توسعه رابط‌ های کاربری برای کامپیوتر‌های پوشیدنی
ترجمه شده

توسعه رابط‌ های کاربری برای کامپیوتر‌های پوشیدنی

عنوان فارسی مقاله: توسعه رابط‌ های کاربری برای کامپیوتر‌های پوشیدنی - کلیک و اشاره را متوقف نکنید
عنوان انگلیسی مقاله: Developing User Interfaces for Wearable Computers - Don’t Stop to Point and Click
رشته های تحصیلی مرتبط: مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
گرایش های تحصیلی مرتبط: هوش مصنوعی، معماری سیستم های کامپیوتری
کلمات کلیدی فارسی: کامپیوتر پوشیدنی، رابط کاربر، راهنمای طراحی
کلمات کلیدی انگلیسی: Wearable Computer - User Interface - Design Guidelines
دانشگاه: دانشگاه کارلسوهه، آلمان
صفحات مقاله انگلیسی: 4
صفحات مقاله فارسی: 7
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
وضعیت ترجمه: ترجمه شده و آماده دانلود
فرمت ترجمه فارسی: pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
مقاله بیس: خیر
مدل مفهومی: ندارد
کد محصول: 8248
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
پرسشنامه: ندارد
متغیر: ندارد
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: خیر
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده 

حالت های متداول کاربرد کامپیوتر‌های پوشیدنی شامل پشتیبانی از کاربران برای انجام یک وظیفه خاص می شوند، به عنوان مثال تعمیر هواپیما یا کاربرد های نظامی. اگر یک کاربر در حین استفاده از کامپیوتر پوشیدنی در حال حرکت باشد، برخی محدودیت ها برای رابط کاربری اعمال می شوند. در این مقاله، برخی از این محدودیت ها مطرح شده و توصیه شده است که یک رابط کاربری کامپیوتر پوشیدنی این یافته ها را در نظر گیرد. 

مقدمه 

اصطلاح "کامپیوتر پوشیدنی" برای طیف گسترده ای از تکنولوژی های شخصی مانند ساعت و تلفن همراه دارای قابلیت های پردازش پیشرفته، PDA و رایانه های شخصی پوشیدنی  (WPC) مورد استفاده قرار می گیرد. در سال‌های اخیر تلاش های زیادی برای بهبود سخت‌افزار، کارایی قدرت و باتری، و کوچک سازی دستگاه‌ها صورت گرفته‌اند. در حال‌حاضر تعدادی از WPC ‌های تجاری در دسترس هستند، مانند Xybernaut1 و Via PC2. این سخت افزار برای برآوردن الزامات ناشی از سناریو‌های نرم‌افزار طراحی شده است که کامپیوترهای پوشیدنی برای آن طراحی شده اند. نرم‌افزار و به خصوص رابط‌های کاربری (GUIها) مربوط به این کامپیوتر‌ها هم چنان به سبک بسیار مشابه و بر اساس پارادایم WIMP (اشاره‌گر منو آیکون پنجره) توسعه یافته اند. علاوه بر این،GUI‌های به کار رفته در این پروژه‌های تحقیقاتی مشابه رابط های کاربری دسکتاپ هستند. این عدم تطابق بین رابط‌های کاربری و محدودیت های اعمال شده توسط سناریو‌های کاربرد پیش‌بینی شده موجب انگیزش ما برای بررسی بیش‌تر این موضوع شده اند. در ادامه این چکیده،  رایانه های شخصی پوشیدنی مورد توجه قرار گرفته اند. در ابتدا حوزه‌های کاربردی که برای WPC ها توصیف شده‌اند را معرفی می‌کنیم. از این الزامات،ویژگی های متمایز کامپیوتر‌های پوشیدنی، به خصوص ویژگی‌های مربوط به تعامل کامپیوتر - انسان به دست می آیند. بر اساس مشاهدات، اصول طراحی برای رابط های کاربری گرافیکی پوشیدنی پیشنهاد می شوند (wGUIs).  در نهایت، پیاده سازی یک wGUI شرح داده می شود که طی چند ماه گذشته در آزمایشگاه ما توسعه یافته است. 

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

Typical usage scenarios for wearable computers are support of users doing a certain task, e.g. aircraft repair or military applications. If the user is moving while using the wearable some restriction for the user interface apply. In this paper we present some of these restrictions and suggest a wearable user interface taking these findings into account.

1 Introduction

The term “Wearable Computer” is used for a wide range of personal technologies, such as watches and mobile phones with enhanced processing capabilities, PDAs, and full featured wearable PCs (WPC). Over recent years many efforts have been made to improve the hardware, especially in the area of displays, power efficiency and batteries, and miniaturization of devices. Currently a number of commercial WPCs are available, such as Xybernaut1 and Via PC2 . The hardware is designed to cope with the new requirements given by the application scenarios for which wearable computers are designed. The software and especially the graphical user interfaces (GUIs) supplied with these computers are still the same as on desktop computers or developed in a very similar style, based on the WIMP (Window Icon Menu Pointer) paradigm. Also the GUIs used in research projects are mostly similar to desktop UIs [2] and [4]. This mismatch between the user interfaces and the constraints imposed by the anticipated usages scenarios motivated us to investigate this topic further. In the remainder of this abstract we will concentrate on wearable PCs. First we introduce application domains that have been described for WPCs. From these requirements we derive discriminating features of wearable computers especially these concerning human computer interaction. Based on the observations we suggest design principles for wearable graphical user interfaces (wGUIs). Finally we describe an implementation of a wGUI that has been developed over the last few months in our lab.

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. استفاده از کامپیوتر‌های پوشیدنی 

3. طراحی رابط های کاربری برای نمایشگرهای See-Trough

4. یک رابط کاربری گرافیکی پوشیدنی (wGUI)

5. نتیجه گیری

فهرست انگلیسی مطالب

Abstract

1 Introduction

2 Using Wearable Computers

3 Designing User Interfaces for SeeTrough Displays

4 A wearable graphical user interface (wGUI)

5 Conclusions

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش، بدون آرم سایت ای ترجمه
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت pdf، بدون آرم سایت ای ترجمه
قیمت محصول: ۲۳,۷۰۰ تومان
خرید محصول