دانلود مقاله مدل مزیت و سود رقابتی موقتی برای تحلیل کردن سناریوی تجاری شرکت های فناوری
ترجمه شده

دانلود مقاله مدل مزیت و سود رقابتی موقتی برای تحلیل کردن سناریوی تجاری شرکت های فناوری

عنوان فارسی مقاله: مدل مزیت و سود رقابتی موقتی برای تحلیل کردن سناریوی تجاری شرکت های فناوری
عنوان انگلیسی مقاله: The transient competitive advantage model to analyze business scenario of technology companies
مجله/کنفرانس: مجله نوآوری باز: فناوری، بازار و پیچیدگی - Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت کسب و کار - مدیریت بازرگانی - مدیریت فناوری اطلاعات - مدیریت تکنولوژی - مدیریت استراتژیک
کلمات کلیدی فارسی: مزیت رقابتی - مزیت رقابتی گذرا - مدل مزیت رقابتی گذرا - (TCAM) –استراتژی
کلمات کلیدی انگلیسی: Competitive Advantage - Transient Competitive Advantage - Transient Competitive Advantage Model (TCAM) - Strategy
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
نمایه: Scopus - DOAJ
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.joitmc.2023.100011
لینک سایت مرجع: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2199853123001130
نویسندگان: Smirna Marques Felinto da Silveira Fernandes - Renan Felinto de Farias Aires
دانشگاه: گروه علوم اجتماعی کاربردی، دانشگاه فدرال روستایی نیمه خشک، موسورو، برزیل
صفحات مقاله انگلیسی: 9
صفحات مقاله فارسی: 26
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2023
ایمپکت فاکتور: 5.910 در سال 2023
شاخص H_index: 38 در سال 2023
شاخص SJR: 0.736 در سال 2022
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 2199-8531
شاخص Quartile (چارک): Q1 در سال 2022
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمول و علائم در ترجمه: ندارد
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 14118
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: ندارد
فرضیه: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: ترجمه و درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده
     مک گراث با توجه به این موضوع که تغییرات، ویژگی های ذاتی اقتصادی امروز می باشند؛ یک دیدگاه استراتژیک جدیدی را مبنی بر مفهوم مزیت رقابتی گذرا معرفی کرده است. مفهوم آن، با مفاهیم استراتژیک  سنتی و قدیمی که مبتنی بر ثبات و سکون بازار است، متفاوت می باشد. بر این اساس، هدف پژوهش و تحقیق حاضر؛ تحلیل کردن سناریوی کسب و کار در موقعیت گذرا بر طبق مدل مزیت رقابتی گذرا (TCAM) است. برای عملی کردن این کار، یک مطالعه موردی بر روی سه شرکت فناوری که به دست انکوباتورهای تجاری در برزیل درجه بندی شده بودند؛ انجام شده است. این مطالعه از روش مصاحبه های شبه ساختاری انجام شده که به صورت کیفی بر طبق TCAM مورد تجزیه  و تحلیل قرار گرفته است و نتیجه ها، یک " محیط سازگار اما غیر سیستماتیک و واکنشی " را در سه شرکت ارزیابی شده، نشان داده اند. ضمن اینکه، هدف مورد نظر کمک کردن به گسترش مفهوم مزایا و سود گذرا و اعتبار سنجی TCAM بوده است. 

 

1.    مقدمه
     اگر در نظر داشته باشیم که تغییرات و رقابت بیش از حد از پدیده های مهم در بازار امروزی می باشند (سالگادو و همکاران، 2022 ؛ بل، 2013 ، مک گراث ، اوایل سال 2013)؛ شرکت ها باید برای موفق شدن خلاق تر و سازگارتر شوند (لوی، 2014). ساختارها و سیستم های اساسی ساخته شده در طول قرن گذشته به خاطر سرعت میزان نیازهای در حال ظهور، به سختی دوام می آورند (کوتر، 2014). با این وجود، بیشتر ایده هایی که برای توسعه استراتژی ها به کار می روند؛ از سکون و ثبات ناشی می شوند و در واقع عواملی هستند که به ماندگاری سناریوی فعلی کمک می کنند (سالگادو و همکاران؛ 2022). 
پس دو فرض؛ اساس بسیاری از شیوه های مدیریتی معروف امروزی شدند و به عنوان مفهوم های اصلی برای خود استراتژی در نظر گرفته می شوند. مثلا این احساس که صنعت پایدار می باشد و مزیت های رقابتی نسبتاً پایدار هستند، به این موضوع اشاره می کند. ابزارهایی مثل چارچوب پنج نیروی Porter  ، ماتریس BCG و شایستگی های اصلی توسط هامل و پرهالاد ؛ نماینده های مهم این مفهوم غالب هستند که هدف از استراتژی؛ دستیابی به مزیت رقابتی پایدار است (لوی، 2013 ؛ مک گراث ، اوایل 2013؛ فرست، 2018). با این حال، امکان دارد این هدف برای بسیاری از شرکت ها کافی نباشد زیرا آن ها به شدت تحت تأثیر جهانی شدن و انقلاب دیجیتالی هستند. محدودیت های صنایع به صورت دائم در حال تغییر می باشند و مزیت های رقابتی گذرا یک قاعده در نظر گرفته می شوند نه اینکه جزء موارد استثنایی باشند  (مک گراث ، اوایل 2013 ؛ بل، 2013) . 
     سناریوی استراتژی از زمان پرهالاد و راماسومی (2004) ، نشانه هایی از تغییر را بیان می کند. این افراد به این موضوع اشاره کرده اند که دیدگاه سنتی درباره چگونگی و نحوه ایجاد ارزش به خاطر تحولات ناشی از دیجیتالی شدن، فناوری و اتصال باید تغییر پیدا کند. اخیراً شدت رقابت شتاب زده، منابع سنتی مزیت رقابتی را آسیب پذیرتر کرده است (داگنینو و همکاران، 2021). این سناریوی جدید بر روی استراتژی و نحوه تکامل آن منعکس می شود و آن را به فرآیندی از آزمایش مداوم، کاهش ریسک، تمرکز زمان و به حداقل رساندن سرمایه گذاری و در عین حال به حداکثر رساندن فرصت های بازار تبدیل می کند (لوی،2013). 


5.    نتیجه گیری
     مفهوم مزیت رقابتی گذرا که توسط مک گراث (اواخر 2013) بیان شده است، یک ویژگی مهمی می باشد که توسط شرکت ها و مدیران، تجزیه و تحلیل می شوند. یک کتاب راهبردی عملی که جنبه هایی را در بر می گیرد و برخلاف مفهوم سنتی مزیت های پایدار است، درباره سناریوی "تغییر مداوم" که شرکت های معاصر در آن زندگی می کنند، هشدار می دهد.
     هدف مطالعه در حال حاضر، تحلیل سناریوی کسب و کار در شرکت های فناوری برزیل براساس مزیت های رقابتی گذرا از طریق TCAM بوده است. به صورت خلاصه می توانیم بگوییم که هدف اصلی پژوهش به دلیل امکان پذیر بودن استفاده از مدل مربوطه؛ با تأکید بر اینکه چارچوبی قابل درک و کاربردی را نشان می دهد، محقق شده است. 
     سه شرکت ارزیابی شده، محیطی سازگار ولی غیرسیستماتیک و واکنشی را ارائه کرده اند. پس، نتیجه های سناریوهایی به دور از رقابت در حوزه مزیت های گذرا را نشان می دهد گرچه شرکت ها در یک زمینه پویا قرار گرفته اند. ضمن اینکه، براساس تجزیه و تحلیل حاضر؛ این شرکت ها باید ارزیابی های سیستماتیک از پورتفولیوی خود را انجام دهند تا تصمیم بگیرند که چه چیزی در آن نگهداری شود یا اینکه نگهداری نشود و همچنین یک ساختاری را برای حمایت از نوآوری ایجاد کنند تا بتوانند در حوزه مزایای گذرا موفق باشند. 
     امید داریم که اطلاعات ارائه شده در اینجا به مدیریت این شرکت ها کمک کند، زیرا مدیران می توانند برخی از مسائل را براساس نتایج شان شناسایی کنند و برای حل شان، تلاش کنند. این یک راهی برای موفقیت آن ها در سناریوی استراتژیک امروزی است. به صورت کلی، مطالعه در حال حاضر کاربرد TCAM را تأیید کرده است. 
     در آخر، محدودیت اصلی مطالعه؛ تعداد شرکت های مورد مطالعه بوده است که استنباط ها و مشارکت های بیشتر را دشوار می کند و  علاوه بر محدودیت بخش آن ها می باشد؛ همانطوری که در مطالعه های آتی  توضیح داده شده است. مطالعه های بیشتری باید انجام شود تا بتوان مدل TCAM را در شرکت های سایر کشورها تکرار کرد و مقایسه های بیشتری بین نتایج انجام شود و مدل را در شرکت هایی از بخش های دیگر که نیاز به تغییرات سریع نیز دارند، اعمال کرد. مانند سالگادو و همکارانش (2022)، این تحقیق کاربرد مدل TCAM را در شرکت های فناوری برزیل با درجه بندی انکوباتورهای کسب و کار تکنولوژی انجام داده است. پس، مطالعه های جدیدی در بقیه مناطق برزیل با شرکت هایی که ویژگی های مشابهی دارند، امکان دارد مقایسه سناریوهای شناسایی شده در هر یک از آن ها را فراهم سازد. 
     ضمن اینکه برای کمک به تأیید کاربردی بودن مدل، اهمیت تداوم برنامه ها در واقعیت های مختلف مانند شرکت های تلفیقی در بخش های مرتبط با موسیقی، مد، فناوری پیشرفته، سفر، ارتباطات، الکترونیک، در میان مابقی موارد برجسته می شود که بازارهای با سرعت بالا را تشکیل می دهد. 

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     McGrath introduced a new strategic perspective based on the concept of transient competitive advantage by taking into consideration that changes are intrinsic features of nowadays economy. Her concept differs from traditional strategic ones, which are based on market’s stability and inertia. Accordingly, the aim of the present study is to analyze the business scenario in the transience scope based on the Transient Competitive Advantage Model (TCAM). In order to do so, a case study was applied to three technology companies graded by business incubators in Brazil. The study was carried out through semi-structured interviews, which were qualitatively analyzed based on TCAM. Results have shown a “consistent, but unsystematic and reactive environment” in the three assessed companies. Moreover, the goal was to help outspreading the concept of transient advantages and to validate TCAM.

1. Introduction

     If one takes into account that changes and hyper-competition are noteworthy phenomena in nowadays market (Salgado et al., 2022; Bell, 2013; McGrath, 2013a), companies must become more innovative and adaptable in order to succeed (Leavy, 2014). Basic structures and systems built throughout the last century will hardly last due to the pace of emerging demands (Kotter, 2014). However, most ideas applied to develop strategies rise from inertia and stability, which are factors contributing to the permanence of the current scenario (Salgado et al., 2022).

     Therefore, two assumptions became the very basis of many famous management practices in place nowadays; they are seen as the main concepts for strategy itself, namely: the sense that industry is stable and that competitive advantages are relatively sustainable. Tools such as Porter's five forces framework, BCG matrix and the core competencies by Hamel and Prahalad are great representatives of the prevailing concept that the aim of strategy lies on reaching a sustainable competitive advantage (Leavy, 2013; McGrath, 2013a; Forrest, 2018). Nevertheless, it may not be enough for many companies, since they are strongly affected by globalization and digital revolution. The limits of industries are constantly changing and transient competitive advantages are the rule, not the exception (McGrath, 2013a; Bell, 2013).

     The strategy scenario has been giving signs of change since Prahalad and Ramaswamy (2004), who pointed out that the traditional view of how value is created needs to be changed due to transformations coming from digitalization, technology and connectivity. Recently, the accelerated competitive intensity has turned the traditional sources of competitive advantage more vulnerable (Dagnino et al., 2021). This new scenario reflects on strategy and on how it evolves, making it a process of constant experimentation, risk reduction, time concentration and of minimizing investments while maximizing market opportunities (Leavy, 2013).

5. Conclusion

     The concept of transient competitive advantage introduced by McGrath (2013b) is an important aspect to be analyzed by companies and managers. A practical strategic playbook encompassing aspects that go against the traditionally established concept of sustainable advantages warns about the ‘constant change’ scenario contemporary companies live in.

     The aim of the present study was to analyze the business scenario in technology companies from Brazil based on the transient competitive advantages through TCAM. Briefly, it is possible stating that the main goal of the research was reached because it was possible applying the model, with emphasis on the fact that it showed a framework easy to be understood and applied.

     The three assessed companies presented consistent, but unsystematic and reactive environment. Thus, results have shown scenarios far from the competition in the transient advantages scope, although companies were inserted in a dynamic context. Moreover, based on the present analysis, these companies must make systematic evaluations of their portfolios in order to decide what must be kept, or not, in it, as well as to create a structure to support innovation, so they can be successful in the transient advantages scope.

     Hopefully, the herein presented information will contribute to these companies’ management, since managers can identify some issues based on their results and try to solve them - this is a way for them to succeed in nowadays strategic scenario. Overall, the present study verified the applicability of TCAM.

     Finally, the main study limitation was the number of companies studied, which makes it difficult to bring more inferences and contributions, in addition to the restriction of their sector, as explained in future studies. Further studies must be carried out in order to replicate TCAM in companies from other states or countries, to have more comparisons between results and to apply the model in companies from other sectors that also demand fast changes. Like Salgado et al. (2022), this research carried out the application of TCAM in technology companies in Brazil graded by technology business incubators. Therefore, new studies in other regions of Brazil with companies that have the same characteristics may allow to compare the scenarios identified in each of them.

     In addition, to contribute to the verification of the applicability of the model, the importance of the continuity of applications in different realities is highlighted, such as in consolidated companies in sectors related to music, fashion, high technology, travel, communications, electronics, among others, that constitute high-speed markets.

تصویری از فایل ترجمه

    

    

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده
1.    مقدمه
2.    پیشینه نظری
2.1.    مزیت رقابتی پایدار 
2.2.    مزیت رقابتی گذرا 
2.2.1.    مدل مزیت رقابتی گذرا یا TCAM 
3.    مواد و روش ها 
4.    نتایج و بحث و گفتگو
4.1.    شرکت A 
4.2.    شرکت B 
4.3.    شرکت C
5.    نتیجه گیری
منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract
1. Introduction
2. Theoretical background
2.1. Sustainable competitive advantage
2.2. Transient competitive advantage
2.2.1. The transient competitive advantage model (TCAM)
3. Material and methods
4. Results and discussion
4.1. Company A
4.2. Company B
4.3. Company C
5. Conclusion
Funding
Declaration of Conflicting Interests
References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 20 اسلاید و 5 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد.

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 7 صفحه (2400 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 56 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۸۵,۰۰۰ تومان
خرید محصول
بدون دیدگاه