دانلود رایگان مقاله پوشش بیمه سلامت اجتماعی و حمایت مالی در بین مهاجران داخلی روستا به شهر
ترجمه رایگان

دانلود رایگان مقاله پوشش بیمه سلامت اجتماعی و حمایت مالی در بین مهاجران داخلی روستا به شهر

عنوان فارسی مقاله: پوشش بیمه سلامت اجتماعی و حمایت مالی در بین مهاجران داخلی روستا به شهر در چین: شواهدی از یک مطالعه سطح مقطعی معرف ملی
عنوان انگلیسی مقاله: Social health insurance coverage and financial protection among rural-to-urban internal migrants in China: evidence from a nationally representative cross-sectional study
کیفیت ترجمه فارسی: مبتدی (مناسب برای درک مفهوم کلی مطلب)
مجله/کنفرانس: سلامت جهانی (BMJ) - (BMJ) Global Health
رشته های تحصیلی مرتبط: پزشکی - علوم اجتماعی
گرایش های تحصیلی مرتبط: بهداشت عمومی - پژوهشگری اجتماعی - تعاون‌ و رفاه‌ اجتماعی‌ - توسعه روستایی - جامعه شناسی
نوع نگارش مقاله: مقاله پژوهشی (Research Article)
نمایه: scopus - master journals List - JCR - MedLine - DOAJ
شناسه دیجیتال (DOI): http://dx.doi.org/10.1136/bmjgh-2017-000477
لینک سایت مرجع: https://gh.bmj.com/content/2/4/e000477
دانشگاه: دانشکده آمار پزشکی و اپیدمیولوژی، کالج بهداشت عمومی، دانشگاه سان یات سن، گوانگژو، چین
صفحات مقاله انگلیسی: 13
صفحات مقاله فارسی: 27
ناشر: BMJ
نوع ارائه مقاله: ژورنال
نوع مقاله: ISI
سال انتشار مقاله: 2017
مبلغ ترجمه مقاله: رایگان
ترجمه شده از: انگلیسی به فارسی
شناسه ISSN: 2059-7908
کد محصول: F2438
نمونه ترجمه فارسی مقاله

چکیده


مقدمه. مهاجران، جمعیت آسیب پذیری هستند و ممکن است چالش ها و موانع گوناگونی را برای دسترسی به بیمه سلامت تجربه کنند. پوشش بیمه سلامت، از مهاجران در برابر زیان مالی مربوط به بیماری و مرگ، حمایت می کند. ما پوشش بیمه سلامت اجتماعی (SHI)  و تاثیر حمایت مالی اش در بین مهاجران داخلی روستا به شهر (IMs)  را در چین ارزیابی نمودیم. 


روشها. داده های حاصل از "زمینه یابی پایش پویای مهاجر داخلی ملی 2014"  بکار رفت. ما 170904 مهاجر داخلی روستایی به شهری را بر حسب بیمه سلامت اجتماعی شان دسته بندی نمودیم، یعنی، بیمه نشده توسط بیمه سلامت اجتماعی، بیمه شده توسط طرح بیمه سلامت اجتماعی روستایی (طرح پزشکی تعاونی روستایی نوین (NCMS) ) یا طرح های بیمه سلامت اجتماعی شهری (بیمه پزشکی پایه مبتنی بر کارمند شهری (UEBMI) )/ بیمه پزشکی پایه مبتنی بر سکنه شهری URBMI))  و بیمه شده دوگانه (ثبت شده هم در طرح های روستایی و هم شهری). حمایت مالی به عنوان "درصد پرداخت های از جیب شخص (OOP) برای آخرین خدمت بستری در طول 12 ماه گذشته در هزینه کل خانوار تعریف شد.


نتایج. نرخ بیمه نشدگان بیمه سلامت اجتماعی و طرح پزشکی تعاونی روستایی نوین، بیمه پزشکی پایه مبتنی بر کارمند و پوشش بیمه دوگانه در مهاجران روستا به شهر، به ترتیب 17.3% (95% CI 16.9%  تا 17.7%)، 66.6% (66.0% تا 67.1%)، 22.6% (22.2% تا 23.0%) و 5.5 (5.3% تا 5.7%) بود. به طور متوسط، شاخص حمایت مالی در بین بیمه نشدگان، فقط بیمه شدگان NCMS، فقط بیمه شدگان URBMI / UEBMI و شرکت کنندگان بیمه شده دوگانه÷ به ترتیب 13.3%، 9.2%، 6.2% و 5.8% (p=0.004) بود. پس از کنترل عوامل مخل و تنظیم تاثیر حمایت بیمه سلامت شخصی، در مقایسه با افراد بدون بیمه سلامت اجتماعی ، URBMI / UEBMI ، NCMS و بیمه دوگانه ممکن است سهم درصد متوسط پرداخت های OOP را به میزان 33.9% (95% CI 25.5% تا 41.4%)، 14.1% (6.6% تا 20.9%) و 26.8% (11.0% تا 39.7%) کاهش دهند. 


نتیجه گیری. گرچه مهاجران روستایی به شهری با موانع دستیابی به طرح بیمه سلامت اجتماعی  مواجه هستند، اما یافته های ما، تاثیر حمایت مالی مثبت بیمه سلامت اجتماعی  را تایید می کند. بهبود دسترسی و قابلیت حمل بیمه سلامت، حمایت مالی برای مهاجران داخلی را ارتقا داده و به علاوه، پوشش سلامت همگانی در چین و سایر کشورهایی که با موانع مربوط به مهاجرت برای کسب پوشش همگانی مواجه هستند را تسهیل می نماید. 

 

مقدمه


             تا انتهای سال 2015، جمعیت براورد شده مهاجران داخلی روستا به شهر (IMs) در چین به 277.5 میلیون نفر رسیده بودند که یک پنجم جمعیت چین را تشکیل می داد. مانند بسیاری از کشورهای دیگر در سرتاسر دنیا، کسب پوشش سلامت همگانی (UHC) ، یکی از اولویتهای سلامت چین برای حصول اطمینان از این مساله است که همه مردم مراقبت از سلامت با کیفیت لازم را بدون سختی مالی دریافت می کنند. بیمه سلامت اجتماعی (SHI)، مورد تاکید اصلی تلاش ها برای ارتقاء دستیابی به مراقبت از سلامت و ارائه حمایت مالی در برابر هزینه مراقبت از سلامت در چین و سایر کشورهای دارای درامد پایین و متوسط محروم کننده بوده است. بیمه سلامت اجتماعی ، از دهه 1990 در چین، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. مشابه بسیاری از کشورهایی که در حال حاضر دارای نظام های بیمه سلامت اجتماعی  هستند، چین اصلاح طرح های بیمه سلامت اجتماعی  ملی را از طریق اولین معرفی یک طرح بیمه سلامت اجتماعی  برای کارگران در سال 1998 آغاز نمود که بیمه پزشکی پایه مبتنی بر کارمند شهری (UEBMI) است.در سال 2003، طرح پزشکی مبتنی بر جامعه ایجاد شد و پوشش سکنه روستایی را پیشنهاد داد. بعدا، در سال 2007، طرح بیمه پزشکی پایه سکنه روستایی (URBMI) برای سکنه شهری بیکار به طور آزمایشی اجرا شد و سپس در سرتاسر چین، افزایش مقیاس پیدا کرد. NCMS و URBMI عمدتا، از طریق دولت محلی یارانه دریافت می کنند، در حالیکه تامین مالی UEBMI، بیشتر از حق بیمه های مشترک کارفرمایان و کارمندان شهری صورت می گیرد. تامین مالی و مزایای دقیق این سه طرح بیمه سلامت اجتماعی، در جدول 1 خلاصه شده اند. تا انتهای سال 2015، دولت چین به طور موفقیت آمیزی سه طرح بیمه سلامت اجتماعی  را به بیش از 95% از جمعیت ارائه کرد. 


             در چین، مهاجران داخلی روستا به شهر با بحرانی در زمینه دستیابی به بیمه سلامت اجتماعی  مواجه می شوند که عمدتا از طریق سیستم سکونت دائمی ثبت شده (هوکو  در چین) ایجاد می شود و تامین مالی NCMS و URBMI دولت، فقط به ترتیب سکنه روستایی و شهری را مورد هدف قرار می دهد. که بدون یک وضعیت هوکوی شهری است، جمعیت مهاجران داخلی روستا به شهر، به طور وسیعی از دستیابی URBMI در دسترس فقط برای سکنه شهری  محروم شدند و صلاحیت شان برای UEBMI در سرتاسر کشور بسته به خط مشی های UEBMI محلی فرق می کند. برای نمونه، در مطالعه طولی سلامت و بازنشستگی چین، مهاجران داخلی روستا به شهر بازنشسته، در مقایسه با همتایان محلی شان بیشتر احتمال داشت که بیمه نشده باشند (نسبت خطر نسبی = 1.39، 95% CI 1.24 تا 1.57). مطالعه دیپری در کلان شهر شنزن چین جنوبی اجرا شد، که دریافت 43.1% از مهاجران داخلی و 12.2% از سکنه محلی، به ترتیب بیمه نشده بودند و مهاجران داخلی، پنج برابر همتایان شهری شان احتمال داشت که بیمه نشده باشند.. از سوی دیگر، گرچه مهاجران داخلی برای NCMS، واجد شرایط بودند اما این طرح در سطح بخش اجرا می شود و ثبت نام شوندگان را برای استفاده از بیمارستان های مشخص شده در بخش تشویق می کند. برای مهاجرانی که از خدمات سلامت خارج از بخش های NCMS استفاده می کنند، بیمه مشترک برای خدمات سلامت می تواند به طور برجسته ای ترقی کند و لازم است هزینه خدمات سلامت را از جیب بپردازند (OOP) و پس از آن، هزینه به آنها بازپرداخت می شود. پرداخت های OOP بالا می تواند مهاجران داخلی را از جستجوی مراقبت مایوس نماید و ممکن است منجر به محرومیت یا حتی فقر برای افراد دارای یک نیاز به درمان شود. 


             در حالیکه ادبیات فزاینده ای وجود دارند که طرح های بیمه سلامت اجتماعی را بین سکنه شهری یا / و روستایی بررسی می کنند، همانند پوشش، حمایت مالی و برابری طرح های بیمه، تنها مطالعات معدودی در بین مهاجران داخلی صورت گرفته است. بیشتر این مطالعات در بین مهاجران داخلی در چین بر اثر وضعیت بیمه سلامت اجتماعی  بر بهره برداری از خدمات سلامت تمرکز نموده اند. با این حال، درباره پوشش بیمه سلامت اجتماعی  و اثرات حمایت مالی اش در بین این جمعیت آسیب پذیر، دانش کمی وجود دارد. مطالعات قبلی نشان داد، پوشش بیمه به طور قابل توجهی به پرداخت های OOP در بین مهاجران داخلی وابسته نیست. در حالیکه میزان پرداخت OOP، بیانگر حمایت مالی است، اما نمی تواند میزانی را بسنجد که هزینه خدمات پزشکی، بودجه معاش یک خانوار را براورد می کند و مقایسه را در سرتاسر مناطق و زمان ها محدود می نماید. لذا، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، استفاده از شاخص های استنباط شده هم از هزینه های پزشکی و هم داده های هزینه خانوار را برای نظارت حمایت مالی پیشنهاد می دهد. لذا، با استفاده از داده های زمینه یابی پایش پویای مهاجر داخلی ملی سال 2014 (NIMDMS)، مطالعه ما به منظور گسترش دانش خود از پوشش و حمایت مالی در طرح های بیمه سلامت اجتماعی  در بین مهاجران داخلی روستا به شهر در چین است. فرض کردیم 1) مهاجران داخلی روستا به شهر دارای پوشش بیمه سلامت پایین تری نسبت به متوسط ملی باشند و بر حسب مناطق فرق خواهد کرد و 2) حمایت مالی در بین مهاجران داخلی روستا به شهر بیمه شده بیمه سلامت اجتماعی  نسبت به همتایان بیمه نشده شان، قویتر خواهد شد و درجه نسبی حمایت، بر حسب طرح ها، فرق خواهد کرد.

 

روشها


منبع داده


             مطالعه کنونی از داده های زمینه یابی پایش پویای مهاجر داخلی ملی (NIMDMS) جمع اوری شده در می 2014 استفاده نمود. زمینه یابی پایش پویای مهاجر داخلی ملی یک مطالعه سطح مقطعی در سطح ملی است که به منظور معرف بودن مهاجران داخلی در سرزمین چین است و از طریق کمیسیون ملی برنامه ریزی سلامت و خانواده چین (NPFPC) به طور سالانه تامین مالی و سازماندهی می شود، از سال 2009، این چهارچوب از سوی کمیسیون های سلامت محلی و برنامه ریزی خانواده بر عهده گرفته شد. ما داده های NIMDMS را برگزیدیم زیرا NIMDMS موضوعات زمینه یابی را هر سال تغییر داده و متغیرهای مربوط به پوشش بیمه سلامت اجتماعی  و حمایت مالی تنها در پرسشنامه سال 2014 مشمول بود. داده های NIMDMS سال 2014، (http://hdl. handle. net/ 11620/ 10725) به طور عمومی در دسترس محققان مجاز قرار گرفت که از سوی NPFPC مجوز گرفته اند و ما این مجوز را دریافت نموده ایم.

 

شرکت کنندگان مطالعه و نمونه برداری 


            NIMDMS در سال 2014 شامل مهاجران داخلی در سن 59-15 سال میشد که حداقل یک ماه قبل از زمینه یابی در محلهای مطالعه زندگی کرده بودند. مهاجران داخلی، به صورت افرادی تعریف می شوند که در محل های مطالعه، هوکو ندارند، به جز افرادی که برای اهداف مطالعه یا کارآموزی، توریسم و مراقبتهای پزشکی مهاجر می کنند. مهاجران داخلی  دارای هوکوی شهری برای تحلیل در این مطالعه، مستثنی شدند.


           NIMDMS سال 2014 برای بررسی 201.000 مهاجران داخلی در همه استانهای سرزمین چین برنامه ریزی شده بود. این زمینه یابی بر مبنای یک طراحی نمونه برداری سه مرحله ای لایه ای بود (شکل 1). 

نمونه متن انگلیسی مقاله

Abstract

Introduction Migrants are a vulnerable population and could experience various challenges and barriers to accessing health insurance. Health insurance coverage protects migrants from financial loss related to illness and death. We assessed social health insurance (SHI) coverage and its financial protection effect among rural-to-urban internal migrants (IMs) in China.

Methods Data from the ‘2014 National Internal Migrant Dynamic Monitoring Survey’ were used. We categorised 170 904 rural-to-urban IMs according to their SHI status, namely uninsured by SHI, insured by the rural SHI scheme (new rural cooperative medical scheme (NCMS)) or the urban SHI schemes (urban employee-based basic medical insurance (UEBMI)/urban resident-based basic medical insurance (URBMI)), and doubly insured (enrolled in both rural and urban schemes). Financial protection was defined as ‘the percentage of out-of-pocket (OOP) payments for the latest inpatient service during the past 12 months in the total household expenditure’.

Results The uninsured rate of SHI and the NCMS, UEBMI/ URBMI and double insurance coverage in rural-to-urban IMs was 17.3% (95% CI 16.9% to 17.7%), 66.6% (66.0% to 67.1%), 22.6% (22.2% to 23.0%) and 5.5% (5.3% to 5.7%), respectively. On average, financial protection indicator among uninsured, only NCMS insured, only URBMI/UEBMI insured and doubly insured participants was 13.3%, 9.2%, 6.2% and 5.8%, respectively (p=0.004). After controlling for confounding factors and adjusting the protection effect of private health insurance, compared with no SHI, the UEBMI/URBMI, the NCMS and double insurance could reduce the average percentage share of OOP payments by 33.9% (95% CI 25.5% to 41.4%), 14.1% (6.6% to 20.9%) and 26.8% (11.0% to 39.7%), respectively.

Conclusion Although rural-to-urban IMs face barriers to accessing SHI schemes, our findings confirm the positive financial protection effect of SHI. Improving availability and portability of health insurance would promote financial protection for IMs, and further facilitate achieving universal health coverage in China and other countries that face migration-related obstacles to achieve universal coverage.

Introduction

             By the end of 2015, the estimated population of rural-to-urban internal migrants (IMs) in China had reached 277.5million, accounting for one-fifth of China’s population.1 2 Like many other countries across the world, achieving universal health coverage (UHC) is one of China’s health priorities to ensure all people receive needed quality healthcare without financial hardship. Social health insurance (SHI) has been the primary focus of efforts to promote access to healthcare and to provide financial protection against impoverishing healthcare cost in China and other low-income and middle-income countries.3 4 SHI has made remarkable progress in China since the late 1990s. Similar to many countries that currently have SHI systems,5 China started the reform of national SHI schemes by first introducing an SHI scheme for workers in 1998, which is the urban employee-based basic medical insurance (UEBMI). In 2003, the new rural cooperative medical scheme (NCMS), a form of community-based health insurance, was established and offered cover to rural residents. Later, in 2007, the urban resident-based basic medical insurance (URBMI) scheme for unemployed urban residents was piloted and then scaled up across China. The NCMS and URBMI are mainly subsidised by the local government, while the financing of the UEBMI comes mainly from joint urban employers and employees’ premiums.6 The detailed financing and benefits of the three SHI schemes are summarised in table 1. 6–8 By the end of 2015, the Chinese government had successfully provided the three SHI schemes to more than 95% of the population.

              In China, rural-to-urban IMs face a dilemma regarding access to SHI, which was mainly created by the registered permanent residence (hukou in Chinese) system. Rural and urban residents are categorised separately according to their hukou, 10 11 and the government financing of the NCMS and the URBMI only targets rural and urban residents, respectively.10 That is without an urban hukou status, the rural-to-urban IM population is largely excluded from accessing the URBMI available only to urban residents, and their eligibility for the UEBMI varies across the country depending on local UEBMI policies. For example, in the China Health and Retirement Longitudinal Study, retired rural-to-urban IMs were more likely to be uninsured (relative risk ratio=1.39, 95% CI 1.24 to 1.57) compared with their local counterparts.12 Another study conducted in the South China’s megacity of Shenzhen found 43.1% of IMs and 12.2% of local residents were uninsured, respectively, and IMs were five times as likely as their urban peers to be uninsured.13 On the other hand, although IMs are eligible for the NCMS, the scheme runs at the county level and encourages enrollees to use designated hospitals within the county. For migrants who use health services outside the NCMS counties, the coinsurance for health services could rise markedly, and they need to pay for health services out-ofpocket (OOP) and afterwards get reimbursed.14 High OOP payments could discourage IMs from seeking care and may lead to impoverishment or even destitution for people with a need for treatment.

            While there is a growing literature assessing SHI schemes among urban or/and rural residents, such as coverage, financial protection and equality of insurance schemes,15–18 only a few studies have been carried out among IMs. Most of the studies among IMs in China have focused on the impact of SHI status on health service utilisation.19–21 Yet little is known about SHI coverage and its financial protection effects among this vulnerable population. Previous studies showed insurance coverage was not significantly associated with OOP payments among IMs.22 23 While the level of OOP payment is indicative of financial protection, it fails to measure the extent to which the cost of medical services accounts for a household’s living budget, and limits the comparison across regions and time. Therefore, WHO suggests using indicators drawn from both medical costs and household expenditure data to monitor financial protection.3 Thus, using data from the 2014 ‘National Internal Migrant Dynamic Monitoring Survey (NIMDMS)’, our study aimed to extend our knowledge of coverage and financial protection in SHI schemes among rural-to-urban IMs in China. We hypothesised that (1) rural-to-urban IMs would have lower health insurance coverage than the national average and would vary by regions, and (2) the financial protection would be stronger among SHI insured rural-to-urban IMs than their uninsured counterparts and the relative degree of protection would vary by schemes.

Methods

Data resource

           The current study used data from the NIMDMS, collected in May 2014. The NIMDMS is a nationwide cross-sectional study aimed to be representative of IMs in mainland China,and is funded and organised by the National Health and Family Planning Commission of China (NPFPC) yearly since 2009, with the fieldwork undertaken by local Health and Family Planning Commissions.24 We chose the 2014 NIMDMS data because the NIMDMS changed survey topics every year, and variables related to SHI coverage and financial protection were only included in the 2014 questionnaire. The 2014 NIMDMS data (http:// hdl.handle.net/11620/10725) are publicly available to authorised researchers who have been permitted by the NPFPC, and we received the permission.

Study participants and sampling

            The 2014 NIMDMS included IMs aged 15–59 years old who had lived in the study sites for at least 1month prior to the survey. IMs are defined as individuals who do not have hukou in the study sites, excluding people migrating for study/training purposes, tourism and medical care.24 IMs with urban hukou were excluded for the analysis in this study.

           The 2014 NIMDMS planned to investigate 201 000 IMs in all provinces in mainland China. The survey was based on a stratified three-stage sampling design (figure 1).

فهرست مطالب (ترجمه)

چکیده
مقدمه
روشها
منبع داده
شرکت کنندگان مطالعه و نمونه برداری 
اندازه گیری ها
وضعیت طرح های بیمه سلامت اجتماعی 
حمایت مالی
استفاده از خدمات بستری
عوامل مخل
تحلیل آماری
نتایج
بحث
نقاط قوت و ضعف این مطالعه
منابع

فهرست مطالب (انگلیسی)


Abstract
Introduction
Methods
Data resource
Study participants and sampling
Measures
SHI schemes status
Financial protection
Inpatient services utilization
Confounding factors
Statistical analysis
Results
Discission
Strengths and weaknesses of the study
References

محتوای این محصول:
دانلود رایگان مقاله پوشش بیمه سلامت اجتماعی و حمایت مالی در بین مهاجران داخلی روستا به شهر با فرمت pdf و ورد ترجمه به همراه اصل مقاله به زبان انگلیسی
بدون دیدگاه