دانلود مقاله هنجارهای اجتماعی و کار کودکان
ترجمه شده

دانلود مقاله هنجارهای اجتماعی و کار کودکان

عنوان فارسی مقاله: هنجارهای اجتماعی و کار کودکان
عنوان انگلیسی مقاله: Social norms and child labor
مجله/کنفرانس: بررسی اقتصاد توسعه - Review of Development Economics
رشته های تحصیلی مرتبط: اقتصاد - علوم اجتماعی
گرایش های تحصیلی مرتبط: اقتصاد نظری - تعاون و رفاه اجتماعی - پژوهشگری اجتماعی
کلمات کلیدی فارسی: کار کودکان - هنجارهای اجتماعی - انتقال بین نسلی
کلمات کلیدی انگلیسی: child labor - social norms - intergenerational transmission
نمایه: Scopus - Master Journals List - JCR
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1111/rode.12862
لینک سایت مرجع: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/rode.12862
نویسندگان: Shirit Katav Herz - Gil S. Epstein
دانشگاه: دانشکده مدیریت و اقتصاد، کالج آکادمیک تل آویو-یافو، اسرائیل
صفحات مقاله انگلیسی: 12
صفحات مقاله فارسی: 14
ناشر: وایلی - Wiley
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ایمپکت فاکتور: 1.777 در سال 2022
شاخص H_index: 58 در سال 2023
شاخص SJR: 0.497 در سال 2022
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 1467-9361
شاخص Quartile (چارک): Q2 در سال 2022
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: تایپ شده است
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 13686
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: ندارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: ترجمه و درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: دارد اما ترجمه نشده است
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده
     کار کودکان پدیده ای گسترده است و بنابراین موردعلاقه محققان و سیاست گذاران است. دلایل مختلف به وجود آمدن کار کودک با هدف طراحی راه حل های مناسب پیشنهاد شده اند. در حالی که فقر خانواده دلیل اصلی کار کودکان شناخته می شود، ما انتخاب می کنیم که بر پدیده ای تمرکز کنیم که والدینی که در طول دوران کودکی خود کار می کردند به احتمال بیشتری کودکان خود را سرکار می فرستند. همچنین به تاثیر هنجارهای اجتماعی بر تصمیم والدین برای کار کودک توجه می کنیم و هر دو تاثیر را بر عرضه نیروی کار و تعادل در بازار کار تجزیه و تحلیل می کنیم. در نهایت، توضیحی برای پدیده جوامع فقیر با سطوح درآمدی مشابه پیشنهاد می کنیم که به طور قابل توجهی از نظر نرخ سواد متفاوت هستند و ما بهبود سیاست را پیشنهاد می کنیم. 


1. مقدمه
     پدیده کار کودکان زندگی و رفاه 160 میلیون کودک را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می دهد (نشریه مشترک یونیسف/ILO، 2021). این پدیده پیامدهای اقتصادی طولانی مدت و نامطلوب به ویژه برای کودکان، خانواده های آنها و کشورهایی که این پدیده در آنها رایج است و همچنین برای جمعیت جهانی بعنوان یک کل دارد. بدین ترتیب، هدف بیشتر محققان درک عوامل اصلی و تعیین سیاست های مناسب برای کاهش گستره آن است.
     معمولا ادعا می شود که فقر خانواده عامل اصلی در تداوم کار کودکان است. نقطه عطف در این زمینه توسط باسو و وان (1998) تعیین شد که نشان داد والدین کودکان خود را تنها در صورتی به سرکار می فرستند که درآمد آنها زیر سطح معیشتی باشد، فرضیه ای که آنها آن را اصل تجمل می نامند.
     با این حال، مقالات دیگر نتایج متفاوتی را برای این فرضیه پیدا کرده اند. بعنوان مثال، رِی (2000) دریافت که این فرضیه با شواهد پاکستانی رد شده است اگرچه با استفاده از داده های پرویی این فرضیه تا حدی پذیرفته شده است. کاناگاراجا و کولومبه (1997) همبستگی منفی بین کودکان کار و سطح درآمد خانواده نشان دادند، اگرچه این رابطه بسیار ضعیف بود. بهالوترا و هدی (2003)دریافتند که در غنا و پاکستان کار کودکان با مالکیت خانواده بر زمین افزایش می یابد: هر چه مزرعه بزرگتر باشد، تمایل برای کار کودکان بیشتر می شود. علاوه بر این، آنها دریافتند که دختران خانواده های زمین دار نسبت به خانواده های بدون زمین به احتمال بیشتری مشغول به کار می شوند. باسو و همکاران (2010) نشان دادند که از آنجا که کار کودکان یک ورودی اصلی در مزرعه خانوادگی است، مبالغی که به خانواده های فقیر داده می شود، ممکن است برای بدست آوردن دارایی های ملکی استفاده شود که در واقع ممکن است استفاده از کودکان کار را افزایش دهد. 


3. نتیجه گیری ها
     ما بر تاثیر تجربه کار کودک در تعیین تخصیص زمان کودکان بین کار و تحصیل تمرکز می کنیم. همچنین اثر سطح ایده آل والدین از کار کودک (که توسط هنجارهای اجتماعی و فرهنگ تعیین می شود) بر شیوع کار کودک را بررسی می کنیم. ما فرض می کنیم که مانند باسو و وان (1998) والدین برای تحصیل ارزش قائل هستند و اثر تجربه کار کودکی والدین و ایده آل های والدین را بر تعادل در بازار کار نیز تحلیل می کنیم. 

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     Child labor is a widespread phenomenon and therefore is of interest to both researchers and policy-makers. Various reasons for the existence of child labor have been proposed with the goal of designing appropriate solutions. While household poverty is viewed as the main reason for child labor, we choose to focus on the phenomenon that parents who worked during their own childhood are more likely to send their children to work. We also look at the effect of social norms on the parents’ child labor decision and analyze both these effects on the supply of labor and equilibrium in the labor market. Finally, we suggest an explanation for the phenomenon of poor societies with similar income levels that differ significantly in literacy rates, and we propose policy improvements.

1 INTRODUCTION

     The phenomenon of child labor touches the lives and welfare of 160 million children worldwide (UNICEF/ILO joint publication, 2021). It has adverse long-term economic consequences, especially for the children, their families, and the countries where it is common, but also for the world population as a whole. As such, much research is aimed at understanding its main causes and determining suitable policies to diminish its scope.

     Household poverty is usually claimed to be a major factor in the persistence of child labor. A milestone in this field was set by Basu and Van (1998), who showed that parents will send their children to work only if their income is below subsistence level, a hypothesis they call the luxury axiom.

     However, other papers have found mixed results for this hypothesis. For instance, Ray (2000) found it to be rejected by Pakistani evidence, although weak support was found using Peruvian data. Canagarajah and Coulombe (1997) showed a negative correlation between child labor and levels of household income, although the relationship was very weak. Bhalotra and Heady (2003) found that in both Ghana and Pakistan, child labor increases with household ownership of land: the larger the farm, the greater the tendency for children to be working. Moreover, they found that the daughters of land-rich households are more likely to be put to work than those of landpoor households. Basu et al. (2010) showed that because child labor is a major input on the family farm, payments transferred to poor households may be used to acquire agrarian assets, which may in fact increase the use of child labor.

3 CONCLUSIONS

     We focus on the effect of parents’ childhood work experience in the determination of their children's time allocation between labor and schooling. We also examine the effect of the parents' ideal level of child labor (as determined by social norms and culture) on the prevalence of child labor. We assume, as in Basu and Van (1998), that parents value education and we analyze the effect of the parents’ childhood work experience and ideals on equilibrium in the labor market as well.

تصویری از فایل ترجمه

    

    

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده
1. مقدمه
2. مدل
3. نتیجه گیری ها
منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract
1 INTRODUCTION
2 THE MODEL
3 CONCLUSIONS
ENDNOTES
REFERENCES

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 14 اسلاید و 3 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد.

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 5 صفحه (1400 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 50 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۶۳,۸۰۰ تومان
خرید محصول
بدون دیدگاه