دانلود مقاله تاثیر بنگاه های محلی بر راهبردهای رقابتی صادرکنندگان
ترجمه شده

دانلود مقاله تاثیر بنگاه های محلی بر راهبردهای رقابتی صادرکنندگان

عنوان فارسی مقاله: تاثیر بنگاه های محلی بر راهبردهای رقابتی صادرکنندگان. وضعیت اقتصادهای در حال پیدایش در آمریکای لاتین
عنوان انگلیسی مقاله: The effect of local institutions on the competitive strategies of exporters. The case of emerging economies in Latin America
مجله/کنفرانس: مجله تحقیقات بازرگانی - Journal of Business Research
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت بازرگانی - مدیریت کسب و کار - سیاست های تحقیق و توسعه - مدیریت بازاریابی و صادرات - بازاریابی بین الملل - بازرگانی بین الملل - بازاریابی - مدیریت استراتژیک
کلمات کلیدی فارسی: راهبرد رقابتی - پیاده سازی راهبرد - کارایی صادرات - بنگاه های محلی - بازار مداری - اقتصادهای در حال پیدایش
کلمات کلیدی انگلیسی: Competitive strategy - Strategy implementation - Export performance - Local institutions - Marketing orientation - Emerging economies
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
نمایه: Scopus - Master Journals List - JCR
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2023.114256
لینک سایت مرجع: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S014829632300615X
نویسندگان: Jorge A. Heredia P´erez - Cristian Geldes - Martin H. Kunc - Alejandro Flores
دانشگاه: گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه دل پاسیفیکو، پرو
صفحات مقاله انگلیسی: 10
صفحات مقاله فارسی: 32
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2023
ایمپکت فاکتور: 13.438 در سال 2022
شاخص H_index: 236 در سال 2023
شاخص SJR: 2.895 در سال 2022
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 0148-2963
شاخص Quartile (چارک): Q1 در سال 2022
فرمت مقاله انگلیسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
فرمول و علائم در ترجمه: ندارد
مقاله بیس: بله
مدل مفهومی: دارد
کد محصول: 14173
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: دارد
فرضیه: دارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: ترجمه و درج شده است
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
ضمیمه: ندارد
پاورقی: ندارد
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده
     این مقاله به تحلیل اثر بنگاه های محلی و بازار مداری بر کارایی صادرات شرکت های آمریکای لاتین می‌پردازد، در هنگامی که آن‌ها راهبردهای رقابتی کلی را اجرا می کنند. یک پرسشنامه ویژه به 201 مجری شرکتهای صادرکننده ساخت و خدمات در برزیل، شیلی، مکزیک و پرو فرستاده شد که داده های این پژوهش را ایجاد کرد. سپس، برای گسترش ساختارهای چندبخشی اساسی، تجزیه و تحلیل عامل تاییدی و یک آزمون و فرضیه مدل معادله ساختاری به کار گرفته شدند. نتایج نشان دادند که بنگاه های محلی، از طریق بازار مداری شرکت‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر کارایی صادرات تاثیر می‌گذارند و بازار مداری واسطه پیاده سازی راهبرد تفکیک می شود، اما راهبرد رهبری مبنی بر هزینه این چنین نیست. یافته ها نشان میدهند که شرکت های با راهبردهای تفکیکی از بنگاه های محلی قدرتمند بیشتر سود می برند.

 

1.    مقدمه
     صادرات یکی از رایجترین روشهای شرکتهای در حال پیدایش برای سودآوری در کوتاه مدت است حال آن که در توسعه کشور خود نیز مشارکت داشته باشند. بیشترین پژوهش ها درباره صادرات در اقتصادهای توسعه یافته انجام شده است و عوامل خارجی و داخلی را در نظر می گیرند (از جمله اطلاعات بازار، تجربه و منابع سرمایه‌ ای) (اولاخ و همکاران 200؛ گرتنر و همکاران، 2010، یونگ و همکاران، 2010؛ کارنیرو و همکاران، 2011) اما، با توجه به اهمیت اقتصاد برای بقای بسیاری از شرکت ها، کارایی صادرات در اقتصادهای در حال پیدایش تنها توجه شمار محدودی از مطالعات را جذب کرده است (اولاخ و همکاران، 2000؛ پنگ و همکاران، 2008 و 2009؛ پارنل 2010؛ یونگ و همکاران، 2010؛ هردیا و همکاران 2018a).
     اجرای راهبردهای صادراتی در اقتصادهای در حال پیدایش مانند آمریکای لاتین، جنبه ضروری رابطه بین راهبردهای رقابتی و کارایی صادرات را تشکیل میدهد (اولاخ و همکاران، 2000). شکست راهبرد در مرحله اجرا بیشتر رخ میدهد تا در مراحل ادراک یا فرمولسازی، که این کارایی شرکت را کاهش می دهد (اولاخ و همکاران، 2000؛ اورتگا، 2010؛ وولا و اُ کاس، 2010؛ پارنل، 2011). افزون بر این، کارایی صادرات، ناهمگنی بین شرکتهای صادرکننده را بازتاب میدهد، که در اصل ناشی از تفاوت ها در اجرای راهبردهای رقابتی است (اولاخ و همکاران، 2000؛ کاتسیکس و همکاران، 2000؛ داناراج و بمیش، 2003؛ لئونیدو و همکاران، 2010). 
     چندین عامل کلیدی وجود دارد که بر اجرای راهبردهای رقابتی در آمریکای لاتین اثر می‌گذارند. از جمله عوامل ظرفیت نوآوری، بازاریابی، مهارتهای عملیاتی و کیفیت مدیریت (برنز و همکاران، 2008، 2009 و 2014؛ پیلانیا و کازمی، 2008). تحلیل موسسات محلی، کیفیت بنگاهی و تاثیرات آن بر رقابت پذیری بین المللی، موضوعی است که روز به روز بیشتر به آن توجه میشود و از چشم اندازهای متفاوت نظری و عملی به آن پرداخته می‌شود (بویتراگو و باربوسا، 2021) و این تنوع در نیورهای بنگاهی درون صنایع را نشان می‌دهد که بر نتایج شرکتها اثر میگذارد (الانگو و دانداپانی، 2020). اما، هیچ پژوهشی اثر بنگاه های محلی در زمان اجرای راهبردهای رقابتی و اثر آن ها بر کارایی صادرات در اقتصادهای در حال پیدایش را شناسایی نکرده است (چاوسی و منا، 2017؛ ایپک و تانیری، 2020). راهبردهای رقابتی مانند رهبری مبنی بر هزینه و تفکیک ابتدا در پژوهشهای روی اجرای راهبردهای اقتصاد در حال پیدایش و به عنوان بازتابی از رفتارها و انتخابهای راهبردی شرکتها به کار رفتند (اولاخ و همکاران، 2000؛ گئو و همکاران، 2010؛ پارنل، 2008؛ بارنز و همکاران، 2014) و با تحریفهای محدود در گزینه‌های در دسترس برای شرکتها استفاده شدند (هردیا و همکاران، 2017، 2018a و 2018b). این راهبردها به طور مستقیم بر بازار مداری که یک شرکت پذیرفته است، تاثیر می‌گذارد (همبرگ و همکاران، 2004؛ وانگ و احمد، 2007؛ وولا و اُکاس؛ 2010؛ خارابشه و همکاران، 2015). در مدیریت راهبردی، جهت بازار به عنوان یک مدار راهبردی یک شرکت به سوی بازار تعریف می‌شود (هاکالا، 2011) و جهت بازار یک رفتار حیاتی است که بر اجرای راهبرد یک شرکت اثر می‌گذارد (خارابشه و همکاران 2015).


6    نتیجه گیری و پژوهش آینده
     اجرای راهبردهای رقابتی برای شرکت های صادرکننده در آمریکای لاتین به عنوان مثالی از اقتصادهای در حال پیدایش، تحت تاثیر بنگاه های محلی است، از جمله حقوق دارایی شخصی، تجارت آزاد، اقدام دولتی و کنترل فساد. این تاثیر به طور مستقیم به عملکرد صادرات آنها وارد میشود، اما بازاریابی مداری آنها به عنوان یک ظرفیت شرکتی، آن را تعدیل می بخشد. در مورد شرکتهای صادرکننده در کشورهای آمریکای لاتین، اجرای راهبردهای تفکیک به طور مستقیم به بازاریابی مداری و عملکرد صادرات مربوط است. افزون بر این، اجرای راهبردهای تفکیک از رهبری مبنی بر هزینه مهمتر است.
     این مطالعه محدودیت های ویژه ای دارد که فرصت هایی برای پژوهش آینده فراهم میکند. اندازه نمونه ما به قدر کافی کوچک بود تا همه ارزیابی های ساختاری توسط گروه ها و کشورهای چندگانه را به انجام برساند. مطالعات بعدی باید با نمونه های بزرگتر انجام شوند تا بتوانند مدل های ساختاری ایجاد کنند که در هر کشور شناسایی شوند. برای کنترل تعصباتی که پاسخی ندارند، باید نظرسنجی را در دوره های زمانی مختلف انجام شود، جمع آوری داده ها باید ترکیبی باشد (در هر شخص و با ایمیل) و شمار دعوت نامه های نظر سنجی که فرستاده می شود باید افزایش یابد (مانوز و همکاران، 2010). بنابراین، افزایش در اندازه نمونه امکان تجزیه و تحلیل گروهی (با نوع صنعت یا ویژگیهای شرکت ها) برای ارزیابی متغیرهای ممکن در روابط مدل ساختاری را فراهم میکند. 
     پژوهش قبلی نشان داد که رابطه بین بازار مداری و ساختارهای عملکردی به شدت نسبت به تغییرات در مقیاس اندازه گیری حساس است: حتی با تغییر در یک مقیاس اندازه گیری، عامل تعدیل در این رابطه است (کایناک و کارا، 2004). بنابراین باید پژوهشهای بیشتری انجام دهیم که شامل مقیاس های جدید اندازه گیری برای بازار مداری باشد، از جمله مقیاس بازار مداری و مقیاس بازار مداری صادرات و ساختارهای عملکردی جدید (اندازه گیری های علمی و ذهنی) (کایناک و کارا، 2004).

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

     This paper analyzes the effect of local institutions and market orientation on the export performance of Latin American firms when they implement generic competitive strategies. A specific questionnaire sent to 201 executives of exporting manufacturing and service companies in Brazil, Chile, Mexico, and Peru generates the data for this research. Then, confirmatory factor analysis is used to develop the underlying multi-item constructs, and a structural equation model tests the hypotheses. The results state that local institutions, directly and indirectly, affect export performance through the marketing orientation of firms, and marketing orientation mediates the implementation of the differentiation strategy but not the cost-based leadership strategy. The findings suggest that firms with differentiation strategies benefit more from strong local institutions.

1. Introduction

     Exporting is one of the most common ways for emerging-economy companies to make a profit in the short term while also contributing to their country’s development. Most research about exporting is done in developed economies, considering external and internal factors (such as market information, experience, and funding sources) (Aulakh et al., 2000; Gertner et al., 2010; Yong et al., 2010; Carneiro et al., 2011). However, exporting performance in emerging economies has only attracted a limited number of studies given the importance of exports for the survival of many firms (Aulakh et al., 2000; Peng et al., 2008, 2009; Parnell, 2010; Yong et al., 2010; Heredia et al., 2018a).

     The implementation of export strategies in emerging economies like Latin America constitutes an essential aspect of the relationship between competitive strategies and export performance (Aulakh et al., 2000). Strategy failures occur more frequently in the implementation phase than in the conceptualization or formulation phases, which reduces the firm’s performance (Aulakh et al., 2000; Ortega, 2010; Voola & O’Cass, 2010; Parnell, 2011). Moreover, export performance reflects the heterogeneity among exporting companies, mainly due to the differences in implementing competitive strategies (Aulakh et al., 2000; Katsikeas et al., 2000; Dhanaraj & Beamish, 2003; Leonidou et al., 2010).

     There are multiple key factors influencing the implementation of competitive strategies in Latin America, such as innovative capacity, marketing, operating skills, and the quality of management (Brenes et al., 2008, 2014; Pillania & Kazmi, 2008). The analysis of local institutions, institutional quality, and their effects on international competitiveness is a topic of growing interest that has been approached from different theoretical and practical perspectives (Buitrago & Barbosa, 2021), and it has been demonstrated that the variation in institutional forces within industries impacts the outcomes for firms (Elango & Dhandapani, 2020). However, no research has identified the effect of local institutions during the implementation of competitive strategies and their impact on export performance in emerging economies (Chabowski & Mena, 2017; Ipek & Tanyeri, 2020). Competitive strategies, such as cost-based leadership and differentiation, are primarily used in studies on emerging economy implementation strategies as reflections of firms’ behaviors and strategic choices (Aulakh et al., 2000; Gao et al., 2010; Parnell, 2008, 2010; Brenes et al., 2014), with limited sophistication in the options available to firms (Heredia et al., 2017, 2018a, 2018b). These strategies directly affect the market orientation adopted by a company (Homburg et al., 2004; Wang & Ahmed, 2007; Voola & O’Cass, 2010; Kharabsheh et al., 2015). In strategic management, market orientation is defined as the strategic direction of a firm toward markets (Hakala, 2011), and market orientation is a critical behavior that influences the implementation of a firm’s strategy (Kharabsheh et al., 2015).

6. Conclusions and future research

     The implementation of competitive strategies for exporting firms in Latin America, as an example of emerging economies, is influenced by local institutions, such as private property rights, free trade, government action, and control of corruption. This influence directly affects their export performance, but their marketing orientation mediates it as a firm’s capability. In the case of exporting firms in Latin American countries, the implementation of differentiation strategies is directly related to marketing orientation and export performance. Additionally, the implementation of differentiation strategies is more significant than cost-based leadership.

     This study has specific limitations that offer opportunities for future research. Our sample size was small enough to conduct all structural assessments by groups and multiple countries. Subsequent studies should be carried out with larger samples that could lead to structural models identified by country. To control for non-response bias, the surveys should be conducted over different periods, data collection methods should be combined (in person and by email), and the number of survey invitations sent should be increased (Munoz ˜ et al., 2010). Furthermore, an increase in the sample size would allow analysis by groups (by type of industry or by characteristics of the companies) to evaluate possible variations in the relationships of the structural model.

تصویری از فایل ترجمه

    

    

(جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک نمایید)

فرضیات مقاله

H1: Differentiation strategies employ market orientation compared with cost-based strategies in Latin America’s countries.

H2: Market orientation has a mediating role between competitive strategies and the export performance of companies in Latin American countries.

H3: Market orientation mediates the relationship between firms’ local institutional and export performance in Latin America’s countries.

فرضیه 1: راهبردهای تفکیکی که بازار مداری را به کار میگیرند در مقایسه با راهبردهای مبنی بر هزینه در کشورهای آمریکای لاتین.
فرضیه 2: بازارمداری در کشورهای آمریکای لاتین نقش میانجی بین راهبردهای رقابتی و عملکرد صادرات شرکتها را دارد.
فرضیه 3: بازار مداری میانجی رابطه بین بنگاه محلی شرکت و علمکرد صادرات در کشورهای آمریکای لاتین میشود.

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده
1 مقدمه
2 چارچوب نظری
2.1 اجرای راهبرد رقابتی
2.2 بنگاه های محلی در اجرای راهبردهای رقابتی 
3. داده ها و روش شناسی
3.1 نمونه و جمع آوری داده ها
3.2. مدل نظری
3.3 مدل معادله ساختاری
4. نتایج
4.1. آزمون قدرت
5. بحث و استدلال
6. نتیجه گیری و پژوهش آینده
منابع

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract
1. Introduction
2. Theoretical framework
2.1. Implementation of a competitive strategy
2.2. Local institutions in the implementation of competitive strategies
3. Data and methodology
3.1. Sample and data collection
3.2. Theoretical model
3.3. SEM model
4. Results
4.1. Robustness test
5. Discussion and implications
6. Conclusions and future research
CRediT authorship contribution statement
Declaration of Competing Interest
Acknowledgements
Appendix A. Figures
Appendix B. Tables
References

نسخه پاورپوینت

این محصول شامل پاورپوینت ترجمه نیز می باشد که پس از خرید قابل دانلود می باشد. پاورپوینت این مقاله حاوی 27 اسلاید و 6 فصل است. در صورت نیاز به ارائه مقاله در کنفرانس یا سمینار می توان از این فایل پاورپوینت استفاده کرد.

نسخه ترجمه خلاصه

در این محصول، به همراه ترجمه کامل متن، یک فایل ورد ترجمه خلاصه نیز ارائه شده است. متن فارسی این مقاله در 14 صفحه (2600 کلمه) خلاصه شده و در داخل بسته قرار گرفته است.

نسخه پاراگراف به پاراگراف

علاوه بر ترجمه مقاله، یک فایل ورد نیز به این محصول اضافه شده است که در آن متن به صورت یک پاراگراف انگلیسی و یک پاراگراف فارسی درج شده است که باعث می شود به راحتی قادر به تشخیص ترجمه هر بخش از مقاله و مطالعه آن باشید. این فایل برای یادگیری و مطالعه همزمان متن انگلیسی و فارسی بسیار مفید می باشد.

اصطلاحات تخصصی

بخش مهم دیگری از این محصول لغت نامه یا اصطلاحات تخصصی می باشد که در آن تعداد 50 عبارت و اصطلاح تخصصی استفاده شده در این مقاله در یک فایل اکسل جمع آوری شده است. در این فایل اصطلاحات انگلیسی (تک کلمه ای یا چند کلمه ای) در یک ستون و ترجمه آنها در ستون دیگر درج شده است که در صورت نیاز می توان به راحتی از این عبارات استفاده کرد.

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش و pdf بدون آرم سایت ای ترجمه
- پاورپوینت فارسی با فرمت pptx
- خلاصه فارسی با فرمت ورد (word)
- متن پاراگراف به پاراگراف انگلیسی و فارسی با فرمت ورد (word)
- اصطلاحات تخصصی با فرمت اکسل
قیمت محصول: ۸۶,۰۰۰ تومان
خرید محصول
بدون دیدگاه