دانلود مقاله فن آوری های مجازی در پشتیبانی از مصرف پایدار
ترجمه نشده

دانلود مقاله فن آوری های مجازی در پشتیبانی از مصرف پایدار

عنوان فارسی مقاله: فن آوری های مجازی در پشتیبانی از مصرف پایدار: از یک محرک تک حسی گرفته تا یک تجربه چند حسی
عنوان انگلیسی مقاله: Virtual technologies in supporting sustainable consumption: From a single-sensory stimulus to a multi-sensory experience
مجله/کنفرانس: مجله بین المللی مدیریت اطلاعات - International Journal of Information Management
رشته های تحصیلی مرتبط: مهندسی کامپیوتر - مدیریت
گرایش های تحصیلی مرتبط: مهندسی نرم افزار - مدیریت بازرگانی - بازاریابی
کلمات کلیدی فارسی: فناوری مجازی - واقعیت مجازی - مصرف پایدار - بازاریابی حسی - تجربه چند حسی
کلمات کلیدی انگلیسی: Virtual technology - Virtual reality - Sustainable consumption - Sensory marketing - Multi-sensory experience
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2021.102455
نویسندگان: Tommi Laukkanen - Nannan Xi - Heli Hallikainen - Nino Ruusunen - Juho Hamari
دانشگاه: Business School, University of Eastern Finland, Finland
صفحات مقاله انگلیسی: 5
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ایمپکت فاکتور: 21.350 در سال 2020
شاخص H_index: 132 در سال 2022
شاخص SJR: 4.584 در سال 2020
شناسه ISSN: 0268-4012
شاخص Quartile (چارک): Q1 در سال 2020
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
وضعیت ترجمه: ترجمه نشده است
قیمت مقاله انگلیسی: رایگان
آیا این مقاله بیس است: خیر
آیا این مقاله مدل مفهومی دارد: ندارد
آیا این مقاله پرسشنامه دارد: ندارد
آیا این مقاله متغیر دارد: ندارد
آیا این مقاله فرضیه دارد: ندارد
کد محصول: e16754
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
فهرست مطالب (ترجمه)

چکیده

1. مقدمه

2. بازاریابی حسی و فناوری اطلاعات

3. فن آوری های VR و مصرف پایدار

4. نتیجه گیری

منابع

فهرست مطالب (انگلیسی)

Abstract

1. Introduction

2. Sensory marketing and information technology

3. VR technologies and sustainable consumption

4. Conclusions

Funding

References

بخشی از مقاله (ترجمه ماشینی)

چکیده

     فن آوری های مجازی شیوه مصرف ما در محیط دیجیتال را در آینده تغییر می دهند. چنین فناوری هایی می توانند برخلاف محرک تک حسی در محیط آنلاین معمولی ، تجربه چند حسی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. از آنجا که حواس انسان نقش مهمی در انتخاب مصرف دارد ، ما استدلال می کنیم که فن آوری های مجازی فرصت های بیشتری را برای تأثیرگذاری بر تصمیمات مصرف کننده نسبت به محیط دیجیتال فعلی فراهم می کنند. در نتیجه ، ما پیشنهاد می کنیم که از فن آوری های مجازی به طور بالقوه می توان از مصرف کنندگان به سمت مصرف پایدار استفاده کرد. ما در مورد بازاریابی حسی به کمک فناوری بحث می کنیم ، جنبه های شناختی و عاطفی واقعیت مجازی را ارائه می دهیم و کاربردهای فن آوری های واقعیت مجازی را برای تشویق مصرف پایدار پیشنهاد می کنیم. مقاله نظر ما نتیجه می گیرد که فن آوری های مجازی احتمالاً جنبه های بسیاری از زندگی انسان را تغییر می دهند و می توانند تأثیرات مثبتی بر محیط و تغییرات آب و هوا داشته باشند.

توجه! این متن ترجمه ماشینی بوده و توسط مترجمین ای ترجمه، ترجمه نشده است.

بخشی از مقاله (انگلیسی)

Abstract

     Virtual technologies will change the way we consume in the digital environment in the future. Such technologies can provide consumers with a multi-sensory experience in contrast to the single-sensory stimulus in the conventional online environment. As human senses play a key role in consumption choices, we argue that virtual technologies provide greater opportunities to influence consumer decisions than the present digital environment. Consequently, we suggest that virtual technologies can potentially be used to nudge consumers towards sustainable consumption. We discuss technology-assisted sensory marketing, present the cognitive and emotive aspects of virtual reality, and propose applications of virtual reality technologies to encourage sustainable consumption. Our opinion paper concludes that virtual technologies are likely to change many aspects of human life and can have significant positive effects on the environment and climate change.

Introduction

     It is nothing new that the production, processing, packaging, transport, and consumption of consumer goods require the use of natural resources and that they pollute the environment. Indeed, human consumption has a direct impact on the environment, but it is also a major force for change through consumption choices (e.g., Halder, Hansen, Kangas, & Laukkanen, 2020). The human senses play a key role in consumption choices (Biswas, 2019) and these sensations can influence decision-making unconsciously (Krishna & Schwarz, 2014). Consequently, retailers can nudge consumer decisions by altering sensory cues (Biswas et al., 2014, van Kleef et al., 2014) and have significant managerial implications (Biswas, 2019). In fact, the most pleasurable experiences in life involve the simultaneous stimulation of multiple senses (Krishna, 2012, Tynan and McKechnie, 2009). However, consumption today increasingly takes place in digital environments that are limited in providing sensory cues to consumers and in practice provide only single-sensory stimulus. Does this deficiency put our ability to influence consumer experiences and choices at risk?

Conclusions

     The most obvious opportunity for virtual technologies in terms of promoting sustainable consumption relates to lessening the need to travel from one place to another, and this applies not only to leisure travelling in virtual reality, which has become one of the trends of today, but also to other aspects of human life such as meeting with other people, working, and shopping. Once technological development is taken a bit further and VR devices become more end-user friendly, this is likely to change many aspects of human life, which can have a remarkable environmentally friendly impact and reduce the carbon footprint. Additionally, virtual technologies enable an effective way to promote sustainable consumer behavior and to illustrate the impact that our every-day consumption decisions have in real life. We hope to see such developments more in the future.