تولید ناب مبتنی بر بازی دانشجویان دانشگاه و کارمندان صنعتی
ترجمه نشده

تولید ناب مبتنی بر بازی دانشجویان دانشگاه و کارمندان صنعتی

عنوان فارسی مقاله: آموزش تولید ناب مبتنی بر بازی دانشجویان دانشگاه و کارمندان صنعتی
عنوان انگلیسی مقاله: Game-based Lean Production training of university students and industrial employees
مجله/کنفرانس: پروسیدیای تولید - Procedia Manufacturing
رشته های تحصیلی مرتبط: مهندسی صنایع
گرایش های تحصیلی مرتبط: تولید صنعتی
کلمات کلیدی فارسی: تولید ناب، بازی های ناب، یادگیری تجربی، شبیه سازی، آموزش صنعتی، آموزش درون صنعت
کلمات کلیدی انگلیسی: Lean Production، Lean Games، Experiential Learning، Simulation، Industrial Training، Training Within Industry
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
نمایه: scopus
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.promfg.2018.06.098
دانشگاه: Karlstad University, 651 88 Karlstad, Sweden
صفحات مقاله انگلیسی: 8
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2018
ایمپکت فاکتور: 1/587 در سال 2018
شاخص H_index: 18 در سال 2019
شاخص SJR: 0/313 در سال 2018
شناسه ISSN: 2351-9789
شاخص Quartile (چارک): Q2 در سال 2018
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
وضعیت ترجمه: ترجمه نشده است
قیمت مقاله انگلیسی: رایگان
آیا این مقاله بیس است: خیر
آیا این مقاله مدل مفهومی دارد: ندارد
آیا این مقاله پرسشنامه دارد: ندارد
آیا این مقاله متغیر دارد: ندارد
کد محصول: E12684
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
فهرست مطالب (انگلیسی)

Abstract

1- Introduction

2- Game-based Lean education and training

3- Simulators for game-based Lean education and training

4- Experiences from game-based training of students and industrial workers

5- Suggested directions for developing lean education as a research discipline

References

بخشی از مقاله (انگلیسی)

Abstract

Production simulation games are increasingly popular for training students and industrial employees in Lean Production principles. They range from paper- or desktop-based games to full scale simulators and proper manufacturing machinery. This paper reports on experiences from using both desktop games and a full scale simulator. Desktop games are suitable when training people who already have a fair understanding of lean principles. Shop floor workers usually have difficulties in seeing analogies between desktop games and their work environment. For both students and industrial workers, training effects and immersion tend to be higher when using full scale simulators.

Conclusions

In game-based Lean Production training, it is important to use a training environment that is suitable both for the intended purpose of the training and for the participant group. Simulators must exhibit behavior that is perceived as “natural”. Full-scale simulators have the advantage that they are similar enough to a real work environment to stimulate engagement of the participants whilst still being flexible enough to represent different work environments. In particular industrial workers can benefit from this as they can relate to their work environment. Measurement of Lean Production training effects has been identified as a topic for future work, in particular assessment of training effects on groups or organizations rather than on individuals. Current methods/tools are subjective and not uniform, hence it is proposed that they should be developed by the Lean Educators community as a whole.