چکیده
شبکه های اجتماعی به طور پیوسته در سازمانهایی که در استودیو یا در حضور افراد دیگر کار میکنند در حال شکل گیری هستند. همکاری بین نهادهای مختلف از طریق شبکههایی ایجاد میشود که هدف آنها تبادل اطلاعات، بهبود عملکرد و بهینهسازی منابع میباشد. بازی که جعبه خالی نام دارد نشان میدهد که چگونه شبکهها از تشابهات به وجود آمدهاند و همکاری به صورت ساختاری پدیدار میشود که یک هدف مشترک را فراهم میسازد. نرمافزار UCINET از دادههای به دست آمده از اجرای جلسات در دانشگاه ملی کلمبیا در مدلین تولید شده است. نهایتا، نتایج ارائه گردیده و نتیجهگیریها درباره ساختار شبکهها ثبت شدهاند.
1- مقدمه
در حال حاضر، سازمانها خود را با محیط متاثر از تکنولوژیهای اطلاعات و ارتباطات-TIC- وفق میدهند. بر اساس علاقمندی خاص هر یک و اولویتهای آنها، شبکهها گروههایی با تصویر واقعی تعریف شده هستند. این شبکههای اجتماعی به منظور تقویت اتصالات بین گرههای مختلف در مراحل مختلفی در طول زمان سازماندهی شدهاند.
Abstract
Social networks are constantly built in organizations who work in the studio or in coexistence with other individuals. Cooperation between different entities is generated through networks whose goal is to exchange information, improve performance and optimize resources. The game called Net-Box shows how networks are built from similarities and the cooperation emerges as a structure, allowing a common goal. The software UCINET, is constructed from data collected in playing sessions applied at the Nacional University of Colombia, Medellin. Finally, the results are presented and the conclusions on the structure of the networks are documented.
1 Introduction
Currently, organizations adapt to the environment influenced by Information and Communication Technologies—TIC’s—(Tecnología, información y comunicación, by its Spanish acronym). According to the particular interest of each one and their preferences, networks are groups with a defined objective form. These social networks are structured in different stages over time, achieving strengthens links between different nodes.
چکیده
1- مقدمه
2- چهارچوب مفهومی
2-1 شبکههای اجتماعی
2-2 رقابت، همدستی و همکاری
3- جعبه خالص طرح مسابقه
4- نتایج
5- جمعبندی
Abstract
1 Introduction
2 Conceptual Framework
2.1 Social Networks
2.2 Compete, Collaborate and Cooperate
3 Game Design Net-Box
4 Results
5 Conclusions