دانلود رایگان مقاله مروری بر دانش و مدیریت دانش از منظر اخلاقی اسلامی
ترجمه رایگان

دانلود رایگان مقاله مروری بر دانش و مدیریت دانش از منظر اخلاقی اسلامی

عنوان فارسی مقاله: مروری بر دانش و مدیریت دانش از منظر اخلاقی اسلامی
عنوان انگلیسی مقاله: Review on Knowledge and Knowledge Management from the Islamic Ethical Perspective
کیفیت ترجمه فارسی: مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب)
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت - فلسفه
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت دانش - اخلاق اسلامی
کلمات کلیدی فارسی: دانش - مدیریت دانش - اسلامی - رقابت پذیری
کلمات کلیدی انگلیسی: Knowledge - Knowledge management - Islamic - Competitiveness
نوع نگارش مقاله: مقاله مروری (Review Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://dx.doi.org/10.2991/asshm-13.2013.40
دانشگاه: دانشکده فناوری، دانشگاه مالزی پاهانگ، کوانتان، پاهانگ
صفحات مقاله انگلیسی: 7
صفحات مقاله فارسی: 10
نوع ارائه مقاله: کنفرانس
سال انتشار مقاله: 2013
مبلغ ترجمه مقاله: رایگان
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
کد محصول: F1850
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

      جنبش دانش به طور فزاینده به عنوان یک شاخص حیاتی رقابت در نظر گرفته شده است. هدف این مقاله, کاوش در منشاء جنبش دانش از منظر اخلاق اسلامی است. مفاهیم دانش و مدیریت دانش در این مقاله مرور می شود و پیامدهای آن در نظر گرفته می شود. روش اصلی این کار, تفسیر استناد مربوطه از قرآن کریم است. این تفسیر, مفهوم اسلامی دانش را از طریق درک ماهیت آن در واقعیت جامعه دانش برجسته می کند. با توجه به مفهوم اسلامی دانش، قرآن انسان را به خواندن هر دو پدیده های طبیعی و نص (متن) الهی (وحی) دعوت می کند. به طور کلی می توان گفت که مدیریت و طبقه بندی دانش از روشی که جامعه, دانش را مفهوم سازی و درک می کند, بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد. در نهایت، مدیریت و طبقه بندی دانش, راهنمای انسان برای روش های بهره برداری از دانش است. بنابراین، هر گونه موفقیت به دست آمده توسط یک فرد, یک خروجی از درک دانش او و رشد دانش در درون خود است. در این وضعیت، انسان ها از شرایط خاص، محدودیت ها و محدودیتهای داخلی و یا خارجی تحت تاثیر قرار می گیرند که در ساخت موفقیت فردی خود به شکل مقادیر مبتنی بر کاربر محور, او را به متقاعد کردن دانش بدن یا استفاده کاربردی از دانش هدایت می کند. به این ترتیب، انتظار می رود این مقاله درک از دانش را گسترش دهد و یک راهنما را برای مسلمانان به منظور مدیریت بهتر دانش با اخلاق اسلامی ارائه دهد.

1. مقدمه

      جهانی شدن با تحولات از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) رقابت را در سراسر جهان تشدید کرده است و در حال تغییر روش اسلامی زندگی است. در نتیجه، تغییرات بیشتر در شیوه های انسان محور دیده می شوند و دانش برای حمایت از نوآوری ها و افزایش بازده مورد بهره برداری قرار می گیرند.

      از آنجا که اسلام به مدت طولانی مدیریت دانش را با تبدیل آیات قرآن A1 به قرآن صریح امروزی A1 آغاز نموده است، در مفهوم اسلام به عنوان یک "شیوه ای از تسلیم" به خدا, خالق یک نقطه شروع مفید برای شروع بحث و گفتگو در مورد مفهوم اسلامی دانش و مدیریت دانش است. با توجه به قرآن-A1 و حدیث، رویارویی با چالش ها در ظهور اقتصاد دانش، با درک کافی از دانش "علم" در اصول اساسی اسلامی رفتارها و شیوه ها, بسیار مهم است.

      این مقاله در تلاش است تا به بررسی مفهوم دانش و مدیریت دانش و تفسیر مفاهیم آن از منظر اخلاق اسلامی بپردازد. در این طریق، به این ترتیب، انتظار می رود این مقاله درک از دانش را گسترش دهد و یک راهنما را برای مسلمانان به منظور مدیریت بهتر دانش با اخلاق اسلامی ارائه دهد.

2. دانش و اسلام

      دانش به طور طبیعی یک نظام قدیمی است که به یونانیان باستان بازمیگردد (Kakabadse و همکاران، 2003). پذیرفته شده ترین تعریف دانش, "باور صادق موجه» است (Audi، 1998). در این مفهوم، دانش توسط ذهن (Bhatt، 2001) ساخته می شود. و محصول تامل و تجربه انسان (Roth، 2003) است. این مفهوم بر ایده از دانش در حوزه عامل انسانی تاکید می کند. در قرآن, سوره بقره (30-33) آمده است: "و (به یاد داشته باشید) زمانی که پروردگارت به فرشتگان گفت:" همانا، من می خواهم (انسان) را نسلی پس از نسل دیگر بر روی زمین قرار دهم." آنها گفتند: "شما را بصورت مستقیم در آن قرار خواهیم داد, کسانی که فساد می کنند و خون ها می ریزند، - در حالی که ما شما را با ستایش و تشکر جلال و شکوه می دهیم (شما را بالاتر از همه متعالی قرار می دهیم) و تقدیس می کنیم." او (خدا) گفت:

"آنچه را شما نمی دانید من می دانم." (30) و او به آدم همه اسامی (از همه چیز) را آموخت، سپس او آنها را به فرشتگان نشان داد و گفت: " اگر صادق هستید, اسامی اینها را بگویید." (31)

آنها (فرشتگان) گفتند: " به شما افتخار می کنیم، ما هیچ دانشی نداریم جز آنچه شما به ما آموخته اید. همانا شما دانا و حکیم" (32) هستید.

      او گفت: «ای آدم, به آنها از اسامی آنها اطلاع دهید!" و هنگامی که او آنها را از اسامی خودشان آگاه کرد، او گفت: " من به شما نگفتم که من از غیب (نهان) در آسمانها و زمین خبر دارم و من می دانم شما چه چیزی را نشان می دهید و چه چیزی را پنهان نموده اید؟ " (33)

      بر اساس آن، اسلام با توجه به 96:1-5, قرآن، به عنوان یک مذهب دانش (Muhamadul، 2011) دیده می شود, می گوید! به نام پروردگارت، کسی که خلق کرده است (که وجود دارد) (1) بشر را از لخته خلق کرده است (یک قطعه از خون منعقد ضخیم) (2) بخوانید! و پروردگار شما, سخاوتمندانه ترین است، (3) کسی (نوشتن) با قلم آموخته است، (اولین فردی که نوشته است, حضرت ادریس (خنوخ) بود] (5), آنچه را انسان نمی دانست به او آموخت (5).

      دانش به عنوان چیزی در نظر گرفته می شود که خدا به انسان داده است. به عنوان مرجع و یا راهنما برای همه انسان ها برای شرح یک الگوی اسلامی استفاده می شود و ذاتاً مرتبط با ساختار جهان بینی آنها نسبت به تمام جنبه های باور شخصی و رفتار اجتماعی است. حضرت محمد (علیه السلام) یک بار گفت "همانا، مردان دانش, وارثان پیامبران هستند." در اسلام، ارزش یک مرد در ارزش دانش او نهفته است و انسان را به کسب دانش را تشویق می کند.

      بنابراین همانطور که در قرآن بیان شده است، بقره (239) اظهار داشت: و اگر شما می ترسید (یک دشمن)، نماز (دعا) را با پای پیاده و یا سوار انجام دهید. و هنگامی که شما در ایمنی هستید، نماز (نماز) را به شیوه ای ارائه دهید که او به شما آموزش داده است، آنچه که شما نمی دانستید (قبل از). (239)

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

      Knowledge movement has been increasingly regarded as a vital indicator of competitiveness. This paper aims to explore the origin of knowledge movement from the perspective of Islamic ethics. It overviews the concepts of knowledge and knowledge management and comprehends its implications. The main method is by interpreting the relevant citation from holy Qur‟an. It highlights the Islamic conception of knowledge through understanding its nature in the reality of knowledge society. With regards to the Islamic conception of knowledge, the Qur‟an invites human beings to read both the natural phenomena and the divine text (revelation). Generally speaking, knowledge management and classification are very much influenced by the way society conceptualizes and realizes knowledge. Eventually, knowledge management and classification guide man to the ways of knowledge utilization. Therefore, any success achieved by a person is an output of his/her knowledge understanding and knowledge growth within himself. In this status, human beings might be influenced by a certain situations, limitations and constrains internally or externally that lead him to persuade either body knowledge or the functional usage of knowledge in making his own individual success in a form of user-centric based values. In this way, this paper is expected to extend the understanding of knowledge and provide a guide for Muslims to better manage knowledge with Islamic ethics.

1. Introduction

      Globalization with developments from information communication technology (ICT) have exacerbated worldwide competition and been changing Islamic way of life. Consequently, more changes are to be witnessed in human-centric practices to comprehend and utilize knowledge to support innovations and enhance efficiencies.

      Since Islam has long started knowledge management by converting Al Quran verses into the explicit Al Quran today, the notion of Islam as a “manner of submission” to God the Creator is a useful starting point to begin a discussion on the Islamic conceptualization of knowledge and knowledge management. According to the Al-Quran and Hadith, it is vital to face the challenges in the advent of knowledge economy, with sufficient understanding of “'ilm” knowledge within the Islamic fundamental principles of conducts and practices.

      This paper is attempting to review the concepts of knowledge and knowledge management and interpret its implications from the perspective of Islamic ethics. In this way, it is expected to extend the understanding of knowledge and provide a guide for Muslims to better manage knowledge with Islamic ethics.

2. Knowledge and Islam

      Knowledge in nature is an old discipline which can be traced back to ancient Greeks (Kakabadse et al., 2003). The most accepted definition of knowledge is “justified true belief” (Audi, 1998). In this sense, knowledge is made by the mind (Bhatt, 2001). It is a product of human‟s reflection and experience (Roth, 2003). It emphasizes the idea of knowledge within the scope of the human factor.Quran al-Baqarah (30-33) reads:“And (remember) when your Lord said to the angels: "Verily, I am going to place (mankind) generations after generations on earth." They said: "Will You place therein those who will make mischief therein and shed blood, - while we glorify You with praises and thanks (Exalted be You above all that they associate with You as partners) and sanctify You." He (Allah) said: "I know that which you do not know."(30) And He taught Adam all the names (of everything), then He showed them to the angels and said, "Tell Me the names of these if you are truthful."(31)

      They (angels) said: "Glory be to You, we have no knowledge except what you have taught us. Verily, it is You, the AllKnower, the All-Wise."(32) He said: "O Adam! Inform them of their names," and when he had informed them of their names, He said: "Did I not tell you that I know the Ghaib (unseen) in the heavens and the earth, and I know what you reveal and what you have been concealing?"(33)

      Based on it, Islam is viewed as a religion of knowledge (Muhamadul, 2011), according to the Quran 96:1-5, Read! In the Name of your Lord, Who has created (all that exists) (1) Has created man from a clot (a piece of thick coagulated blood) (2) Read! And your Lord is the Most Generous, (3) Who has taught (the writing) by the pen [the first person to write was Prophet Idris (Enoch)], (4) Has taught man that which he knew not, (5).

      Knowledge is regarded as God given to Mankind. It is to be used as reference or guidance for all human beings to elaborate an Islamic paradigm and intrinsically related to structuring their worldview towards all aspects of personal belief and social behavior. Prophet Muhammad (peace be upon him) once said "Verily, the men of knowledge are the inheritors of the prophets". In Islam, the value of a man lies in the value of his knowledge and it encourages human beings to acquire knowledge.

     Thus as stated in the Quran, alBaqarah (239): And if you fear (an enemy), perform Salat (pray) on foot or riding. And when you are in safety, offer the Salat (prayer) in the manner He has taught you, which you knew not (before). (239)

فهرست مطالب (ترجمه)

چکیده

1. مقدمه

2. دانش و اسلام

3. مدیریت دانش اسلامی

4. سیاست های اصلی در مدیریت دانش جمهوری اسلامی

5. نتیجه گیری

فهرست مطالب (انگلیسی)

Abstract

1. Introduction 

2. Knowledge and Islam 

3. Islamic knowledge management

4. Main Policies in the Islamic Knowledge Management 

5. Conclusion 

References