دانلود رایگان مقاله نقش چابکی فرآیند کسب و کار و عوامل محیطی
ترجمه رایگان

دانلود رایگان مقاله نقش چابکی فرآیند کسب و کار و عوامل محیطی

عنوان فارسی مقاله: قابلیت IT و عملکرد سازمانی : نقش چابکی فرآیند کسب و کار و عوامل محیطی
عنوان انگلیسی مقاله: IT capability and organizational performance: the roles of business process agility and environmental factors
کیفیت ترجمه فارسی: مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب)
مجله/کنفرانس: مجله اروپایی سیستم های اطلاعاتی - European Journal of Information Systems
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت - مهندسی فناوری اطلاعات
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت فناوری اطلاعات ITM - مدیریت عملکرد - مدیریت بازرگانی - مدیریت کسب و کار - مدیریت سیستم های اطلاعاتی
کلمات کلیدی فارسی: قابلیت IT - عملکرد سازمانی - چابکی فرآیند کسب و کار - عوامل محیطی
کلمات کلیدی انگلیسی: IT capability - organizational performance - business process agility - environmental factors
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1057/ejis.2013.4
لینک سایت مرجع: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1057/ejis.2013.4
دانشگاه: دانشکده مدیریت بازرگانی، دانشگاه مالی و اقتصاد جنوب غربی سیچوان پی آر چین
صفحات مقاله انگلیسی: 17
صفحات مقاله فارسی: 40
ناشر: تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2013
مبلغ ترجمه مقاله: رایگان
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 1476-9344
کد محصول: F2032
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

       ارزش کسب و کار فناوری اطلاعات (IT) یکی از نگرانی های اصلی متخصصان و محققان برای چندین دهه بوده است .مطالعات متعددی اثرات مثبت قابلیت های IT بر روی عملکرد سازمانی را ثبت کرده اند اما دانش ما در مورد فرآیند هایی که در طی آنها چنین دستاوردهایی را بدست می آوریم به دلیل عدم تمرکز بر روی محیط کسب و کار محدود باقی مانده است . بنابراین چنین پیوندی همچنین موضوع بحث ما در زمینه ادبیات سیستم های اطلاعاتی باقی می ماند. در این مقاله ، ما خلاء موجود را به وسیله بررسی نقش چابکی فرآیند کسب و کار و نقش عوامل تعدیل کننده محیطی پر می کنیم . بر اساس داده های تطبیقی بدست آمده از  بررسی 214 مدیر کسب و کار و IT از شرکت های تولیدی در چین ، تجزیه و تحلیل های ما نشان می دهد که حتی توانایی های گسترده ترین شرکت های IT نیز دارای خصوصیاتی ناب ، توانایی ثبت کردن ، فاقد تکرار پذیری ، و فاقد قابلیت جایگزینی  هستند ، و بر روی عملکرد محیطی به طور کامل به وسیله چابکی فرآیند کسب و کار می توانند واسطه شوند . همچنین نتایج ما نشان می دهد که تاثیر محیط چند وجهی و متنوع است . به طور خاص ، خصومت محیطی سبب تضعیف اثر قابلیت های IT بر روی چابکی فرآیند کسب و کار می شود ، در حالیکه پیچیدگی محیطی سبب تقویت آن می شود . نظریه و پیامد های عملی این مقاله به همراه محدودیت های آن مورد بحث قرار گرفته است.

1. مقدمه

        امروزه حرکت سریع و محیط کسب و کار رقابتی سبب افزایش فشار بر روی شرکت ها برای افزایش در معرض بازار قرار گرفتن احتمالی و درآمد های بالقوه شده است. فناوری اطلاعات (IT) به طور گسترده ای به عنوان یک زیربنای مهم برای بقا و رشد یک شرکت در نظر گرفته شده است (بهات و گرور 2005). اخیرا، بر اساس نظریه دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV ) ، محققان سیستم های اطلاعاتی (IS) ادعا می کنند که شرکت ها باید قابلیت های IT خودشان را برای دسترسی به مزیت های رقابتی توسعه بدهند (برای مثال ، بهرادواج 2000 ، استوئل و موهانا 2009) . در هسته آن ، مفهوم قابلیت های IT بر روی اهمیت تجهیز و استقرار منابع مبتنی بر IT در ترکیب با ، و بهره گیری از ارزش ، سایر منابع و قابلیت ها تاکید دارد (بهرادواج 2000). شواهد تجربی نیز نشان دهنده نقش آن بر روی عملکرد محیطی است (به عنوان مثال ملویل و همکاران سال 2004 ، استول و موهانا 2009).  با وجود نیاز شدید به این مفهوم ، همچنان کمبود توافق در مقالات IS در مورد چگونگی کمک قابلیت IT به عملکرد برتر سازمان وجود دارد (برای بررسی های مفید ، کار ملویل و همکارانش در سال 2004 ، و کوهلی و گرور در سال 2008 را ببینید). اینگونه به نظر می رسد که به جای دنبال کردن یک ارتباط  مستقیم بین قابلیت های IT  و عملکرد سازمانی ما باید به جای آن به دنبال شناسایی فرآیند هایی باشیم که در آن یک شرکت با استفاده از قابلیت های IT به دنبال دسترسی به عملکردی برتر در یک محیط کسب و کار غیر قابل پیشبینی است .

        بر اساس تئوری RBV ، برخی از محققات پیشنهاد می کنند که  فرآیند های کسب و کار داخلی می تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در ارتباط قابلیت IT و عملکرد سازمانی باشد ( به عنوان مثال دهنینگ و ریچاردسون 2002 ، ملویل و همکاران سال 2004) . یک جنبه مهم از فرآیند های کسب و کار داخلی چابکی فرآیند کسب و کار است (سامبمورثی و همکاران سال 2003). این اصطلاح اشاره به سهولت و سرعتی دارد که با آن شرکت ها می توانند فرآیند های کسب و کار خودشان را برای پاسخ به تهدیدات بازارهای خود تغییر دهند (تالون 2008). این قضیه برای فرآیند های کسب و کار داخلی بسیار مهم است ، زیرا قابلیت های یک شرکت برای دسترسی به عملکردی عالی بستگی به واکنش آن به تغییرات بازار دارد (بهرادواج 2000 ، ویلی و همکاران 2002) که شناخت چابکی فرآیند کسب و کار به وسیله فناوری است، محققان IS تمایل دارند که اینگونه نتیجه گیری کنند که یک شرکت می تواند با بهره گیری از ظرفیت های IT خودش را تقویت کند . (به عنوان مثال تالون 2008). در این معنا ، قابلیت IT شرکت ممکن است بر روی عملکرد محیطی در طی واسطه شدن درون چابکی فرآیند کسب و کار تاثیر گذار باشد(سامبمورثی و همکاران سال 2003 ، تالون2008). بر همین اساس ، مطالعه فعلی بیشتر به دنبال بستن خلائی است که در بررسی نقش چابکی فرآیند کسب و کار در رابطه با قابلیت IT  و عملکرد محیطی وجود دارد است .

        نظریه RBV سنتی ، که بر روی مکانیزم های داخلی که توسط شرکت برای ایجاد مزیت های رقابتی استفاده شده است تمرکز داشته است ، بر اهمیت محیط کسب و کار خارجی به اندازه کافی تمرکز نکرده است (برای مثال ، برنز و استاکر 1994 ، آراگون و شارما 2003) . بنابراین ، منتقدان RBV به دنبال یک تجزیه و تحلیل ادغام شده از  تاثیر متغیرهای بیرونی بر روی مکانیزم های عملیاتی داخلی یک شرکت هستند (بارنی و همکاران 2001 ، پریم و بوتلر 2001 ). این مقاله به دنبال گسترش مطالعات قبلی که به صراحت به دنبال بحث ، و آزمایش های تجربی ، در مورد نقش موثر متغیرهای بیرونی است( مانند عوامل خارج محیطی) در روابط قابلیت های IT -  چابکی فرآیند کسب و کار است . قابلیت IT ، در حالی به عنوان یک منبع استراتژیک به رسمیت شناخته می شود (بهرادواج 2000) که نمی تواند در یک فضای خلاء ایجاد ارزش کند. در عوض ، نقش آن در پشتیبانی از فرآیند های استراتژیک کسب و کار می باشد که تحت تاثیرات بیرونی است (آراگون-کریا و شارما 2003 ، وید و هولند 2004). محققان همچنین معتقدند که چنین تاثیرات بیرونی برای فرآیند ایجاد ارزش برای قابلیت های IT به وسیله تغییر شرایط در طی کمک آن به شرکت ها حیاتی است (مثل ملویل و همکاران 2004 ، استول و موهانا 2009). بر همین اساس ، مطالعه حال حاضر با هدف شناسایی حمایت تجربی برای نقش موثر عوامل خارجی محیطی ، یعنی خصومت محیطی ، پویایی ، و پیچیدگی ، در روابط است.

         محققان IS پیشنهاد می دهند که تحقیقات آینده باید قابلیت های IT شرکت های گسترده را به مزیت های رقابتی مرتبط بسازد (مانند متا و همکاران1995 ، روش و همکاران 1996 ، بهرادواج 2000، بهات و گرور 2005 ، لو و راماموثی 2011 ).پاسخ به این پیشنهاد تا حدی انگیزه مطالعه پیش رو بوده است، این مطالعه با تحقیق در مورد فرآیندی که در طی آن قابلیت های IT شرکت های گسترده بر روی عملکرد در یک محیط کسب و کار غیر قابل پیش بینی بوده است با پاسخ به دو سوال تحقیقی زیر صورت گرفته است :

RQ1 : آیا فرآیند کسب و کار نفش واسطه را در رابطه با قابلیت IT و عملکرد ایفا می کند؟

RQ2 : اثر عوامل محیطی(شامل خصومت محیطی ، پویایی و پیچیدگی) بر روی رابطه بین قابلیت IT و چابکی فرآیند کسب و کار چیست؟

        در بخش پیش رو ، ما ابتدا یک پیش زمینه نظر در مورد قابلیت IT و فرآیند کسب و کار پویا را فراهم می کنیم . بر اساس نظریه RBV ، ما فرضیه جدید خودمان را در مورد روابط بین قابلیت IT ، چابکی فرآیند کسب و کار ، عوامل محیطی ، و عملکرد سازمانی را توسعه می دهیم . سپس ما روش خودمان را توصیف می کنیم و نتایجمان را ارائه می دهیم ، در پایان در مورد یافته هایمان و محدودیت های این مطالعه بحث می کنیم.

پیش زمینه نظری 

قابلیت IT 

       قابلیت های سازمانی نقش مهمی در رقابت های بین سازمانی را ایفا می کند. گرنت در سال 1991 ، قابلیت های سازمانی را به عنوان صلاحیت کلی یک شرکت برای همکاری با پیچیدگی های انسانی و سایر منابع به طور موثر برای دسترسی به عملکرد شرکتی تعریف می شود. مطابق با نظریه RBV (بارنی 1991 ، آمیت و شومیکر 1993) ، شرکت های می توانند مزایای رقابتی را با استفاده از توسعه قابلیت های سازمانی که ارزشمند ، کمیاب ، یا اینکه نمی توان به بدون نقص تکثیر کرد ، و فاقد قابلیت پایداری در ترکیب های منحصر به فرد هستند . از آنجایی که قابلیت های سازمانی معمولا نشان دهنده وابستگی به مسیر ، ابهام علتی ، و پیچیدگی اجتماعی ، دارای قابلیت تولید مزیت های رقابتی است که در طول دوره های زمانی دوام خواهد داشت (پورتر 1985 ، بارنی 1991).

       طول به عنوان یکی از قابلیت های کلیدی سازمانی به رسمیت شناخته می شود (وید و هولاند 2004 ) ، قابلیت IT به عنوان قابلیتی برای تجهیز و استقرار منابع مبتنی بر IT در ترکیب با سایر منابع و قابلیت های سازمانی است (بهاردواج 2000) ؛ سازگار با منطق RBV است ، یک قابلیت IT که بیانگر خصوصیاتی نادر ، توانایی ثبت کردن ، فاقد تکرار پذیری ، و فاقد قابلیت پایداری است ، ممکن است تبدیل به یک منبع عملکرد برتر شود (وید و هولاند 2004) . محققان IS به طور گسترده ای تاثیر قابلیت IT را بر روی عملکرد شرکت ها را مورد بررسی قرار دادند . برای مثال ، بهاردواج سال 2000 نشان داده است که شرکت هایی که دارای قابلیت بالای IT دارد تمایل به عملکرد بهتری نسبت به رقبای خودشان از لحاظ عملکرد ، سودآوری و معیارهای مبتنی بر هزینه دارند . علاوه بر این ، شواهد در حال رشدی نشان دهنده این است که مزیت رقابتی اغلب بستگی به این موضوع دارد که آیا شرکت ها از قابلیت های T خودشان بهره برداری کامل را می کنند یا خیر (بهات و گرور 2005).

        در داخل این جریان تحقیقی ، برخی مطالعات ( مانند رای و تانگ 2010 ، فینک 2011 ) تمرکز خودشان را متوجه مزیت های رقابتی که به طور خاصی به قابلیت های IT وصل شده بود مانند مدیریت IT متمرکز کرده بودند .هر چند که ، این حد از تمرکز ممکن است برای آشکار سازی محدوده ارزش IT از آنجایی که 1) قابلیت های خاص IT  تمایل به تولید مزیت های رقابتی کوتاه مدت دارد (بهارادواج و همکاران 1999 ، بهارادواج 2000 ) و 2 ) چنین دیدگاهی از ریسک ها سبب چشمپوشی از وجوه مشترک به اشترام گذاشته شده به وسیله آن ، و همبستگی بین آنها ، این قابلیت های خاص IT است (لو و رامامورثی 2011) .بنابراین ، در این مقاله ، ما یک دیدگاه جامع تر از قابلیت های IT را در نظر می گیریم ، که نشان دهنده موارد مشترک و همکاری مشترک احتمالی بین دارای های مختلف شرکت IT و منابع است (به عنوان مثال ، مانا و همکاران 1995 ، روز و همکاران 1996 ، بهارداواج 2000 ، بهات و گرور 2005 ، زانگ و سارکر 2008 ، لو و رامامورثی 2011). بر همین اساس ، ما با قابلیت IT به عنوان یک ساختار مرتبه دوم با 6 بعد رفتار می کنیم که این ابعاد عبارتند از : زیرساخت های IT ، مشارکت های تجاریIT ، تفکر استراتژیک کسب و کار های IT ، فرآیند یکپارچه سازی کسب و کار IT ، مدیریت IT ، و ارتباط های خارجی IT (بهارداواج 2000، بهارداواج و همکاران 1999).

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

       The business value of information technology (IT) has been one of the top concerns of both practitioners and scholars for decades. Numerous studies have documented the positive effects of IT capability on organizational performance but our knowledge of the processes through which such gains are achieved remains limited due to a lack of focus on the business environment. Such a linkage therefore remains the subject of debate in the information systems literature. In this study, we fill this gap by investigating the mediating role of business process agility and the moderating roles of environmental factors. On the basis of matched survey data obtained from 214 IT and business executives from manufacturing firms in China, our analyses show that even though firm-wide IT capability presents the characteristics of rarity, appropriability, non-reproducibility, and non-substitutability, its impact on organizational performance is fully mediated by business process agility. Our results also show that the impact of the environment is multifaceted and nuanced. In particular, environmental hostility weakens the effect of IT capability on business process agility, while environmental complexity strengthens it. The theoretical and practical implications of this study, and its limitations, are also discussed.

Introduction

        Today’s fast-moving and competitive business environment increases the pressure on firms to increase their market exposure and revenue-earning potential. Information technology (IT) is widely considered to be a critical underpinning for a firm’s survival and growth (Bhatt & Grover, 2005). Recently, drawing on the resource-based view (RBV) theory, information systems (IS) scholars have argued that firms should develop their IT capability to achieve competitive advantage (e.g., Bharadwaj, 2000; Stoel & Muhanna, 2009). At its core, the notion of IT capability underscores the importance of mobilizing and deploying IT-based resources in combination with, and leveraging the value of, other resources and capabilities (Bharadwaj, 2000). Empirical evidence also indicates that it contributes to organizational performance (e.g., Melville et al, 2004; Stoel & Muhanna, 2009). Despite the strong appeal of the concept, there is lack of agreement in the IS literature about how IT capability contributes to superior performance (for useful reviews, see Melville et al, 2004 and Kohli & Grover, 2008). It appears that rather than tracing a direct link between IT capability and organizational performance we should instead seek to identify the processes by which a firm uses its IT capability to achieve superior performance in an unpredictable business environment.

        On the basis of RBV theory, some scholars propose that internal business processes could be important factors linking IT capability and organizational performance (e.g., Dehning & Richardson, 2002; Melville et al, 2004). An important aspect of internal business processes is that of business process agility (Sambamurthy et al, 2003). This term refers to the ease and speed with which firms can alter their business processes to respond to threats in their markets (Tallon, 2008). It is critical to internal business processes, since a firm’s capability to achieve excellent performance depends on its reaction to market changes (Bharadwaj, 2000; Weill et al, 2002). Recognizing that business process agility is driven by technology, IS scholars have tended to conclude that a firm could strengthen it by leveraging its IT capability (e.g., Tallon, 2008). In this sense, a firm’s IT capability may impact organizational performance through the mediating effect of business process agility (Sambamurthy et al, 2003; Tallon, 2008). Accordingly, the current study seeks to close a gap in the literature by investigating the role of business process agility in the relationship between IT capability and organizational performance.

        Traditional RBV theory, which focuses on the internal mechanisms used by a firm to build competitive advantage, underemphasizes the importance of the external business environment (e.g., Burns & Stalker, 1994; Aragon-Correa & Sharma, 2003). Therefore, critics of the RBV have called for an integrated analysis of the influence of exogenous variables on the internal operational mechanism of a firm (Barney et al, 2001; Priem & Butler, 2001a, b). This paper extends previous studies by explicitly arguing for, and empirically examining, the influential role of exogenous variables (such as external environmental factors) in the IT capability-business process agility relationship. IT capability, while recognized as a strategic resource (Bharadwaj, 2000), cannot create value in a vacuum. Instead, its role in supporting business strategic processes is affected by exogenous influences (Aragon-Correa & Sharma, 2003; Wade & Hulland, 2004). Scholars also argue that such exogenous influences are critical to the value-creating process of IT capability by modifying the conditions through which it contributes to firms (e.g., Melville et al, 2004; Stoel & Muhanna, 2009). Accordingly, the present study aims to identify empirical support for the influential role of external environmental factors, namely environmental hostility, dynamism, and complexity, on the relationship between IT capability and business process agility.

        IS scholars suggest that future research should link firm-wide IT capability to competitive advantage (e.g., Mata et al, 1995; Ross et al, 1996; Bharadwaj, 2000; Bhatt & Grover, 2005; Lu & Ramamurthy, 2011). Partly motivated by this call, the present study investigates the process by which firm-wide IT capability affects performance in an unpredictable business environment by answering the following two research questions:

RQ1. Does business process agility play a mediating role in the relationship between IT capability and performance? And, if so:

RQ2. What are the effects of environmental factors (that is, environmental hostility, dynamism, and complexity) on the relationship between IT capability and business process agility?

       In the following sections, we first provide a theoretical background on IT capability and business process agility. Drawing on RBV theory, we develop our hypotheses about the relationships between IT capability, business process agility, environmental factors, and organizational performance. We then describe our methodology and present our results, ending with a discussion of our findings and the limitations of this study.

Theoretical background

IT capability

         Organizational capabilities play an important role in interorganization competition. Grant (1991) defines organizational capabilities as a firm’s overall competency to coordinate its complex human and other resources effectively to achieve corporate performance. According to RBV theory (Barney, 1991; Amit & Schoemaker, 1993), firms can obtain competitive advantage by acquiring or developing organizational capabilities that are valuable, rare, cannot be perfectly reproduced, and are non-substitutable in unique combinations. Since organizational capabilities usually exhibit path-dependency, causal ambiguity, and social complexity, a capability-generated competitive advantage can be sustained over longer time periods (Porter, 1985; Barney, 1991).

        Long recognized as a key organizational capability (Wade & Hulland, 2004), IT capability has been defined as an ability to mobilize and deploy IT-based resources in combination with other organizational resources and capabilities (Bharadwaj, 2000). Consistent with the rationale of RBV, an IT capability that presents the characteristics of rarity, appropriability, non-reproducibility, and non-substitutability, may become a source of superior performance (Wade & Hulland, 2004). IS researchers have extensively examined the impact of IT capability on firm performance. For example, Bharadwaj (2000) indicates that firms with a high IT capability tend to outperform their rivals on a variety of profit- and cost-based performance measures. Furthermore, there is growing evidence that competitive advantage often depends on whether or not firms take full advantage of their IT capability (Bhatt & Grover, 2005).

        Within this stream of research, some studies (e.g., Rai & Tang, 2010; Fink, 2011) focus their attention on the competitive advantage linked to specific IT capabilities such as IT management. However, this might be too narrow a focus to reveal the scope of the business value of IT since (1) specific IT capabilities tend to generate only short-term competitive advantage (Bharadwaj et al, 1999; Bharadwaj, 2000), and (2) such a view risks overlooking the commonality shared by, and the correlation among, these specific IT capabilities (Lu & Ramamurthy, 2011). Therefore, in this study, we adopt a more holistic perspective of IT capability, which reflects the commonalities and potential synergies between firms’ various IT assets and resources (e.g., Mata et al, 1995; Ross et al, 1996; Bharadwaj, 2000; Bhatt & Grover, 2005; Zhang & Sarker, 2008; Lu & Ramamurthy, 2011). Accordingly, we treat IT capability as a second-order construct with six dimensions: IT infrastructure, IT business partnerships, business IT strategic thinking, IT business process integration, IT management, and external IT linkage (Bharadwaj et al, 1999; Bharadwaj, 2000).

فهرست مطالب (ترجمه)

چکیده

مقدمه

پیش زمینه نظری 

قابلیت IT 

چابکی فرآیند کسب و کار

مدل تحقیق و فرضیه

قابلیت IT و چابکی فرآیند کسب و کار

فرآیند چابکی کسب و کار و عملکرد سازمانی

نقش واسطه ای چابکی فرآیند کسب و کار

اثرات تعدیلی از عوامل محیطی

محیط پویا

پیچیدگی محیطی

روش تحقیق و تجزیه و تحلیل داده

جمع آوری داده ها

اقلام اندازه گیری

قابلیت IT 

چابکی فرآیند کسب و کار

عملکرد سازمانی

عوامل محیطی

متغیرهای کنترلی

تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج

تایید همگرایی

آزمون قابلیت اطمینان

تشخیص اعتبار

روش رایج واریانس (CMV)

آزمون فرضیه ها

تجزیه و تحلیل پس از واقعه

محدودیت ها

بحث

مفهوم هایی برای تحقیق

پیامد های عمل

جمع بندی 

منابع

فهرست مطالب (انگلیسی)

Abstract

Introduction

Theoretical background

IT capability

Business process agility

Research model and hypotheses

IT capability and business process agility

Business process agility and organizational performance

The mediating role of business process agility

The moderating effects of environmental factors

Environmental hostility

Environmental dynamism

Environmental complexity

Measurement items

IT capability

Business process agility

Organizational performance

Environmental factors

Control variables

Data analysis and results

Convergent validity

Reliability testing

Discriminant validity

Common method variance (CMV)

Test of hypotheses

Post-hoc analyses

Limitations

Discussion

Implications for research

Implications for practice

Conclusion

References