دانلود مقاله ارتباط بین سبک فرزندپروری و اعمال فرزندپروری و موفقیت بچه ها در مدرسه
ترجمه شده

دانلود مقاله ارتباط بین سبک فرزندپروری و اعمال فرزندپروری و موفقیت بچه ها در مدرسه

عنوان فارسی مقاله: ارتباط بین سبک فرزندپروری و اعمال فرزندپروری و موفقیت بچه ها در مدرسه
عنوان انگلیسی مقاله: Relations between Parenting Style and Parenting Practices and Children’s School Achievement
مجله/کنفرانس: علوم اجتماعی - Social Sciences
رشته های تحصیلی مرتبط: روانشناسی - علوم تربیتی
گرایش های تحصیلی مرتبط: روانشناسی تربیتی - روانشناسی عمومی - آموزش ابتدایی
کلمات کلیدی فارسی: سبک های فرزندپروری - اَعمال فرزندپروری - دستاوردهای تحصیلی - دبستان
کلمات کلیدی انگلیسی: parenting styles - parenting practices - school achievement - elementary school
نمایه: Scopus - Master Journal List - JCR - DOAJ
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.3390/socsci12010005
لینک سایت مرجع: https://www.mdpi.com/2076-0760/12/1/5
نویسندگان: Dimitra Tsela - Rosie Drosou Tsela - Ignacio González López
دانشگاه: گروه آموزش، دانشگاه کوردوبا، کوردوبا، اسپانیا
صفحات مقاله انگلیسی: 14
صفحات مقاله فارسی: 26
ناشر: ام دی پی آی - MDPI
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2023
ایمپکت فاکتور: 2.220 در سال 2022
شاخص H_index: 35 در سال 2023
شاخص SJR: 0.501 در سال 2022
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 2076-0760
شاخص Quartile (چارک): Q2 در سال 2022
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: تایپ شده است
مقاله بیس: بله
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 13657
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: دارد
فرضیه: دارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: به صورت انگلیسی درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده
     در این پژوهش، ارتباط بین الگوهای فرزندپروری و موفقیت تحصیلی بچه ها در جامعۀ یونان بررسی شد. اَعمال فرزندپروری  و سبک فرزندپروری ، دو موضوع در تربیت فرزندان هستند که برای ارزیابی دستاوردهای تحصیلی بچه ها در این مطالعه انتخاب شدند. 101 فرد که حداقل یک بچۀ دبستانی داشتند و مقیم یونان بودند به یک پرسشنامۀ آنلاین پاسخ دادند. در راستای یافته های پیشین، هدف این مطالعه بررسی ارتباط بین فرزندپروری و دستاوردهای تحصیلی بچه های دبستانی در یونان بود. فرض اولیه این بود که هم اَعمال فرزندپروری و هم سَبک فرزندپروری، با دستاوردهای تحصیلی مرتبط هستند. بنابراین، فرضیه های اولیۀ مورد آزمایش در این پژوهش عبارتند از: (الف) الگوی فرزندپروریِ مستبدانه، ارتباط منفی با دستاوردهای تحصیلی دارد؛ (ب) سبک فرزندپروری مقتدرانه، ارتباط مثبتی با دستاوردهای تحصیلی دارد؛ (ج) مشارکت والدین در تکالیف بچه ها، بر آنها و عملکرد تحصیلی شان اثر می گذارد. نتایج، ارتباط مثبتی را بین سبک های فرزندپروری مقتدرانه و دستاوردهای تحصیلی بچه ها نشان می دهد، در حالی که سبک مستبدانه با دستاوردهای کمتر در ارتباط بود. به علاوه، نتایج نشان دادند که سبک مستبدانه به همراه اَعمال مشارکتی ، نشانۀ معنی داری برای نمره های بچه ها است. هرچه والدین از ابزار مقتدرانۀ بیشتری برای ارتباط با بچه هایشان استفاده کنند، با احتمال بیشتری به اهداف فرزندپروری خویش می رسند. با این وجود، بسیار مهم است که والدین بر فرایندهای یادگیری تمرکز داشته باشند، نه بر نتیجه. 

1.    مقدمه
     در این پژوهش، ارتباط بین الگوهای فرزندپروری و عملکرد بچه ها در مدارس یونان بررسی شد. این مطالعه نشان می دهد که در اَعمال، رفتار و مشارکت منفی والدین، ریسک بالایی وجود دارد که بدون شک می تواند بر بچه ها و عملکرد تحصیلی آنها اثر بگذارد. بچه ها به دلیل سن حساسی که در آن هستند، به سختی، مداخلۀ والدین در کارهای مربوط به مدرسه و زندگی شخصی خود را مدیریت می کنند و بنابراین غالباً واکنش نشان می دهند و به طور منفی تحت تأثیر قرار می گیرند. زمان آن فرا رسیده است که دریابیم رفتار والدین در نمره ها و عملکرد تحصیلی بچه ها، با ریسک همراه است. در پژوهش های انجام شده، مطالعه ای که مستقیماً بر ارتباط بین ریسک و اَعمال فرزندپروری تمرکز کرده باشد وجود ندارد، چرا که این اَعمال به طور عمده بر رفتار بچه ها و به طور کلی پیشرفت تحصیلی آنها اثر دارد. 
     بر اساس منابع موجود، سبک فرزندپروری و اَعمال فرزندپروری، شاخص های مهمی برای پیشرفت های وسیع تر در بچه ها هستند. مطالعات ذیل نشان داده اند که رفتار والدین در هر فرهنگ و قومی متفاوت است. بر اساس پژوهش شوماو و همکاران (1998)، والدین آفریقایی-آمریکایی از والدین سفیدپوست سخت گیرتر هستند، در حالی که کوکینوز و ولاویانو (2019) بیان نموردند که والدین یونانی بیش از حد، در تربیت فرزندان دخیل اند و نیز بیش از حد، حمایتی و سختگیر هستند. بر اساس تحقیق دارلینگ و اشتاینبرگ (1993)، منظور از اَعمال فرزندپروری (PP) رفتارهای خاصی است که والدین برای پرورش مهارت های اجتماعی فرزندانشان به کار می برند. به عنوان مثال، والدین، برای کمک به موفقیت بچه هایشان، اَعمال روزانه ای را برای اجتماعی شدن انجام می دهند (مثلاً کمک در تکالیف بچه ها، شرکت در جلسات اولیاء و مربیان، و غیره). در مورد نتایج تحصیلی، این اَعمال را می توان به سه ساختار  مجزا تقسیم کرد: مشارکت والدین ، اهداف، اشتیاق و ارزش های والدین، و نظارت والدین  (Spera 2005). مطالعات زیادی نشان داده اند که مشارکت والدین، امر پیچیده ای است که به طرق مختلفی تعریف شده است (Gugiu et al. 2019). بر اساس تحقیق گرولنیک و پومرانتز (2022)، مشارکت والدین در تحصیل بچه ها، سبب افزایش انگیزه، مشارکت، و یادگیری در بچه ها می شود، به ویژه وقتی که چنین مشارکتی مستقل- حمایتی  بوده و به طور مؤثری مثبت باشد. با این وجود، مشارکت والدین وقتی کنترل گر بوده و اثر منفی داشته باشد، به ضرر بچه هاست (Grolnick and Pomerantz 2022). 


محدودیت ها
     این پژوهش، محدودیت های زیادی داشت. با اینکه تنوع در نمونۀ مورد آزمایش، واقع بینانه بود، ولی فقط به دانش آموزان کلاس چهارم، پنجم و ششم مدرسۀ ابتدایی محدود بود. مطالعۀ دیگری که در مقیاس بزرگ تری باشد باید انجام شود که در آن، یک طرح طولی با محدودۀ وسیع تری از بچه های دبستانی اجرا شود. محدودیت دیگر این تحقیق این بود که نمرات مدرسه، توسط خود والدین گزارش می شدند. یعنی یک فرض مخفی وجود داشت که والدین اطلاعات کاملی داشتند و آن را به طور کامل گزارش کردند. محدودیت دیگر، سوگیری مطلوبیت اجتماعی  در پرسشنامه بود، به ویژه در بخشی که بیان می کرد «فرزندپروری، نقش ناگزیری در رشد بچه ایفا می کند». محدودیت دیگر، مَقطعی  بودن این تحقیق و تعداد شرکت کنندگان آن بود، که مانع تعمیم دادن نتایج و فرضِ وجود ارتباطات عِلّی بین متغیرها می شد. با اینکه در این پژوهش، تعدادی از الگوهای فرزندپروری به عنوان فاکتورهای مختلط  بالقوّه، کنترل شدند، ولی احتمالاً متغیرهای باقیمانده ای هستند، که پویایی مختلطی را ایجاد می کنند و مدارکی برای آنها (در مورد اثر متقابل بین انگیزۀ بچه ها و فرزندپروری) وجود نداشت. مطالعات زیادی پیش گویی کرده اند که انگیزه، با موفقیت تحصیلی مرتبط است و فرزندپروری، میانجی گرِ آن است (Józsa et al. 2019; Gonzalez and Wolters 2006). از آنجایی که بر اساس بیان چِن و همکاران (2019)، اجتماعی شدن بچه ها به والدین آنها بستگی دارد، و عقاید و باورهای بچه ها و فرزندان با هم فرق دارد، این تفاوت ها سبب بروز رفتارها و انگیزه های متفاوتی در آنها می شود. تحقیقات بیشتری برای آزمون مدل های پیچیدۀ بیشترِ شخصیتی و اثر متقابل آنها با موفقیت تحصیلی لازم است. به همین ترتیب، خلق و خو و شخصیت بچه ها به طور کلی در نظر گرفته نشد. اَبعاد متغیرهای شخصیتی می توانستند حیاتی باشند، چرا که طبق بیان بارچارد و کریستنسن (2007)، شخصیت و هوش، می توانند سبب موفقیت تحصیلی بهتر شوند. در آخر، با این که روش مورد استفاده، پایایی کافی را داشت و قابل اعتماد بود، محدودیت های زیادی دارد و بازبینی جدیدتری از این روش شناسی، سبب پایایی بیشتر این روش می شود.
     به منظور کنترلِ ریسک در گزارشِ یافته های غلط-منفی و غلط-مثبت، تحقیقات آتی می توانند با تعدادِ بیشتر شرکت کنندگان انجام شوند که این کار، سبب دقیق تر شدن نتایج می شود. در نهایت، اثر قوم های گوناگون هم باید به منظور انجام مقایسات مربوطه، مورد ارزیابی قرار گیرد.  

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     This study examines the relationship between parenting patterns and children’s school achievements in Greek society. Parenting practices and parenting style are two child-rearing dynamics which were selected to assess children’s school achievements in this study. A total of 101 participants who have at least one child attaining elementary school and who reside in Greece answered an online questionnaire. In line with previous findings, the aim of this study is to examine associations between parenting and primary school students’ achievements in Greece. The initial assumption was that both parenting practices and parenting style are associated with academic achievement. Thus, the primary hypotheses under examination in this study are (A) that authoritarian parenting pattern is negatively associated with school achievement; (B) that authoritative parenting style is positively associated with school achievement; and (C) that parental involvement affects children and their school performance. The results show a positive relation between authoritative parenting styles and children’s school achievement, although the authoritarian style was associated with lower levels of school achievement. Additionally, the results indicate that the authoritarian style combined with involvement practices is a significant predictor of grades. The more authoritative means that parents use to socialize with their children, the more likely they are to achieve their parenting goals. Nevertheless, it is of critical importance for parents to focus on the learning process and not on the outcome.

1. Introduction

     This research examines the relationship between parenting patterns and children’s school performance in Greek society, making it easy to understand that there is a high risk of negative parental involvement, behavior, and practices that could undoubtedly affect children and their school performance. Children, due to their sensitive age, are struggling to manage parental intervention in their school and personal lives; as a result, they often react and are influenced negatively. It is time to realize that parents’ behavior regarding children’s school performance and grades has associated risks. There is a lack of studies directly focused on the link between risk and parental practices, as these practices affect mainly the child’s behavior and their educational advancement in general.

     According to the literature, parenting style and parenting practices are important indicators of children’s wider accomplishments. The following studies have shown that parental behaviors apply differently to each ethnicity or culture. According to Shumow et al. (1998), African–American parents are inclined to be less permissive and harsher than white parents, while Kokkinos and Vlavianou (2019) cited that Greek parents are overly involved in their children’s rearing and are overprotective and severe. According to Darling and Steinberg (1993), parenting practices (PP) refer to particular behaviors that parents use in order to develop their children’s social skills. For example, parents enact daily socialization practices (e.g., assisting with children’s homework, participating in teacher–parent meetings, etc.) in order to help their children succeed in school. Regarding school outcomes, these practices can be distinguished into three constructs: parental involvement; parental goals, aspirations and values; and parental monitoring (Spera 2005). Several studies have shown that parental involvement is a complex construct that has been defined in several ways (Gugiu et al. 2019). Based on Grolnick and Pomerantz (2022), parent involvement in children’s schooling facilitates children’s motivation, engagement, and learning, especially when such involvement is autonomy-supportive and affectively positive. However, parent involvement can have costs for children when it is controlling and affectively negative (Grolnick and Pomerantz 2022).

Limitations

     The current research has several limitations. Although the sample was realistically diverse, it was limited to students attending fourth, fifth, and six elementary grades. A larger-scale study entailing more participants would be preferable and representable. In future research, it would be worthwhile to use a longitudinal design involving a wider range of schoolchildren. A limitation of this study was that school grades were selfreported. There was a hidden assumption that parents had complete information and that they provided it. Another limitation can refer to possible social desirability bias in the consent form of the questionnaire, specifically in the section stating that, “Parenting plays an indispensable role in child development.” An additional limitation is the cross-sectional nature of the study and its participant number, which prevents the generalizability of results and the assumption of casual relationships between the investigated variables. Although this research controlled for a number of parenting patterns as potential confounders, there are likely residual, confounding dynamics for which evidence was not available as to the interplay of children’s motivation with parenting. Several studies had predicted that motivation is linked with school achievement and is mediated by parenting (Józsa et al. 2019; Gonzalez and Wolters 2006). As children’s socialization depends on their parents, according to Chen et al. (2019), and children’s and parents’ perceptions and beliefs differ, these differences lead to diverse implications for behavior and motivation. Further research is needed to examine additional, complex models of personality and their interactions with school performance. In the same manner, children’s temperaments and personality characteristics in general were not taken into consideration. Dimensions of personality variables could have been essential because, as Barchard and Christensen (2007) supported, personality and intelligence could predict better academic achievement. Lastly, while the method is reliable enough, it has several limitations and a broader and more current revision of methodology would be given more weight to the validity of the procedure.

     Some future research that could be conducted could have a larger sample size of participants in order to control the risk of reporting false-negative or false-positive findings, thus leading to more accurate and representative results; Finally, the impact of different ethnicities also needs to be assessed in order to achieve a respective comparison.

تصویری از فایل ترجمه

    

    

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

فرضیات مقاله

(A) that an authoritarian parenting pattern is negatively associated with school achievement;

(B) that an authoritative parenting style is positively associated with school achievement;

(C) that parental involvement affects children and their school performance.

(الف) الگوی فرزندپروری مستبدانه ارتباط منفی با موفقیت در مدرسه دارد؛

(ب) سبک فرزندپروری مقتدرانه ارتباط مثبت با موفقیت تحصیلی دارد؛ 

(ج) مشارکت والدین در کارهای بچه ها، بر آنها و عملکرد تحصیلی شان اثر می گذارد.

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده
1.    مقدمه
1-1.    موفقیت تحصیلی
1-2.    نقش جنسیت
1-3.    نقش تفاوت های فرهنگی
2.    مواد و روش ها
2-1. شرکت کنندگان و ابزار  
2-2. روش تحقیق و تحلیل داده 
2-3. نتایج
3.    بحث
4.    نتیجه گیری
محدودیت ها
مشارکت نویسندگان
تأمین مالی
رضایت نامۀ آگاهانه
دسترسی به داده ها
تضاد منافع
منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract
1.    Introduction
1.1.    School Achievement
1.2.    The Role of Gender
1.3.    The Role of Cultural Differences
2.    Materials and Method
2.1.    Participants and Instruments
2.2.    Procedures and Data Analysis
2.3.    Results
3.    Discussion
4.    Conclusions
Limitations
Author Contributions
Funding
Institutional Review Board Statement
Informed Consent Statement
Data Availability Statement
Conflicts of Interest
References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 17 اسلاید و 5 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد.

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 6 صفحه (1800 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 48 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۷۸,۸۰۰ تومان
خرید محصول
بدون دیدگاه