سیستم تحویل اطلاعات پویا مبتنی بر بازی تصادفی برای شبکه های تعاونی بی سیم
ترجمه نشده

سیستم تحویل اطلاعات پویا مبتنی بر بازی تصادفی برای شبکه های تعاونی بی سیم

عنوان فارسی مقاله: سیستم تحویل اطلاعات پویا مبتنی بر بازی تصادفی برای شبکه های تعاونی بی سیم
عنوان انگلیسی مقاله: Stochastic game-based dynamic information delivery system for wireless cooperative networks
مجله/کنفرانس: سیستم های کامپیوتری نسل آینده – Future Generation Computer Systems
رشته های تحصیلی مرتبط: مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های تحصیلی مرتبط:  هوش مصنوعی، امنیت اطلاعات، اینترنت و شبکه های گسترده، شبکه های کامپیوتری
کلمات کلیدی فارسی: اینترنت لمسی، 5G، تخصیص منبع بی سیم، صف خودخواه مجازی، بازی تصادفی، مکانیزم مشوق
کلمات کلیدی انگلیسی: Tactile internet, 5G, Wireless resource allocation, Virtual selfish queue, Stochastic game, Incentive mechanism
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.future.2019.01.011
دانشگاه: School of Computer Science and Communication Engineering, JiangSu University, China
صفحات مقاله انگلیسی: 15
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2019
ایمپکت فاکتور: 5.341 در سال 2017
شاخص H_index: 85 در سال 2019
شاخص SJR: 0.844 در سال 2017
شناسه ISSN: 0167-739X
شاخص Quartile (چارک): Q1 در سال 2017
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
وضعیت ترجمه: ترجمه نشده است
قیمت مقاله انگلیسی: رایگان
آیا این مقاله بیس است: خیر
کد محصول: E12015
فهرست مطالب (انگلیسی)

Abstract

1. Introduction

2. Related works

3. System model

4. Problem formulation and virtual selfishness queue

5. Stochastic game among relays with different resource states

6. Dynamic FA for source

7. Performance analysis

8. Simulation results

9. Conclusions

Appendix A. Proof of Theorem 3

Appendix B. Proof of Theorem 4

References

بخشی از مقاله (انگلیسی)

Abstract

The haptic communications is considered as the prime application running on the Tactile Internet. Therefore, Tactile Internet required to be highly reliable, provide a very low latencies, and required sufficient capacities at intermediate nodes to allow a large number of devices to communicate with each other simultaneously and autonomously. Moreover, the wireless cooperative network (WCN), is considered as one of the major component of the 5G technologies due to it promising advantages, such as improving wireless transmission capacity and reliability. However, the selfish nature of relay nodes may depress such enhancement and is not favored by the source node. In this paper, we propose an incentive-based dynamic flow allocation (FA) and forwarding strategy selection (FSS) scheme under time-varying selfishness. In the proposed scheme, the source node determines the FA to maximize the average network throughput under the constraints of network stability and selfishness boundaries, while each selfish relay executes the FSS to optimize its own profit with regard to the dynamic network state. Moreover, to cope with the conflicting interests between selfish relays a stochastic game model is employed to design a competition for haptic information forwarding and Nash equilibrium is proven also a combined -learning-based algorithm is proposed to guide the relays’ forwarding strategies. Furthermore, by considering the stochastic property of the network state, the FA for the source is formulated as a stochastic optimization problem. Finally, by exploiting the concept of virtual selfishness queue, the problem is solved by using the Lyapunov optimization theory. Performance of the proposed scheme is evaluated with traditional FA approach and data queue-based FA approach. Numerical results exhibit that our scheme not only sustains a large network throughput but also achieves low latency and avoids the occurrence of a completely selfish relay in the long term.