دانلود رایگان مقاله خطاطی های چینی (CCH) برای بهبود سلامت و رفتار درمانی
ترجمه رایگان

دانلود رایگان مقاله خطاطی های چینی (CCH) برای بهبود سلامت و رفتار درمانی

عنوان فارسی مقاله: شوفا: خطاطی های چینی (CCH) برای بهبود سلامت و رفتار درمانی
عنوان انگلیسی مقاله: Shufa: Chinese calligraphic handwriting (CCH) for health and behavioural therapy
کیفیت ترجمه فارسی: مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب)
مجله/کنفرانس: مجله بین المللی روانشناسی - International Journal of Psychology
رشته های تحصیلی مرتبط: روانشناسی
گرایش های تحصیلی مرتبط: روانشناسی عمومی - روانشناسی شناخت
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
نمایه: Scopus - Master Journals List - MedLine - JCR
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1080/00207590544000059
لینک سایت مرجع: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1080/00207590544000059
دانشگاه: گروه روانشناسی، دانشگاه سان یات سن، گوانگژو، چین
صفحات مقاله انگلیسی: 6
صفحات مقاله فارسی: 8
ناشر: وایلی - Wiley
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2007
مبلغ ترجمه مقاله: رایگان
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 1464-066X
کد محصول: F2407
نمونه ترجمه فارسی مقاله

        این مقاله به بررسی تحقیقات روانشناسی در مورد هنر خطاطی چین (書法) می پردازد. با استفاده از چارچوبی نظری، به بررسی ماهیت علمی خطاطی با قلم مو و همچنین اثرات درمانی آن بر اختلالات رفتاری و بالینی پرداخته ایم. این مقاله با مقدمه ای در مورد خطاطی چینی، حروف چینی و ساختار این حروف آغاز می شود. پس از آن شرحی از چارچوب پژوهش محور ویژگی های روانشناسی خطاطی چینی (CCH) ارائه می شود. تحقیق اصلی ما شامل معیارهای تغییرات روانشناسی نویسنده مرتبط با هنر خطاطی با قلم مو است و نتایج نشان می دهند که پزشک راحتی و آرامشی عاطفی را تجربه می کند که در تنفس آرام، ضربان قلب کُندتر، فشار خون پایین تر و کشش عضلانی کاهش کاهش یافته مشهود است. تأثیرات شناختی CCH شامل زمان واکنش سریع تر و عملکرد بهتر در تشخیص و شناسایی چهره، و همچنین بهبود قابلیت های فضایی و بصری، ارتباطات فضایی، استدلال انتزاعی، و جنبه های حافظه و توجه بود. به دنبال این یافته ها، تحقیق کاربردی و بالینی ما به اثرات مطلوب درمان با CCH بر تغییرات رفتاری در افراد مبتلا به اوتیسم، اختلالات مربوط به کم توجهی (ADD)، و اختلال بیش فعالی ناشی از کم توجهی (ADHD)، بهبود شناختی در استدلال، قضاوت، تسهیل شناختی و پیوستگی دست در کودکان مبتلا به عقب افتادگی خفیف و همچنین حافظه، تمرکز و تشخیص موقعیت فضایی تقویت شده، و هماهنگی حرکتی در بیماران مبتلا به آلزایمر  منجر شده است. به صورتی مشابه، درمان با CCH را در مورد بیماران مبتلا به بیماری های سایکوسماتیک تنش مفرط و دیابت و همینطور بیماری های روحی شیزوفرنی، افسردگی، و اختلال اعصاب در چهارچوب عواطف، تمرکز و رفتارهای بیمارستانی بیمار با موفقیت به کار برده ایم. نظام جدید درمان رفتاری با CCH در مورد کاربران سیستم های نوشتاری دیگر نیز به کار برده شده است. به طور خلاصه، مبنای تحقیق CHH حاضر در هنر چینی است که به صورت علمی ببرسی شده است و رویکردی جایگزین را برای بهبود سلامت ارائه می کند. 

 

مقدمه


         شوفا یا خطاطی چینی نگارش حروف چینی با دست با استفاده از قلم مویی نرم است که در گذشته به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می گرفته است. بررسی خطاطی چینی در گذشته بیشتر بر چگونگی اجرای آن تمرکز داشته و با دنبال کردن تجارت هنرمندان بزرگ، آن را به لحاظ تحسین کرده اند. در سه دهه گذشته، از جنبه های متعدد روانی، به بررسی فرایندهای روان شناختی خطاطی چینی با قلم مو پرداخته ایم. 

 

حروف چینی و ساختار آنها


         خطاطی چینی با قلم مو شامل فرایندی از سازمان دهی فضایی و دیداری عناصر حروف است. این حروف در قالب مربع فرضی تقسیم شده به اجزاء کوچک تری نوشته می شوند که چرخش قلم، شکل دهی، فضادهی و قالب بندی هر حرفی در آنها روی می دهد. شکل گیری یک حرف شامل نوشتن و میزان کردن چرخش قلم بر اساس الگوهای حرف مورد نظر است. 


        هنر خوشنویسی دربرگیرنده عملکرد بدنی فرد همراه با فعالیت های شناختی او است. کنترل حرکتی و مانور قلم مو شکل ظاهر حرف را دنبال می کند. بنابراین، تلفیقی از ذهن، بدن و حرف وجود دارد که در فرایند پویای خط شناسی درآمیخته است. 


         سازماندهی حروف مستلزم ویژگی های هندسی خاصی، شامل اصول توپولوژیک اتصال، نزدیکی، جهت گیری و تقارن و غیراه است. در نوشتن، این ویژگی ها باعث می شود تا شرایط ادراکی، شناختی و جسمانی نویسنده به بازنمایی و تنظیمات مربوطه بپردازد.

 
جنبه های روان شناختی خطاطی حروف با قلم مو


یک چارچوب کلی تحقیقاتی برای تأکید بر هنر خطاطی با قلم مو در هر زبانی ارائه شده است. 


         1. فعالیت های ادراکی، شناختی و حرکتی منطبق با بازخورد بوده و در فعالیت نوشتاری پویایی تلفیق می شود که در طی آن جسم نویسنده در فرایندی تعاملی با حرف مواجه می شود. در زمان نوشتن، ویژگی های دیداری- فضایی حرف بر فعالیت های شناختی و حرکتی نویسنده اثر می گذارد. 


        2. پیوند حرف- جسم شامل برآورد نویسنده از شکل ظاهری حرف مطابق و هم تراز با جهت گیری های فیزیکی متغیر بدن می باشد. در این ارتباط، الگوهای دیداری- فضایی فرد در مورد فرد متنوع بوده و بیش از سایرین به صورت بارزی برجسته می باشند و به پیچیدگی متمایز نوشتن کمک می کنند. 


         3. بدن، به عنوان منشأ هنر نوشتن، حرکت را بر اساس هندسه حرف آغاز کرده و الگوهای منطبق حرکات نوشتن را ایجاد می نماید. از آن جا که تمام دست خط ها ویژگی های هندسی مشترکی در ترکیب خود دارند، اصول اساسی طراحی و نوشتن زبان چینی بین زبان چینی و انگلیسی مشترک هستند؛ مثل، گوناگونی کنترل حرکتی در هنر نوشتن. این مشترکات عمومیت یافته های حاصل از تحقیق در مورد دستخط چینی به الفبا و سایر خطوط ممکن می سازد. 


         4. به دلیل نرمی نوک قلم، هنر CCH شامل حرکتی سه بعدی است که در زمان نوشتن، منبع نیرومندی از تأثیر را بر تغییرات ادراکی، شناختی و فیزیولوژیکی نویسنده ایجاد می نماید. این تأثیر بر اساس حالات کنترل دستخط، یعنی کپی برداری، و نوشتن با دست خالی، نیز متفاوت است. 


         5. در شکل دادن به حروف، قلم مو به گونه ای حرکت داده می شود تا حرکاتی دو بعدی را ایجاد نماید که در اندازه، شکل و جهت متنوع هستند. وظیفه نویسنده حرکت دادن قلم مو برای دنبال کردن الگوهای دستخط مربوطه از روی حافظه یا دفتر خطر است. این کار شبیه به هدایت کردن اتومبیل توسط راننده ای با استفاده از چرخ های جلو به عنوان مکان نشانگرهایی در دنبال کردن جابجایی فضایی وسیله نقلیه متناسب با مسیر جاده است. مکان نماها در دنباله روی CCH شکل قلم مو را به خود می گیرند. 

نمونه متن انگلیسی مقاله

          This paper presents an overview of psychological research on the Chinese art of calligraphy (Shufa). Using a theoretical framework, we have investigated the scientific nature of calligraphic brush handwriting as well as its treatment effects on behavioural and clinical disorders. The paper begins with an introduction to Chinese calligraphy, Chinese characters, and the character structures. This is followed by an account of a research-based framework of the psychological characteristics of Chinese calligraphy handwriting (CCH). Our basic research includes measures of the writer’s physiological changes associated with the brush-writing act, and the results show that the practitioner experiences relaxation and emotional calmness evident in decelerated respiration, slower heart-rate, decreased blood pressure, and reduced muscular tension. The cognitive effects of the CCH practice included quickened response time and improved performance in discrimination and figure identification, as well as enhanced visual spatial abilities, spatial relations, abstract reasoning, and aspects of memory and attention in the practitioners. Following these findings, our applied and clinical research has resulted in positive effects of the CCH treatment on behavioural changes in individuals with autism, Attention Deficit Disorder (ADD), and Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD); on cognitive improvements in reasoning, judgement, and cognitive facilitation; and on hand steadiness in children with mild retardation; as well as enhanced memory, concentration, spatial orientation, and motor coordination in Alzheimer’s patients. Similarly, we have successfully applied the CCH treatment to patients with psychosomatic diseases of hypertension and diabetes, as well as mental diseases of schizophrenia, depression, and neurosis in terms of the patients’ emotions, concentration, and hospital behaviours. This new system of CCH behavioural treatment has also been applied to users of other writing systems. In summary, the present CCH research has its roots in a Chinese art, has been scientifically investigated, and offers an alternative approach to improved health.

 

INTRODUCTION


Shufa or Chinese calligraphy is the writing of Chinese characters by hand using a soft-tipped brush; it has been used historically as a means of communication. The study of Chinese calligraphy in the past has focused mainly on how to execute and appreciate it artistically by following the experiences of the great masters. In the last three decades, we have investigated the psychological processes of Chinese brush handwriting from several dimensions of psychology.

 

Chinese characters and the characters’ structuring

 

         Chinese brush handwriting involves a process of visual spatial structuring of the elements of the characters. They are written within an imaginary, subdivided square in which the execution of its strokes, the shaping, and the spacing and framing of the character occur. The formation of a character involves inscribing and aligning its strokes according to the patterns of the established character (Billeter, 1990).

         The calligraphic writing act involves one’s bodily functions as well as one’s cognitive activities. Motor control and manoeuvring of the brush follow the character configurations. There is, therefore, an integration of the mind, body, and character interwoven in a dynamic graphonomic process (Kao, 2000).

         The organization of the character entails certain geometric properties, including the topological principles of connectivity, closure, orientation, and symmetry, etc. In writing, these properties cause the writer’s perceptual, cognitive, and bodily conditions to engage in corresponding adjustments and representations (L. Chen, 1982; Kao, 2000).

 

PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF BRUSH CHARACTER WRITING

 

         A research-based general framework has been advanced to highlight the act of brush character writing in any language.

     1. The writer’s perceptual, cognitive, and motor activities are feedback regulated and are integrated in a dynamic writing task with the writer’s body interfacing the character in an interactive process. The visual-spatial properties of the character affect the cognitive and motor activities of the writer during writing (Kao, 1973, 1976; Kao, Smith, & Knutson, 1969).

     2. The body–character interlocking involves a projection by the writer of the character configurations in close correspondence and parallel to the body’s changing physical orientations. In this interface, someone’s visual-spatial patterns of the character are varied and more prominently featured than others, and would contribute to the differential complexity of the writing tasks (Kao, Shek, & Lee, 1983).

         3. The body, as the reference for the writing act, initiates motion according to the geometry of the character and generates the corresponding patterns of the writing movements. Since all scripts share certain geometric properties in their construction, the basic principles of drawing and handwriting for Chinese are common between Chinese and English, e.g., the motor control variability in the writing act. This commonality makes possible the generality of findings from researching Chinese handwriting to alphabetic and other scripts (Kao, l983; Kao & Wong, 1988;Wong & Kao, 1991).

        4. Because of the softness of the brush tip, the CCH act involves a 3-D motion, which generates a powerful source of impact on the practitioner’s perceptual, cognitive, and physiological changes during its practice. This impact also varies according to the modes of handwriting control, i.e., tracing, copying, and freehand (Shek, Kao, & Chau, l986).

        5. In character formation, the brush is manoeuvred to produce 2-D strokes, varying in size, form, and direction. The task of the writer is to move the brush to track the established stroke patterns from memory or copybooks. This act resembles a driver’s steering of a car by using its front wheels as cursors in tracking the spatial displacement of the vehicle relative to the road (Kao & Smith, l969). The cursors in CCH tracking take the form of the brush tip.

فهرست مطالب (ترجمه)

مقدمه
حروف چینی و ساختار آنها
جنبه های روان شناختی خطاطی حروف با قلم مو
تحقیق اصلی
تحقیق کاربردی و بالینی
نتیجه گیری
منابع

فهرست مطالب (انگلیسی)

INTRODUCTION
Chinese characters and the characters’ structuring
PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF BRUSH CHARACTER WRITING
BASIC RESEARCH
APPLIED AND CLINICAL RESEARCH
CONCLUSIONS
REFERENCES

محتوای این محصول:
دانلود رایگان مقاله خطاطی های چینی (CCH) برای بهبود سلامت و رفتار درمانی با فرمت pdf و ورد ترجمه به همراه اصل مقاله به زبان انگلیسی
بدون دیدگاه