیطی (ESPs)

2.3. نقش میانجی نوآوری های اجتماعی 

 2.4. نقش میانجی پایداری زیست محیطی

3. روش 

3.1. زمینه تحقیق 

3.2. جمع آوری داده ها 

3.3. مقیاس های اندازه گیری 

3.4.  جهت گیری BOP (BOPO) 

3.5. اقدامات (کارکردهای) پایداری زیست محیطی (ESPs)

3.6. نوآوری های اجتماعی (SocInno)

3.6. نوآوری های اجتماعی (SocInno)

3.7. عملکرد صادراتی  (EP)

3.8. متغیرهای کنترل

4. نتایج

4.1. ارزیابی مدل اندازه گیری 

4.2. سوگیری روش مشترک و مسائل هم خطی چندگانه 

4.3. نتایج آزمون فرضیه 

5. بررسی و نتیجه گیری 

5.1. مفاهیم تحقیق 

5.2. مفاهیم برای کاکرد (مفاهیم عملی)

6. محدودیت ها  و جهت گیری تحقیقات آتی 

بیانیه مشارکت نویسنده CRediT

اعلامیه منافع رقابتی 

در دسترس بودن داده ها

تشکر 

منابع 

مطالعات اضافی 

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

1. Introduction

2. Theoretical background and hypotheses

2.1. Dynamic capabilities and the base of the pyramid

2.2. The base of the pyramid and environmental sustainability practices (ESPs)

2.3. The moderating role of social innovation

2.4. The mediating role of environmental sustainability

3. Method

3.1. Research setting

3.2. Data collection

3.3. Measurement scales

3.4. BOP Orientation (BOPO)

3.5. Environmental Sustainability Practices (ESPs)

3.6. Social Innovation (SocInno)

3.7. Export Performance (EP)

3.8. Control variables

4. Results

4.1. Measurement model assessment

4.2. Common method bias and multicollinearity issues

4.3. Hypothesis Testing results

5. Discussion and conclusion

5.1. Implications for research

5.2. Implications for practice

6. Limitations and future research directions

CRediT authorship contribution statement

Declaration of Competing Interest

Acknowledgements

Data availability

References

Further reading

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 21 اسلاید و 5  فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد. 

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 10 صفحه (2200 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 70 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۸۶,۸۰۰ تومان
خرید محصول