دانلود رایگان مقاله دانش کودکان درباره پیشگیری از آسیب های جنسی
ترجمه رایگان

دانلود رایگان مقاله دانش کودکان درباره پیشگیری از آسیب های جنسی

عنوان فارسی مقاله: دانش کودکان درباره پیشگیری از آسیب های جنسی در السالوادور
عنوان انگلیسی مقاله: Children’s Knowledge of Sexual Abuse Prevention in El Salvador
کیفیت ترجمه فارسی: مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب)
مجله/کنفرانس: سالنامه سلامت جهانی - Annals of Global Health
رشته های تحصیلی مرتبط: پزشکی - روانشناسی - علوم تربیتی
گرایش های تحصیلی مرتبط: روانپزشکی - پزشکی کودکان - روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
کلمات کلیدی فارسی: کودک - السالوادور - پیشگیری - سواستفاده جنسی
کلمات کلیدی انگلیسی: Child - El Salvador - Prevention - Sexual abuse
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.1016/j.aogh.2014.04.004
دانشگاه: گروه روانپزشکی، دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا، نیویورک
صفحات مقاله انگلیسی: 5
صفحات مقاله فارسی: 10
ناشر: Boston College
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2014
مبلغ ترجمه مقاله: رایگان
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 2214-9996
کد محصول: F2139
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده

     پیش زمینه: سواستفاده جنسی از کودک(CSA) یک مشکل جهانی سلامتی است که باید مدنظر قرار بگیرد. در یک کشوری با منابع محدود مثل السالوادور، ما روش جایگزینی را پیشنهاد ‌می‌کنیم که اطلاعات مربوط به CSA را در بین کودکان مدارس ابتدایی منتشر کنیم.

هدف: هدف از این مطالعه این است که تاثیر پیش گیری از سواستفاده جنسی در یک مجموعه از کودکان دریک موزه بررسی شود.

روش: ما از ۱۸۹ کودک خواستیم که پرسشنامه ای را برای جلوگیری از CSA پاسخ دهند، قبل از اینکه به موزه وارد شود و سپس از ۵۹ کودک مختلف خواسته شد که بعد از ملاقات با موزه، پرسش نامه را پر کنند.

یافته‌ها: دانش کودکان برای پیش‌گیری از CSA امتیازدهی شدند و به میزان قابل توجهی بعد از ملاقات افزایش یافته است(P<0.012).

نتیجه گیری: یک موزه که پیشگیری از CSA را نشان ‌می‌دهد، یک روش موثر برای جلوگیری از CSA برای کودکان است.

مقدمه

     کودکی یک فرد، مهم ترین دوره در بلوغ وی است. در طی دوران کودکی، بیشتر پایه‌های شخصیتی فرد پایه ریزی ‌می‌شود. تجربیات و روابط در طی کودکی این موضوع را شکل ‌می‌دهد که چگونه فرد با دیگران ارتباط برقرار ‌می‌کند و چگونه ‌می‌تواند آن‌ها را متقاعد کند. معمولا، این تجربیات درونی ن‌می‌شود  چون آن‌ها از تجربیات روزمره زندگی فرد ناشی ‌می‌شوند. یکی از برجسته ترین تجربیات فردی که بسیار طولانی مدت است و معمولا در تمام دوران زندگی ادامه ‌می‌یابد، سواستفاده جنسی است(CSA). انواعی از ناهنجاری‌های روانی وجود دارد که شامل افسردگی شدید، اختلالات فردی و رفتارهای آسیب زننده به فرد ‌می‌تواند مربوط به سواستفاده‌های جنسی در کودکی باشد.

     نرخ رس‌می‌CSA گزارش شده معمولا مربوط به فاکتورهای اجتماعی است، شامل منابع خانوادگی و اقتصادی، ناپایداری در خانواده، ساختار خانه‌ها و سن وسال و تخمین جغرافیایی محل زندگی درباره فقر. اگرچه فقر و سواستفاده به صورت غیر قابل انکاری به هم ارتباط دارند، ارتباط بین فقر و سواستفاده از کودکان و چشم پوشی از آن به خوبی مشخص شده است.

     السالوادور، یکی از هفت کشور آمریکای مرکزی، جمعیتی حدود ۶۱۲۵ نفر دارد. در ۱۹۹۲، امضای قرارداد صلح به یک جنگ ۱۲ ساله خاتمه داد که جان ۷۵۰۰۰ نفر را نجات داد. الگوهای مهاجرتی افراد السالوادور، با مشکلات سیاسی و اقتصادی سیاسی در هم تنیده شده است مثل بیکاری، فقر مزمن و فرار از جنگ. در ۲۰۰۸، حدود ۱.۱ میلیون مهاجر از السالوادور به ایالت متحده مهاجرت کردند. اهالی السالوادور ششمین گروه بزرگ از مهاجرین در ایالت متحده هستند که بعد از مکزیکی‌ها، فیلیپینی‌ها، هندی‌ها، چینی‌ها و ویتنامی‌ها قرار ‌می‌گیرند. به علاوه، حدود یک نفر از هر ۵ نفر اهل السالوادور در امریکا زندگی ‌می‌کنند. در نتیجه این الگوی مهاجرتی، 30% از ساکنین السالوادور، زن‌ها هستند و تقریبا 39% از کودکان در فقر مطلق زندگی ‌می‌کنند. با توجه به اینکه این فقر به عنوان فاکتور خطری برای CSA تعیین شده است، ما ‌می‌توانیم این طور در نظر بگیریم که کودکان السالوادور در خطر بالایی برای سواستفاده قرار ‌می‌گیرند.

     اخیرا، توجهات به CSA به عنوان یک موضوع جهانی افزایش پیدا کرده است که در آن راه حل‌هایی باید برای محافظت کودکان از خطرات بعدی مطرح شود و از قربانی شدن آن‌ها جلوگیری شود. اگرچه CSA یک پدیده بسیار رایج است، هنوز دشوار است که داده‌های منطقی درباره میزان شیوع آن به دست بیاید. یک آنالیز گسترده ایجاد شده به وسیله Stoltenborgh و همکارانش که در آن داده‌هایی از سراسر جهان بررسی شد، نشان داد که شیوع سواستفاده‌های جنسی در کودکان که توسط خود آن‌ها گزارش شده است به میزان 11.8% است، با این آمار که 18% از آن‌ها متعلق به دختران و 7.6% از آن‌ها مربوط به پسران در طی سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۸ بوده است. در یک مطالعه دیگر با استفاده از پرسشنامه‌هایی که خود فرد گزارش داده اند،20% از کودکانی السالوادوری که تجربه جنسی داشته اند، در محدوده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال بوده اند که مجبور شده اند به این تجربیات جنسی تن دهند.

     اثرات ویرانگر CSA ‌می‌تواند در زندگی روزمره السالوادوری مشاهده شود. به عنوان مثال، Speizer و همکارانش متوجه شدند که تناسب زنانی که به صورت جنسی مورد سواستفاده قرار گرفته اند، با خشونت شریک‌های جنسی شان در حدود دوبرابر بیشتر از کودکانی که مورد آزار قرار نگرفته اند، روبرو هستند(5.7% در مقابل 9.7%). خطر بارداری برای بزرگسالان هم چنین به صورت قابل ملاحظه ای دربین زنان بیشتر از کودکانی است که مورد تجاوز قرار گرفته اند. زنانی که به صورت جنسی مورد تجاوز قرار گرفته اند، 48% خطر بالاتری برای بارداری در بزرگسالی را دارند نسبت به کسانی که سابقه تجاوز ندارند. در السالوادور، تعداد تولدهای مربوط به دختران نوجوان رو به افزایش است. در ۲۰۰۸، 31.1% از همه تولدهای رخ داده در السالوادور، از زنان بین ۱۰ تا ۱۹ سال ثبت شده است.

     براساس گزارش‌های به دست آمده از دپارتمان ایالت متحده برای خدمات انسان و سلامت، کودکان جوانتر از ۱ سال، بالاترین نرخ کودک آزاری و سورفتار را در ایالت امریکا دارند. در بین همه آن‌ها، درصد قربانی شدن با افزایش سن کاهش ‌می‌یابد. در السالوادور، Speizer و همکارانش نشان دادند که میانگین سنی برای تجاوز برای زنان ۱۰.۵ سال است.

     کودکانی که به صورت معمول آسیب پذیر هستند و بعضی اوقات به صورت ساده ممکن است که تعیین نشود که چگونه رفتارهای غیر قابل پذیرش شناخته نشود. بنابراین، یک مرحله مهم در نزدیک شدن به این موضوع درباره سواستفاده جنسی و جلوگیری از CSA در آینده به صورت قابل ملاحظه ای به دانش جامعه بستگی دارد به ویژه در نوجوانان در سال‌های ابتدایی زندگی شان.

     باید به خاطر سپرده شود که هدف این است که تجاوز در آینده پیشگیری شود. کنوانسیون ایالت متحده درباره حقوق کودکان آموزش کودکان را در سنین جوانی درباره بدنشان و جنسیت و رفتار متناسب با سنشان پیشنهاد ‌می‌دهد. یک روش برای آموزش کودکان نوجوان، از طریق برنامه‌های جامعه براساس مدرسه است که ‌می‌تواند در جلوگیری از CSA موثر باشد. کنوانسیون هم چنین نشان داد که کودکان در پیش دبستانی و سال‌های اولیه مدارس، برنامه‌های پیشگیری را  یاد ‌می‌گیرند. Finkelhor و همکارانش نشان دادند که کودکانی که در معرض آموزش‌های پیشگیری کننده قرار داشته اند بیشتر از دیگران از خود محافظت کرده اند. در یک آنالیز متا، Rispene و همکارانش نشان دادند که اندازه اثرات پیش گیری کننده و پس از آموزش به ترتیب برابر با ۰.۷۱ و ۰.۶۲ است که نشان ‌می‌دهد برنامه‌های مدارس در پیشگیری از سواستفاده‌های جنسی در آموزش کودکان برای جلوگیری از تجاوز موفق بوده اند. Ko و Cosden نشان دادند که دانش آموزان دبیرستانی که در برنامه‌های پیشگیری کننده تجاوز در مدارس شرکت کرده اند، دانش بهتری درباره موضوع پیرامون سرزنش داشته باشند. اهمیت تجاوزهای گزارش شده، تجاوزگرانی که معمولا غریبه نیستند و دختران و پسرانی که ‌می‌توانند قربانی این ماجرا باشند هم در این آموزش بیان ‌می‌شوند.

     به علاوه، در سال‌های اخیر، افزایش قابل توجهی در شرکت مدارس در السالوادور دیده ‌می‌شود، به نحوی که 90.7% از کودکانی که در نواحی شهری زندگی ‌می‌کنند و 76.7% از مدارس در نواحی روستایی در این آموزش شرکت کرده اند. به علاوه، آموزش‌های ثانویه به میزان 20% در نواحی روستایی افزایش پیدا کرده است و در نواحی روستایی به میزان سه برابر افزایش یافته است. به طور خلاصه، برنامه‌های پیشگیری از CSA در آموزش مدارس، باید قادر باشند که موضوعات قابل توجهی را به کودکان السالوادوری و خانواده‌هایشان ارائه کنند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

ABSTRACT

     Background: Child sexual abuse (CSA) remains a global health problem that must be addressed. In a country with limited resources such as El Salvador, we sought an alternative way to disseminate CSA prevention information to elementary school children. Objective: The aim of this study was to evaluate the effectiveness of a child sexual abuse (CSA) prevention exhibit at a children’s museum. Methods: We asked 189 children to answer a questionnaire about CSA prevention before entering a museum exhibit on the subject and then asked 59 different children to answer the questionnaire after visiting the exhibit. Findings: Children’s knowledge scores on CSA prevention significantly improved after visiting the exhibit (P < .012). Conclusions: A museum exhibit that addresses CSA prevention is an effective way of communicating CSA prevention to children. Key Words: child, El Salvador, prevention, sexual abuse

 INTRODUCTION

     Childhood is one of the most important times in human development.1,2 It is during childhood that most of the foundation for one’s personality develops.1,2 Experiences and relationships throughout childhood shape how children will ultimately relate with others and how they will perceive themselves.3-5 Often, these experiences go on to become internalized such that they affect a person’s daily life experiences. One of the most devastating childhood events that has significant long-term and often lifelong consequences is child sexual abuse (CSA). A variety of adult psychiatric disorders, including major depression, personality disorders, and self-harming behaviors have been linked to childhood sexual abuse.

     Rates of officially reported CSA often are related to social factors, including economic and family resources, housing instability, household and age structure, and geographic proximity of neighborhoods to poverty. Although abuse and poverty are not inescapably tied, the association between poverty and child abuse and neglect has been well documented.

     El Salvador, one of seven Central American countries, has a population of 6.125 million.12 In 1992, the signing of the Peace Accords ended a 12-year civil war that cost the lives of 75,000 Salvadorans.13 Salvadoran migratory patterns have been shaped by both political and socioeconomic problems such as unemployment, chronic poverty, and fleeing the civil war. In 2008, there were about 1.1 million Salvadoran immigrants living in the United States.14 Salvadorans are the sixth largest immigrant group in the United States after Mexican, Filipino, Indian, Chinese, and Vietnamese immigrants. Furthermore, about 1 in 5 Salvadorans lives in the United States. As a result of these migration patterns, 30% of all Salvadoran households are now headed by women, and approximately 39% of children in El Salvador live in extreme poverty.15,16 Given that poverty is identified as a risk factor for CSA, we can only assume that Salvadoran children are at higher risk for abuse.

     Recently, there has been increased attention to CSA as a global issue for which solutions must be devised in order to protect children from further harm and prevent others from becoming victims. Although CSA is a widespread phenomenon, it remains difficult to collect reliable prevalence data. A meta-analysis conducted by Stoltenborgh et al looking at worldwide data revealed that the prevalence of self-reported childhood sexual abuse cases was 11.8%, with an 18% prevalence for girls and 7.6% for boys between 1980 and 2008.18 In another study using a self-administered questionnaire, 20% of sexually experienced Salvadoran girls aged 12 to 15 years reported that they had been forced to have sexual intercourse.

     The devastating effects of CSA can be observed in the effect it has on Salvadoran daily life. For example, Speizer et al found that the proportion of sexually abused women reporting intimate partner violence was about twice as large as those who had not experienced child sexual abuse (5.7% vs 9.7%).20 The risk for adolescent pregnancy also was found to be significantly higher among women who reported being abused as children. Women who were sexually abused had a 48% higher risk for adolescent pregnancy than those without a history of abuse.21 In El Salvador, the number of teenage girls giving birth continues to increase. In 2008, 31.1% of all live births in El Salvador were recorded from women between the ages of 10 and 19.

     According to reports from the U.S. Department of Health and Human Services, children younger than 1 year had the highest rate of child abuse and maltreatment in the United States. And overall, the percentage of victimization decreased with age.23 In El Salvador, Speizer et al found that the mean age of abuse for women is 10.5 years.20 Children are particularly vulnerable and sometimes simply do not know how to recognize unacceptable behaviors. Thus, an important step in approaching the issue of sexual abuse and preventing future CSA in particular is educating communities, as well as children at a young age.

     Keeping in mind that the goal is to avoid future abuse, the United Nations Convention on the Rights of the Child recommends teaching children at a young age about their bodies and sexuality in an age-appropriate manner. One way to reach young children is through school-based community programs, which have proven effective in preventing CSA.24,25 The Convention also found that children in preschool and early elementary school learned the most from prevention programs.Finkelhor et al found that children who were exposed to prevention education programs were more likely to disclose victimization and feel that they protected themselves rather than blame themselves.26 In a metaanalysis, Rispens et al found considerable mean postintervention (d ¼ .71) and follow-up (d ¼ .62) effect sizes, thus concluding that school-based child abuse prevention programs are successful in teaching children abuse-prevention concepts.27 Ko and Cosden found that high school students who participated in elementary school-based abuse-prevention programs have a greater understanding of issues around blame, the importance of reporting abuse, that abusers are usually not strangers, and that both boys and girls can be victims of abuse.28

     Furthermore, in recent years, there has been a significant increase in school attendance in El Salvador, where 90.7% of children living in urban areas and 76.07% in rural areas attend school.22 Furthermore, secondary education enrollment has increased by 20% in urban areas and increased 3-fold in rural areas.16 In brief, school-promoted CSA prevention programs should be able to reach a considerable portion of Salvadoran children and their families.

فهرست مطالب (ترجمه)

چکیده

مقدمه

هدف‌ها

یافته‌ها

بحث

نتیجه گیری

فهرست مطالب (انگلیسی)

ABSTRACT

INTRODUCTION

METHODS

FINDINGS

DISCUSSION

CONCLUSIONS

ACKNOWLEDGMENTS

REFERENCES