چکیده
اینترنت اشیاء (IoT ) یک روند جدید در تجارت IT است و گروه توسعه آن به تازگی تشکیل شده است. با اینحال، تلاش IoT بر این است که یک پیام آگاهی بخش فوق العاده درباره قابلیت خود در بهبود زندگی انسانها منتشر کند. گفته شده است که آنهایی که به یک شبکه اجتماعی گره خورده اند به طور چشمگیری می توانند پاسخ های صریح تری به مسائل پیچیده بدهند تا افراد منزوی و تنها. این قاعده به طور جدی در بسیاری از وبسایتها در نظر گرفته شده است. اخیرا، با کمک چارچوبهای IoT، امکان ارتباط میلیاردها شئ در یک زمان کوتاه ایجاد شده است. اینترنت اشیاء اجتماعی (SIoT) به عنوان یک IoT شناخته می شود که اشیاء برای ساختن همکاری های اجتماعی با آیتمهای مختلف بدون در نظر گرفتن انسانها قرار می گیرند. در این فصل، ما پیشنهاد می دهیم که پیرامون مبدأ، توسعه و وضعیت کنونی SIoT بحث کنیم و چند دورنما از مطالعات آینده را ارائه می کنیم.
1- مقدمه
در سال 1832 یک داده پراکنی الکترو مغناطیسی توسط Baron Schilling در روسیه انجام شد؛ در سال 1833، Carl Friedrich Gauss و Wilhelm Weber اولین کد خود را برای ترابرد به فاصله در گوتینگن آلمان ایجاد کردند. در سال 1950، Alan Turing در مقاله خود بیان کرده است "محاسبه ماشینی و هوشمند"، "... همچنین می تواند به عنوان بهترین چیز برای فراهم کردن یک ماشین با بهترین اعضای حسی قلمداد شود که با پول می شود خرید و آنگاه به آن آموزش داد تا انگلیسی صحبت کند و این فرایند می تواند همانند آموزش به یک بچه دنبال شود". در سال 1969، Arpanet و در سال 1964 TCP/IP اختراع شد. در سال 1989، شبکه جهانی وب توسط Tim Berners Le پیشنهاد شد و او در سال 1991 اولین صفحه وب را تولید کرد. در سال 1990 John Romkey یک توستر اختراع کرد که با استفاده از TCP/IP کار می کرد. ایده اینترنت اشیاء برای اولین بار در سال 1999 معروف شد وقتی که، MIT Aston Kevin عبارت "اینترنت اشیاء" را ابداع کرد [1،2].
Abstract
The Internet of Things (IoT) has been a new trend in the IT business and the assembling group for quite a while. Yet, in this way, the battle with IoT is that it is attempting to locate an extraordinary advertising message about how it will specifically enhance human lives. It has been stated that the ones who are tied in a social network can give significantly give more exact responses to complicated issues than an individual alone. This rule has been seriously considered in different websites. Lately, with the help of IoT frameworks, it was made possible to connect billions of objects in a very short term. The Social Internet of Things (SIoT) is characterized as an IoT where things are fit for building social associations with different items, independently regarding people. In this chapter we propose to discuss on the origin, development and current status of SIoT and propose some scope for future studies.
1 Introduction
In the year 1832, an electromagnetic broadcast was made by Baron Schilling in Russia; in 1833 Carl Friedrich Gauss and Wilhelm Weber created their own code to convey over a separation of 1200 m inside Gottingen, Germany. In 1950, Alan Turing had stated in his article ‘Computing Machinery and Intelligence’, “…It can also be maintained that it is best to provide the machine with the best sense organs that money can buy, and then teach it to understand and speak English. This process could follow the normal teaching of a child”. In the year 1969, Arpanet was invented and in 1974 TCP/IP. In the year 1989 World Wide Web was proposed by Tim Berners Lee and he created the first web page in 1991. In 1990 John Romkey had invented a toaster which worked using the TCP/IP. The idea of the Internet of Things first got to be well known in 1999, when MIT Aston Kevin coined the term as “Internet of Things” [1, 2].
چکیده
1. مقدمه
2. از IoT به SIoT
3. پیشرفتهای SIoT
3.1 قابلیت ناوبری
3.2 انعطاف پذیری
3.3 امانت داری
4. چالشهای SIoT
4.1 دستگاه های ناهمگون
4.2 مدیریت و انتقال داده ها
4.3 مدیریت مصرف انرژی
4.4 امنیت، اعتماد، و حفظ حریم خصوصی
4.5 انعطاف پذیری به خطا
5. برخی پیشرفتهای اخیر
5.1 رفتار انسانی
5.2 قابلیت ناوبری در شبکه
5.3 رویکردهای کلیدی قابلیت ناوبری در شبکه
6. دورنمای کارهای آینده
7. نتیجه گیری
Abstract
1 Introduction
2 From IoT to SIoT
3 Advantages of SIoT
3.1 Navigability
3.2 Flexibility
3.3 Trustworthiness
4 SIoT Challenges
4.1 Heterogeneous Devices
4.2 Data Handling and Management
4.3 Energy Consumption Management
4.4 Security, Trust, and Privacy
4.5 Resilience to Faults
5 Some Recent Developments
5.1 Human Behavior
5.2 Network Navigability
5.3 Key Aspects of Network Navigability
6 Scope for Future Work
7 Conclusions