دانلود رایگان مقاله مطالعه ای در مورد یافتن جایگاه برای طراحی بسته بندی
ترجمه رایگان

دانلود رایگان مقاله مطالعه ای در مورد یافتن جایگاه برای طراحی بسته بندی

عنوان فارسی مقاله: مطالعه ای در مورد یافتن جایگاه برای طراحی بسته بندی و روش های مبتنی بر دقت طراحی
عنوان انگلیسی مقاله: Study on packaging design positioning and methods based on design accuracy
کیفیت ترجمه فارسی: مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب)
مجله/کنفرانس: مجله تحقیقات شیمیایی و دارویی - Journal of Chemical and Pharmaceutical Research
رشته های تحصیلی مرتبط: مدیریت - طراحی صنعتی
گرایش های تحصیلی مرتبط: مدیریت کسب و کار - بازاریابی - طراحی محصول
کلمات کلیدی فارسی: بسته (پکیج) - جایگاه یابی طراحی - دقت
کلمات کلیدی انگلیسی: Package - Design positioning - Accuracy
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
دانشگاه: کالج هنر، دانشگاه علوم و فناوری هبی عادی، Qinhuangdao، چین
صفحات مقاله انگلیسی: 5
صفحات مقاله فارسی: 12
ناشر: Jocpr
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2014
مبلغ ترجمه مقاله: رایگان
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
کد محصول: F1959
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

         صنعت بسته بندی دارای جایگاه طراحی بسیار علمی و دقیق در فرایند تولید و ساخت است تا نیازهای گروه های مصرف کننده برای بسته بندی کالاها را برآورده سازد. این مقاله، با شروع از رویه پایه برای طراحی بسته، بر روی کاربرد و روش های جایگاه یابی برند، جایگاه یابی محصول و جایگاه یابی مصرف کننده در مقوله طراحی بسته بندی تمرکز می کند و طراحان را قادر می سازد تا راه حل هایی برای بسته بندی محصول طراحی کنند که نیازهای بازار را بیشتر برآورده کنند، زمان طراحی را به طور چشمگیری کاهش دهند و نیز موجب بهبود دقت، مقرون به صرفگی و علمی بودن طراحی بسته شوند.

مقدمه

         همراه با بهبود نیازهای استاندارد و زیبایی شناختی زندگی انسان، بسته بندی محصول, شایسته چیزی بیشتری از حفاظت از محصولات است و باید به طور فزاینده توسط شرکت ها و مصرف کنندگان به آنها بها داده شود. بسته بندی محصول نه تنها یک ابزار قدرتمند برای فروش محصولات آنها است، بلکه نماینده تصویر شرکت نیز می باشد. در رقابت شدید بازار، انتقال سریع و دقیق اطلاعات محصول و تصویر شرکت به مصرف کنندگان از طریق بسته بندی محصول مهم به نظر می رسد. "جایگاه یابی یا یافتن موقعیت و جایگاه برای طراحی", یک اصطلاح است که از خارج از کشور آمده است، که "جایگاه" در آن, به معنای موقعیت و جهت گیری است. بنابراین، جایگاه یابی طراحی به طراحی با یک هدف روشن و طراحی دقیق اشاره دارد که مسأله مفهوم آن را حل می کند. و در طراحی بسته بندی, می توان آن را به عنوان جایگاه یابی در برابر گروه های مصرف کننده، در برابر کارکردهای کیفی یا خاص کالاها و در برابر ویژگی های برند تفسیر کرد، که به روشنی می تواند به عنوان رویه ها و روش های طراحی خلاصه سازی شود که می توانند "به طور دقیق حامل اطلاعات محصول به مصرف کنندگان باشند و عمیقاً مصرف کنندگان را تحت تأثیر قرار دهند. کاربرد روش های جایگاه یابی طراحی متفاوت می تواند نه تنها برنامه های طراحی بسته بندی را دقیق تر و استاندارد تر سازد، بلکه می تواند به طور چشمگیری زمان طراحی بسته بندی را نیز کاهش دهد و طراحی بسته بندی محصول را به منظور تطبیق با اهداف طراحی پاسخگوی نیازهای بازار 3], نیازهای جمعیت و الزامات کارکردی بهبود بخشد [1-3].

رویه پایه طراحی بسته

        هر مرحله از طراحی نمودن مدرن بسته, محتوا و روش طراحی خاص خود را دارد و هر یک از نزدیک با یکدیگر مرتبط هستند و تنها راه موفقیت در طراحی بسته بندی محصول را تشکیل می دهند. جایگاه یابی طراحی, موضوعی در ارتباط با روش طراحی بسته است. بنابراین، الزامات رویه ای پایه طراحی بسته باید قبل از بحث در مورد دقت و صحت جایگاه یابی طراحی, از ابتدا درک شوند. [4]

        در طراحي بسته، طراحان بايد درمورد جهت گیری توليد برای مصرف كننده شفاف سازی نمایند. به عنوان یک نتیجه، ظاهر محصولات و طراحی بسته باید بر اساس ارائه خدمات به مصرف کنندگان و تحت شرایط فروش و نیازهای بازار باشد. اهمیت بسته محصول در موارد زیر نهفته است: از منظر مصرف کنندگان، آیا بسته به وضوح می تواند صفات و ویژگی های محصول را بیان کند؟ و از منظر شرکت ها، آیا بسته می تواند به طور موثر فروش را ارتقاء دهد؟ بنابراین، برای تکمیل طراحی بسته، یک روش طراحی منطقی مورد نیاز است. رویه پایه طراحی بسته, برنامه ریزی یا آرایش طراح در کل فعالیت طراحی است به طوری که هدف او از طراحی بسته بندی که به درستی مراحل کار را مطابق با برخی از قوانین علمی به منظور دستیابی به هدف کلی در نشان داده شده خود شکل 1 می چیند, به دست آید.

جایگاه یابی برای طرح بسته

        جایگاه یابی طراحی در طراحی بسته بندی بر روی مناسب بودن، هدفمند بودن و دقت و صحت طراحی تمرکز می کند و مطالب و مسیر اصلی را برای مفهوم و بیان آینده را تعیین می کند. اهمیت اصلی در برجسته کردن ویژگی منحصر به فرد کالاها که کالاهای دیگر آن را ندارند و محتویاتی که باید به طور خاص با استفاده از جایگاه یابی طراحی بیان شوند، و در نهایت تعیین زمینه درست بسته کالاها و در عین حال مشخص نمودن مشخصات بسته نهفته است. سه عنصر پایه جایگاه یابی طراحی عبارتند از برند، محصولات و مصرف کنندگان [5].

جایگاه یابی برند و روشهای آن

         جایگاه یابی برند, یک فرایند یا اقدام مانند ایجاد یک تصویر منحصر به فرد برند مطابق با محصولات اصلی بر اساس شرط تجزیه و تحلیل جامع بازار هدف و رقابت، طراحی و گسترش تصویر کلی از برند، و در نهایت، گرفتن یک مکان منحصراً ارزشمند در داخل مصرف کنندگان هدف می باشد. هدف از این کار, طراحی صفت محصول، گسترش ارزش برند و در نهایت ایجاد یک جایگاه منحصر به فرد برای این برند در مشتریان هدف با نگاهی به احساسات ذهنی مصرف کنندگان هدف، با استفاده از طراحی تصویر کلی برند است. جایگاه یابی برند, یک اقدام مهم است که شرکت ها برای ساخت یک تصویر منحصر به فرد بازار و ایجاد مزایای رقابتی اتخاذ می کنند [6-7].

        یک نام، اصطلاح، یک نماد، یک علامت، یک طراحی یا ترکیبی از آن که برای متمایز نمودن محصولات یا خدمات دیگر رقبا مورد استفاده قرار می گیرند, می تواند حامل برند باشد. تصور در مورد حامل برند در داخل مصرف کنندگان به منزله یک منبع افزایش دهنده ارزش است. از آنجایی که هویت (شناسه) برند ثبت می شود و تحت قانون محافظت می شود، تصویر آن مانند شکل و نماد دارای مشخصه های شناسایی قوی و منحصر به فرد است به طوری که مصرف کنندگان به وضوح ویژگی های برند محصولات مورد استفاده را درک می کنند و تحت تاثیر قرار می گیرند. بنابراین، روش اصلی جایگاه یابی برند، برجسته کردن تصویر بصری برند مانند نام، اصطلاح، نماد یا طراحی برند است که در شکل 2 و 3 نشان داده شده است.

         "نامگذاری یک برند" یک فرایند دشوار تفکر و آغاز جایگاه یابی برند است.  به جای "نامگذاری یک محصول", ما می گوییم: "نامگذاری برند", به این دلیل که "فرایند نامگذاری", فرایند متحول نمودن بازار، جایگاه ، تصویر، احساسات و ارزش در قدرت بازاریابی و راه اندازی جایگاه یابی و رقابت در بازار است. بیش از یک مارک ساده، نام برند می تواند جایگاه یابی را تقویت کند و در رقابت دخیل شود، اما می تواند "مزایای همیشگی بازار را برای برند" با ارزش تصویر احتمالاً پنهان آن اعطا نماید. از این رو، چنین گفته ای وجود دارد: "یک نام خوب, یک برند را قادر می سازد تا در نقطه شروع برنده باشد".

        یک برند را می توان از نام شرکت، یک حیوان، یک گیاه، نام فرد یا نام یک مکان نامگذاری نمود؛ یا با توجه به محتوی اصلی و مهارت طراحی نامگذاری نمود؛ یا با یک نام ساختگی از معنای ضمنی خوش شانس نامگذاری نمود. در کل، نام برند باید محبوب، قابل فهم و جذاب باشد؛ معنای آن باید تعمیم داده شود، صحیح و پیچیده باشد؛ تلفظ آن باید قابل خواندن باشد و باید به طور کامل ویژگی های محصول را به صورت کلی و تفاوت از سایر کالاهای مشابه را که باعث می شود مصرف کنندگان به یک درک عمیق برسند، انگیزه قصد خرید را در آنها ایجاد می کند، نشان دهد و یک جای پای خوب برای تصویر شرکت در شکل 4 و، 5 نشان داده شده است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

ABSTRACT

        Packaging industry has a very scientific and rigorous design positioning in the process of production and manufacturing in order to meet the needs of consumer groups for goods packaging. This article, starting from the basic procedure of package design, focuses on the application and methods of brand positioning, product positioning and consumer positioning in packaging design positioning, enabling designers to design product packaging solutions that meet the market needs more, greatly reducing the package designing time, as well as improving the accuracy, economy and scientificity of package design.

INTRODUCTION

         Along with the improvement of human living standard and aesthetic needs, product packaging has been entitled to more meanings than goods protection, and is increasingly being valued by enterprises and consumers. Product packaging is not only a powerful tool to market their products, but also represents the company's image. In the fierce market competition, it seems particularly important to pass the product information and corporate image on to consumers quickly and accurately through product packaging. “Design positioning” is a term from abroad, of which “position” means location and direction. Therefore, design positioning refers to design with a clear goal and accurate design that solves the problem of conception. And in packaging design, it can be interpreted as positioning against consumer groups, against the quality or special functions of goods, and against brand characteristics, which can be clearly summarized as design procedures and methods that can “accurately convey product information to consumers and deeply impressed consumers”. The application of different design positioning methods can not only make packaging design programs more rigorous and standardized, but also greatly reduce packaging design time and improve product packaging design to adapt to the design goals of meeting market needs, population needs and functional requirements [1-3].

THE BASIC PROCEDURE OF PACKAGE DESIGNING

         Each stage of modern package designing has its specific design content and method, and each link is closely related and indispensable, which forms the only way to success of designing product package. Design positioning is subject to a link of package designing procedure. Therefore, the basic procedural requirements of package design shall be grasped firstly before the discussion on accuracy of design positioning. [4]

        In package designing, designers shall be clear about the consumer-orientation of production. As a consequence, products’ appearance and package design should be conducted on the basis of serving consumers and subject to the sales situation and market needs. The significance of product package lies in: from the perspective of consumers, whether the package can clearly express the attributes and features of product; and from the perspective of enterprises, whether the package can promote sales effectively. Therefore, a reasonable design procedure is needed in order to complete a package design. The basic procedure of package designing is designer’s plan or arrangement on the whole design activity so as to achieve his/her goal of package design, which properly arranges the working steps in accordance with some scientific rules in order to achieve the overall objective is shown in Figure 1 .

POSITIONING OF PACKAGE DESIGN

        The design positioning in package design focuses on pertinence, purposefulness and accuracy of design, and establishes main contents and direction for the later conception and expression. The main significance lies in highlighting the goods’ exclusive feature that other commodities do not own and the contents that should be especially expressed by means of design positioning, and finally determining the right theme of goods package at the same time sticking out the characteristics of the package. Three basic elements of design positioning are brand, products and consumers [5].

BRAND POSITIONING AND ITS METHODS

        Brand positioning is such a process or action as establishing a unique brand image in accordance with the original products on condition of comprehensively analyzing the target market and competition, designing and spreading the overall image of brand, and finally taking an exclusively valuable place inside the target consumers. It aims at designing the product attribute, spreading the brand value, and finally establishing a unique position for this brand inside the target customers with a view to the mental feelings of target consumers, by means of designing the overall brand image. Brand positioning is an important measure taken by enterprises to build a unique market image and to create competitive advantages [6-7].

       Brand carrier can be a name, a term, a symbol, a mark, a design, or their combination that is used to differentiate other competitors’ products or services. The impression on the brand carrier inside consumers constitutes the source of value addition. Since the brand identity is registered and will be protected by law, its image such as typeface and symbol has strong identifying characteristics and uniqueness so that consumers clearly understand the brand features of products used, and get impressed. Therefore, the principal way of brand positioning is to highlight the visual image of brand such as the brand name, term, symbol or design is shown in Figure 2 and 3.

         “Naming a brand” is a difficult process of thinking, and the beginning of brand positioning. We say “naming a brand”, rather than “naming a product”, because “the process of naming” is a process of transforming market, position, image, emotion and value into marketing power, and starting up the market positioning and competition. More than a simple mark, brand name can reinforce the positioning and involve in competition, but also can “endow everlasting market advantages to a brand” with its possibly hidden image value. Hence, there is such a saying as “a good name enables a brand to win at the starting point”.

        A brand can be named from corporate name, an animal, a plant, a person’s name or a place name; or named according to the main ingredient and craftsmanship; or named with a fabricated name of lucky implied meaning. In total, the brand name should be popular, understandable and catchy; its meaning should be generalized, correct and sophisticated; its pronunciation should be readable; and it should fully show the features of product as a whole and the difference from other similar commodities, which leaves consumers a deep impression, motivates their purchasing intention, and build up a good foothold for corporate image is shown in Figure 4 and,5.

فهرست مطالب (ترجمه)

چکیده

مقدمه

رویه پایه طراحی بسته

جایگاه یابی برای طرح بسته

جایگاه یابی برند و روشهای آن

جایگاه یابی محصول و روشهای آن

جایگاه یابی مصرف کننده و روش های آن

نتیجه گیری

منابع

فهرست مطالب (انگلیسی)

ABSTRACT

INTRODUCTION

THE BASTIC PROCEDURE OF PACKAGE DESIGNING

POSITIONING OF PACKAGE DESIGN

BRAND POSITIONING AND ITS METHODS 

PRODUCT POSITIONING AND ITS METHODS 

CONSUMER POSITIONING AND ITS METHODS 

CONCLUSION

REFERENCES