دانلود مقاله اینترنت اشیاء موسیقی مبتنی بر بلاک چین
ترجمه نشده

دانلود مقاله اینترنت اشیاء موسیقی مبتنی بر بلاک چین

عنوان فارسی مقاله: اینترنت اشیاء (IOT) موسیقی مبتنی بر بلاک چین
عنوان انگلیسی مقاله: Blockchain-based internet of musical things
مجله/کنفرانس: گزارش های انرژی - Energy Reports
رشته های تحصیلی مرتبط: مهندسی فناوری اطلاعات - مهندسی کامپیوتر
گرایش های تحصیلی مرتبط: اینترنت و شبکه های گسترده - امنیت اطلاعات
کلمات کلیدی فارسی: اینترنت اشیاء موسیقی - بلاک چین - صنعت موسیقی - حریم خصوصی - امنیت - اینترنت اشیا
کلمات کلیدی انگلیسی: Internet of Musical Things - Blockchain - music industry - privacy - security - Internet of Things
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
نمایه: Scopus - Master Journal List - JCR - DOAJ
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.bcra.2022.100083
نویسندگان: Luca Turchet - Chan Nam Ngo
دانشگاه: Department of Information Engineering and Computer Science of University of Trento, Italy
صفحات مقاله انگلیسی: 14
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2022
ایمپکت فاکتور: 7.371 در سال 2020
شاخص H_index: 33 در سال 2022
شاخص SJR: 1.199 در سال 2020
شناسه ISSN: 2352-4847
شاخص Quartile (چارک): Q1 در سال 2020
فرمت مقاله انگلیسی: PDF
وضعیت ترجمه: ترجمه نشده است
قیمت مقاله انگلیسی: رایگان
آیا این مقاله بیس است: خیر
آیا این مقاله مدل مفهومی دارد: ندارد
آیا این مقاله پرسشنامه دارد: ندارد
آیا این مقاله متغیر دارد: ندارد
آیا این مقاله فرضیه دارد: ندارد
کد محصول: e16288
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نوع رفرنس دهی: vancouver
فهرست مطالب (ترجمه)

کلید واژه ها

1. مقدمه

2. چشم انداز IoMusT

3. بلاک چین و کاربرد آن در صنعت موسیقی

3.1. ویژگی های کلیدی بلاک چین

3.2. بلاک چین و صنعت موسیقی

4. بینایی BIoMusT

4.1. سهامداران BIoMusT

4.2. رد و بدل داده های IoMusT در بلاک چین

4.3. فرصت های یکپارچه سازی بلاک چین با IoMusT

4.4. تعیین نیاز به استفاده از بلاک چین در برنامه های IoMusT

4.5. سناریوهای BIoMusT

5. چالش ها در ادغام بلاک چین - IoMusT

6. نتیجه گیری

منابع

فهرست مطالب (انگلیسی)

Abstract

Keywords

1. Introduction

2. The IoMusT vision

3. Blockchain and its application in the musical industry

3.1. Key features of blockchain

3.2. Blockchain and the music industry

4. BIoMusT vision

4.1. BIoMusT stakeholders

4.2. IoMusT data to be exchanged in the blockchain

4.3. Opportunities of integrating blockchain with IoMusT

4.4. Determining the need for using a blockchain within IoMusT applications

4.5. BIoMusT scenarios

5. Challenges in blockchain–IoMusT integration

6. Conclusion

Declaration of competing interest

Acknowledgment

References

بخشی از مقاله (ترجمه ماشینی)

چکیده

      فناوری بلاک چین بر چندین صنعت از جمله صنایع خلاق و آنهایی که در اینترنت اشیا (IoT) فعالیت می کنند، تأثیر می گذارد. اخیراً توجه محققان به کاربرد بلاک چین در صنعت موسیقی ضبط شده معطوف شده است. با این حال، تا کنون، هیچ تحقیقی استفاده از چنین فناوری را در اینترنت اشیاء موسیقی (IoMusT) بررسی نکرده است. IoMusT حوزه جدیدی است که در صنعت و آکادمی به عنوان گسترش اینترنت اشیا به حوزه موسیقی در حال ظهور است. خود IoMusT، به عنوان IoT، یک شبکه توزیع‌شده از چیزهای موسیقی است که اشیایی هستند که با فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تقویت شده‌اند و هدفی موسیقایی دارند. چشم انداز IoMusT بیش از همه به ویژگی های اینترنت اشیا مانند عدم تمرکز، احراز هویت یکپارچه، شفافیت، یکپارچگی داده ها و حفظ حریم خصوصی، و نگهداری از خود، و همچنین ویژگی های حوزه موسیقی مانند مدیریت کارآمد حق چاپ و سرعت پرداخت حق امتیاز نیاز دارد. چنین ویژگی هایی را می توان با بلاک چین به ارمغان آورد. در این مقاله، ادغام فناوری بلاک چین با IoMusT را بررسی می کنیم و از این ترکیب به عنوان "IoMusT مبتنی بر بلاک چین" نام می بریم. ما چشم اندازی را برای این پارادایم جدید از نظر فرصت های جدید فعال ارائه می دهیم، و همچنین مجموعه ای از سناریوهای کاربردی را پیشنهاد می کنیم که توسط یکپارچگی فن آوری فعال می شوند. در نهایت، ما مسیرهای تحقیقاتی باز را در این زمینه امیدوارکننده بیان می‌کنیم.

توجه! این متن ترجمه ماشینی بوده و توسط مترجمین ای ترجمه، ترجمه نشده است.

بخشی از مقاله (انگلیسی)

Abstract

     Blockchain technology is impacting several industries, including the creative industries and those operating in the Internet of Things (IoT). Lately, researchers’ attention has been devoted to the application of blockchain in the recorded music industry. However, thus far, no research has investigated the use of such technology in the Internet of Musical Things (IoMusT). The IoMusT is a new area emerging in the industry and in the academy as the extension of the IoT to the musical domain. The IoMusT itself, as the IoT, is a distributed network of Musical Things, which are objects augmented with information and communication technologies serving a musical purpose. The IoMusT vision requires, above all, IoT features such as decentralization, seamless authentication, transparency, data integrity and privacy, and self-maintenance, as well as the musical domain’s feature such as efficient handling of copyrights and speed of royalties payment. Such features can be brought by blockchain. In this paper, we investigate the integration of blockchain technology with the IoMusT, and we name such synthesis as “Blockchain-based IoMusT”. We present a vision for this new paradigm in terms of the novel opportunities that are enabled, as well as we propose a set of application scenarios enabled by the technological integration. Finally, we outline the open research directions in this promising area.

Introduction

     The Internet of Musical Things (IoMusT) [1] is a branch of the Internet of Things (IoT) that specifically targets the musical sector and its many stakeholders (including performers, amateur musicians, audience members, music students and teachers, studio producers, labels, publishers, sound engineers).It is an emerging field of research positioned at the confluence of IoT-related disciplines (such as electronics engineering and telecommunications) and music technology disciplines (such as Music Information Retrieval and New Interfaces for Musical Expression). Specifically, the IoMusT refers to the network of Musical Things, which are objects augmented with information and communication technologies serving a musical purpose. Examples of Musical Things include smart musical instruments [2], smartphones used in participatory contexts [3], and wearables for extended reality [4] or for haptic-based communications [5].

  Conclusion

     This paper proposed a synthesis of two different technologies, IoMusT and blockchain. This synthesis was illustrated via a number of application scenarios that could be implemented in the short- and medium-term. The presented scenarios showed not only how the blockchain can be an enabler for IoMusT applications not possible otherwise, but also how it can positively impact a range of stakeholders (from musicians to audiences, from music venues to Rights Societies).