دانلود رایگان مقاله جایگاه ISSP در استفاده از اینترنت در روانشناسی ورزشی
ترجمه رایگان

دانلود رایگان مقاله جایگاه ISSP در استفاده از اینترنت در روانشناسی ورزشی

عنوان فارسی مقاله: جایگاه ISSP در استفاده از اینترنت در روانشناسی ورزشی
عنوان انگلیسی مقاله: ISSP Position Stand on the Use of the Internet in Sport Psychology
کیفیت ترجمه فارسی: مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب) (ترجمه به صورت ناقص انجام شده است)
مجله/کنفرانس: مجله بین المللی روانشناسی ورزش - International journal of sport psychology
رشته های تحصیلی مرتبط: تربیت بدنی
گرایش های تحصیلی مرتبط: روانشناسی ورزشی
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
دانشگاه: دانشگاه ویرجینیای غربی، دانشکده تربیت بدنی، ایالات متحده
صفحات مقاله انگلیسی: 21
صفحات مقاله فارسی: 11
نوع ارائه مقاله: ژورنال
سال انتشار مقاله: 2001
مبلغ ترجمه مقاله: رایگان
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
کد محصول: F2412
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده 


         توسعه اینترنت فرصت های زیادی را برای گسترش شیوه هایی فراهم آورده است که از طریق آنها دانش و خدمات به صورت سنتی در تمام حوزه های تجاری و تحقیقاتی گسترده می شده است. همگام با این فرصت های جدید برای توسعه زمینه هایی برای سوء استفاده از اینترنت نیز ایجاد می شود. در حرفه ای نظیر روانشناسی ورزشی، سوء استفاده از اینترنت ممکن است به راحتی به اعتبار آن رشته و به دنبال آن به تمام مراجعان آنها آسیب رساند. به عنوان ابزاری برای تعیین معیارهای استفاده مناسب ازاینترنت، لازم است تا دستورالعمل های اخلاقی دربرگیرنده استفاده ازاینترنت در روانشناسی ورزشی گسترش یابد. این جایگاه موقعیتی به معرفی چندین کارکرد بالقوه اینترنت درروانشناسی ورزشی پرداخته، مشکلات و کاربردهای غیراخلاقی بالقوه متعددی را که در زمان استفاده از اینترنت باید مورد بررسی قرار گیرد را توصیف می کند، دلیلی را برای توسعه استانداردهای اینترنتی فراهم می آورد و مجموعه ای ابتدایی از معیارهای اخلاقی را برای استفاده ازاینترنت در روانشناسی ورزشی مطرح می کند. 

 

مقدمه 


         به نظر می رسد که فناوری رایانه ای مرتبط با مشتری هر روز در حال تغییر است. اینترنت و سایر فناوری ها نیز با سرعتی مشابه در حال رشد و گسترش می باشد. با بروز این تغییرات، مردم به تلاش خود برای یافتن شیوه های جدید و خلاقانه برای استفاده از این پیشرفت های فناورانه در جهت به دست آوردن مزایای فردی و حرفه ای ادامه می دهند. رشته روانشناسی ورزشی نیز از این قضیه مستثنی نیست. 


            هم افراد حرفه ای و هم افراد غیرحرفه ای به صورت گسترده ای از اینترنت در تجارت، صنعت، ارتباطات، آموزش و سرگرمی استفاده می کنند. اینترنت گستره متنوعی از خدماتی را فراهم می کند که افراد را قادر می سازد تا اطلاعات ارزشمندی را برای نیازهای خود به دست آورند. اغلب این خدمات ارزان بوده و به سرعت در دسترس قرار می گیرند. استفاده از اینترنت توسط متخصصان رشته روانشناسی ورزشی به میزان زیادی موجب بهبود ارتباطات و انتشار اطلاعات در میان کارشناسان، دانشجویان و افراد عادی شده است. این پیشرفت های فناورانه نه تنها موجب پیامدهای مطلوب و پیشرفت رشته روانشناسی ورزشی می شود، بلکه محظورات اخلاقی را نیز باعث می شود که مورد توجه علاقمندان به روانشناسی ورزشی قرار می گیرد. 


         با توسعه مستمر اشکال جدید و قدرتمندتر بازیابی ارتباطات و اطلاعات، اقدام کارشناسان رشته روانشناسی ورزشی در به کارگیری این منابع برای رشد فردی و حرفه ای اجتناب ناپذیر است. به کارگیری این منابع می تواند اثرات مثبت و منفی بر رشته روانشناسی ورزشی و مددجویانی که از آن بهره می برند، داشته باشد. به منظور افزایش مزایای این فناوری و کاهش دشواری های آن، باید دستورالعمل هایی تنظیم شود که به سازمان دهی شیوه استفاده از اینترنت کمک نماید.این جایگاه موقعیتی (الف) منطقی را برای مطالعه مستمر اینترنت به عنوان ابزار قابل قبولی برای ارائه خدمات در روانشناسی ورزشی فراهم می نماید، (ب) خطوط کلی پیشرفت های مرتبط با استفاده از اینترنت در روانشناسی ورزشی را ترسیم می کند، (ج) مشکلات و کاربردهای غیراخلاقی بالقوه متعدد مرتبط با رشته روانشناسی ورزشی را توصیه می کند، (د) بر لزوم توسعه استانداردهای اخلاقی اینترنت در رشته روانشناسی ورزشی تأکید می کند و (ه) فهرستی از استاندارهای اخلاقی بالقوه برای کمک به استفاده ازاینترنت در رشته روانشناسی ورزشی را فراهم می نماید.

 

استفاده از اینترنت در روانشناسی ورزشی: لزوم حمایت تجربی 


         کارایی اینترنت در فراهم کردن خدمات روانشناسی ورزشی برای ورزشکاران و مربیان هنوز به اندازه کافی مورد بررسی قرار نگرفته است. بسیاری از متخصصان در رشته روانشناسی ورزشی معتقد هستند که اینترنت امکانات خوبی برای کمک به ورزشکاران و مربیان در رسیدن به سطوح بالایی از توانایی دارا می باشد. با این حال، مسائل زیادی در ارتباط با استفاده از اینترنت برای مشاوره حرفه ای وجود دارد که هنوز مورد تحقیق قرار نگرفته و باید مورد بررسی قرار گیرند. پیش از آن که بتوان از خدماتی بهره برد که منطبق با معیارهای معتبر، حرفه ای و اخلاقی باشد، سئوالات حیاتی متعددی در ارتباط با استفاده از اینترنت وجود دارند که باید پاسخ داده شوند. سئوالاتی نظیر "اثرات خدمات روانشناسی ورزشی مبتنی بر اینترنت بر ورزشکاران چیست؟"، "چطور می توان مطمئن بود که خدمات فراهم شده به خوبی مورد استفاده قرار می گیرند؟" و "چطور می توان اطمینان داشت که دریافت کنندگان این خدمات دچار اثرات منفی آنها نشوند؟"


          شیوه های پیچیده و معتبری برای شناخت تمام پیامدهای مثبت، خنثی و منفی که چنین خدماتی بر مددجویان دارند، لازم می باشد. پیش از این، تلاش های در این زمینه صورت گرفته است. برای نمونه، والتر و بارگون  و کولون  نشان داده اند که افراد و گروه ها به خدمات روانشناسی فراهم شده از طریق اینترنت پاسخ مثبت داده اند. پاسخ های آنان مشابه افراد و گروه هایی بود که برای آنان خدمات روانشناسی منظم ارائه می شد (یعنی، همکاری رودررو با مشاور). در آینده، به منظور بررسی چگونگی بهره وری بیشتر روانشناسان، روانشناسان ورزشی و مددجویان از استفاده ازاینترنت در کاربرد خدمات، باید تحقیقات چندشاخته ای و بین شاخه ای زیادی انجام شود. 

 

کاربردهای بالقوه اینترنت در روانشناسی ورزشی


          می توان از اینترنت و فناوری مرتبط با آن به شیوه های بسیار مختلفی در رشته روانشناسی ورزشی استفاده نمود. در بخش بعدی، به طور خلاصه به بررسی کاربردهای بالقوه اینترنت در رشته ای دانشگاهی نظیر روانشناسی ورزشی می پردازیم. لازم به تذکر است که فهرست کاربردهای اینترنت در روانشناسی ورزشی در حقیقت بسیار بیشتر از آن چیزی که در این مقاله به آن اشاره شده است. 

 

تبادل و انتشار اطلاعات 


         یکی از عوامل اصلی توسعه هر تجارتی تبادل است. راهبردهای مؤثر تبادل مشتریان بالقوه را قادر می سازد تا از کیفیت و نوع خدمات آماده شده برای آنان آگاه شوند. اینترنت می توان ابزار کارآمد و مفیدی برای انتشار اطلاعات در میان مشتری ها باشد. راهبردهای تبادلات معمولا شامل توسعه وبلاگ ها، تبلیغات در سایت ها، موتورهای جستجوگر و تابلوهای اعلانات می باشد. این سایت های اینترنتی یک قدم فراتر از رویکردهای تبادل سنتی برداشته و محلی را برای پرسش و پاسخ، منابع روانشناسی- آموزشی برای کمک به خود (برای مثال، تمرین های تصویرپردازی و تأیین هدف) و تهیه منابع حرفه ای (مثل کتاب، فیلم و غیره) فراهم می نمایند.

 

آموزش، راهنمایی و نظارت از راه دور


          اخیرا، دانشگاه ها و سازمان های متعددی، از طریق اینترنت، فرصت هایی را برای آموزش از راه دور در رشته روانشناسی ورزشی فراهم کرده اند. افراد می توانند با استفاده ازسایت های اینترنتی، در مورد تکالیف کلاسها آگاه شوند، متن های ضروری را مطالعه کنند، سخنرانی ها را تماشا کنند، از اساتید و همکلاسی ها سئوال کنند، دستورالعمل های آموزشی را دریافت نمایند، و تکالیف خود را تحویل دهند. این امکانات به افراد اجازه می دهد تا در یک نقطه جغرافیایی زمین زندگی و کار کرده و برای بالا بردن دانش خود در کلاس های خاص ارائه شده در نقاط دیگر زمین شرکت نمایند. 

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

         The development of the Internet has created many opportunities for expanding the way that knowledge and services have traditionally been disseminated in all businesses and fields of study. Along with these new opportunities for development comes the potential to misuse this technology. In a profession such as sport psychology, misuse of the Internet can easily damage the reputation of the field, and result in harm to individual clients. As a means of establishing standards for the proper use of the Internet, it is essential that ethical guidelines be expanded to include the use of the Internet in sport psychology. This Position Stand identifies several of the potential uses of the Internet in sport psychology, describes several problems and potential unethical practices that must be considered when using the Internet, provides a rationale for the development of Internet standards, and proposes an initial set of ethical standards for the use of the Internet in sport psychology.

Introduction

           Consumer related computer technology seemingly changes on a daily basis. The Internet and other technologies also continue to grow and develop at a similarly estounding pace. As these changes occur, people continue to find new and innovative ways of utilizing these technological advancements for their personal and professional benefit. The field of sport psychology is not an exception to this trend. Professionals and laypersons both use the internet extensively in business, industry, communication, education and entertainment. The Internet provides a variety of services that enable individuals to obtain valuable information for their needs. These services are often rapid and inexpensive. The use of the Internet by sport psychology professionals has largely improved communication and the dissemination of information among professionals, students, and laypersons. These advancements in technology lead not only to positive consequences and the advancement of the field of sport psychology, but also bear ethical dilemmas, which are of interest to the sport psychology profession.

            With the continuous development of new and more powerful forms of communication and information retrieval, it is inevitable that individuals in the field of sport psychology will harness these resources for personal and professional growth. The utilization of these resources can have both positive and negative effects upon the field of sport psychology, and the clients that are served. In order to excentuate the benefit of this technology and minimize the pitfalls, guidelines should be developed to help structure the manner in which the Internet is used. This Position Stand (a) provides a rationale for the continued study of the Internet as a viable means of service delivary in sport psychology, (b) outlines several developments related to the use of the Internet in sport psychology, (c) describes several problems and potential unethical practices related to the use of the Internet in sport psychology, (d) identifies a need for the development of Internet ethical standards within the field of sport psychology, and (e) provides a list of potential ethical standards to guide the use of the Internet in sport psychology.

 

The Use of the Internet in Sport Psychology:

            The need for Empirical Support The effectiveness of the Internet in providing sport psychology services to athletes and coaches has not yet been sufficiently studied. Many sport psychology practitioners believe that the Internet has the potential to assist athletes and coaches in achieving a heightened level of proficiency. However, there are several issues related to the use of the Internet for professional consultation that have not been researched, and need to be examined. There are several crucial questions related to the use of the Internet that need to be answered before one can use and provide services which meet reliable, professional, and ethical standards. Questions such as “what effects do Internet based sport psychology services have on athletes?”, “how does one assure that the sercices provided are appropriately used?” and “how confident can one be that negative effects are not experienced by the recipients of the services?”

           Sophisticated and reliable methodology is required to account for all of the positive, neutral, and negative consequences that such services may have upon clients. Some attempts have already been made. For example, Walther and Burgoon (1992) and Colon (1996) have shown that individuals and groups responded positively to the psychological services provided to them via the Internet. Their responses were similar to those of individuals and groups who were provided ‘regular’ psychological service (i.e., working ‘face to face’ with a consultant). In the future, multidisciplinary and interdisciplinary investigations should be conducted to study how psychologists, sport psychologists, and clients can most benefit from the use of the Internet in the application of services.

Potential Uses of the Internet in Sport Psychology

          The Internet and its related technology can be utilized within the field of sport psychology in many different ways. The following section briefly outlines several of the potential uses of the Internet in an academic field such as sport psychology. It should be noted that the list of uses of the Internet in sport psychology is in actuallity much greater than is mentioned in this article.

Marketing and the Dissemination of Information

           One of the keys to the development of any business is marketing. Effective marketing strategies enable potential consumers to become aware of the quality and types of services available to them. The Internet can serve as an efficient and effective means of disseminating information to consumers. Marketing strategies commonly include the development of WWW home pages, and advertisements on web sites, search engines and bulletin boards. These WWW web sites go one step further than traditional marketing approaches, and provide a forum for question and answer services, self-help psycho-educational resources (e.g., imagery and goal setting exercises), and the procurement of professional resources (e.g., books, videos, tapes).

Distance Learning, Guidance and Supervision

         Presently, several universities and organizations provide distance learning opportunities in sport psychology over the Internet. Through the use of web sites, individuals are able to learn about course assignments, read the necessary text assignments, watch lectures, ask questions of professors and classmates, receive instructional guidance, and turn in assignments. These opportunities allow individuals to live and work in one geographic area of the world, and take specific classes offered in other geographic locations to round out their knowledge base.

فهرست مطالب (ترجمه)

چکیده 
مقدمه 
استفاده از اینترنت در روانشناسی ورزشی: لزوم حمایت تجربی 
کاربردهای بالقوه اینترنت در روانشناسی ورزشی
تبادل و انتشار اطلاعات 
آموزش، راهنمایی و نظارت از راه دور
تقویت مشاوره/ عملکرد
یافتن مددکاران و ارجاعات 
وسیله گفتگو و همکاری  
مشکلات احتمالی ناشی از استفاده از اینترنت در رشته روانشناسی ورزشی
آموزش
حفظ اسرار
اعتبار ارزیابی 
تشخیص صلاحیت 
توسعه روابط
میزان اطلاعات 
کیفیت نامناسب اطلاعات
منابع

فهرست مطالب (انگلیسی)

Abstract
Introduction
The Use of the Internet in Sport Psychology: The need for Empirical Support
Potential Uses of the Internet in Sport Psychology
Marketing and the Dissemination of Information
Distance Learning, Guidance and Supervision
Counseling/Performance Enhancement
Locating Practitioners and Referrals
Medium for Discussion and Collaboration
Potential Problems Surrounding the Use of the Internet in Sport Psychology
Training
Confidentiality
Validity of Assessment
Credentialing
Relationship Development
Quantity of Information
Inconsistent Quality of Information
References

محتوای این محصول:
دانلود رایگان مقاله جایگاه ISSP در استفاده از اینترنت در روانشناسی ورزشی با فرمت pdf و ورد ترجمه به همراه اصل مقاله به زبان انگلیسی
بدون دیدگاه