چکیده :
چطور میتوانیم در مورد چیزهایی که اصلا ندیده ایم فکر کنیم ؟ تا کنون نشان داده ایم که دانش انتزاعی تمثیلیست از دانشی که با تجربه به دست آمده است . به عنوان مثال ، فهم مردم از تسلط انتزاعی زمان تا حد زیادی به تجاربی بستگی دارد که مردم حین سفرهایشان به دست می آورند و دیدگاهشان نسبت به زمان تغییر می کند . به علاوه تاکنون مبرهن گشته است که تفکر انتزاعی بر پایه ی آن دسته از تجربه هاییست که با تجارت حسی و حرکتی بشر فرق دارند .
چطور میتوانیم در مورد چیزهایی که اصلا ندیده ایم فکر کنیم ؟ چه درمورد نیروهای نامرئی سخن بگوییم یا مثلا پیرامون اتم به مطالعه بپردازیم یا سعی کنیم که ماهیت اجسام را طی پروسه هایی علمی تر کشف کنیم و چه ویژگی های پدیده ها را طبق علوم جدید و قابل درک و لمس عنوان کنیم باید به این حقیقت بیاندیشیم . در هر حالتی با مشکل مشابهی که در مورد تفکر انتزاعی قضاوت ، عشق و زمان وجود دارد ، در زندگی روزمره ی خود مواجه میشویم . چطور باید علی رغم دانش اندکی که در مورد هر کدام ازآن ها داریم میتوانیم آن ها را نشان دهیم یا عوامل منطقی در پس هر یک را کشف کنیم ؟
Abstract
How are we able to think about things we've never seen or touched? We demonstrate that abstract knowledge is built analogically from more experiencebased knowledge. People’s understanding of the abstract domain of time, for example, is so intimately dependent on the more experience-based domain of space, that when people make a an air journey or bet on a racehorse, they also unwittingly (and dramatically) change their thinking about time. Further, it appears that abstract thinking is built on representations of more experience-based domains that are functionally separable from those involved directly in sensorimotor experience itself.
How are we able to think about things we've never seen or touched? Whether we are theorizing about invisible forces, studying the behaviors of atoms, or trying to characterize the nature of private mental experience, much scientific progress depends on generating new ways of describing and conceptualizing phenomena which are not perceivable through the senses. We face the same problems in everyday life with abstract notions like time, justice, and love. How do we come to represent and reason about abstract domains despite the dearth of sensory information available about them?
چکیده
مطالعه 1
مطالعه 2 – صف ناهار
مطالعه 3 – فرودگاه
مطالعه 4 – قطار
مطالعه 5 – مسیر مسابقه
مطالعه 6 – صندلی رئیس بازار مال فروشان
بحث
Abstract
Study 1
Study 2: The Lunch-line
Study 3: The Airport
Study 4: The Train
Study 5: The Race-Track
Study 6: The Office-Chair Rodeo
Discussion