دانلود رایگان مقاله کاربرد های نظریه صف در تامین تنباکو
ترجمه رایگان

دانلود رایگان مقاله کاربرد های نظریه صف در تامین تنباکو

عنوان فارسی مقاله: کاربرد های نظریه صف در تامین تنباکو
عنوان انگلیسی مقاله: Applications of Queuing Theory in the Tobacco Supply
کیفیت ترجمه فارسی: مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب)
مجله/کنفرانس: پروسدیا علوم کشاورزی و کشاورزی - Agriculture and Agricultural Science Procedia
رشته های تحصیلی مرتبط: کشاورزی - مهندسی صنایع
گرایش های تحصیلی مرتبط: اقتصاد کشاورزی - مکانیزاسیون کشاورزی - اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی - برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها
کلمات کلیدی فارسی: سیستم نوبت دهی -  عرضه - تنباکو
کلمات کلیدی انگلیسی: queuing system - supply - tobacco
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.aaspro.2015.01.049
دانشگاه: گروه فناوری کشت و صنعت، دانشکده کشاورزی، دانشگاه ترونجویو مادورا، اندونزی
صفحات مقاله انگلیسی: 7
صفحات مقاله فارسی: 14
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال - کنفرانسی
سال انتشار مقاله: 2015
مبلغ ترجمه مقاله: رایگان
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
کد محصول: F1973
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

         مشکلات زیادی در عرضه کالا وجود دارد. در یک شرکت، هم عرضه کالا در قالب مواد اولیه، و هم عرضه کالا در قالب محصول نهایی به مصرف کننده مطرح است.PT XYZ منابع بدست آمده از تنکابو خشک (مادورا خرده شده) از نام یک جمع کننده تنباکو محلی است که به اسم بندول نیز شناخته می شود.صف بسیار طولانی بوده است و بندول زمان های مبهم مکرری را برای خدمت دهی در طی کوتاهی زمان انتظار و مبهم بودن میزان این زمان سپری کرده است.و این موضوع بر روی زمینه و هزینه بندول تاثیر دارد. به همین دلیل، این تحقیق با اهداف 1) بدست آوردن یک سیستم صف بندی برای عرضه تنباکو 2 ) بدست آوردن یک سیستم صف بندی مناسب در عرضه تنباکو 3 ) بدست آوردن یک هزینه حداقلی برای سیستم صف در عرضه تنباکو.تجزیه و تحلیل داده ها با توجه به مدل های صف در PT XYZ  بدست آمده است.نتایج حاصل از این مطالعه عبارتند از: 1 ) سیستم های صف در قالب مسیر صف بندی PT XYZ  با کانال های متعدد،زمان انتظاری که برای خدمت دهی لازم است به اندازه کافی کوتاه است در حد 0. 0 03 دقیقه است، میانگین زمان 778 . 2 در سیستم است،طول صف 0 . 0006 واحد از خدمات حمل و نقل است که معادل با یک واحد از حمل و نقل است، صف های طولانی در سیستم 0 . 605 واحد از حمل و نقل است که معادل با 21 واحد از حمل و نقل است. 2 ) به وقوع پیوستن یک صف طولانی در حقیقت بیرون از سیستم صف است، زیرا حمل و نقل کننده های تنباکو می خواهند وارد انبار شوند و بلافاصله خدمت دهی کنند. 3 ) حداقل هزینه برای بندول به ازای هر واحد حمل و نقل ( برداشت) که نیاز به 2 کارگر دارد حدودا 450 000 000 RP است.حداقل هزینه متحمل شده برای سایر واحد های حمل و نقل (کامیون) 70000000 RP است که نیاز به دو کارگر برای کارهای متفاوت و هزینه های اجاره دارد.

1. مقدمه

          مشکلات زیادی در عرضه کالا وجود دارد. در یک شرکت، هم عرضه کالا در قالب مواد اولیه، و هم عرضه کالا در قالب محصول نهایی به مصرف کننده مطرح است.اصلا نیازی به حذف صف ها نیست، یا نیاز به توسعه تسهیلات تا حد امکان نیست.شرکت باید قادر به تفکر در مورد نتیجه صف طولانی باشد.شرکت باید قادر به راه اندازی شرایطی مطلوب برای ردیف های صف نسبتا کوتاه باشد.این موضوع برای به حداقل رساندن تلفات منابع لازم است. PT XYZ یک شرکت تهیه مواد اولیه تنباکو مادورا برای سایر شرکت ها است. PT XYZ منابع بدست آمده از تنکابو خشک (مادورا خرد شده) از نام یک جمع کننده تنباکو محلی است که به اسم بندول نیز شناخته می شود.عرضه تنباکو از بندول با استفاده از سیستم مرتب سازی برای بدست آوردن تنباکویی با استانداردهای شرکتی صورت می گیرد. صف های طولانی زمانی که در حال مرتب سازی تنباکو هستیم رخ می دهد.زمانی تاخیر های زمانی بندول تجربه می شود که عملیات خدماتی و یا منتظر ماندن در طی مرتب سازی صورت می پذیرد.و این موضوع قطعا می تواند بر روی هزینه و زمان بندول تاثیر گذار باشد.

          با توجه به لورین (2002) و بوستانی، راهی برای از بین بردن این زمان انتظار وجود دارد.شرکت می تواند یک خدمتگذار برای این بخش استخدام کند تا صف حذف شود، اما کاملا مشخص است که این کار سبب افزایش حقوق کارکنان خواهد شد.کاربرد نظریه صف در بخش های صنعتی مختلفی می تواند سبب کاهش هزینه شود زیرا از دست دادن زمان با توجه به صف و هزینه اضافه کردن تسهیلاتی برای صف ها است.تعدادی از مسائل مرتبط با صف قابل حل شدن هستند تا هزینه های کلی پایین تری داشته باشیم زیرا از دست دادن زمان با توجه به صف های طولانی و سرویس دهی و هزینه های ناشی از پرسنل اضافی را شامل می شود.دیوید در سال 2005 یک مطالعه ای با روش تک کانال تک فازی با افزایش قیمت فروش در شعبه ای از مک دونالد در مال دپوک را با افزایش سرعت خدمات در راستای کاهش زمان انتظار انجام داده است.نتایج بیانگر بهینه سازی زمان خدمات است که می تواند سبب بهره وری باشد. 

         بر اساس موارد بیان شده در بالا، هدف از این مطالعه 1) بدست آوردن یک سیستم صف بندی برای عرضه تنباکو 2 ) بدست آوردن یک سیستم صف بندی مناسب در عرضه تنباکو 3 ) بدست آوردن یک هزینه حداقلی برای سیستم صف در عرضه تنباکو است.

2 . روش تحقیق

        این پژوهش در انباری از PT XYZ  واقع در پامکسان ریجنسی انجام شده است. زمان ورود داده ها به بندل قبل از وارد شدن به انبار از طریق مصاحبه مستقیم بدست آمده است. سایر داده ها به وسیله اسنادی از PT XYZ  بدست آمده است. زمان ورود داده های حمل و نقل به انبار برای مدت 5 روز توسط چهار نمزه گذار و زمان خدمت دهی برای 5 روز به وسیله چهار نمره گذار تعیین شده است.

          روند این تحقیق مطابق با کار لوین در سال 2002 و مطابق زیر است:

1. بدست آوردن مدل صف

ابتدا تجزیه و تحلیل داده ها برای انجام تنظیمات مدل های صف در PT XYZ  انجام شده است. بر اساس مشاهدات اوله از سیستم صف PT XYZ   که یک مدل چند کاناله با چهار سرور بوده است (M/M/4) .مشخصات یک سیستم صف چند کاناله مطابق با کار لوین در سال 2002 و بوستانی در سال 2005 بوده است، و برای مواقعی که شرایط زیر پیش می آید مفید خواهد بود به عنوان مثال:

1.تعداد ورودی ها به ازای هر واحد زمانی به وسیله توزیع پواسن بیان شده باشد.

2.زمان خدمت دهی به وسیله توزیع نمایی بیان شده باشد.

3.نوع نظم صف بر اساس اولین ورود اولین خدمت دهی باشد.

4.ورود جمعیت محدود نباشد.

5.چند کاناله باشد.

6.میانگین نرخ ورودی کمتر از سطح متوسط خدمات باشد.

7.در دسترس بودن اتاق انتظار برای مشتری ها در صف به شکل محدود نباشد.

3. بحث و نتایج

3.1 توصیف تامین تنباکو در انباری از PT XYZ

         فعالیت های تدارکاتی در انباری  از PT.XYZ به وسیله شرکت های تنباکو و با موافقت دولت محلی ( از لحاظ قیمت کالا و سهمیه) مورد موافقت قرار گرفت است.خرید تنباکو در PT.XYZ از طریق شرکایی که روابط کاری نزدیکی دارند صورت می گیرد ( بندل). نقش و وظییفه بندل این است که به عنوان یک پل ارتباطی بین PT.XYZ و مزرعه داران عمل می کند و همچنین در راستای اجرای سیاست های اقتصادی دولت فعالیت می کند.بنابراین،بندل بخش از زنجیره تامین تنباکو برای تعیین کمیت و کیفیت دریافت شده به وسیله PT.XYZ  است. سیستم صف در PT.XYZ یک مدل مسیر صف چند کاناله با زمان ورودی توزیع پواسن و توزیع نمایی از زمان سرویس است.پیش از اینکه وارد منطقه انبار تنکابو شویم، حمل و نقل از هر کدام از این منابع با صفی منظم به سمت خارج از انبار صورت می گیرد و شماره و حرفی را برای ورود آنها به انبار توسط شماره گذار ها تخصیص داده می شود.

3.2 سطح ورودی روزانه (ƛ)

          سطح ورودی روزانه به وسیله تعداد ورود وسایل حمل ونقل کننده تنباکو در یک دوره از سیستم صف در طی یک دوره از زمان ورود تعیین می شود.فرض بر این است که سطح ورود به شکل توزیع پواسن است. تعداد میانگین حمل و نقل که هر روزه وارد سیستم صف می شود، مطابق با داده های ثبت شده در انبار در حدود 202 واحد است. میانگین زمان ورود این حمل و نقل ها برای 16 ساعت، که از ساعت 3 بعد از ظهر تا قبل از ساعت 7 صبح که زمان خدمت دهی است خواهد بود. بنابراین، سطح ورود (ƛ) مساوی با 12 . 625 واحد / ساعت است.

3.3 سطح خدمات روزانه (µ)

        سطح خدمات روزانه (µ) تعداد حمل و نقل کننده های تنباکویی است که در یک واحد زمان می توانند خدمت دهی کنند.این موضوع را می توان به عنوان مقدار داده که حمل و نقل هر روزه خدمت دهی می کند در نظر گرفت و به بازه های 5 روزه توسط نمره گذار خدمات تقسیم می شود. خدمات روزانه 5 . 7 ساعت می باشد که بین ساعت 30 . 7 صبح الی 00 . 12 صبح و پس از آن از 00 . 12 صبح الی 00 . 04 بعد از ظهر تقسیم می شود.تعداد حمل و نقل کننده هایی که به طور متوسط هر روز و به مدت 5 روز خدمت دهی دارند 6 . 156 است که معادل با 157 واحد است. بنابراین، سطح خدمات (µ) به اندازه 88 . 20 واحد/ ساعت است.میانگین سطح خدمات برای 4 نمره گذار در هر روز را نشان می دهد،که قادر به خدمت دهی به 88 . 20 واحد در هر ساعت است، که معادل با 21 واحد / ساعت است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

          There are many problems in the supply of goods. In the company, both in the supply of goods in the form of raw materials, as well as in the supply of goods in the form of the final product to the consumer. PT XYZ obtain supplies of dried tobacco (chopped Madura) of the local name tobacco collectors as known as bandol. The queues were quite long and bandol experiencing frequent obscurity of time to be served during the waiting time shortage and obscurity. This has an impact on the cost and time to bandol. Therefore, this research aims are ( 1 ) to obtain a supply of tobacco queuing system ( 2 ) to obtain a proper queuing system in the supply of tobacco ( 3 ) to obtain a minimal cost to the queuing system in the supply of tobacco. Data analysis was performed according to the queuing models in the PT XYZ. The results of the study are ( 1 ) queuing systems in the form PT XYZ path queuing system with a multiple channel, the waiting time to be served short enough that 0.003 minutes, the average time of 2.877 minutes in the system, the queue length 0.0006 unit of transportation service is equivalent to one unit of transportation, long queues in the system are 0.605 units of transportation that equal to 21units of transportation ( 2 ) the actual occurrence of a long queue outside the queuing system, because the transportation carrying tobacco wants to earn their turn to enter the warehouse and immediately served ( 3 ) minimal costs for bandol incurred amounted to Rp 450,000.00 for one unit of transportation (pick up) that it brought 2 workers. Minimal costs incurred amounted to Rp 700,000.00 for other unit of transportation (truck) that it brought two workers to the difference in labour and rental costs.

1. Introduction

         There are many problems in the supply of goods. In the company, both in the supply of goods in the form of raw materials, as well as in the supply of goods in the form of the final product to the consumer. Queue does not need to be eliminated at all, or did not need to develop the facility as possible. The firm should be able to think as a result of the increasingly long queues. The firm should be able to set up to achieve optimal conditions with a row of fairly short queue. That is important for supplier to minimize loss. PT XYZ is a procurement company of Madura tobacco raw materials for other company. PT XYZ obtain supplies of dried tobacco (chopped Madura) of the tobacco collectors known as bandol. Tobacco supply from the bandol is done with sorting systems in order to obtain tobacco in accordance with company standards. Long queue often occurs when tobacco sorting is done. Time obscurity of Bandol experienced to be served and to wait during the sorting. It certainly can make cost and time impact for bandol.

         According to Levin (2002) and Bustani (2005), there is a way to eliminate the waiting time. The company can set a server so that there will be no queuing, but it is clearly detrimental to the company by increasing salaries of the employees. Application of queuing theory in various industrial sectors can reduce the cost because time lost to queues and the cost of adding facilities for the queues. A number of issues related to the queue can be solved so will give the lowest total cost because lost time to long waits and to get service and additional costs of service personnel. David (2005) conducted a study with the method of single- channel single phase with an increase in the value of sales at Mc Donald’s branch Mall Depok done by increasing the speed of the service so as to reduce the waiting time. The results showed that the optimization of service time can make an efficiency.

        Based on the above, the objectives of this study are (1) to obtain a queuing system in the tobacco supply of PT XYZ warehouse ( 2 ) to obtain a proper queuing system for the bandol in supplying tobacco ( 3 ) to obtain the minimum cost for queuing system in the supply of tobacco.

2. Research Methodology

         This research was conducted in the warehouse of PT XYZ at Pamekasan Regency. Arrival time data of bandol before entry into the warehouse were obtained by direct interview. Other data were obtained by documentation from PT. XYZ. Time entry of transportation data into the warehouse for 5 days by the fourth graders and serving time data for 5 days of time served by 4 graders.

        The procedure of this research are according Levin (2002):

1. Obtain the queuing model

Data analysis was performed adjusted for queuing models in the PT XYZ. Based on preliminary observations of queuing system from PT XYZ that was a Multi-Channel Model with four server (M/M/4). The characteristics of a multiple channel queuing system according to Levin (2002) and Bustani (2005), would be useful if the following conditions are met e.g:

1. The number of arrivals per unit of time is described by the Poisson distribution.

2. Service time is described by an exponential distribution

3. Queuing discipline is first come, first served

4. The population arrival is not limited.

5. That is multiple channel

6. The average rate of arrival is smaller than the average level of service.

7. The available of waiting room for customers in the queue are not limited.

3. Results and Discussion

3.1. Description of Tobacco Supply in the Warehouse of PT XYZ

        Procurement activities in the warehouse of PT. XYZ have been arranged by the tobacco companies agreed local government (the price of goods and quotas). Procurement of tobacco in PT. XYZ implemented through partners (bandol) that has working ties. The function and role of bandol is to bridge the PT XYZ with the farmers and the tobacco trade system in implementing the government’s economic policies. Therefore, bandol are part of the supply chain from procurement tobacco to the determination of quantity and quality of tobacco that received by PT XYZ. Queuing system in the PT XYZ is a multiple channel queue path model with the poisson distribution of arrival time and the exponential distribution of service time. Before entering the area of tobacco warehouse, transportation from each supplier with an orderly queue outside the barn and will be given the number and letter to entry and then go to destination grader in the warehouse.

3.2. Daily Arrival Level ( λ )

        Daily arrival level is determined by the arrival number of tobacco’s transportation in a queuing system period over a period of arrival time. Assumption for arrival level is poisson distribution. The average number of transportations that come every day in the queuing system, according to data recorded in the warehouse are as many as 202 units. Average arrival time of this transportations for 16 hours, starting from 03:00 pm on the day before until 07.00 a.m will be serviced. Therefore, the arrival level ( λ ) is equal to 12.625 units/hour.

3.3. Daily Service Level ( μ )

        Daily service level (μ) is the number of tobacco’s transportation that be served in a unit of time. This can be understood as the amount of data that the transportation serviced every day for 5 days divided by the average service time of graders. The daily service time is 7.5 hours distributed from 07.30 am until 12.00 a.m and then 12.00 a.m until 04.00 p.m. The number of transportation serviced on average every day for 5 days is 156.6 equal with 157 units. Therefore, the service level ( μ ) is as much as 20.88 units/hour. The average service level indicates for 4 graders every day, able to serve the 20.88 units per hour, equivalent with 21 units/ hour.

فهرست مطالب (ترجمه)

چکیده

1. مقدمه

2 . روش تحقیق

3. بحث و نتایج

3.1 توصیف تامین تنباکو در انباری از PT XYZ

3.2 سطح ورودی روزانه (ƛ)

3.3 سطح خدمات روزانه (µ)

3.4 احتمال در سیستم (P)

3.5 احتمال واحد صفر در سیستم (PO)

3.6 طول یا تعداد حمل و نقل در سیستم صف

3.7 میانگین زمان حضور در سیستم صف

3.8 درستی سیستم صف در PT XYZ بر اساس محاسبات

3.9 به حداقل رساندن هزینه در تامین تنباکو

4. نتیجه گیری

منابع

فهرست مطالب (انگلیسی)

Abstract

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Results and Discussion

3.1. Description of Tobacco Supply in the Warehouse of PT XYZ

3.2. Daily Arrival Level ( λ )

3.3. Daily Service Level ( μ )

3.4. Probability in the System (P)

3.5. Probability of zero unit in the System (P0)

3.6. Length or Number of Transportations in the Queuing System

3.7. Average Time in Queuing System

3.8. The Right of Queuing System in PT XYZ Based on Calculation

3.9 Minimizing Costs in the Supply of Tobacco

4. Conclusions

References