توزیع دمایی و محاسبه آسیب گرمایی در دندان هایی که تحت تاثیر لیزر CO2 قرار گرفته اند
ترجمه شده

توزیع دمایی و محاسبه آسیب گرمایی در دندان هایی که تحت تاثیر لیزر CO2 قرار گرفته اند

عنوان فارسی مقاله: یک مدل عددی برای توزیع دمایی و محاسبه آسیب گرمایی در دندان هایی که تحت تاثیر لیزر CO2 قرار گرفته اند
عنوان انگلیسی مقاله: A Numerical Model for Temperature Distribution and Thermal Damage Calculations in Teeth Exposed to a CO2 Laser
مجله/کنفرانس: علوم زیستی ریاضی - Mathematical Biosciences
رشته های تحصیلی مرتبط: دندانپزشکی
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
نمایه: scopus - master journals List - JCR - MedLine
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/0025-5564(84)90002-6
دانشگاه: دانشکده فنی، دانشگاه تل آویو، اسرائیل
صفحات مقاله انگلیسی: 17
صفحات مقاله فارسی: 18
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2000 و قدیمی تر
ایمپکت فاکتور: 1.500 در سال 2017
شاخص H_index: 76 در سال 2019
شاخص SJR: 0.663 در سال 2019
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 0025-5564
شاخص Quartile (چارک): Q1
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
فرمت ترجمه فارسی: ورد و pdf
مشخصات ترجمه: تایپ شده با فونت B Nazanin 14
مقاله بیس: خیر
کد محصول: 9526
درج شدن منابع داخل متن در ترجمه: خیر
ترجمه شدن توضیحات زیر تصاویر و جداول: بله
ترجمه شدن متون داخل تصاویر و جداول: بله
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

در این مطالعه، یک مدل تقارن محوری عددی ارائه شده است که می توان از آن برای ارزیابی درمان های لیزری دندان استفاده کرد. این مدل باعث می شود که محاسبه توزیع دما و آسیب گرمایی به بافت های لثه که توسط تشعشع لیزر CO2 ایجاد می شود، ساده تر انجام شود. توزیع های دمایی به دست آمده با استفاده از این مدل، با نتایج تحلیلی، آزمایشی و عددی موجود در مقالات مقایسه می شود. تطابق به دست آمده در این مقایسه ها قابل قبول می باشد. همچنین در این مطالعه نشان می دهیم نسبت به مدل های قبلی، می توان از این مدل در بازه ی گسترده تری از وقفه های زمانی و شرایط فیزیکی استفاده کرد.  به علاوه، آسیب گرمایی نیز برای توزیع دمایی ارائه شده در این مقاله، محاسبه شده است. این مدل را می توان برای بهینه سازی  پارامتر های در معرض گذاری استفاده کرد تا آسیب به پالپ ها را در کاربر لیزر برای درمان، حداقل کرد.

مقدمه

از زمان معرفی لیزر در دهه ی 1960 ، این تکنولوژی باعث تعجب بسیاری از فیزیکدان هایی شده است که کاربرد این لیزر را در پزشکی بررسی کرده اند. در 1964 ، اشترن و سوگناز [21] ، گزارش کردند که پالس های لیزر یاقوت می تواند باعث بخار شدن مینا شود و در نتیجه یک دهانه شیشه  مانند ذوب شده پشت آن ایجاد کند. با توسعه ی دیگر لیزر ها یک دوره از تحقیقات گسترده در این زمینه انجام شد که در سال 1974 توسط اشترن، به صورت خلاصه بیان شد. جمع بندی ارائه شده در این خلاصه سازی این بود که لیزر احتمالا هیچ وقت نمی تواند جایگزین دریل های دندانی شود ، اما تاثیر آن می تواند در اصلاح لایه های خارجی مینا در دندان مفید باشد تا کانی زدایی و پوسیدگی های دندانی را از بین ببرد. تعدادی از نشریات نشان می دهد که توسعه ی احتمالی روش های پیش گیری دندانی را می توان با استفاده از لیزر ایجاد کرد که شامل موارد زیر می باشد :

الف ) استرلیزه کردن پوسیدگی های دندانی یا قسمت های مینای دندان که کانی زدایی شده است.

ب) ارتقای ورودی فلوراید در ماتریس مینای دندان

ج) استفاده از حفره های مداوم و یا عامل های درزگیر بر روی سطح دندان

نمونه متن انگلیسی مقاله

ABSTRACT

A numerical axisymmetrical model which may be used for the evaluation of laser dental treatments is presented. This model facilitates the calculations of the temperature distribution and of thermal damage to pulp tissue caused by CO, laser irradiation. Temperature distributions are compared with analytical, experimental, and numerical results presented in the literature. The conformity obtained is good. It is shown that this model can be used over a wider range of time intervals and physical conditions than a previous numerical model. In addition, thermal damage is calculated for the temperature distributions presented in this paper. This model can be utilized for the optimization of exposure parameters to minimize pulp damage in the application of lasers for dental treatment.

INTRODUCTION

Since its introduction in 1960, the laser has fascinated many physicians, who have searched for applications in medicine. In 1964 Stern and Sognnaes [21] reported that the ruby laser pulse could evaporate enamel, leaving behind a fused glasslike crater. With the development of other lasers a period of intense research ensued, as summarized by Stem [22] in 1974. The conclusion of this summary was that the laser will probably never replace totally the dental drill, but its effects might prove helpful in tempering the outer layers of enamel of the tooth to withstand demineralization and caries [19,23]. A number of publications [2,16,24,25,27,28] suggest the possible development of preventative dental methods, which include:

(a) Sterilization of caries or demineralized enamel zones [16].

(b) Fluoride uptake enhancement by the enamel matrix [2].

(c) Use of new durable pit and fissure sealants on the tooth surface [2].

ترجمه فارسی فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

مدل عددی

نتایج

تحلیل و مقایسه نتایج عددی منتشر شده

 مقایسه با کار های آزمایشی

تحلیل مدل آسیب گرمایی

جمع بندی

فهرست انگلیسی مطالب

ABSTRACT

INTRODUCTION

THE NUMERICAL MODEL

RESULTS

CONCLUSIONS

محتوای این محصول:
- اصل مقاله انگلیسی با فرمت pdf
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت ورد (word) با قابلیت ویرایش، بدون آرم سایت ای ترجمه
- ترجمه فارسی مقاله با فرمت pdf، بدون آرم سایت ای ترجمه
قیمت محصول: ۲۷,۹۰۰ تومان
خرید محصول