دانلود رایگان مقاله ایجاد وسیله ای برای سنجش مهارت های تیم کاری
ترجمه رایگان

دانلود رایگان مقاله ایجاد وسیله ای برای سنجش مهارت های تیم کاری

عنوان فارسی مقاله: ایجاد وسیله ای برای سنجش مهارت های تیم کاری دانشجویان پرستاری
عنوان انگلیسی مقاله: Development of an Instrument to Measure Nursing Student Teamwork Skills
کیفیت ترجمه فارسی: مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب)
مجله/کنفرانس: شبیه سازی بالینی در پرستاری - Clinical Simulation in Nursing
رشته های تحصیلی مرتبط: پرستاری - پزشکی - علوم تربیتی - روانشناسی
گرایش های تحصیلی مرتبط: سنجش و اندازه گیری یا روان سنجی - انفورماتیک پزشکی
کلمات کلیدی فارسی: آموزش پرستاری - مهارت های تیم کاری - توسعه ابزار - آموزش بین حرفه ها - پژوهش
کلمات کلیدی انگلیسی: nursing education - teamwork skills - instrument development - interprofessional education - research
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.ecns.2015.10.006
لینک سایت مرجع: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1876139915000845
دانشگاه: کالج پرستاری و بهداشت، دانشگاه ایالتی رایت، دیتون، ایالات متحده آمریکا
صفحات مقاله انگلیسی: 6
صفحات مقاله فارسی: 11
ناشر: الزویر - Elsevier
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2015
مبلغ ترجمه مقاله: رایگان
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 1876-1399
کد محصول: F2035
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

پیشینه: هدف این پروژه توسعه ابزاری به منظور سنجش مهارت های تیم کاری دانشجویان پرستاری در یک محیط شبیه سازی شده بود. 

روش: یک پروسه هشت مرحله ای برای توسعه ابزار مورد استفاده قرار گرفت که شامل بازبینی مقالات و ارزیابی صحت ظاهری/ محتوا و قابلیت اطمینان از طریق خود ارزیابی.

نتایج: تحلیل کمی سایکومتری ابزار 11 آیتمی نهایی شامل شاخص اعتبارسنجی محتوایی قیاسی 0.98 و شاخص های اعتبار سنجی محتوایی منحصر به هر  آیتم از 0.75 تا 1.0 برای 11 آیتم متغیر بود. قابلیت اطمینان خود ارزیابی نشان دهنده  انطباق با ضریب همبستگی درون کلاسی 0.836 بود. 

نتیجه گیری ها: مربیان پرستاری می توانند از یک پروسه 8 مرحله ای برای توسعه ابزارهایی با صحت سایکو متریک برای ارزیابی دانش آموزان استفاده کنند. 

        با وجود این واقعیت که دانش آموزان پرستاری اغلب بطور فرد به فرد در مجموعه های درمانی مورد ارزیابی قرار می گیرند، از دانشجویان پرستاری تازه فارغ التحصیل انتظار می رود تا بعنوان عضوی از گروه عمل کرده تا مراقبت و درمان ایمنی از بیماران صورت پذیرد. ابزار هایی روایی و پایایی برای  اساتید دانشگاه مورد نیاز است تا  به طور عینی  بازخورد های صورت گرفته توسط دانشجویان را به منظور ارتقای  دانش تیم کاری، مهارت ها و دیدگاه ها  ارزیابی  و ارائه نمایند. هدف این مقاله توصیف پروسه پیشرفت و ارزیابی ابزارها در جهت سنجش مهارت های تیم دانشجویان پرستاری بر مبنای  چهارچوب های  تیمی و گروهی STEPPS می باشد. 

پیشینه

       افراد حرفه ای با تجربه و کارازموده در مراقبت سلامت که به صورت تیمی فعالیت می کنند بهبود در عملکرد، افزایش رضایتمندی و کاهش اشتباهات را پس از آموزش های تیمی پزشکی به اثبات رسانده اند. اموزش بین حرفه ای (IPE) در کاراموزان مراقبت سلامت که دانشجویان پرستاری دوره لیسانس را شامل می شود، درک بیشتری را  از سایر قوانین  موجود در حرفه مراقبت سلامت فراهم نموده و ارائه می دهد و  انتظارات در گرایش و جهت یابی تیمی را در نیروی کار نسل های اینده به مراتب بیشتر افزایش می دهد. یکی از چارچوب ها در ارائه IPE و آموزش مهارتهای فعالیت تیمی  STEPPS می باشد. این چارچوب عینی به طور خاص به منظور نشان دادن مسائل مرتبط با سلامت و امنیت بیماران از طریق اصلاح روابط و مهارت های کار تیمی  برای افرادی که در خط اولیه  مراقبت های بیماران قرار دارند  ارائه داده شد .چارچوب تیمی  STEPPS بر مبنای چهار مهارت تیمی شکل گرفته و استوار است: مدیریت، ارتباطات، بررسی وضعیت و پشتیبانی و حمایت دوجانبه و متقابل. 

       ارزیابی شایستگی های پرستاری از قدیم تا کنون با استفاده از عنوانی که با خط قرمز نوشته می شود و یا چک لیست انجام می شود تا  به طور عینی عملکرد غیر قابل قبول دانشجویان از عملکرد قابل قبول آنها تعیین شود. اگر چه این گونه بیان می شود که  بسیاری از این نوشته ها که در آموزش پرستاری مورد استفاده قرار گرفته است فاقد ویژگی های روان سنجی مناسب در ارزیابی صحیح دانشجویان پرستاری می باشد. در راستای ارزیابی مهارت های کار تیمی ، مقیاس ها و سنجش های ارزیابی متعددی به منظور ارزیابی عملکرد تیم بالینی هم در محیط های  حقیقی مراقبت از بیماران و هم در محیط های شبیه سازی شده وجود دارد. مولفان با بررسی این گونه ابزارها بر این باورند که ابزار های موجود در این زمینه  در مقایسه با ابزار هایی که متناسب با نیازهای منحصر بفرد و خاص در فعالیت های آموزشی بین حرفه ای موسسات بومی  که بر مبنا و اساس چارچوب Team STEPPS بسط یافته اند، هستند یا  بسیار ذهنی و یا جهت دار هستند. یکی از ابزار های خاص Team STEPPS که ابزار مشاهده عملکرد تیمی نام دارد مورد اریابی قرار گرفت و حوزه متناسبی از رفتارهایی که مهارت های تیمی را مورد ارزیابی قرار می دهد از خود نشان داده است. هرچند این ابزار تنها رفتارهای کلی و عمومی و نه فعالیت های خاص را بیان نموده و نشان می دهد. علاوه بر این توصیف محکم و دقیقی  در  شناسایی این که کدام یک از فعالیت ها به کدام یک از پنج سطح  متفاوت عملکردی پیوند داشته و مرتبط است ارائه نمی دهد.  به دلیل ناتوانی در یافتن ابزار ارزیابی صحیحی که بتواند نیازهای محققان را تحقق بخشد، فرایندی 8 مرحله ای به منظور ارائه ابزاری جدید در بیان و نشان دادن  استاندارد ترین فعالیت در آموزش  IPE به منظور راهنمایی آموزشیاران در این که باید با نیازهای بومی و اصولی هم راستا باشند مورد استفاده قرار گرفت.  ابزاری که اخیرا ارائه شده است شامل فعالیت های اصلی تیمی بر پایه Team STEPPS می باشد. این مقاله توسعه این ابزار را به منظور سنجش و ارزیابی  مهارت های کارتیمی پرستاری بر اساس  مطالعه مقدماتی نشان می دهد که اثرات دوره اموزشی اجباری Team STEPPS را در یک اقدام شبیه سازی حرفه ای را مورد آنالیز قرار می دهد. 

چارچوب توسعه ابزار

       شبیه سازی فرصتی را فراهم می آورد تا بتوان شایستگی ها و صلاحیت ها را در یک محیط آموزشی ایمن مورد اجرا و اثبات نمود. چک لیست های مرتبط با شایستگی متععدی به منظور ارزیابی  دانشجویان پرستاری در مجموعه های شبیه سازی شده اراده شده است.  هر گونه ابزار ارزیابی که به منظور سنجش  شرکت کنندگان مورد استفاده قرار گرفته است باید بر مبنای محتوی مبتنی بر شواهد استوار باشد و به طور واضح روش های امتیاز دهی در ان تععین شده  و روایی و پایایی را نیز اثبات کند. به منظور ارائه چنین ابزاری بر پایه بهترین عملکرد که کارایی مداخله اموزش تیمی را مورد ارزیابی قرار می دهد، هشت مرحله و گامی که توسط DeVellis در سال 2003 مورد شناسایی قرار گرفت به عنوان یک چارچوب در توسعه ابزاری در این بررسی مورد استفاده قرار گرفت. هشت گام پیشنهادی در این چارچوب در جدول 1 بیان شده است. 

روش ها

مجموعه ها و نمونه

        شرکت کنندگان در این مطالعه نمونه های در دسترسی از دانشجویان لیسانس پرستاری در یک دانشگاه دولتی متوسط بودند که ترم آخر رشته پرستاری خود را می گذراندند. معیار در بر گیرنده، دانشجویان دوره لیسانس رشته پرستاری که 18 سال سن داشتند بودند که به طور داوطلبانه در این تحقیق شرکت نمودند.  تمام 151 دانشجو موافقت نمودند که به عنوان بخشی از پروسه بررسی توسعه و ارتقای ابزاری در این بررسی مورد مشاهده قرار گیرند.  معیار مورد نظر شامل افرادی که داوطلب شرکت در این تحقیق نبودند نمی شد. این افراد  در یک فرایند شبیه سازی با وفاداری بسیار بالا در لابراتوار شبیه سازی پزشکی در یک دانشکده مشارکت نمودند. موافقت هیئت مدیره بر بازبینی اصولی نیز از جانب دانشگاه پذیرفته شده پیش از اجرای تحقیق اخذ گردید. 

رویکردها

        همکاری و هماهنگی میان تیم پرستاری و پزشکی در جهت اجرای فعالیت شبیه سازی IPE در سال 2012 آغاز شد. به عنوان بخشی از این فعالیت، دانشجویان پرستاری دوره اجباری TeamSTEPPS که شامل اجرای پویای یک ساعته می شد و به چالش های پیش رو در فعالیت های تیم پزشکی  و ابزارهایی که توسط Team STEPPS ارائه می شد اشاره می نمود، را طی نمودند. 

         پس از اجرا، دانشجویان به گروه هایی سه تا چهار نفره تقسیم شدند تا با رزیدنت پزشکی به منظور  تمرین مهارت های کار تیمی در سناریوی دپارتمان پزشکی فعالیت کنند. در تحقیق پیشین، شرکت کنندگان سطح بالایی از رضایتمندی و  میل به فراگیری و همراهی با اصول Team STEPPS را پس از ارائه و اجرا از خود نشان دادند. اگرچه عملکرد در لابراتوار شبیه سازی  به طور پیوسته موفقیت در این گونه اهداف را تایید نمی کرد. گام منطقی بعدی ارزیابی کیفی این مسئله بود که آیا عملکرد در شبیه سازی بر مبنای اموزش  اصول را بازتاب می دهد یا خیر؟ 

         این مسئله به نخستین گام و مرحله در چارچوب DeVELLIS منتهی می شود که در ان به طور آشکار به توصیف این نکته می پردازد که چه چیزی باید مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد. ذی نفعان پزشکی و پرستاری باید  تعیین یک هدف واضح و مشخص از این که ارزیابی چه رفتارهایی باید از طریق ابزارهایی که به نتایج دانشجویان در یک تجربه شبیه سازی حرفه ای کمک می کند صورت پذیرد را تحقق بخشند. در این مرحله محققان متغیری از ابزارهای کار تیمی موجود را که در بردارنده مفاهیم گوناگون و ضوابط امتیاز دهی بود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دادند. از آنجایی که هیچ ابزاری یافت نشد که بتواند به طور خاص با اهداف تجربه شبیه سازی هماهنگی و سازگاری داشته باشد بنابراین محققان با ارائه ابزاری که بتواند بر چهار مهارت کار تیمی که توسط چارچوب TeamSTEPPS مورد شناسایی قرار گرفت معطوف شوند موافقت نمودند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

Background: The purpose of this project was to develop an instrument to measure nursing student teamwork skills in a simulated environment.

Method: An eight-step instrument development process was used that included literature review and evaluation of face/content validity and inter-rater reliability.

Results: Psychometric quantitative analysis of the final 11-item instrument included a scale content validity index of 0.98 and individual item content validity index scores ranging from 0.75 to 1.0 for the 11 items. Inter-rater reliability demonstrated consistency with interclass correlation coefficient of 0.836.

Conclusions: An eight-step process can be used by nurse educators to develop psychometrically sound instruments for use in student evaluation.

         Despite the fact that nursing students are often evaluated as individuals in clinical settings, new nurse graduates are expected to function as a member of a team utilizing teambased skills to promote safe patient care (American Association of Colleges of Nursing, 2008). Valid and reliable instruments are needed for faculty to objectively evaluate and provide feedback to students to promote teamwork knowledge, skills, and attitudes. The purpose of this article was to describe a process for the development and evaluation of an instrument to measure nursing student team skills based on the TeamSTEPPS framework (Agency for Healthcare Research and Quality [AHRQ], 2015).

Background

        Experienced health care professionals working in teams have demonstrated improved performance, increased satisfaction, and decreased errors after medical team training (Beitlich, 2015; Berkenstadt et al., 2008; Ellis et al., 2008; Morey et al., 2002; Shapiro, et al., 2004; Steinemann et al., 2011).Interprofessional education (IPE) for health care trainees, including undergraduate nursing students, provides increased understanding of other health care professional roles and raises expectations for team orientation in future workforce generations. One framework for offering IPE and teaching team-based operations skills is TeamSTEPPS (AHRQ, 2015). This evidence-based framework was developed specifically to address patient safety issues through improved communication and teamwork skills, including those at the frontline of patient care. The TeamSTEPPS framework is based on four team-based skills: leadership, communication, situation monitoring, and mutual support.

         Evaluation of nursing competencies has historically been accomplished using rubrics or checklists to objectively determine acceptable versus unacceptable student performance (Billings & Halstead, 2011). However, it has been noted that many of the rubrics used in nursing education lack appropriate psychometric properties to appropriately evaluate student performance (Adamson, Kardong-Edgren, & Wilhaus, 2013). In terms of evaluation of teamwork skills, a wide variety of assessment scales are available to assess clinical team performance in both simulated and actual patient care environments (Cooper et al., 2010; Fletcher et al., 2003; Guise et al., 2008; Hayden, Keegan, KardongEdgren, & Smiley, 2014; Kim, Neilipovitz, Cardinal, Chiu, & Clinch, 2006; Malec et al., 2007; Siassakos et al., 2011; Sigalet et al., 2013; Walker et al., 2011). Analyzing these tools, the authors felt that the available instruments were either too subjective or oriented to settings other than those fitting the unique needs of the local institution’s interprofessional educational activities developed based on the TeamSTEPPS framework. A specific TeamSTEPPS tool, the Team Performance Observation Tool (AHRQ, 2015), was also evaluated and found to include an appropriate scope of behaviors assessing team skills. However, this tool only addresses general behaviors and not specific actions. In addition, it does not provide anchor descriptions to identify what actions are linked to each of the five different levels of performance for each item in the tool. Failing to find an evaluation instrument that met the needs of the researchers, an eight-step process was used to develop a new tool to address best practice standards for IPE education adhering to the guidance that educators must meet institutional and local needs (Decker et al., 2015). The newly developed tool incorporated the key team actions based on TeamSTEPPS. This article outlines the development of an instrument to measure nursing teamwork skills based on a pilot study analyzing the effects of a TeamSTEPPS Essentials training course in an interprofessional simulation activity.

Instrument Development Framework

        Simulation provides opportunities to practice and demonstrate competencies in a safe learning environment. A variety of competency checklists have been developed to evaluate nursing students in simulated settings (Jeffries, 2012). Any evaluation instrument used for assessing participants should be built on evidence-based content, clearly established scoring methods, and have demonstrated validity and reliability (Sando et al., 2013). To develop an instrument based on these best practice approaches to be used in evaluating effectiveness of a team-based teaching intervention, the eight steps identified by DeVellis (2003) were used as the framework for instrument development in this study. The eight steps of this framework are listed in Table 1.

Methods

Settings and Sample

        Participants in the study were a convenience sample of senior baccalaureate nursing students in a medium-sized public university enrolled in a final capstone nursing course over two semesters (Fall 2014 and Spring 2015). Inclusion criteria were senior nursing students over the age of 18 years who voluntarily consented to be in the study. All 151 students agreed to be observed as part of the instrument study development process. There were no exclusion criteria except for those who were unwilling to provide consent to participate. Students who consented took part in a high-fidelity simulation experience at the university’s School of Medicine simulation laboratory. Institutional review board approval was obtained from the affiliated university before conducting the study.

Procedures

       A collaboration between nursing and medicine to develop an IPE simulation activity was initiated in 2012. As part of the activity, nursing students were given an abbreviated TeamSTEPPS Essentials course involving a 1-hour interactive presentation addressing the challenges to medical team operations and the tools provided by TeamSTEPPS.

        After the presentation, students were scheduled in groups of three to four students to work with an Emergency Medicine resident to practice teamwork skills in emergency department (ED)ebased scenarios. In prior research, participants expressed high levels of satisfaction and intentions to incorporate TeamSTEPPS principles into practice after the presentation (Ten Eyck & Smith, 2013). However, performance in the simulation laboratory did not seem to consistently confirm success in achieving those intentions. The logical next step was to quantitatively evaluate if performance in simulation based on the training did reflect TeamSTEPPS principles.

       This lead to the first step of the framework by DeVellis (2003)dclearly describes what is to be measured. Nursing and medicine stakeholders met to determine a clear purpose of what behaviors were to be measured by the instrument to help evaluate student outcomes in an interprofessional simulation experience. In this step, the researchers evaluated a variety of available teamwork instruments employing different concepts and scoring criteria. Because noinstruments were found that specifically satisfied the simulation experience objectives, the researchers agreed to develop an instrument focused on the four teamwork skills identified by the TeamSTEPPS framework.

فهرست مطالب (ترجمه)

چکیده

پیشینه

چارچوب توسعه ابزار

روش ها

مجموعه ها و نمونه

رویکردها

نتایج 

جمعیت شناسی

روایی محتوا

قابلیت اطمینان از طریق خود ارزیابی

بحث

نتیجه گیری

منابع

فهرست مطالب (انگلیسی)

Abstract

Background

Instrument Development Framework

Methods

Settings and Sample

Procedures

Results

Demographics

Content Validity

Inter-rater Reliability

Discussion

Conclusions

References