دانلود رایگان مقاله درک استفاده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از خدمات پزشک خانواده
ترجمه رایگان

دانلود رایگان مقاله درک استفاده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از خدمات پزشک خانواده

عنوان فارسی مقاله: درک استفاده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از خدمات پزشک خانواده: تجزیه و تحلیل مقطعی از بررسی سازمان بهداشت کانادا
عنوان انگلیسی مقاله: Understanding adolescent and young adult use of family physician services: a cross-sectional analysis of the Canadian Community Health Survey
کیفیت ترجمه فارسی: مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب)
مجله/کنفرانس: مراقبت های اولیه (BMC) - (BMC) Primary Care
رشته های تحصیلی مرتبط: پزشکی
گرایش های تحصیلی مرتبط: بهداشت عمومی - اپیدمیولوژی یا همه گیر شناسی
کلمات کلیدی فارسی: مراقبت های بهداشتی اولیه - پزشک خانواده - جوانی - سیاست مراقبت های بهداشتی - کاربر بالا
کلمات کلیدی انگلیسی: Primary Health Care - Family Physician - Young Adulthood - Health Care Policy - High User
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1186/1471-2296-12-118
لینک سایت مرجع: https://bmcprimcare.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-2296-12-118
دانشگاه: مرکز مطالعات پزشکی خانواده، دانشگاه غربی انتاریو، لندن، انتاریو، کانادا
صفحات مقاله انگلیسی: 10
صفحات مقاله فارسی: 20
ناشر: BMC
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2011
مبلغ ترجمه مقاله: رایگان
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 2731-4553
کد محصول: F2208
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چكيده

پیش زمینه: مراقبت های بهداشتی اولیه داراي اثرات مثبتي بر سلامت جامعه است و مي تواند رفتارهای در معرض خطر و مشکلات بهداشتی در دوران نوجوانی را کاهش دهد. اما هنوز اطلاعات کمی در مورد عواملي كه با استفاده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از خدمات پزشک خانواده مرتبط هستند، شناخته شده است. تعیین عوامل مرتبط با استفاده از اطلاع رسانی سیاست های مراقبت های بهداشتی اولیه موثر، امیری حیاتی است. ما با بررسی سه موضوع در مورد استفاده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از پزشک خانواده، به این شکاف در نوشته هاي مراقبت های بهداشتی اولیه مي پردازيم: بی عدالتی ، مرحله رشد و نمو منحصر به فرد نوجوانی و تمایز بین استفاده (کاربران در مقابل غیرکاربران) و شدت ( کاربران با ویزیت بالا در مقابل کاربران با ویزیت پایین).

روش ها: ما رگرسیون لجستیک تو در تو را برای دو پیامد انجام داديم:  استفاده و شدت خدمات پزشک خانواده برای اوایل نوجوانی، میانه نوجوانی و جوانی با استفاده از بررسی بهداشت جامعه کانادا 2005:.

نتایج: بیماری های مزمن با استفاده از در اوایل و ميانه نوجوانی و شدت در تمام گروه های سنی مرتبط بود. پاسخ دهندگان از Quebec، شانس کمتری برای استفاده داشتند. افراد بدون دکتر بهداشتی منظم، داراي شانس بسیار پایین تري بودند تا به عنوان کاربر در نظر گرفته شوند. عوامل مرتبط با استفاده از در اوایل و ميانه نوجوانی با دخالت پدر و مادر مرتبط بود در حالی که عوامل در جوانی، استقلال در حال ظهور این گروه را نشان می دهد.

نتیجه گیری: ما پیام های كليدي ناشناخته قبلي را براي استفاده جوانان و نوجوان از خدمات پزشک خانواده برجسته نموديم. بی عدالتی در مورد تنوع منطقه ای و برای کسانی که دکتر بهداشتی منظم ندارند، وجود دارد. تنوع در عوامل مرتبط با خدمات پزشک خانواده در سراسر سه گروه سنی نوجوانان وجود دارد. سیاست های بهداشت و درمان و مراقبت های بهداشتی با هدف نوجوانان باید در نظر گيرد که پدر و مادر هنوز هم تصمیم گیرنده اصلی هستند در حالی که نوجوانان مسن تر مستقل تر می باشند. است تنوع در عوامل مرتبط با دو پیامد استفاده و شدت خدمات وجود دارد. عوامل مرتبط با استفاده باید با در نظر گرفتن برابري دسترسی به مراقبت های بهداشتی اولیه درک شود در حالی که عوامل مرتبط با شدت باید با توجه به استفاده مناسب از منابع قابل درک باشد. درک به دست آمده از این مطالعه می تواند در مورد سیاست های مراقبت های بهداشتی که به مرحله رشد حساس نوجوانی و جوانی پاسخگو هستند، اطلاع رساني نمايد.

پيش زمینه

         مراقبت های بهداشتی اولیه داراي اثرات مثبتي بر سلامت جامعه [1] است و مي تواند رفتارهای خطرناك و مشکلات بهداشتی در دوران نوجوانی را کاهش دهد [2]. اما هنوز اطلاعات کمی در مورد عواملي كه با استفاده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از خدمات پزشک خانواده مرتبط هستند، شناخته شده است. تعیین عوامل مرتبط با استفاده از اطلاع رسانی سیاست های مراقبت های بهداشتی اولیه موثر، حیاتی است. اين مقاله به بررسی سه موضوع در مورد استفاده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از پزشک خانواده، به این شکاف در نوشته هاي مراقبت های بهداشتی اولیه مي پردازد: بی عدالتی، مرحله رشد و نمو منحصر به فرد نوجوانی و تمایز بین استفاده (کاربران در مقابل غیرکاربران) و شدت ( کاربران با ویزیت بالا در مقابل کاربران با ویزیت پایین).

          اولين مورد، موضوع نابرابري بود كه توسط بررسي رابطه دسترسي به يك دكتر بهداشتي منظم، موقعيت جغرافيايي، درآمد خانوار و نياز به استفاده از پزشک خانواده مورد بررسي قرار گرفت. مطالعاتي وجود دارند که به استفاده نوجوانان از همه نوع از پزشکان نگاه نموده اند: ایالات متحده آمریکا [3-18]، کانادا [19،20] ، و اسپانیا [21]. بسیاری از اینها تنها توصیفی هستند و تنها ميانگين تعداد ویزیت کنندگان يا نسبت نوجوانان ویزیت کننده را ارائه مي دهند و گاهی اوقات آنها را بر اساس سن، نژاد، درآمد و بیمه طبقه بندی مي كنند. سه بررسي، خدمات پزشک خانواده را مورد بررسی قرار داده است [8،16،19] که هیچ يك اطلاعاتی درباره اینکه آیا نوجوانان دسترسی به دکتر بهداشتی منظم دارند يا خير را فراهم ننموده اند كه اين يكي از عوامل مرتبط با استفاده در بزرگسالان [22،23] است و در مورد کمبود پزشکان خانواده، نه تنها در کانادا بلکه در بسیاری از کشورهای جهان مهم است [24 - 30].

        دوم، تفاوت هاي رشد و نمو مهم در سراسر دوران نوجوانی و جوانی مورد بررسی قرار گرفت. مراقبت های بهداشتی نوجوان و جوان از مراقبت از بزرگسالان به اين علت متمایز است كه مسئولیت دسترسی و تصمیم گیری در مورد تغییرات مراقبت در دوران نوجوانی به عهده پدر و مادر در جواني به عهده خود فرد است. با این حال، اغلب نوجوانان و جوانان با کودکان و یا بزرگسالان، در مطالعات پژوهشي گنجانده شده اند [9،11،21،31 ] . به عنوان مثال، در بزرگسالی، زنان ویزیتهاي بیشتري از مردان انجام مي دهند [ 31،32 ] و یک مطالعه در کانادا از نوجوانان 12 تا 19 سال ، نشان داد که زنان از انواع پزشکان ویزیت بيشتري انجام مي دهند [20]. در این مطالعه بررسی شد كه آيا تفاوت جنسی برای استفاده از پزشک خانواده وجود دارد و اینکه آیا این مورد بسته به سن نوجوانان، متفاوت است يا خير.

         سوم ، تمایزی بین کاربران و غيركاربران (استفاده) و در میان کاربران، بین کاربران با ویزیت بالا و کاربران با ویزیت پایین (شدت) وجود داشت.  استفاده از مراقبت های بهداشتی معمولا به عنوان یک نتیجه شمارش و یا به عنوان یک دوگانگی بین کسانی که از خدمات استفاده می کنند و کسانی که این کار را نمی کنند مدلسازی می شود. هر دوی این طبقه بندی ها فرض می کند که عوامل مرتبط با استفاده برای غیر کاربران، کاربران با ویزیت کم و کاربران با ویزیت بالا یکسان خواهد بود. در واقع، عواملی وجود دارند که کاربران را از غیر کاربران متمایز می کنند، در حالی که عوامل دیگر بین کاربران با ویزیت بالا از کاربران با ویزیت پایین تمایز قائل می شوند. دو مطالعه اخیر در کانادا استفاده از خدمات مراقبت های بهداشتی افراد بالغ را به عنوان یک مدل دو سطح [ 31،32 ] مفهوم سازی نمود. با این حال، هیچ مطالعه ای در مورد نوجوانان یافت نشد که استفاده از پزشک را بدین طریق مفهوم سازی نماید.

          سیاست مراقبت های بهداشتی و برنامه ریزی باید توسط اطلاعاتی اطلاع رسانی شود که این تمایزات مهم را در مراقبت های بهداشتی نوجوان و جوان در نظر می گیرند.

روش ها

       یک تجزیه و تحلیل ثانویه با استفاده از بررسی بهداشت جامعه کانادا در 2005  ( CCHS ) [ 33 ] انجام شد. CCHS، یک طراحی خوشه چند مرحله ای طبقه ای، بررسی سلامت مقطعی مبتنی بر جمعیت مدیریت شده برای کانادایی های 12 سال و بالاتر است. برای این مطالعه، تنها نوجوانان و افراد بالغ جوان (سنین 12 تا 24 سال ) قرار گرفتند. جزئیات این CCHS را می توان در وب سایت آمار کانادا [ 34 ] یاف. مجوز از مرکز اطلاعات تحقیقات اداره آمار کانادا (RDC) برای دسترسی به این داده ها در دانشگاه وسترن Ontario دریافت شده است. تایید از دانشگاه انجمن تحقیقات علوم سلامت وسترن Ontario لازم نبود چرا که این یک تجزیه و تحلیل ثانویه با امکان شناسایی پاسخ دهندگان به نظرسنجی فردی بود.

        شکل 1، خلاصه معیارهای ورود و خروج است. حجم نمونه برای تجزیه و تحلیل عبارت بود از: افراد 12 تا 14 سال - 4985 ، 15 تا 19 سال - 8718 ، و 20 تا 24 ساله - 6681 . موارد موجود در تجزیه و تحلیل با موارد حذف شده از مطالعه به دلیل از دست دادن داده ها برای تعیین اینکه آیا آنها از نظر سن، جنس، و ایالت محل اقامت متفاوت هستند، مقایسه شد. در اوایل نوجوانی ، هیچ تفاوتی میان ایالات وجود نداشت، اما زنان نوجوانان به احتمال بیشتر اطلاعات کافی نداشتند. در میانه نوجوانی ، تفاوتی بین زن و مرد و یا در میان سنین وجود نداشت اما ایالاتی غربی دارای موارد از دست رفته بیشتر از ایالات شرقی بودند. در جوانی، تفاوت در مقدار داده های از دست رفته برای هر جنس، سن، و یا ایالت وجود نداشت.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

Background: Primary health care is known to have positive effects on population health and may reduce at-risk behavior and health problems in adolescence. Yet little is known about the factors that are associated with adolescent and young adult utilization of family physician services. It is critical to determine the factors associated with utilization to inform effective primary health care policy. We address this gap in the primary health care literature by examining three issues concerning adolescent and young adult family physician use: inequity; the unique developmental stage of adolescence; and the distinction between utilization (users versus non-users) and intensity (high users versus low users).

Methods: We conducted nested logistic regressions for two outcomes: utilization and intensity of family physician services for early adolescence, middle adolescence, and young adulthood using the 2005 Canadian Community Health Survey.

Results: Chronic conditions were associated with utilization in early and middle adolescence and intensity in all age groups. Respondents from Quebec had lower odds of utilization. Those without a regular medical doctor had much lower odds of being users. The factors associated with use in early and middle adolescence were in keeping with parental involvement while the factors in young adulthood show the emerging independence of this group.

Conclusions: We highlight key messages not known previously for adolescent and young adult use of family physician services. There is inequity concerning regional variation and for those who do not have a regular medical doctor. There is variation in factors associated with family physician services across the three age groups of adolescence. Health care and health care policies aimed at younger adolescents must consider that parents are still the primary decision-maker while older adolescents are more autonomous. There is variation in the factors associated with the two outcomes of utilization and intensity of services. Factors associated with utilization must be understood when considering the equitability of access to primary health care while factors associated with intensity must be understood when considering appropriate use of resources. The understanding gained from this study can inform health care policy that is responsive to the critical developmental stage of adolescence and young adulthood.

Background

         Primary health care is known to have positive effects on population health [1] and may reduce at-risk behavior and health problems in adolescence [2]. Yet little is known about the factors that are associated with adolescent and young adult use of family physician services. It is critical to determine the factors associated with use in order to inform effective primary health care policy. This paper addresses this gap in primary health care services research by examining three policy-relevant issues concerning adolescent and young adult use of family physician services: inequity; the unique developmental stage of adolescence; and the distinction between utilization (users versus non-users) and intensity (high users versus low users).

         First, the issue of inequity was explored by examining the relationship of access to a regular medical doctor, geographic location, household income, and need, to family physician use. There are studies that look at adolescents’ use of all types of physicians: United States [3-18], Canada [19,20], and Spain [21]. Many of these are solely descriptive, providing only mean number of visits or proportions of adolescents making visits, sometimes stratifying by age, race, income/insurance. Three of these examined family physician services [8,16,19]. None have information about whether adolescents had access to a regular medical doctor, a factor associated with use in adults [22,23] and important with the current shortage of family physicians, not only in Canada but in many parts of the world [24-30].

       Second, the important developmental differences throughout adolescence and young adulthood were examined. Adolescent and young adult health care is distinct from adult care in that the responsibility for accessing and making decisions concerning care shifts from the parent in younger adolescence to the young adult. Yet often adolescents and young adults are included with children or with adults in research studies [9,11,21,31]. For example, in adulthood, females make more visits than males [31,32] and a Canadian study of adolescents 12 to 19 years, found that females made more visits for all types of physicians [20]. This study examined if there were sex differences for family physician utilization and whether this varied depending on the age of the adolescent.

         Third, the distinction was made between users and nonusers (utilization), and among users, between high users and low users (intensity). Health care use has usually been modeled as a count outcome, or as a dichotomy between those who used services and those who did not. Both these classifications assume that the factors associated with use will be the same for non-users, low volume users and high volume users. In fact, there may be factors that distinguish users from non-users, while other factors distinguish high users from low users. Two recent Canadian studies conceptualized adult health care service use as a two level model [31,32]. However, no adolescent studies were found that conceptualize physician use in this way.

        Health care policy and planning should be informed by information that takes into account these important distinctions in adolescent and young adult health care.

Methods

         A secondary analysis was conducted using the 2005 Canadian Community Health Survey (CCHS)[33]. The CCHS is a multi-stage stratified cluster design, population-based, cross-sectional health survey administered to Canadians 12 years of age and older. For this study, only adolescents and young adults (ages 12 to 24 years) were included. Details regarding the CCHS can be found on the Statistics Canada website [34]. Permission was received from the Statistics Canada Research Data Centre (RDC) to access these data at The University of Western Ontario. Approval from The University of Western Ontario Health Sciences Research Ethics Board was not required because this was a secondary analysis with no possibility of identification of individual survey respondents.

        Figure 1 summarizes the inclusion and exclusion criteria. The sample sizes for the analysis were: 12 to 14 year olds - 4985, 15 to 19 year olds - 8718, and 20 to 24 year olds - 6681. Cases included in the analysis were compared to those excluded because of missing data to determine if they varied by age, sex, and province of residence. In early adolescence, there was no difference among the provinces but females and younger early adolescents were more likely to have missing data. In middle adolescence, there was no difference between males and females or among ages but western provinces had more missing cases than eastern provinces. In young adulthood, there were no differences in the amount of missing data for any of sex, age, or province.

فهرست مطالب (ترجمه)

چكيده

پيش زمینه

روش ها

متغیرها

تجزیه تحلیل

نتایج

نتایج توصیفی

نتایج رگرسیون لجستیک تو در تو

استفاده از پزشک خانواده (کاربران در مقابل غیر کاربران)

شدت استفاده از پزشک خانواده ( کاربران با ویزیت بالا در مقابل کاربران با ویزیت پایین) 

احتمالات پیش بینی شده کاربر بودن

بررسی

نتیجه گیری

منابع

فهرست مطالب (انگلیسی)

Abstract

Background

Methods

Variables

Analysis

Results

Descriptive results

Nested logistic regression results

Utilization of family physician (users versus non-users)

Intensity of family physician utilization (high users versus low users)

Predicted probabilities of being a user

Discussion

Conclusions

References